Jump to content

Fotoreview: Dani L Extreme vs Semovar vs The Eye bloody pittfight


KritischeMassa

Recommended Posts

Presentatie:

JR0rIXk.jpg

6egQftO.jpg

De Dani L Extreme komt in een metalen doosje - 1 punt

De SvoëMesto in een kartonnen doos - 0 punten

De Taifun The Eye komt in een metalen doosje - 1 punt

Lengte:

yl6z9Ut.jpg

FIw4LpT.jpg

De Dani Extreme L in 18650 uitvoering 11,1 cm - 2 punten

De SvoëMesto Semovar in 18650 uitvoering 13,0 cm - 0 punten

De Taifun The Eye in 18650 uitvoering 12,2 cm - 1 punt

Dit is voor mij een heel belangrijk punt, de Dani wint hier met glans, een bonuspunt.

Gewicht:

vJhcKwG.jpg

W9arBzw.jpg

gVy2VMr.jpg

De Dani L Extreme - 147,8 gram - 0 punten

De SvoëMesto Semovar - 127,9 gram - 2 punten

De Taifun The Eye - 134,7 gram -  1 punt

Aanpasbaarheid met betrekking tot Clearomisers:

nkHftG8.jpg

Voor de Semovar zijn veel verschillende topcaps te verkrijgen, de Dani heeft een vaste topcap. Voor de Taifun The eye is een 23 - 22 mm verloop beschikbaar. Dit is een belangrijk voordeel voor de Semovar. Allen zijn 510 only.

Dani L Extreme - 0 punten

Svoëmesto Semovar - 2 punten

Taifun The Eye - 1 punt

De Centerpin

De Dani heeft een niet verstelbare pin, geen mogelijkheid tot flush van clearo - 0 punten,

De Svoëmsto Semovar heeft een verstelbare pin, mogelijkheid tot flush van clearo - 2 punten

De Taifun The Eye heeft geen verstelbare pin maar wel een mooi afgewerkte verstelbare ring die flush maken mogelijk maakt - 1 punt

Aanpasbaarheid batterijtypen

lZTgITW.jpg

1bwzCS9.jpg

De Dani heeft een vast format, je koopt of de S,de M of de L.

De Svoëmesto is en stuk vrijer qua keuze, voor 16 euro heb je een extra tube. Ik heb bijvoorbeeld de 18350 tube erbij genomen. Een pluspunt voor de SvoëMesto. De Taifun the Eye heeft dezelfde vrijheid als de Svoëmesto.

Dani L Extreme - 0 punten

SvoëMesto - 1 punt

Taifun The Eye - 1 punt

Vermogen

Dani L Extreme tot 20 Watt  - 1 punt

De SvoëMesto Semovar tot 15 Watt - 0 punten

De Taifun The Eye tot 24 Watt - 2 punten

Hotstart

Een nieuwe, voorlopi unieke feature van de Taifun The Eye en een zeer relevante. Ik vind dit een bealngrijke eigenschap en kan een reden zijn om juist voor deze mod te kiezen.

Dani L Extreme - 0 punten

De SvoëMesto Semovar - 0 punten

De Taifun The Eye - 1 punt

Druktoets Uiterlijk

De Dani heeft een zeer kleine mooi weggewerkte RVS button, de SvoëMesto en de Taifun they eye hebben een grotere kuntststof druktoets die overigens niet rammelt. Als je de Semovar of The Eye op zijn knop legt gaat hij vuren, zeer onhandig. Ondanks de lichteffecten die deze knop herbergt gaat deze ronde met glans naar de Dani.

Dani L Extreme - 1 punt

SvoëMesto - 0 punten

Taifun The Eye - 0 punten

Druktoets Feel

Tja, de druktoets van de Svoëmsto Semovar en de Taifun The Eye is niet te missen, die van de Dani is soms even zoeken als je op gevoel werkt. De druktoets van De Dani voelt bij het bedienen wel veel robuuster dan de SvoëMesto en de Taifun The Eye. Deze ronde is dan ook gelijkspel.

Dani L  extreme - 1 punt 

SvoëMesto Semovar - 1 punt

Taifun The Eye - 1 punt

Uiterlijk Tube - bouwkwaliteit

Vanwege de modulariteit van de SvoëMesto Semovar zie je een aantal naden, de end,- en topcap hebben inkepingen. Hierdoor oogt de Svoëmsto Semovar veel minder strak dan de Dani. de Taifun The Eye is helemaal niet strak deze heeft veel versieringen, het enige voordeel hiervan is dat de naad van de tube niet opvalt.

