Jump to content

Inawera Project


Guest carpediem

Recommended Posts

In theorie zou de base kleurloos moeten zijn. Zit er nicotine in je base?

Ik denk niet dat dit the matter is, want ik heb 2 soorten base in huis en allebei met nicotine 12 mg. De ene is helder en de andere is rosig.

De heldere is de VPG Plus base en de lichtrose de VPG Power Smoke.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 248
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest carpediem

Dan is dat je verklaring vermoedelijk. Nicotine is vers nagenoeg kleurloos, maar verkleurt langzaam naar diepbruin. Waarschijnlijk door de hoge concentratie en misschien wat oudere nicotine dat het wat geel kleurt. Die rozige verkleuring komt door de kleur van de plastic flesjes. Waarschijnlijk is de vloeistof kleurloos in glas.

Flesjes zijn gelijk en de rechter fles is ook gemengd op 12mg (38mg + 0mg propyleen glycol)

Alles van inawera, dus naar mijn idee hoort dat hetzelfde te zijn.

Nu noemen ze de kant en klare vpg powersmoke dus wellicht zit er toch een toevoeging in...

Ik heb dus in feite geprobeerd de powersmoke na te maken zodat ik het kan vergelijken...

Link to comment
Share on other sites

Dan is dat je verklaring vermoedelijk. Nicotine is vers nagenoeg kleurloos, maar verkleurt langzaam naar diepbruin. Waarschijnlijk door de hoge concentratie en misschien wat oudere nicotine dat het wat geel kleurt. Die rozige verkleuring komt door de kleur van de plastic flesjes. Waarschijnlijk is de vloeistof kleurloos in glas.

Flesjes zijn gelijk en de rechter fles is ook gemengd op 12mg (38mg + 0mg propyleen glycol)

Alles van inawera, dus naar mijn idee hoort dat hetzelfde te zijn.

Nu noemen ze de kant en klare vpg powersmoke dus wellicht zit er toch een toevoeging in...

Ik heb dus in feite geprobeerd de powersmoke na te maken zodat ik het kan vergelijken...

Nee, de Power Smoke base IS gewoon van zichzelf al iets rosig. Weet ik gewoon zeker, heb allebei zelf in huis  :nanananana

Link to comment
Share on other sites

Guest carpediem

Dan is dat je verklaring vermoedelijk. Nicotine is vers nagenoeg kleurloos, maar verkleurt langzaam naar diepbruin. Waarschijnlijk door de hoge concentratie en misschien wat oudere nicotine dat het wat geel kleurt. Die rozige verkleuring komt door de kleur van de plastic flesjes. Waarschijnlijk is de vloeistof kleurloos in glas.

Flesjes zijn gelijk en de rechter fles is ook gemengd op 12mg (38mg + 0mg propyleen glycol)

Alles van inawera, dus naar mijn idee hoort dat hetzelfde te zijn.

Nu noemen ze de kant en klare vpg powersmoke dus wellicht zit er toch een toevoeging in...

Ik heb dus in feite geprobeerd de powersmoke na te maken zodat ik het kan vergelijken...

Nee, de Power Smoke base IS gewoon van zichzelf al iets rosig. Weet ik gewoon zeker, heb allebei zelf in huis  :nanananana

Waarschijnlijk begrijp je me niet helemaal... of ik leg het niet al te duidelijk uit :wink

Ik heb ook de power smoke base en die zit in het linker flesje... Het flesje wat er naast staat heb ik zelf gemengd in de zelfde verhoudingen als de power smoke base, met inawera producten. Dus je zou zeggen dat het dezelfde kleur moet zijn.

Link to comment
Share on other sites

Nee, ik begreep je verkeerd. Enige wat dan zou kunnen is dat de 38mg die je voor het zelf mengen gebruikt hebt, wat ouder is dan de kant en klare mix en dus de nicotine wat meer verkleurd is.

(Of dat je getild bent met de kant en klaar mix en daar geen nic. inzit  :grins )

Link to comment
Share on other sites

Guest carpediem

Vandaag een aantal smaakjes geprobeerd.

Het gaat om de smaken kersen, coconut, strawberry shisha en exotic.

Allemaal gemixt op 4% en gesteept voor 1 week. Ik kan hier heel kort over zijn, ze zijn allemaal veel te licht van smaak.

Kersen, strawberry en exotic kan ik echt wel iets fruitigs proeven maar de coconut proef ik haast helemaal geen smaak.

