Jump to content

Toekomst forum m.b.t (toekomstige) richtlijnen ?

Recommended Posts

Ik wil niet op de zaken voorruit lopen maarrrrr,

Hoe ziet de toekomst van het forum er uit wanneer de tankjes niet meer inhoud mogen hebben dan 2ml.? Flesjes liquid maar 10ml. om

maar een paar dingen te noemen..

Pin me niet vast op het bovenstaande, ik heb me niet in de feiten (wat moeten we sowieso nog gaan zien) verdiept, maar dat er wat gaat

veranderen staat vast.

Mag er dan nog gepraat worden over onze dampwaar wat niet binnen de richtlijnen valt ?

dat gaat over weg werpers volgens mij dus niets aan de hand....en het lijkt me sterk dat ze ons gaan verbieden om te praten op ons forumpje over ecigs, we zijn hier geen plannen voor wereld dominatie aan het smeden ofzo he...

En dan nog, het feit dat mensen het niet mogen verkopen betekend niet dat wij het er niet over mogen hebben he (denk aan de 10ml flesjes)

Ik vraag me af of ze tegen die tijd de fora kunnen verbieden om toe te staan om over shops en dergelijke te schrijven. Een beetje hetzelfde als praten over cracks en serial numbers op andere fora

Ik vraag me af of ze tegen die tijd de fora kunnen verbieden om toe te staan om over shops en dergelijke te schrijven. Een beetje hetzelfde als praten over cracks en serial numbers op andere fora

Ze kunnen fora niet verbieden om over producten te communiceren. Als wij het hier over sigaretten willen hebben houdt niemand ons tegen.

Wel kunnen ze shops verbieden om zichzelf op fora te presenteren om daar een verslavend en daarom voor de volksgezondheid o zo gevaarlijk product aan minderjarigen aan te prijzen.

Ik wil niet op de zaken voorruit lopen maarrrrr,

Hoe ziet de toekomst van het forum er uit wanneer de tankjes niet meer inhoud mogen hebben dan 2ml.? Flesjes liquid maar 10ml. om

maar een paar dingen te noemen..

Pin me niet vast op het bovenstaande, ik heb me niet in de feiten (wat moeten we sowieso nog gaan zien) verdiept, maar dat er wat gaat

veranderen staat vast.

Mag er dan nog gepraat worden over onze dampwaar wat niet binnen de richtlijnen valt ?

Binnen de richtlijnen van de TPD mogen tankjes wel meer inhoud hebben dan 2ml. De 2ml grens is slechts van toepassing als je de tank wil gebruiken om hiermee tegelijkertijd nicotinehoudende vloeistof in de handel wil brengen. Kayfuns, Tayfuns en noem maar op worden daar niet voor gebruikt dus blijven binnen die regel toegestaan. De lekvrij kunnen navullen regel is veel lastiger. (Hier niet de plaats om wederom over te discussieren, maar lees het betreffende artikel maar eens goed door)

Voor wat betreft het forum. Eerst natuurlijk afwachten hoe de implementatie er in NL uit gaat zien. Laatste Trimbos-sheet liet al zien dat (grensoverschrijdende) internetverkoop waarschijnlijk niet wordt verboden, omdat men het handhaven hierop vooralsnog niet haalbaar acht. Dit kan zomaar ook opgaan voor meerdere punten.

Ik denk dat we, ook na de implementatie, hier lekker op dezelfde voet (ik bedoel dan wel het gezellige, vriendelijke en behulpzame deel) verder kunnen gaan en het nog steeds over dampen hebben inclusief de gehele range van wereldwijd beschikbare hebbedingetjes.

Mogelijk wordt het zelfs alleen maar interessanter, omdat er gegarandeerd wegen ontgonnen gaan worden om aan behoeften te voldoen die het randje en of de mazen van de regelgeving opzoeken. Positief naar blijven kijken dus en mogelijkheden zoeken en benoemen. Met onmogelijkheden benoemen kom je geen stap vooruit. Mooie kans om elkaar en de groeiende dampgemeenschap te blijven motiveren en op het juiste pad te houden.

Binnen de richtlijnen van de TPD mogen tankjes wel meer inhoud hebben dan 2ml. De 2ml grens is slechts van toepassing als je de tank wil gebruiken om hiermee tegelijkertijd nicotinehoudende vloeistof in de handel wil brengen. Kayfuns, Tayfuns en noem maar op worden daar niet voor gebruikt dus blijven binnen die regel toegestaan. De lekvrij kunnen navullen regel is veel lastiger. (Hier niet de plaats om wederom over te discussieren, maar lees het betreffende artikel maar eens goed door)

Ik vrees dat je dat toch verkeerd ziet. Die 2 ml geldt voor alle tankjes waarmee een nicotine houdende vloeistof zou kunnen worden verdampt, dus ook voor Kayfun's en stoomstrijkijzers.

Maar dat is het grootste probleem niet. Ze zijn niet lekvrij te gebruiken en niet lekvrij bij te vullen, dus mogen ze sowieso niet meer worden verkocht, ook de Evodjes met 1.6 ml tankinhoud niet.

Ik vrees dat je dat toch verkeerd ziet. Die 2 ml geldt voor alle tankjes waarmee een nicotine houdende vloeistof zou kunnen worden verdampt, dus ook voor Kayfun's en stoomstrijkijzers.

Maar dat is het grootste probleem niet. Ze zijn niet lekvrij te gebruiken en niet lekvrij bij te vullen, dus mogen ze sowieso niet meer worden verkocht, ook de Evodjes met 1.6 ml tankinhoud niet.

Nee hoor, de 2ml restrictie wordt alleen genoemd in 3a en juist 3a begint met "nicotinehoudende vloeistof wordt uitluitend in de handel gebracht" en dan volgt een opsomming. Binnen 3a gaat het dus alleen om regels m.b.t. het in de handel brengen van nicotinehoudende vloeistof. Een lege 4 - 5 - of voor mijn part 20ml tank valt hier niet onder, want je brengt er geen nicotinehoudende vloeistof mee in de handel.

Het probleem wordt inderdaad het lekvrij verhaal en hoe de regels daarvoor in de NL wet terecht komen.

Nee hoor, de 2ml restrictie wordt alleen genoemd in 3a en juist 3a begint met "nicotinehoudende vloeistof wordt uitluitend in de handel gebracht" en dan volgt een opsomming. Binnen 3a gaat het dus alleen om regels m.b.t. het in de handel brengen van nicotinehoudende vloeistof. Een lege 4 - 5 - of voor mijn part 20ml tank valt hier niet onder, want je brengt er geen nicotinehoudende vloeistof mee in de handel.

Het probleem wordt inderdaad het lekvrij verhaal en hoe de regels daarvoor in de NL wet terecht komen.

Dat is zoals jij het nu uitlegt, maar niet zoals het bedoeld is. De vraag is hoe dit in de nieuwe tabakswet zal worden verwoord, en dan mag jij straks naar de rechter stappen om te vragen of hij het met jouw interpretatie van de wet eens is.

Maar dat is zonde van je geld, want zolang dat ding zou kunnen lekken, al of niet tijdens het bijvullen of verwisselen van coil, wordt het sowieso niet meer op de Europese markt toegelaten. Dus dan zal er op termijn ook geen vraag meer zijn naar de 10 ml flesjes en wordt e-liquid alleen nog maar in de handel gebracht in niet-hervulbare patronen van max 2 ml.