De Dani scoort qua uiterlijk in mijn ogen dan ook hoger dan de Svoëmsto en de Taifun The Eye omdat ik juist voor dit soort "industriële" mods ga vanwege het strakke uiterlijk.

Na wat langer gebruik blijft de Dani en ook de Taifun The Eye van een betere kwaliteit, de schroefdraad van de Semovar is gewoon goed maar gaat stroever en piept, van de Dani maar vooral van de Taifun The Eye is de schroefdraad uitmuntend.

De overgang van Nivel module naar de buis is redelijk tot matig afgewerkt, je voelt de naad zeer duidelijk. Ik vind dat voor de prijs van de Semovar dit een zeer zwakke score is en hierdoor ken ik de Dani hier een extra punt toe.

De Taifun The Eye krijgt maar 1 punt omdat ik het uiterlijk niet strak genoeg vind.

Dani L Extreme - 2 punten

Taifun The Eye -  1 punt

SvoëMesto Semovar - 0 punten

VV/VW of VW

De Dani is strikt VW

De Svoëmesto is VV/VW.

De Taifun The Eye VV/VW/VA

Dani L Extreme -  0 punten

Taifun The Eye - 2 punten

SvoëMesto Semovar - 1 punt

Menu

Het menu van de Dani L Extreme is het meest uitgebreid, de SvoëMesto heeft een aantal functies die op een Dani nutteloos zijn, knopverlichting bijvoorbeeld. De Taifun The Eye heeft deze functionaliteit ook.

Een tijdteller die bijhoud hoe lang je de Semovar totaal hebt gebruikt is iets dat de Svoëmesto wel heeft en de Dani en de The Eye niet. De Dani biedt echter een meer nauwkeurige weerstandsmeting (op 50 en 200 hz) van Microcoils en meer instelmogelijkheden.

Na wat langer gebruikt te hebben ergerde ik me steeds meer aan de nodeloze ingewikkeldheid van het menu van de Semovar. Het menu is niet cyclisch, dus als je een instelling mist moet je wachten en weer het menu activeren. Het online en offline onderscheid is een onnodig ingewikkelde stap en in contrast met de Extended Functions van de Dani welke heel eenvoudig bereikbaar is. De Taifun The Eye heeft een cyclisch menu maar biedt veel minder opties dan de Dani Extreme en is meer vergelijkbaar met de Dani Basic.

Bij de Dani en de Taifun The Eye kun je instellen tot welk niveau de batterij ontladen mag worden, vanaf een bepaald punt zal het afgegeven wattage afnemen tot het minimale batterijniveau is bereikt. Dit biedt de Semovar niet

De Semovar heeft een weergave van de batterijlading tijdens het gebruik, dit heeft de Dani en de Taifun The Eye niet.

Bij de Dani kun je instellen met hoeveel kliks je het menu wil bereiken, met hoeveel kliks de Dani wordt uitgeschakeld en wat de tijd tussen kliks moet zijn voor activatie, dit is allemaal afwezig bij de Semovar en de Taifun The Eye.

Al met al wint de Dani deze ronde glansrijk vanwege een meer uitgebreid en toegankelijker menu. De Taifun krijgt 1 punt omdat het menu wel heel toegankelijk is en cyclisch is en niet het onnodig ingewikkelde on,- en offline gedoe heeft. (ja dit zat me echt dwars bij de Semovar)

Dani L Extreme - 2 punten

Taifun The Eye - 1 punt

SvoëMesto Semovar - 0 punten

Prijs

De Dani L Extreme en de Semovar liggen in elkaars prijsklasse van rond de 170 Euro nieuw, de Taifun The Eye is fors duurder met een prijs van rond de 250 euro.

SvoëMesto Semovar - 1 punt

Dani L Extreme - 1 punt

Taifun The Eye - 0 punten

Eindscore

Dani L Extreme 11 punten

Taifun The Eye 14 punten

SvoëMesto 9 punten

Beschouwing

De belangrijkste nadelen van de SvoëMesto:

Zijn lengte

De drukknop

Het onrustigere uiterlijk

Matige afwerking, voelbare naden

Matige schroefdraden

Zeer onnodig ingewikkeld en slecht toegankelijk menu

Gaat vuren als je hem op zijn drukknop legt

De belangrijkste nadelen van de Dani L Extreme

Geen verstelbare Centerpin

Geen modulariteit

Het gewicht

De belangrijkste nadelen van de Taifun The Eye

Zijn lengte

De drukknop

Geen verstelbare centerpin, maar wel een sierring die dit compenseert

De prijs

Het drukke ontwerp

Gaat vuren als je hem op zijn drukknop legt

Het is maar net wat jij persoonlijk zwaarder vindt wegen in jouw eventuele keuze tussen deze twee. Persoonlijk ben ik ook niet helemaal zeker van de winnaar dan wel verliezer. De verstelbare centerpin, de modulariteit zijn toch wel twee hele sterke punten voor de SvoëMesto. Het vermogen en de lengte spreken weer erg in het voordeel van de Dani en de Taifun The Eye. De Taifun The Eye is overigens ook modulair.

