Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Cernunnos

5V iTaste VV Battery/Passthrough(with 510 Adapter) Black

Recommended Posts

Guest Cernunnos

Hallo allemaal, mijn eerste posting op dit forum, en zal gelijk een review gaan worden.

Sinds een maand ben ik aan het dampen geslagen, en zelfs volledig van het a-roken af (niet liegen, toen de batterijen van mijn joytech 510T nog wel eens leegwaren bietste ik nog wel een sigaret, maar kwam op max 2 a-sigaretten op een dag)

En daar zat dus meteen het probleem.. de batterijen van de joytech 510T gaan voor mij niet lang genoeg mee en het werd een steeds afwisselen van batterijen... en dat begon te vervelen.

Nu weet ik dat een ego-c een oplossing zou zijn, echter, dat ding is erg groot.

Nu heb ik de 5V iTaste VV Battery/Passthrough(with 510 Adapter) Black besteld bij http://ebnferro.com/ . Een 800 MAh batterij met een regelbaar voltage tussen de 3.3 en de 5V bied dus mogelijkheden tov een extra zware batterij bestellen voor de 510. Nog een voordeel wat mij betreft is dat het tevens een zogenaamde passtrue is, dus mogelijk om als ie aan het USB snoertje zit te laden je toch nog kun dampen.

Het is waar dat het formaat niet onder doet voor de batterij van een ego-c maar die mist dan weer de mogelijkheden die deze batterij wel heeft. Voor mij genoeg punten om voor deze batterij te gaan dus.

Dag 1:

Zojuist de batterij binnen gekregen, gisteren besteld, dus snelle levering. In de enveloppe zit de batterij, een 510 adapter en een oprolbaar usb snoertje. Een handleiding ontbreek helaas maar had zelf inmiddels genoeg over de batterij gelezen om te weten hoe hij werkt. Toch zou dit voor http://ebnferro.com/ een punt kunnen zijn ter verbetering, even een papiertje bijvoegen met de handleiding.

De batterij ligt prettig in de hand en voelt solide aan wat mij betreft. Op de batterij zit een lcd display waar je het voltage kunt aflezen, waar je kunt zien hoeveel pufjes je genomen hebt na inschakeling, welk voltage je hebt ingesteld en het kan laten zien in welk bereik de atomizer kan werken die je hebt aangesloten. Naast het lcd display zitten twee knopjes, een + en een -

Het inschakelen gaat dmv een grote vierkante knop boven op de batterij.. deze druk je drie keer kort achter elkaar in, en zo zet je hem ook weer uit. Ideaal ter voorkoming van broekzak brandjes.

Bijgeleverd wordt een 510 adapter, daar dus mijn standaard 510T atomizer op geschroefd en in de batterij geplaatst. De Adapter wordt magnetisch op zijn plaats gehouden. Een mooie uitvinding moet ik zeggen echter vond ik wel dat het wel erg veel speling opleverde allemaal, zeker tijdens het roken. Aangezien ik hem toch alleen met de 510 adapter gebruik heb ik aan een kant van de adapter een strookje karton, dubbel gevouwen van een pakje rizla (is die nog ergens goed voor) bij het plaatsen van de adapter mee geschoven en de speling is nu weg.

Als eerste na het plaatsen van de adapter met de standaard 510T elementen gekeken wat de batterij adviseert om als voltage in te stellen. Dit doe je door eerst de batterij aan te zetten (3x kort achter elkaar indrukken)  en vervolgens de + en de - toets naast het display indrukken.

Het advies dat de batterij terug gaf was 3.3-4.2V en dan kan aardig kloppen denk ik zo. Heb de batterij ingesteld op 3.6V om het maar eens te proberen. Het instellen van het voltage doe je door de + of de - toets 2 keer in te drukken,, je krijgt dan eerst te zien hoeveel pufjes je hebt genomen sinds het inschakelen van de batterij en bij de twee keer drukken het voltage te zien, stel hem vervolgens in met + en -

Het roken zelf... jonge wat geeft dat ding een damp en gier af zeg! En dat met een atomizer die al bijna twee weken oud is! Kan hier niets aan toevoegen, helemaal goed.. Enige wat ik wel wat wennen vind is dat hij wat zwaar hijst. Niet helemaal vast draaien van de atomizer in de adapter zorgde voor wat verbetering en was het prettig roken. Toch denk ik dat de adapter verbeterd zou kunnen worden omdat je nu lucht aan moet trekken door de schroefdraad. De bovenste 1 mm van de schroefdraad weg vrezen zal denk ik een betere ervaring geven.

