Jump to content

Video review Atmizoo Lab + giveaway uitslag door VapeHero

Hookoha
 Share

Recommended Posts

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dw-53FmAsSk

De website van Atmizoo

De Atmizoo Lab is hier te bestellen

Update:

Ik heb inmiddels contact gehad met Manos(Atmizoo) met betrekking tot de center pin:

Als je een van de eerste batches hebt van de Atmizoo Lab zul je hetzelfde ervaren met de center pin als wat ik meemaak, dit heeft Atmizoo inmiddels erkend.

De center pin is wel degelijk helemaal flush te krijgen met de insulator, waarna bijvoorbeeld een kayfun wel flush zit, ik heb dit inmiddels getest en bevestigd.

Echter zul je hiervoor wel een grotere schroevendraaier moeten pakken en de nodig druk en kracht moeten zetten op de center pin waardoor je net de extra ruimte krijgt. ( Wat ~ 4.8 tot 4.9 mm is vanaf de bovenzijde,  ) - de kayfun pool zou net minder dan 4.7mm moeten zijn. Ze hebben hiervoor gekozen wegens zowel technische als functionele redenen, wat resulteerde in erg strak schroefdraad voor de centerpin.

Met deze feedback van klanten is Atmizoo inmiddels aan de gang gegaan en hebben ze dit in latere batches van de Atmizoo Lab veranderd. De Atmizoo Lab wordt inmiddels geproduceerd met een extra o-ring aan de binnenkant van de insulator die zorgt voor de nodige schroef wrijving zonder het introduceren van extra voltage drop, dit heeft als effect gehad dat de centerpin in de nieuwere batches velen malen gemakkelijker is te verstellen! Wel moet ik hierbij vermelden dat als je bepaalde atomizers gebruikt de center pin niet altijd in zijn positie zal blijven maar opnieuw afgesteld dient te worden.

Ik heb de extra informatie met betrekking tot de latere batch versies inmiddels verwerkt in de video review.

Dank voor je video review VapeHero.

Ik ben het echter niet eens met het door jou genoemde belangrijkste minpunt van de Lab, de verstelbaarheid van de center pin. Ik gebruik zelf dagelijks 2 Labs en alle atty's zitten 100% flush op beide Labs. Ook mijn Kayfuns.

Enkele opmerkingen/kanttekeningen na het kijken van de video:

- De veren zijn van messing, niet van koper. De 'Rhodium veer' is ook van messing maar Rhodium plated (laagje).

- Voor het verwijderen van de fuse en/of direct contact werkt een (kaas)prikkertje van hout beter ivm beschadiging van de onderdelen

- De top connector (cap) is ontworpen voor gebruik van een 10cent munt. :-)

- Het stalen kogeltje met veer is niet om de schakelaar de laten draaien maar om de posities voelbaar te maken en te fixeren.

- Voor het verwijderen van de vuurknop en onderliggende ring gebruik ik alleen mijn vingers en nagel of weer het (kaas)prikkertje. Ook dit voorkomt beschadiging van de Lab behuizing, knop en delrin ring (= al zichtbaar)

Verder een duidelijke video.  :duim

PS, bij het verwijderen van de Kick is het handiger om 'naast' je hand te slaan. Dan komt de Kick er binnen 2/3 seconden uit en kun je hem er met je vingers uit pakken. Met een schroevendraaier poeren kun je beter vermijden.  :wink

Dank voor je video review VapeHero.

Ik ben het echter niet eens met het door jou genoemde belangrijkste minpunt van de Lab, de verstelbaarheid van de center pin. Ik gebruik zelf dagelijks 2 Labs en alle atty's zitten 100% flush op beide Labs. Ook mijn Kayfuns.

Enkele opmerkingen/kanttekeningen na het kijken van de video:

- De veren zijn van messing, niet van koper. De 'Rhodium veer' is ook van messing maar Rhodium plated (laagje).

