Jump to content

Nieuwsbank.nl: Libertarische Partij: verbod op e-sigaretten benadeelt consumenten.


Recommended Posts

Ff eh. Ik doelde in die zin op het verschil tussen het stemmen op een progressieve nieuwe partij versus gevestigde partijen, waarvan je weet dat ze je toch belazeren. Dus niet dat iemand die het libertarisme niet snapt naief is, maar het stemmen op een partij omdat je die leuk vind en elke keer weer teleurstelt.

@Rob, waardeer je feedback, echter doe je meerdere aannames die weerlegt kunnen worden.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

@Rob, waardeer je feedback, echter doe je meerdere aannames die weerlegt kunnen worden.

Zoals?

Ff eh. Ik doelde in die zin op het verschil tussen het stemmen op een progressieve nieuwe partij versus gevestigde partijen, waarvan je weet dat ze je toch belazeren. Dus niet dat iemand die het libertarisme niet snapt naief is, maar het stemmen op een partij omdat je die leuk vind en elke keer weer teleurstelt.

De eerste politieke partij die zijn kiezers niet zal teleurstellen als ze aan de macht zijn zal nog moeten worden uitgevonden. Een politieke partij die blijkbaar -aan hun standpunten te zien- totaal niet snapt hoe onze wereld in elkaar zit en waarom bepaalde wet en regelgeving noodzakelijk en/of wenselijk is zal daar zeker geen uitzondering op zijn.

Link to comment
Share on other sites

Voor een groep die dampen op de kaart wilt krijgen en teleurgesteld is in de politiek vind ik het afwijzen van een partij zonder echt te snappen waar ze voor staan erg jammer. Wegen hebben we wegenbelasting voor, wijken of steden bepalen zelf de snelheden voor autos, enz..

Ik geloof dat je er ten onrechte vanuit gaat dat mensen hier niet snappen waar die partij voor staat. Als ik nl de reacties hier lees blijkt daaruit dat mensen dat juist heel erg goed begrijpen.

Als je alleen maar tegen overheidsbemoeiens en belastingen bent, zullen een deel van de mensen in een samenleving zichzelf heel goed kunnen redden, maar hele groepen ook helemaal niet.

Ik ben nog uit de tijd dat er werd geloofd dat de overheid een schild voor de zwakkeren in de samenleving moet vormen/ zijn.

Dat geloof ik nog steeds en daarom staaat zowat alles waar de liberalistische partij voor staat haaks op mijn eigen gedachtengoed.

Je mag mij ouderwets noemen maar ik heb niks tegen het betalen van belasting zolang dat gaat naar o.a. mensen zonder werk/ mensen met een slecht gezondheid, onderwijs, ontwikkelingshulp etc.

Een samenleving met steeds minder overheid, steeds minder belasting ed ontwikkelt zich snel naar een samenleving waarin alleen de grote bekken en de  mensen met slecht bedoelingen het goed doen.

Ik denk dat je zelf erg naïef bent, maar al zouden ze me levenslang gratis ecigs met bijbehorende choco/ koffie liquids aanbieden stemde ik nog niet op een partij met zulke populistisch / rechts gedachtengoed.

:doei

Link to comment
Share on other sites

Ff eh. Ik doelde in die zin op het verschil tussen het stemmen op een progressieve nieuwe partij versus gevestigde partijen, waarvan je weet dat ze je toch belazeren. Dus niet dat iemand die het libertarisme niet snapt naief is, maar het stemmen op een partij omdat je die leuk vind en elke keer weer teleurstelt.

Ik wil aangeven dat je juist zelf heel naïef overkomt door je vertrouwen in een politieke partij met zulke standpunten. Maar ik zie dat mensen me al voor waren.

Ik ben van mening dat een overheid juist heel erg nodig is voor het beschermen van de zwakkeren in de samenleving zodat iedereen een menswaardig bestaan kan hebben.

Juist het terugtrekken van de overheid uit de publieke sector is een oorzaak van het volkomen falen van diensten als de post en het spoor... ook de "vermarkting" van zorg is een regelrechte ramp gebleken... dus nee, doe mij maar een sterke overheid...

