Jump to content
Karin Spaink

Douanecontroles: meldingen van vertragingen, nabetalingen en inbeslagnames

Recommended Posts

De kans is heeeeeeel klein. Bestel al 6 jaar in Chinezië, en drie keer er uit gepikt......dan ook sportief reageren, gevraagde documenten op sturen en daarna gewoon betalen.

Afgelopen 2 maanden zijn tot 3 keer toe fasttech pakketjes met 6x30ml liqua vloeistof bij de douane terecht gekomen en zonder problemen thuis gekomen

In al die jaren via fasttech bestellen heb ik nog nooit wat qua invoerrechten oid hoeven betalen

Mijn 4 ml tank eleaf tessera ligt nu bij de douane ik hoop dat ze het doorlaten maar dat is het risico wat je neemt. 

16 minutes ago, Cyber_Huub said:

douane

Dus als ik het goed begrijpt kan ik ook liquids bestellen bij die Chinaboys?

Posted (edited)

@Bliksem Ja je kan gewoon liquids bestellen in China en je Tessera komt gewoon aan als je in NL woont. Je betaald alleen mogelijk 21% btw + €13

Als hij duurder was dan €22, anders geen probleem

Edited by Tamara

Posted (edited)

Het oordeel is binnen. De Eleaf Istick Pico 21700 is binnen gekomen bij een afhaalpunt en kan ik zo even op gaan halen en dan mag ik € 18,71 (Oftewel 21% btw over € 27,20 plus € 13,-- inklaringskosten) extra aftikken.... dus al met al is die mod € 45,91 geworden. Maar zoals al in een eerder bericht gezegd is dit dus de eerste keer dat ik extra moet betalen in die ruim 2 1/2 jaar dat ik nu damp dus dat valt mee. 😉

Edited by Quidam
t vergeten

Klopt @balling Maar als ik zie hoeveel er gewoon wel door de douane is gekomen..... dan valt het mee

3x geklist 1x nooit aangekomen, maar geld retour.
Dit in bijna 6 jaar tijd.
En ik glimlach nog steeds, omdat 99,9% doorkomt zonder problemen.

Posted (edited)

Mijn eleaf tessera ts tank 4ml is aangekomen.

Ik heb er 19.50 voor betaald op het pakketje stond Waarde $3.50

Ik had hem besteld bij aliexpress al ze voor alle artikelen een lage waarde opgeven kan ik wel een mod bestellen.

Edited by Bliksem

Posted (edited)

Ik heb 100ml nic boost besteld met <FBT edit>mg omdat ik gek word van die kleine flesjes. En een liquid 100 ml met 3mg nic. Totale kosten €23 Is de kans groot dat dit wordt tegengehouden?

Edited by Sub-Ωhm
High nic boven 50 mg/ml

Buiten europa neem ik aan ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Posted (edited)

https://www.hiliq.com/. Is ergens in China geloof ik

Edited by Sub-Ωhm
❗ FBT edit, onnodige quote verwijderd, voor uitleg zie https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ ❗

Neem even contact op met de verkoper als het nog niet verzonden is. Maar vaak doen ze dit al zelf. Ze zetten op de verpakking een lagere bedrag en bv auto onderdelen of iets anders. En je kan ze altijd nog om een factuur vragen wat net onder de 22 euro valt. Maar met e juice weet ik het niet zeker omdat er in europa geen nicotine meer verkocht mag worden als de inhoud meer dan 10ml is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

De kans bestaat dat het ook uit Duitsland komt, maar dat zou uit de verzendingskosten te achterhalen zijn.

Klopt @VapeAaron maar het zegt wel wat over waar het vandaan komt. Waarschijnlijk China dus.

Boven de €22 wordt het bijbetalen als je eruit gepikt wordt, en die kans is erg klein: €13 inklaringskosten en €21% btw. Die btw wordt dan helaas weer wel ook over de verzendkosten geheven als ik me niet vergis.

Boven de €150 wordt het trouwens veel duurder dus daar onder blijven.

Had laatst een joyetech penguin besteld bij Ali Express voor 20,- , de 8,8ml variant en via postnl app zag ik dat deze bij de douane was beland voor controle. Hoefde uiteindelijk alleen maar factuur te mailen en binnen 2 dagen werd ie bezorgd. Tankgrootte was blijkbaar geen probleem, daar vreesde ik wel voor namelijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

7 hours ago, VapeAaron said:

Verzendkosten zijn ruim €18. Die tellen toch niet mee voor het belastingvrij kopen tot €22?

Ik kan me vergissen..... maar weet bijna zeker dat verzendkosten OOK meetellen bij die 22 Euro

Posted (edited)
6 hours ago, mrlounge said:

Had laatst een joyetech penguin besteld bij Ali Express voor 20,- , de 8,8ml variant en via postnl app zag ik dat deze bij de douane was beland voor controle. Hoefde uiteindelijk alleen maar factuur te mailen en binnen 2 dagen werd ie bezorgd. Tankgrootte was blijkbaar geen probleem, daar vreesde ik wel voor namelijk.

Verkopen boven de 2ML mag niet maar kopen wel...... (Dit is Nederland hè! 😌)

Al mijn Penguins met 8.8ML tanks, en nog 2x een extra doos van 10 van deze tanks kwamen probleemloos langs de douane, inclusief de controle die ik 1 keer had.

Edited by Lessram