- Voor het verwijderen van de fuse en/of direct contact werkt een (kaas)prikkertje van hout beter ivm beschadiging van de onderdelen

- De top connector (cap) is ontworpen voor gebruik van een 10cent munt. :-)

- Het stalen kogeltje met veer is niet om de schakelaar de laten draaien maar om de posities voelbaar te maken en te fixeren.

- Voor het verwijderen van de vuurknop en onderliggende ring gebruik ik alleen mijn vingers en nagel of weer het (kaas)prikkertje. Ook dit voorkomt beschadiging van de Lab behuizing, knop en delrin ring (= al zichtbaar)

Verder een duidelijke video.  :duim

PS, bij het verwijderen van de Kick is het handiger om 'naast' je hand te slaan. Dan komt de Kick er binnen 2/3 seconden uit en kun je hem er met je vingers uit pakken. Met een schroevendraaier poeren kun je beter vermijden.  :wink

Hoi Fog  :bedankt voor het nuttige commentaar!

Lelijke spreek fout van mij inderdaad die koperen veer, heb het even verbeterd in de video :) - ik had het namelijk op het einde ook een keer fout gezegd bij de modellen maar het achteraf verbeterd naar messing - deze is er even doorheen geglipt. Ik heb gelijk even de extra informatie met betrekking tot de lager er bij gezet. top! en thanks voor het opmerken :)

Het niet eens zijn met mijn minpunten dat mag natuurlijk altijd ;) - ik heb een SvoeMesto KayFun Lite Plus gebruikt, meerdere keren gecontroleerd of beide contact punten zo ver mogelijk waren ingedraaid alvorens het te concluderen, ik heb de Lab een week of 2 getest in zijn normale 18500 opstelling, het blijft natuurlijk wel allemaal metaal - en zoals altijd het is mijn eigen persoonlijk ervaring met de Lab - your mileage may vary zoals blijkt.

Ik weet niet of het in je mogelijkheid ligt een kleine video te maken voor het verwijderen van de kick in de lab? - dan zouden we dit in het topic kunnen bijvoegen, lijkt me erg behulpzaam voor de mensen die de Lab wel met een kick willen gebruiken.

Update:

Ik heb even een mailtje uitgezet naar Tasos (Atmizoo) met de vragen of hij een aantal dingen zou kunnen verduidelijken, met betrekking tot het centerpin design en kick gebruik. Zodra ik hier meer informatie over heb zal ik dat hier met jullie delen.

T.a.v. de center pin moet je wellicht even checken of je die toch niet nog wat verder in kunt draaien. De laatste pakweg 1 mm kan zwaar gaan (working as designed, don't worry).

Zoals gezegd heb ik 2 Labs en alle atty's die ik erop heb gehad zijn 100% flush, ook de originele Svoëmesto KFL+ (ook twee stuks), Golden Greek Penelope V2 & V3, Aspire Nautilus, de 19 en 22mm Bayou tanks (ook met flanged carto's), de Taifun GT en GS, AGA T, etc. etc. Allemaal volledig flush.

Ik zoom hier bewust op in om dat dit voor veel mensen een zwaar wegend minpunt kan zijn en dit pertinent niet het geval is. Dus óf je pin kan verder ingedraaid worden dan je nu hebt geprobeerd, óf er is iets mis met je switch of center pin. Dan zou ik even contact opnemen met Atmizoo.

Overigens is de extensie-ring een optie die op verzoek van veel klanten is gemaakt. Dit is nooit onderdeel van het originele ontwerp van de Lab geweest, die is ontworpen als 18500 only mod. Er zitten geen vlakke kanten aan de ring omdat dit technisch niet kan. Twee delen met schroefdraad lijnen nooit zuiver uit en dit zou e.e.a. nog minder mooi maken. Dit alleen als extra achtergrond info.

Ik heb zelf de #LA-0159 en ervaar het wel - ik heb helaas geen idee hoe groot de eerste batch precies is, ik zou dat wel even na kunnen vragen als je dat mocht willen.

Dank! Maar niet nodig. Zoals gezegd heb ik er geen last van.