Link to comment
Share on other sites

Reactie op de cookies vam lp:

We hebben een brief van een ministerie ontvangen met de mededeling dat wij een cookie melder moesten plaatsen ivm voorbeeld functie. Bij het niet voldoen stond er een dwangsom op van maximaal. € 240000,-

2. Kies, stem vooral op de partij waar je je het beste in kunt vinden. Ik hoef niet op de persoon te verdedigen voor waar ik voor sta. Ik wil niemand vertellen wat ie moet denken of doen. Je bent vrij om zelf je conclusies en afwegingen te maken. Als dat de sp is, so be it. Zolang je maar stemt op een partij waar je in gelooft.

Fijne avond!

Dan

Link to comment
Share on other sites

Guest TrendSmoke

Oe, leuk! Sociaal Maas en Waal is ook vóór dampen! Veel duurzamer dan tabak verbranden. Minder rookgassen, geen filters die overal worden neergegooid, minder instroom in de zorg, beter voor het milieu.

Maar goed, hun voorzitter heeft ook een webwinkel in die spullen...

En om er op te kunnen stemmen moet je echt in West Maas en Waal wonen...

:bloem

(grapje: Sociaal Maas en Waal heeft geen standpunt over dampen. Het zijn namelijk gemeenteraadsverkiezingen)

Link to comment
Share on other sites

Oe, leuk! Sociaal Maas en Waal is ook vóór dampen! Veel duurzamer dan tabak verbranden. Minder rookgassen, geen filters die overal worden neergegooid, minder instroom in de zorg, beter voor het milieu.

Maar goed, hun voorzitter heeft ook een webwinkel in die spullen...

En om er op te kunnen stemmen moet je echt in West Maas en Waal wonen...

:bloem

(grapje: Sociaal Maas en Waal heeft geen standpunt over dampen. Het zijn namelijk gemeenteraadsverkiezingen)

Je vergeet dat dampwolken zonlicht weerkaatsen en zo de opwarming van de aarde tegengaan...

Link to comment
Share on other sites

Alles wat een overheid doet kan een vrije samenleving sneller en efficienter.

Mee eens.

Stop eens met de overheid als oplossing voor alle problemen te zien, ze veroorzaken ze juist.

Daarom stem ik niet, dus ook niet op de LP. Maar goed, dit is niet het aangewezen platform om hier op in te gaan.

Wat mij overigens wel intrigeert, Danny82, is dat de gedachtengang, het non agressie principe, zo resoluut wordt verworpen in een gemeenschap, die bij uitstek zoveel op eigen kracht heeft bereikt. Er zijn vandaag de dag immers weinig industrieën waarin consument, verkoper en producent zo creatief en responsief zijn, dat een (massa-) produkt in ongekend tempo evolueert en zich verspreidt. Een goed deel van de regulering is tot nu toe zelfregulering geweest en consumenten laten zich steeds beter door elkaar voorlichten. Met resultaat. Nu gaat de overheid zich er ineens echt actief in mengen, zoals met bijna alles in ons leven, en vreest men, terecht, voor een rem op de ontwikkeling en een afkalvende toegankelijkheid van het produkt.

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat dampers anarcho-kapitalist moeten worden ;-) Ik zie gewoon een tegenstrijdigheid.

Link to comment
Share on other sites

Reactie op de cookies vam lp:

We hebben een brief van een ministerie ontvangen met de mededeling dat wij een cookie melder moesten plaatsen ivm voorbeeld functie. Bij het niet voldoen stond er een dwangsom op van maximaal. € 240000,-

Ja, als je cookies gebruikt ben je wettelijk verplicht om het te melden, maarr...... dat wil niet zeggen dat je daarom ook je site ontoegankelijk moet maken voor bezoekers die geen cookie willen, dan verplicht je alsnog de bezoeker van die site cookies toe te staan om op de site te mogen, terwijl dat nergens voor nodig is, want er is geenenkele reden om een site ontoegankelijk te maken voor bezoekers die geen cookie wensen. Dus die opmerking van Zappa over cookies was wel terecht.