Ik heb het idee dat ik met deze smaakjes veel te laag zit qua percentage. Ik ga deze smaken in ieder geval binnenkort op 10 procent wegzetten en laten stepen voor een week.

offtopic: Vandaag ook de Capella Vanilla Custard binnen gekregen (besteld na het lezen van http://www.dampforum.nu/index.php?topic=23013.0) en gemixt op 15%, 2 uur in de oven op 60 graden en wow! Dat smaakt inderdaad!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest eagle-linda

De fruitsmaken heb ik ook op minimaal 8% gemixt.

Ook laat ik alles een week ofzo staan, scheelt best veel in smaak

Link to comment
Share on other sites

Guest spinner013

Iemand hier de caramel van ina geprobeerd . Zoja  op welk % en hoelang steep je hem

verstuurd met mijn steen en beitel

Link to comment
Share on other sites

Iemand hier de caramel van ina geprobeerd . Zoja  op welk % en hoelang steep je hem

verstuurd met mijn steen en beitel

Ik heb hem op 8% gedaan en toen was hij direct na het maken heel redelijk. Inmiddels staat hij een week te groeien in het potje. Hij ruikt iig al sterker dan direct na het klaarmaken.

Link to comment
Share on other sites

Guest spinner013

Oke ik heb em nu op 5% al mijn ina sapjes doe ik op 5 en bevallen goed . Alleen de vannila doe ik op 10 en dan is de smaak nog ver te zoeken....

Bedankt btw :)

verstuurd met mijn steen en beitel

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de Innawera bij eliquidoutlet besteld en vandaag ontvangen.

Gold Ducat,7 Leaves en RY4 besteld.

Meteen gemixt met 5% flavour.

Nu 2 dagen open laten staan en daarna 3 weken sleepen.

Kan dan pas proeven,ik kan niet wachten.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Guest Diertje

Ik heb de Innawera bij eliquidoutlet besteld en vandaag ontvangen.

Gold Ducat,7 Leaves en RY4 besteld.

Meteen gemixt met 5% flavour.

Nu 2 dagen open laten staan en daarna 3 weken sleepen.

Kan dan pas proeven,ik kan niet wachten.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Die 7leaves ben ik nu aan het proeven, zit een stevige smaak aan, ietsje pietsje kruidig, doet me een beetje denken aan halfzware shag van dampertje ik bedoel Dampen.nl

(word voor mij geen all-day smaakje)

Link to comment
Share on other sites

Guest carpediem

Maar is iemand bekend met eliquidoutlet?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Ik heb daar geen persoonlijke ervaringen mee, wel heb ik daar ergens op dit forum negatieve verhalen over gehoord.

Heb even gezocht voor je maar ik kan 1 2 3 dat topic niet vinden. Het ging geloof ik over het zelf mengen van base oid...

Link to comment
Share on other sites

Vandaag een aantal smaakjes geprobeerd.

Het gaat om de smaken kersen, coconut, strawberry shisha en exotic.

Allemaal gemixt op 4% en gesteept voor 1 week. Ik kan hier heel kort over zijn, ze zijn allemaal veel te licht van smaak.

Kersen, strawberry en exotic kan ik echt wel iets fruitigs proeven maar de coconut proef ik haast helemaal geen smaak.

Ik heb het idee dat ik met deze smaakjes veel te laag zit qua percentage. Ik ga deze smaken in ieder geval binnenkort op 10 procent wegzetten en laten stepen voor een week.

offtopic: Vandaag ook de Capella Vanilla Custard binnen gekregen (besteld na het lezen van http://www.dampforum.nu/index.php?topic=23013.0) en gemixt op 15%, 2 uur in de oven op 60 graden en wow! Dat smaakt inderdaad!!!

Vwb die smaakjs van Inawera had ik je wel kunnen vertellen dat je voor andere dan tabakjes al rap toch op 10% *moet* gaan zitten. Is mijn ervaring. Met tabakjes van ze ben ik nog nooit boven de 5 gegaan iig.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de Innawera bij eliquidoutlet besteld en vandaag ontvangen.

Gold Ducat,7 Leaves en RY4 besteld.

Meteen gemixt met 5% flavour.

Nu 2 dagen open laten staan en daarna 3 weken sleepen.

Kan dan pas proeven,ik kan niet wachten.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Open laten staan? Waar is dat voor?