<<update 1>>

Het dampen gaat soepeler nadat ik de atomizer een aantal keer in en uit de adapter heb gedraaid. >>>

Het gewicht van de batterij en de vorm zijn prima en dampt prettig. Door de 510 aansluiting heb je veel mogelijkheden om er van alles op te schroeven. Tevens is er bij http://ebnferro.com/ ook de mogelijkheid om 808D en 901 te verkrijgen als ik mij niet vergis.

Goed, tijdens het schrijven van deze review heb ik lekker door kunnen dampen. Als de batterij onder de 25% lading komt veranderd het lampje in de aan/uit knop tijdens het dampen van kleur, gaat van groen naar oranje. Als hij nog verder ontlaad wordt hij rood. Leg je hem dan nog niet aan een lader dan gaat ie rood knipperen en schakelt zichzelf uit.

Nu even mijn tank weer vullen want die is leeg. Hoop dat jullie wat aan deze review hebben.

<<update 2>>

Ik heb nog even geïnformeerd naar andere adapters. Die zijn er niet, maar je kunt op de 510 adapter wel weer verloopstukjes zetten van 510 naar .....

Verder was het laden mij niet duidelijk, daarover het volgende, tijdens het laden gaat de groene led branden. Als die uit gaat is de batterij vol.

<<update 3>> De batterij was leeg, had hem immers ook nog niet geladen bij binnenkomst. Aan de lader gelegd, uitgang 5v 500 MAh en in nog geen 1,5 uur was de batterij al weer volledig opgeladen en ging inderdaad het groene lampje uit! Dat is net zo snel, zij het niet sneller dan de standaard batterij van mijn joytech 510T !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zeg, super gave review........!!!  :duim

(zou dat zwaar hijsen niet door dat stukje karton komen trouwens?)

Goed van je dat je van de a-tjes af bent. Lekker idee is dat he?

O, en vergeet ik het nog bijna.  :welkom1 in dit leuke forum............!!!  :grins

:bestfriend

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Cernunnos

Bedankt voor het welkom! Nee het komt niet door het kartonnetje. Inmiddels gaat het dampen al beter, een aantal keer de atomizer in en uit de adapter gedraaid gaf verbetering. En inderdaad het niet meer nodig hebben van een a-tje is zalig moet ik zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

[move][shadow=red,left][glow=red,2,300] :tjoeke Welkom op de damptrein[/glow][/shadow][/move]

En een leuke review  :duim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Cernunnos

LOL dank je wel voor het welkom. Ik heb in de loop van de middag in mijn review een paar updates toegevoegd. Tot nu toe bevalt de batterij mij erg goed. Heb nu nog twee standaard batterijen voor buitenshuis dus helemaal goed.

Het stoppen met roken gaat voor mij prima op deze manier, maar er dreigt wel een andere verslaving bij te komen.. er is zoveel leuks te krijgen aan uitbreidingen, verschillende soorten tankjes, atomizers etc etc.. ha ha ha.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Cernunnos

Inmiddels een paar dagen verder en kan niets anders zeggen dan  :duim ! Kan afhankelijk van de hoeveelheid dat ik damp bijna een dag mee door. Als ie leeg is dan is ie echt binnen de twee uur weer volledig opgeladen. Wat spelen met de voltage instelling levert inderdaad leuke damp resultaten op die de damp ervaring vergroten wat mij betreft. Wat mij betreft dus een aanrader! Nu heb ik geen ervaring met ander VV batterijen maar deze vind ik top. Kwam op Youtube nog een goede (engelstalige) review tegen die goed de mogelijkheden laat zien van deze batterij.

http://youtu.be/fM_rk4vlsxg Fijn weekend iedereen verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Cernunnos

Zijn er inmiddels meer mensen die deze in huis hebben? Ben ook benieuwd naar jullie ervaringen. Vooral, hoe lang doe je met een batterij lading. De eerste keren kon ik bijna een dag doorkomen met deze batterij, nu ineens nog maar een aantal uren zonder dat ik nu meer ben gaan roken. Nu kan het goed zijn dat ik pech heb met de batterij, heb daar al contact over met de shop voor een omruiling, maar ben toch benieuwd hoe dat bij anderen is.