@Rob, waardeer je feedback, echter doe je meerdere aannames die weerlegt kunnen worden.

Zoals?

Fijne avond!

Dan

Nou moet je niet weglopen, ik had nog graag een antwoord gehad op de vraag waar ik meerdere aannames heb gedaan die weerlegd kunnen worden?

Link to comment
Share on other sites

Mooi geformuleerd Wintergreen!  Nb: Ik stem ook niet , maar enkel omdat de lp niet mee doet in mijn gemeente en ik geen andere partij mn stem gun.

@Rob. Het was een lange dag, ik zal je zsm inhoudelijk fb geven maar op een mobiel kan ik niet echt puntgewijs alles langs gaan, komt eraan!

Link to comment
Share on other sites

Guest Diertje

Ik ben van mening dat een overheid juist heel erg nodig is voor het beschermen van de zwakkeren in de samenleving zodat iedereen een menswaardig bestaan kan hebben.

Juist het terugtrekken van de overheid uit de publieke sector is een oorzaak van het volkomen falen van diensten als de post en het spoor... ook de "vermarkting" van zorg is een regelrechte ramp gebleken... dus nee, doe mij maar een sterke overheid...

yeps, dat is ook wat mij dwars zit! Dat privatiseren is echt niet goed voor een sociale samenleving. Doe mij het ziekenfonds en het Gemeentelijk Energie Bedrijf maar.

Link to comment
Share on other sites

Guest framy

die lp heeft wel aantal zaken waarbij ik me afvraagt of het wel slim is , maar als de LP nu es WEL naar de burgers luistert ????

of gaan we weer  cda, d66, GroenLinks, pvda  enzovoort stemmen die ons tot nog toe alleen maar hebben bestolen en bedrogen, door tijdens de campagnes ons gouden kastelen en bergen juwelen te beloven en uiteindelijk gewoon doorgaan met onze zakken leeg te trekken en niks te doen WAT ze hadden belooft.

Zoals het nu gaat gaat alles toch al naar de kloten, verzorg zelf je zieke pa of ma maar, en lever je uitkering EN een gedeelte van hun pensioen maar in ( participatie samenleving).

Je bent verplicht een ziektekosten verzekering af te sluiten maar ik vraag me af wat nou WEL verzekert is voor me hooguit als ik met de ambulance naar het ziekenhuis word gereden en ik daar meer dan een week moet liggen ( als ik het geld zou opsparen van al de tijd dat ik geen gebruik zou maken van mijn ziekenfonds had ik dit al kunnen betalen en nog overgehouden denk ik ).

Mensen die niet willen werken moeten gestimuleerd worden met verschillende opleidingen en diploma's en mensen die WEL willen werken trapt men de grond in door hun uitkering te korten en te laten werken voor hun uitkering onder het mom van reïntegratie en GEEN opleidingen te geven.

ook word het werken niet gestimuleerd als je een uitkering heb,

je krijg met een gezin 1200 euro,  door een maand een paar dagen in de week bij een uitzend buro te werken verdien je 500 euro en heb je 50 euro reiskosten

de uitkering houd dan 500 euro af je betaald zelf alsnog 50 euro ( heb je geluk word de helft door het uitzendburo vergoed) en ben je dus 25 euro achteruit door alleen maar te werken, 25 euro die veel mensen al niet KUNNEN missen ( deze ervaring heb ik dus al)

Men zou volgens onderzoeken  ieder geval een bedrag van 2500 euro op een spaarrekening moeten hebben voor nood , als ik al 1000 euro op me rekening heb moet ik dat eerst opmaken van de uitkering, kom ik dan in nood zeggen ze vrolijk tegen me "dan had u moeten sparen" ( ja waarvan?? ik had het toch ?? )

het beloofde kwartje van kok dan ?? ( moeten we nu nog terug krijgen)

ga zo maar ff door

en dan een nieuwe partij is dan zoooo slecht ?? geeft ons dan maar het recht een wapen te hebben en alles te mogen kopen/gebruiken weet ik tenminste waardoor en waarvoor ik kapot ga.

mensen komen er vanzelf toch wel achter welke bedrijven er wel en welke er niet goed zijn , gebeurt nu ook al.