Ik laat niks open staan en ook niets zoveel weken laten staan of andere rare dingen overhoop halen. Wel eens een paar keer schudden en soms ruiken en dat is het wel zo'n beetje. En ik heb er ook die ik gewoon gelijk al in een tankje gooi. Lekker dwars klink ik zo he, maar dat ben ik op dit gebied dan ook, Omdat ik veel dingen die ik lees gewoon getrut en/of overdreven vind (en vaak ook onlogisch) Maar bedoel ik verder niet rot hoor  :haas

Link to comment
Share on other sites

Guest shakeit3asy

Ik heb de Innawera bij eliquidoutlet besteld en vandaag ontvangen.

Gold Ducat,7 Leaves en RY4 besteld.

Meteen gemixt met 5% flavour.

Nu 2 dagen open laten staan en daarna 3 weken sleepen.

Kan dan pas proeven,ik kan niet wachten.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Open laten staan? Waar is dat voor?

Ik laat niks open staan en ook niets zoveel weken laten staan of andere rare dingen overhoop halen. Wel eens een paar keer schudden en soms ruiken en dat is het wel zo'n beetje. En ik heb er ook die ik gewoon gelijk al in een tankje gooi. Lekker dwars klink ik zo he, maar dat ben ik op dit gebied dan ook, Omdat ik veel dingen die ik lees gewoon getrut en/of overdreven vind (en vaak ook onlogisch) Maar bedoel ik verder niet rot hoor  :haas

Ja dat vraag ik me ook af, volgens mij doe je het potje open als je bent uitgeschoten met de aroma of wanneer de aroma op alcohol basis is, anders gewoon dicht houden lijkt mij.

Link to comment
Share on other sites

Nee, in sommige (maar lang niet alle gevallen) moet de smaakstof luchten, of beter gezegd, reageren met zuurstof om de juiste smaak of geur te krijgen.

De Layton Blend van FlavourArt is daar een goed voorbeeld van. Direct na het mengen ruikt het mengsel heel sterk naar seconden-lijm en dat blijft het doen als je het potje dicht laat. Laat je het een nachtje open staan, dan vervliegt die geur en blijft er een tabaksgeur achter. Vanwege de geur heb ik echter nog niet direct na het bereiden geproefd, dus of het ook wat voor de smaak van het mengsel doet bij die smaakstof durf ik niet te beweren.

Golden Ducat van Inawera smaakt direct na het mengen nergens naar (als in: er is wel smaak, maar niet die je verwacht). Laat je het echter een weekje of 3 rusten en 'lucht' je het af en toe, dan smaakt het zoals je gewend bent van de kant en klare liquid. Dat verschil is echt groot.

En naar wat ik begrepen heb, geldt dat voor de meeste tabakssmaken zo.

Link to comment
Share on other sites

Guest carpediem

Volgende reeks geproefd: Zwarte bes, bosbessen, aardbei, framboos, appel en citroen.

Ook deze had ik een week weg gezet op 4%.

Appel en citroen zijn allebei weer veel te licht, en dus is hier weinig smaak te bekennen. (gaan ik ook op 10% wegzetten)

Maarrrr..... aardbei, zwarte bes, bosbes en framboos ruiken bijzonder goed en de smaak is ook echt goed te proeven. Deze zijn dus intenser.

Toch vind ik deze 4 ook nog aan de lichte kant. Niet zo erg als de smaken die ik tot nu toe heb geproefd. Ik ga ze iets verhogen naar 6 a 7 procent.

Ik heb hier tevens 3 smaken tussen zitten die bij mij persoonlijk goed aanspreken en gelijk in de smaak vallen, en dat zijn de zwarte bes, de bosbessen en de aardbei.

Deze gewone aardbei (inawera) vind ik meer geur en smaak aan zitten dan de duurdere versie (sisha).

wordt vervolgd....

 

Link to comment
Share on other sites

Ik zit net te denken:

Misschien is het wel handig om een lijstje te maken met welke smaken sterk zijn en welke zwak. Dat is misschien een handig hulpmiddeltje voor nieuwe DIY'ers, maar ook voor gevorderden die een voor hen onbekende smaak bestellen en op die manier kunnen inschatten hoe sterk ze moeten mixen.

Link to comment
Share on other sites

Guest carpediem

Dat is inderdaad een goed idee! Want smaken verschillen toch nietwaar? Wat ik lekker vind hoeft de ander helemaal niet lekker te vinden.... en visaversa.

Ik zal het in ieder geval van deze batch (als ik ze allemaal geproeft heb) noteren in n lijssie!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Maak nieuwe...