Jump to content
Rookwinkel

Dampen nicotine vrije liquid tijdens zwangerschap

Recommended Posts

Hihi ja echt  :lolz

Wij rekenen met gram en kilogram hé  :knipwink

Ik wist niet dat jullie nog pond gebruikten  :bloos

Bij de geboorte van een baby wordt hier altijd gesproken met: pond.........een baby weegt zo tussen de 6 en 9 pond! Die van mijn oudste dochter wogen allen bijna 10 pond! Alleen de tweede niet, deze moest via een spoedkeizersnee gehaald worden, 5 weken te vroeg, en woog toen al 8 pond! Geen gezicht, zo'n groot kind in een couveuze! :grins

Guest Skull88

Heeft er natuurlijk niets mee te maken, maar hoe verdelen de belgen een kilo dan?

Alleen decimaal?

kg is kilogram, dat laatste deel geeft het al een beetje weg dat een kilo in grammen word verdeelt :tonge

Net zoals een kilopond in pond word opgedeelt, een kilometer in meter, een kilojoule in joule, een kilobyte in byte, enz

Maar om ontopic te komen, naar mijn mening moet je gewoon geen van de 2 doen, niet dampen en al zeker niet roken. Jij kiest er bewust voor om te dampen, een ongeboren kind kan die keuze niet zelf maken. Gewoon niet doen dus, ook al is het 0 mg. We weten wat dat betreft gewoon te weinig van de effecten af en denk als het mis mocht gaan erdoor dat je het jezelf nooit vergeeft.

Hallo, ik weet dat dit een oud topic is maar wou graag hier op reageren. Ik ben er pas achter dat ik zwanger ben, natuurlijk weet ik dat ik moet stoppen met roken. Ben naar de dokter geweest voor eerste echo daar werd mij gevraagd hoeveel ik rookte, op dat moment rookte ik 10 sigaretten per dag. Hier werd vervolgens niet op gereageerd niet van je kunt beter stoppen helemaal niks. Vind ik erg raar dat ze er niks van zei het kan toch nooit goed zijn. Omdat ik het erg moeilijk kan laten heb ik mijn joye uit de kast gepakt en rook nu de liquids van 6mg en 0mg door elkaar heen om te stoppen. Ik denk dat dit toch echt beter alternatief is dan 10 sigaretten per dag. Ik ga hier niet mee door de hele zwangerschap ik gebruik het om af te bouwen. Mijn vriend rookt gewone sigaretten bij mij in de buurt hij gaat wel op een andere kamer zitten maar de rook trekt door het hele appartement heen ik heb een betere e-sigaret besteld zodat hij overgaat op e-roken als ik hem niet meer gebruik, ik wil liever geen rook meer in m'n buurt. Groetjes Anne

Guest Poops_McGhee

Tsja, mijn vrouw is sterk genoeg geweest om haar eigen verslaving bij de eerste zwangerschap direct te stoppen en ook na de zwangerschap niet meer te roken. Je zit niet 9 maanden lang te stoeien met ontwenning van roken. Er komen wel hele andere zaken bij kijken, maar dat is onvermijdelijk, dus heeft zij gezegd dat die 9 maanden shit niets zijn, tegenover het lange gezonde leven dat je je kind gaat meegeven. Het gaat erom wiens belang je voorop stelt.  Haar woorden, niet de mijne.

Ik ben al van een oudere generatie :grins , en heb het grote geluk gehad 4 kinderen te mogen krijgen..........bij de eerste 2 rookte ik nog............beide kinderen waren krap 6 pond. Bij de laatste 2 rookte ik niet meer.........de derde was 7 pond, de 4e zelfs 8 pond. Roken heeft invloed op het geboortegewicht van je kind..........dat blijkt wel! Ik zou zeggen: niet roken, niet dampen, en niet drinken(alcohol). Het is niet een offer wat je brengt, je doet het gewoon voor je kind.........zo simpel is het.  :Juicey

Ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om te stoppen met roken, maar heb het wel meteen gedaan toen ik zwanger was.

De keus om te stoppen ligt bij jezelf.

Waar ik niet tegen kan zijn de slappe excuses die gebruikt worden door de rokende zwangere zoals:

-ja maar anders heb ik stres. (door roken verminderd je stres niet, je hebt alleen een rustmoment)

- anders krijg ik en zwaar kind, als ik rook een lichtere zodat de bevaling makkelijker gaat (dan ben je dus al bewust bezig met een groeibelemmering te creëren)

- heroïne hoertjes en crackjunkies krijgen ook gezonde babies.

Verder geeft stoppen met roken geen garantie op een gezond geboren kind, net zomin als blijven roken de garantie op een ongezond kind geeft.