De HotStart is een unieke feature van de Taifun the Eye, evenals het instellen op Amperage, het laatste boeit me weinig vooralsnog, maar de hotstart is een mooie feature...

Een ander belangrijk kenmerk van de Taifun The Eye t.o.v. de Dani L Extreme en de Svoëmesto Semovar is de diameter, de Taifun The Eye is 23 mm, de andere twee 22 mm. Als je een Kayfun gebruikt is 22 mm de mooiste maat, maar als je bijvoorbeeld een Taifun GT of een SQuape gebruikt is 23 mooier. Ook vind ik persoonlijk een 22 mm RBA op een 23 mm mod minder storend dan een 23 mm RBA op een 22 mm mod. Dus als je, zoals ik beide RBA's gebruikt is 23 mm handiger...

Het is en blijft en persoonlijke afweging.

Nog wat foto's

De Semovar met een KFL+

2Dh7WQx.jpg

De Dani met een KFL+

JTdK2Mp.jpg

De The Eye met een KFL+

zx9pGUa.jpg

De The Eye met een Taifun

97ecIYr.jpg

De Taifun met en See trough jurkje :meisje

mvnGAPC.jpg

De vrij toegankelijke printplaat van de The Eye :shock

qvvpcGP.png

Het mag duidelijk zijn dat de Kayfun en de SvoëMesto geschapen zijn voor elkaar, de esthetiek is fantastisch van dit koppeltje.

Evenals de Taifun The Eye met de Taifun GT, prachtig setje.

De Dani en de Kayfun passen ook prima, maar je ziet materiaal verschil, overigens valt dit op de foto meer op dan in het echt. Ik moet hierbij wel opmerken dat de Kayfun pas goed past op de Dani na een modificatie, de plastic insulator van de centerpin is afgevijld tot hij flush stond.

De Dani L Extreme naast een VTR

SeJ0cEZ.jpg

De Dani S Extreme naast een VTR

kcYkZKx.jpg

De The Eye naast een VTR (let op, de Taifun GT is zelf ook fors langer dan de KFL+

jhNqfaA.jpg

De schroefjes van de The Eye

Lrh9HbC.png

De Schroefjes van de Semovar

mLdVBHA.jpg

De schroefloze Dani

paMlzyO.png

Nog een filmpje van Limbeckx met de Taifun The Eye en op het einde een kort vergelijk met (mijn) Dani en Svoëmesto Semovar.

http://www.youtube.com/watch?v=vpooAVTwB2w

 

 

Wat ik mis als plus voor the eye, en de reden dat ik hem uiteindelijk toch heb aangeschaft is dat die natuurlijk perfect past met een taifun GT, en je deze makkelijk om kunt bouwen tot een dripper.

De the eye levert genoeg power om zowel met de dripper als met de tank GT om te kunnen gaan.

Zodoende heb je dus 1 tube nodig die echt multifunctioneel is en met een paar klikken kunt subohmen of idem maar dan power wat lager en makkelijk de dag door kan komen met 1 batterij en een tank.

Beide sluiten ook nog eens naadloos aan op de tube.

Voor mij gaf dit de doorslag.

Nou, dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 233
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nee hoor, was ik niet van plan. Ik ben gek op discussiëren, maar niet om andere van mijn mening te overtuigen. Wel om andere inzichten te verkrijgen en hopelijk andere ook breder inzicht te geven.

[sent from my mobile phone. Please excuse my brevity]

Link to comment
Share on other sites

Leuk KM!  :clap

1 - 0 puntenverdelingen zijn wel lastig. Qua relevantie zit er m.i. een groot verschil tussen een doosje waarin het ding komt of een verstelbare center pin.

Ik heb voor de Semovar gekozen dus ik ben minder objectief maar door mijn Smoëmesto bril kijkend:

- De Semovar en Kayfun een prachtige eenheid (wat jij ook al zegt)

- De Dani is strakker qua design maar de Semovar vind ik stoerder

- De knop van de Dani is mooier maar die van de Semovar voelt en werkt prettiger

- Bij de Semovar zijn verschillende top caps leverbaar met verloop naar andere diameter atty's

- De Semovar is modulair met verschillende accu-tubes (zei jij ook al) en straks switches

- Het ontwerp en de constructie van de bottom cap van de Semovar is een klasse beter dan van de Dani

- De Semovar heeft een verstelbare center pin (zei jij ook)

- In totaal vind ik de Semovar een mooier en beter geconstrueerde mod

Maar ik weet zeker dat anderen ook zo'n mooi lijstje over de Dani kunnen maken!