Verder ben ik wel gek met deze batterij, ligt erg lekker in de hand, makkelijk in te stellen naar wens.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Briggitte

Ik lijk hetzelfde te hebben met de batterijtjes voor m'n Spuitje...  :protest

Ik doe er nog amper anderhalf a 1u & 3 kwartier mee..  ::angryboos

Ze zin al wel ietsje langer in gebruik dan de jouwe, vanaf 12 mei, maar toch..  ::angryboos

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Cernunnos

Ik lijk hetzelfde te hebben met de batterijtjes voor m'n Spuitje... 

Gaat dat ook om de 5V Itaste VV Battery ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Briggitte

Neenee; heel ander soort, maar dezelfde ervaring als jij helaas  ::angryboos

{Soshine CR123a - lithium-ion - 3,7V - 700mAh als ik het zo in ene x goed uit m'n hersens pluk}

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gemiddelde leeftijd van een batterij in de e-dampwereld is een maand of drie.

Dus sommigen trekken het vijf maanden en heel soms trekken ze het maar een maand.

Ze krijgen heel wat op hun donder en dat verkort de levensduur.

Er zijn nieuwe batterijen op de markt, die beter zouden presteren.

Maar die zijn vooralsnog behoorlijk aan de prijs.

En het is nog niet bewezen dat ze daadwerkelijk langer meegaan..

:priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Briggitte:

Als je 1.5Ohm carto's gebruikt trekt dat 2,5ampere (2500Mah) uit je batterij

Met een batterij van 700Mah zou je dus theoretisch een kwartier continue kunnen dampen.

Wat dat betreft zal 1 1/2 uur goed kunnen kloppen.

Verder door de hoge stroom uit de batterij zal ie eerder aan vervanging toe zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgend de berekening van robert heb je dus een paar verduiveld goede batterijen bij het "Spuitje"...

..:grins

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Briggitte

Briggitte:

Als je 1.5Ohm carto's gebruikt trekt dat 2,5ampere (2500Mah) uit je batterij

Met een batterij van 700Mah zou je dus theoretisch een kwartier continue kunnen dampen.

Wat dat betreft zal 1 1/2 uur goed kunnen kloppen.

Verder door de hoge stroom uit de batterij zal ie eerder aan vervanging toe zijn.

Dankjewel voor deze heldere uitleg Robert!  :sorry

Jij was het geloof ik ook die ergens hier op het forum al een paar uitgebreide verhandelingen had gezet over Volt's-Watt's-Ampere's etc [wat?] had gezet; wel gelezen, ook opgeslagen, op de harde schijf van de pc dan.. nog lange niet in m'n koppie...  :trilt

Deze kleine hapjes uitleg blijven beter hangen gelukkig  :neenee

Conclusie: ik haal blijkbaar ook nog gewoon adem tussen het dampen door  :yeahh  en mijn batterijtjes zijn eigenlijk gewoon aan vervanging toe ondertussen volgens onze  :priest

Waarvoor ook mijn dank  :priest  voor deze uitleg Priest!  :e33

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Cernunnos

De batterij is omgeruild, en zeker niet omdat ie niet beviel! Ik had een lam aan uit knopje waardoor dat ding keuren vertoonde, zoals uitschakelen terwijl ik de knop helemaal niet drie keer maar maar 1 keer indrukte etc. Mogelijk dat ook het wisselende aantal uren dat ik er mee deed daar mee te maken had. EBN heeft hem netjes omgeruild, en de nieuwe werkt goed.

Ik blijf het een top batterij vinden waar ik met gemak een uur of 4 a 5 aardig mee door kan dampen. Vooral het aanpassen van voltage is perfect en makkelijk te doen zodat je met gemak allerlei soorten tankjes er op kunt zetten.

Dus conclusie na een tijdje gebruikt te hebben:

Een aanrader..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ddl

Heb hier een aantal clearomizers liggen zoals mt3 mini vivi nova en. Vision ce.. Passen deze ook op de itaste?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb hier een aantal clearomizers liggen zoals mt3 mini vivi nova en. Vision ce.. Passen deze ook op de itaste?

The iTaste VV compatibility

The iTaste VV is compatible with most cartomizers on the market by using its special magnetic adapters, such as 510 (supplied) and 808D (coming soon).

Please note: eGo styled cartos will need a 510-eGo adapter.

The iTaste VV can also detect the resistance of different cartomizers automatically and recommend a proper voltage range accordingly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...