Jump to content

Video tutorial batterijen en batterij veiligheid - door VapeHero

Hookoha
 Share

Recommended Posts

In deze video tutorial leg ik de basis van batterijen uit aan beginnende e-sigaret gebruikers, die willen overstappen op een gereguleerd mod of een mechanische mod. Als je al een vergevorderde damper bent zal deze video niet heel erg veel toegevoegde waarde voor je hebben.

Ik ben in deze video uitgegaan van een aantal grondbeginselen en best practices met betrekking tot batterij gebruik en batterij veiligheid. Ik wilde niet te diep ingaan op technische details in deze video aangezien deze bedoeld is voor beginners en heb daarom bewust bepaalde details weggelaten.

Let wel, dit is mijn persoonlijk ervaring met mijn eigen manier van dampen en hoe ik mijn verhaal zou vertellen aan een nieuwe damper -  het zou dus zomaar kunnen dat ik iets essentieels vergeten ben  :jolleke. Dus zoals altijd: your mileage may vary!

Mocht je aanvullende informatie willen delen dan kan dat in dit topic. Achtergrondinformatie en links zijn te vinden op mijn blog (signature) of in de youtube sectie. Het is een hoop droge stof, maar iedere beginnende damper die over wil stappen op een mod zal hier mee te maken krijgen.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qTlgwME7lC0

Hey Hookoha Leuke tutorial

duidelijk en rustig uitgelegd mn complimenten

ik zou ik niet zijn als ik niet iets aan opbouwende kritiek zou hebben :)

here we go:

* je verteld dat je een ICR nooit moet gebruiken

daar wil ik een kantekening bij plaatsen dat een goede ICR prima in een gereguleerde mod kan aangezien deze van allerlei beveiligengen is voorzien

voorbeeld van een goede 18650 ICR:  de Pnasonic NCR18650B

* ook zeg je dat een batterij bij 3,6 volt leeg is (over het algemeen in een mech heb je gelijk dat je daar weinig damp nog vanaf ziet komen)

echter gereguleerde mods trekken door tot ~3,1  / ~3,3 volt voor deze meld dat deze leeg is

levensduur verkorting in deze is minimaal

* het reviven van een deep discharge batterij:

eigenlijk nooit doen (lees niet doen onder de 2,5 volt meeste fabrikanten raden dit ook ten strengste af) de batterij heeft permanente schade opgelopen wat de betrouwbaarheid verlaagt

* ik mis een verhaal over stacking: de "Do's and Dont's"

zie dit niet als negatief, ik bedoel dit puur opbouwend iets wat je in een andere review zou kunnen invullen of voor je eigen kennisgeving :)

verder mooie tutorial! ga zo door  :clap