DING DING DING... volgende ronde in de pittfight!!  :ponpon

Link to comment
Share on other sites

Ik persoonlijk vind het heel lastig... Ik denk achteraf inderdaad dat de puntenverdeling niet helemaal fair is. Ik bedoel, de Dani wint nu eigenlijk op het doosje, namelijk 1 punt verschil...

Ik moet er nog eens goed over nadenken, sowieso is de Nivel nu nieuw en er zit ook nog eens een nieuwe KayFun op die ik dus nu de hele tijd gebruik, ik ben net een klein kind :lol

Ik ga er dit weekeinde nog eens flink mee testen en prutsen...

Link to comment
Share on other sites

Fog haalt me een beetje de woorden uit mijn mond. Ik kan per onderdeel niets afdoen aan je (mening en) bevindingen, maar door (bijna) alles even zwaar te laten wegen voel ik wat minder sympathie bij de optelsom, om exact de redenen die fog aangeeft (incl ook mijn roze bril).

[sent from my mobile phone. Please excuse my brevity]

Link to comment
Share on other sites

Beide mods hebben toch een andere chip? Nivel V3 vs Dicodes. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat hier het verschil tussen is. Lijkt mij minstens zo belangrijk als het uiterlijk.

Verder een mooie review KritischeMassa.

Edit: De Svoemesto heet volgens mij trouwens Semovar en de Nivel V3 is dus de chip.

Link to comment
Share on other sites

Het scheelt dat iedereen dan een klein kind is op dit forum, als we het gaan hebben over nieuw dampspullen :wink Ik sta ook nog steeds breed te glimlachen (en net niet te springen) als ik er weer een lekker coil in heb gezet in mijn Kayfun, ondanks dat ik ze ongeveer 4 keer per weer schoonmaak en opnieuw coil :lol

Ik ben benieuwd wat je van de Nivel gaat vinden. Ik hou het graag klein, dus voor mij persoonlijk zou de Nivel niet echt een keuze zijn geweest. Ik heb er wel zwaar aan getwijfeld, maar gelukkig dankzij jou review weet ik het nu 100 % zeker. Maar nogmaals het is een top ding! Enkel en alleen op de lengte heb ik het laten afweten.

Dank voor je review.  :bedankt

Link to comment
Share on other sites

Beide mods hebben toch een andere chip? Nivel V3 vs Dicodes. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat hier het verschil tussen is. Lijkt mij minstens zo belangrijk als het uiterlijk.

Verder een mooie review KritischeMassa.

Heb je helemaal gelijk in, en ik wil hier ook wel dieper induiken, maar ik heb de Nivel net binnen dus ben sowieso nog aan het tobben... het menu is sowieso heel anders dan de Dani.

Ook qua signaal, en modulatie wil wel het 1 en ander weten, maar dan heb ik de techneut van mijn werk nodig... en die is de laatste tijd nogal geflipt (druk... autist... slechte combi :lol )

Link to comment
Share on other sites

Beide mods hebben toch een andere chip? Nivel V3 vs Dicodes. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat hier het verschil tussen is. Lijkt mij minstens zo belangrijk als het uiterlijk.

Verder een mooie review KritischeMassa.

Heb je helemaal gelijk in, en ik wil hier ook wel dieper induiken, maar ik heb de Nivel net binnen dus ben sowieso nog aan het tobben... het menu is sowieso heel anders dan de Dani.

Ook qua signaal, en modulatie wil wel het 1 en ander weten, maar dan heb ik de techneut van mijn werk nodig... en die is de laatste tijd nogal geflipt (druk... autist... slechte combi :lol )

In dat geval ben ik erg benieuwd naar je bevindingen op dat gebied. Ik blijf dit topic volgen.

Link to comment
Share on other sites

Het scheelt dat iedereen dan een klein kind is op dit forum :wink Ik sta ook nog steeds breed te glimlachen (en net niet te springen) als ik er weer een lekker coil in heb gezet in mijn Kayfun, ondanks dat ik ze ongeveer 4 keer per weer schoonmaak en opnieuw coil :lol

Ik ben benieuwd wat je van de Nivel gaat vinden. Ik hou het graag klein, dus voor mij persoonlijk zou de Nivel niet echt een keuze zijn geweest. Ik heb er wel zwaar aan getwijfeld, maar gelukkig dankzij jou review weet ik het nu 100 % zeker. Maar nogmaals het is een top ding! Enkel en alleen op de lengte heb ik het laten afweten.