Link to comment
Share on other sites

Guest Donderwolkje

Naar de burgers luisteren is erg lastig, aangezien je vele soorten burgers hebt, die allemaal wat anders roepen.

Wat de LP betreft: regeren is vooruitzien. Populistische standpunten zijn meestal tamelijk kortzichtig.

Link to comment
Share on other sites

Guest framy

in mijn beleving heb ik het gevoel dat we nu gewoon geleeft worden door de regering, die zegt precies WAT en WANNEER de mensen iets moet doen en wat goed of slecht is , en de lp laat je leven die laat de keuze aan de mensen zelf wat zij goed of slecht vinden

tegenwoordig kan je je gestolen brommer of fiets van de nieuwe eigenaar terug kopen, hoe zeker het ook is dat het van jou is , het geld mag je bij de dader verhalen ( tja en wie heeft het nou gedaan ?? dus waar haal je je geld terug ??)

de lp zegt dan als je kan bewijzen dat het van jou is gewoon terug pakken geen gezeik.

dit soort dingen zorgt ervoor dat de mensen dan ook zelf gaan nadenken of het wel zo slim is om gestolen spul te kopen of ieder geval zich er zeker van te maken dat het niet gestolen is.

breekt iemand bij je in ?? word je berooft ??  sla diegene je huis uit of mep hem de goot in, nu mag het niet want als stond de dader met 2 pistolen klaar hij is dan het slachtoffer want hij heeft 2 blauwe ogen en een gebroken kaak, over jou geestesgesteldheid word dan niet meer gesproken al durf je je kast niet meer uit bij wijzen van

medicijnen ??  nu mag je het niet proberen al lig je op sterven, met de lp mag je zelf experimenteren , dit houd dan ook in dat gaat het verkeerd dit dan ook je eigen schuld is

waarom denk je dat er zo weinig mensen zijn die ingrijpen al;s er een vrouw inmekaar word geslagen of als een winkel word berooft ??  als je iets doet en het gaat ff verkeerd ben jij ineens de dader en de dader het slachtoffer.

belastingen ?? de wet zegt  dat een werkgever geen geld aan jou mag vragen als je daar wilt werken, de regering eist wel geld van je als je werkt

honden belasting WAAROM IS DIT ?? je moet zelf de stront opruimen , en de losloop plekken zijn niet echt veilig en daarbij komt,  katten lopen ook buiten en doen daar ook hun behoefte, sommige tuintjes lijken net kattenbakken waarom dan geen katten belasting ??

mensen zijn nu net als kinderen ze houden het handje vast van de regering die hun uitbuit, nu is er een partij die de mens weer zelf laat denken en daar zijn de meeste mensen bang voor, net als een kind dat ineens op zichzelf moet wonen en ineens weinig hulp krijgt.

Link to comment
Share on other sites

Was het maar zo simpel framy, want als het zo simpel was dan was het ook al lang zo geregeld, maar helaas is het in stand houden van een rechtsstaat iets complexer dan populisten hun kiezers doen geloven.

Daarom blijft iemand als Geert Wilders zich ook al jarenlang krampachtig vastklampen aan de oppositiebankjes, van waaruit hij van alles en nog wat kan roeptoeteren dat hij toch niet hoeft waar te maken, maar waar hij wel kiezers mee trekt. Want zou gauw als een partij als de PVV in de regeing komt dan moeten zij ook net als alle andere partijen de grondwet en de rechtsstaat gaan respecteren, en komt er van hun hele partijprogramma geen geen ene moer meer terecht. Ik mag hopen dat Geert Wilders ooit minister president wordt, want dan moet hij vanuit die functie op basis van de grondwet alle marokanen en moslims gaan beschermen tegen de idiote ideeen van zijn eigen partij. Dat wordt dan best lachen.