Helaas is wiegendood de meest voorkomende doodsoorzaak bij babies, en wiegendood komt vaker voor bij babies waarvan de moeder gerookt heeft tijdens de zwangerschap.

Maar dampen tijden de zwangerschap ookal is het nicotinevrij :weetnie

ik zou het wel met de huisarts/verloskundige overleggen.

denk dat ik zelf beide niet zou doen, maar wel dat dampen beter is dan analoog.

Ik vind niet roken/dampen /Drinken tijdens de zwangerschap.

Ik kwam 7 weken geleden erachter dat ik zwanger was (niet gepland) ik moest accuut stoppen met mijn medicijnen ( tramadol) en minderen met roken. Mocht niet gelijk stoppen ivm teveel stress. Eerst ontwenning van medicijnen, daarna pas volledig stoppen met roken.

Ik had het roken afgebouwd naar Max 5 per dag.

Helaas heb ik 3 weken geleden (met 7 weken) een miskraam gehad. Waardoor ik weer meer ben gaan roken.

Heb paar dagen erna gelijk een startset en liquids besteld om te stopen met roken.

Nu sinds 1,5 week rookvrij! En wil nu zsm afbouwen met nicotine,  zodat ik tijdens een volgende zwangerschap volledig vrij ben van nicotine.

Mogelijk blijf ik dan nog wel soms dampen, maar wil het eigenlijk niet tijdens een zwangerschap, omdat er nog te weinig over bekend is

Bedankt voor de reacties ! Het is idd ook de bedoeling van mij om helemaal te stoppen met roken en dampen ik ben nu aan het afbouwen omdat ik het beter vind om te stoppen. Eagle-Linda ik slik ook medicijnen zware pijnstillers daar moest ik mee minderen, wat wel mag is paracetamol maar tramadol heb ik ook geslikt als je dat gewend bent is het echt moeilijk om ermee te stoppen maar het is erg schadelijk. Wat vreselijk dat je een miskraam hebt gehad! Ik hoop dat je snel weer zwanger bent, knap dat je gestopt bent met behulp van de e-sig het gaat mij ook lukken dat weet ik zeker. Ik zal het nog eens met de gyn bespreken omdat er niet werd geadviseerd te stoppen wat ik erg raar vond. Ze ging meteen door met andere vragen stellen en zei niks over het roken ik had wel verwacht dat ik een advies zou krijgen ook al wist ik eerst niet dat ik zwanger was, heb toch gerookt en dat is schadelijk. De e-sig heeft mij in het verleden ook geholpen te stoppen binnen een maand was ik ervanaf. Ik rook trouwens niet veel ik doe met een standaard ego batterij 650mah een hele dag. Groetjes Anne

Oh ja, en drinken doe ik sowieso niet heb ik in m'n tienerjaren gedaan daarna nooit meer ik vind er niks aan alcohol dus daar hoef ik niet aan te wennen haha

@Anne, dank je, hoop ook smel weer zwanger te zijn.

Stoppen met de tramadol ging me makkelijker af als stoppen met roken.

Sinds ik gestopt ben met die troep, gek genoeg ook nijna geen pijn meer (FM) en ze dus ook niet nodig gehad.

Ook jet stoppen met de pil heeft al veel pijnklachten weggenomen! Zo zie je maar wat een troep de pil is.

Succes met de zwangerschap, geniet ervan!

Sent from my LT26i using Tapatalk

On Saturday, September 15, 2012 at 21:24, Guest marijke2678 said:

inderdaad, niemand is er trots op en ik hoop absoluut ook niet te dampen tijdens mijn zwangerschap, maar liever dit dan roken.

Gynaecologen raden trouwens aan om niet cold turkey te stoppen tijdens een zwangerschap omdat de stress nog meer kwaad aanricht dan het roken zelf. 

Dit is dus echt de grootste onzin die er steeds maar weer verkondigd wordt!

Roken is velen malen slechter dan cold turkey stoppen!

18 minutes ago, Wendy81 said:

Dit is dus echt de grootste onzin die er steeds maar weer verkondigd wordt!

Steeds maar weer? Je reanimeert een draadje van bijna 4-5 jaar geleden... :wink

Mocht je overigens momenteel iemand kennen die zwanger is/wil worden en moeite heeft met het stoppen van roken, dan is misschien deze infographic een steuntje in de rug om de gezonde(re) keuze te maken: http://www.smokefreeaction.org.uk/SIP/files/SIPe-cig infographic.pdf

Zie ook de bron, Smoking in Pregnancy Challenge Group / Smoke Free Action UK, incl. evt. gids (mbt e-cigs) voor vroedvrouwen en zorgverleners en ander infomateriaal en studies: http://www.smokefreeaction.org.uk/SIP/