Dank voor je review.  :bedankt

Maar dan zit je juist met de Nivel wel goed, want dan koop je die 350 tube er toch bij, heb ik ook gedaan, juist omdat ik ook een kleine mod erbij wilde.... juist de modulariteit maakt dat ik voor de Nivel ben gegaan en niet de Dani S voor erbij, dan zit je zo vast aan de gekozen lengte... Al hoor ik net interessant nieuws van Red... maar dat laat ik aan hem :ja

En sowieso, ik ben al sinds ik vape verliefd op zowel de Dani als de Nivel... dus voor mij was de keuze sowieso oneerlijk in het voordel van de Nivel, want de Dani had ik al...

Die topcaps voor de Nivel interesseren me niet zo, ik heb geen interesse in kleinere clearo's, tenminste niet voor deze mods, daar heb ik mijn VTR voor (Aerotank bv)

Over de VTR gesproken... de Taifun GS lonkt ook al weken naar me :lol

Link to comment
Share on other sites

Overigens heeft mijn Nivel geen ego aansluiting. Wellicht heb jij een nieuwe batch.

Btw, hoe heb jij de nauwkeurigheid van de ohm meter beoordeeld?

[sent from my mobile phone. Please excuse my brevity]

Link to comment
Share on other sites

Als ik de Nivel zo bekijk in 18350 modus, dan is die nog steeds flink groter dan de Dani S. Maar goed, het blijven beide mooie apparaten.

Taifun GS.... even een boodschapje doen bij RC dan maar? :wink:lol

Link to comment
Share on other sites

Overigens heeft mijn Nivel geen ego aansluiting. Wellicht heb jij een nieuwe batch.

Btw, hoe heb jij de nauwkeurigheid van de ohm meter beoordeeld?

Nee? Ja deze heeft niet echt de eGo schroefdraad maar wel de insparing zodat een eVod er mooi invalt bijvoorbeeld, jouw topcap is vlak? Zoals de Dani?

En de nauwkeurigheid heb ik nog niet bepaald omdat ik hier geen fatsoenlijke ohmmeter heb voor lage weerstanden... gewoon huis tuin en keuken geval... Voor een deftige lage weerstandsmeting heb ik op mijn werk, bij die geflipte techneut, een vierdraads weerstandsmeting... alleen ik durf nu even niet in zijn buurt te komen.... (hij heeft het zo druk door mij namelijk :lol )

Link to comment
Share on other sites

Als ik de Nivel zo bekijk in 18350 modus, dan is die nog steeds flink groter dan de Dani S. Maar goed, het blijven beide mooie apparaten.

Taifun GS.... even een boodschapje doen bij RC dan maar? :wink:lol

Als ik dat doe dan zal mijn vrouw mij waarschijnlijk doden  :sip

Link to comment
Share on other sites

Als ik de Nivel zo bekijk in 18350 modus, dan is die nog steeds flink groter dan de Dani S. Maar goed, het blijven beide mooie apparaten.

Taifun GS.... even een boodschapje doen bij RC dan maar? :wink:lol

Als ik dat doe dan zal mijn vrouw mij waarschijnlijk doden  :sip

Een beetje herkenbaar,

mijn semovar heeft ook al aangegeven dat wanneer ik nu in korte tijd nog een mod voor mezelf aan schaf, ik eerst de vrouw moet opruimen.

en das dan ook weer jammer he, heb ik net weer een hoop geld in gestoken, en da verdien ik er toch niet aan terug bij een inruil,. dus dan maar ffe wat langer wachten

Link to comment
Share on other sites

Als ik de Nivel zo bekijk in 18350 modus, dan is die nog steeds flink groter dan de Dani S. Maar goed, het blijven beide mooie apparaten.

Taifun GS.... even een boodschapje doen bij RC dan maar? :wink:lol

Als ik dat doe dan zal mijn vrouw mij waarschijnlijk doden  :sip

Een beetje herkenbaar,

mijn semovar heeft ook al aangegeven dat wanneer ik nu in korte tijd nog een mod voor mezelf aan schaf, ik eerst de vrouw moet opruimen.

en das dan ook weer jammer he, heb ik net weer een hoop geld in gestoken, en da verdien ik er toch niet aan terug bij een inruil,. dus dan maar ffe wat langer wachten

Dat, plus het ergste is, ik weet niet hoe de wasmachine werkt :sip

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Maak nieuwe...