Link to comment
Share on other sites

Even wat punten.

1. Populisme: Juist het libertarisme is een tegenbeweging van het populisme. Voor diegenen die het politieke spectrum benaderen vanuit het links/rechts of conservatief/progressief perspectief en libertarisme daarin willen plaatsen, hier is het Nolan schema voor. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Nolandiagram) Libertarisme staat dus juist lijnrecht tegenover populisme, het is een principe partij. Populisme kenmerkt zich juist door te roepen wat het volk wilt horen om vervolgens een autoritair systeem te hanteren.

2. Libertarisme is niet tegen regulering, het laat het initiatief bij de burger en beperkt de invloed van de overheid hierop. Het gaat voornamelijk om jouw vrijheid en hoe je, zolang je anderen geen kwaad doet, geen overheid nodig hebt voor de betutteling zoals we die vandaag de dag kennen.

3. Stellen dat we meteen in Somalische toestanden eindigen is juist populistisch gewauwel. In Almere hebben ze bijvoorbeeld een gebied waar mensen vrijwillig kunnen kiezen om een huis te bouwen in een gebied waar de overheid bijna alle regels voor bouwen heeft losgelaten en de wijk zelf voor de straat, stroom, water en gas moeten zorgen. De inschrijvingen stromen binnen. Het kan dus wel zonder bemoeienis. Er zijn alleen wat basisregels om wat ruimte tussen de huizen en tuinen te houden. Dit is slecht 1 voorbeeld van de vele.

4. Geen enkele partij heeft standpunten waar mensen zich 100% in vinden. Iedereen die vandaag gaat stemmen kiest voor een partij die in ieder geval de meeste punten van die partij goed vind. Het alles of niets principe gaat niet op voor stemmen in mijn optiek.

5.

Rob Rochel

Klopt, maar in een samenleving zoals de LP nastreeft heeft de consument geen enkele bescherming meer tegen kwaadwillende ondernemers en geldbeluste gifmengers. Daar zouden Big T en Big P hun dodelijke producten gewoon op het schoolplein aan onze kinderen mogen verkopen onder he mom van "vrije markt".

Juist de markt van de ecigs is een schoolvoorbeeld van zelfregulering en bewuste consumenten die hun ervaringen uitwisselen. Sommigen wezen hier al op. Gifmengers zouden direct door de boot vallen, bij de overheid zouden ze nog flink wat kunnen lobbyen.

6.

aw

heb nog wel ideeen voor lp

schoolplicht tast vrijheid eigen keuze aan

Zie inderdaad http://www.libertarischepartij.nl/lp-amsterdam-laat-ouders-bepalen-wat-het-beste-voor-hun-kind/

7. mbt de cookies op de lp site, vandaag is niet echt de dag dat ze dit kunnen fixen, ik geef je opmerkingen zeker door en verwacht dat ze er snel iets aan doen.

8. Rob

Over veiligheidsgrordels en valhelmen is ook heel goed nagedacht, en juist daarom zijn ze verplcht gesteld. Dat is onder andere omdat wij in een beschaafde samenleving wonen waar wij goede medische zorg hebben voor mensen die levenslang zwaar gehandicapt zijn, b v. ten gevolge van niet-aangeboren hersenletsel. De zorg en na-zorg voor mensen die zich in het verkeer halfdood hebben gereden kost de belasting- en zorgpremiebetaler echter klauwen met geld. Niet erg, ben ik blij mee dat dit zo is geregeld, want het kan mij of een van mijn kinderen ook gebeuren dat ons iets overkomt waardoor wij de rest van ons leven verpleging nodig hebben die wij zelf niet kunnen betalen.

Maar daarom is het niet meer dan redelijk in een zorgzame samenleving dat wij van elkaar verwachten geen onnodige risico's te nemen waarmee wij de samenleving op kosten jagen. Want als jij met je brommertje zonder valhelm je schedel aan gruzelementen rijdt mogen wij voor de kosten opdraaien. Vandaar vokomen terecht dat zoiets verplicht is gesteld en iemand die zich daar niet aan houdt een boete krijgt. In landen waar dit niet zo geregeld is worden slachtoffers van verkeersongevallen ook volkomen aan hun lot overgelaten als ze de medische zorg niet zelf kunnen betalen.

Dat de LP positief staat tegenover de e-sigaret is fijn, maar dat ze goed hebben nagedacht

- Waar ligt de grens, valhelmen bij het fietsen verplichten, bij het wandelen... Hier ligt geen overheidstaak.

- Medische zorg is geen overheidstaak, ze hebben die markt door valse monopolies geliberaliseerd, het is nog steeds een defacto overheidsorgaan waar corporatisme zegeviert, er is geen vrije markt in de zorg. Hierdoor is de verzorgingsstaat speelbal van de politiek en niet in handen van het volk meer.

- Volgens het libertarisme is diegene die zichzelf te pletter rijdt zonder valhelm zelf verantwoordelijk, het is de verzekering die je kan verplichten deze te dragen op straffe van geen uitkering, niet de overheid. De keuze moet bij jou liggen. De overheid is niet je mama.

9. Moppersmurf

Dat die LP zich uitspreekt voor elektrisch roken vind ik zeer slechte reclame.

- Welke partij heeft vandaag dit onderwerp op de site(voorpagina) staan? Alleen de lp. Omdat een van hun kiezers daar erg veel belang aan hechtte, niet omdat ze stemmen willen winnen, dan hadden ze het stuk toch minder principieel geschreven.

10. rob rochel

De eerste politieke partij die zijn kiezers niet zal teleurstellen als ze aan de macht zijn zal nog moeten worden uitgevonden. Een politieke partij die blijkbaar -aan hun standpunten te zien- totaal niet snapt hoe onze wereld in elkaar zit en waarom bepaalde wet en regelgeving noodzakelijk en/of wenselijk is zal daar zeker geen uitzondering op zijn.

- Dat je geen vertrouwen in de politiek hebt betekent niet dat een nieuwe progressieve partij geen kans hoort te krijgen, zo veranderd er inderdaad niets.

11. De LP is er niet voor om meteen alle uitkeringen, ziektewetten, enz af te schaffen. Ze pleiten juist voor een transitie naar een situatie waarin we niet meer afhankelijk meer zijn van de politiek waan van de dag voor deze voorzieningen. Stellen dat ze dat wel willen is populistisch gewauwel om te discrediteren waar de partij voor staat, jouw persoonlijke en economische vrijheid. Er zijn binnen de partij veel experts die hiervoor oplossingen hebben bedacht.

12. Zwakkeren in de samenleving zijn nu een speelbal van de politiek, schaf belasting voor deze groep af, geef ze ondernemerskredieten via banken en leer ze zelfstandig worden, zijn een paar van de libertarische opties.

13. KM

Juist het terugtrekken van de overheid uit de publieke sector is een oorzaak van het volkomen falen van diensten als de post en het spoor... ook de "vermarkting" van zorg is een regelrechte ramp gebleken... dus nee, doe mij maar een sterke overheid...

De liberalisering van voorheen publieke sectoren zoals vervoer, onderwijs en zorg is geen vermarkting, deze zijn nog steeds grotendeels door de overheid via regelgeving beperkt, dit is een valse vrije markt waarin bepaalde bedrijven en organisaties het monopoly krijgen vanuit de overheid, daar is de lp fel tegen. Het beperkt de concurrentiewerking en drijft prijzen omhoog. Het ziekenfonds was onhoudbaar, maar wat we nu hebben is een systeem waar mensen zelf bepalen waarvoor ze betalen en niet, alleen is het nog niet waar het kan zijn.

14. Trendsmoke

Oe, leuk! Sociaal Maas en Waal is ook vóór dampen! Veel duurzamer dan tabak verbranden. Minder rookgassen, geen filters die overal worden neergegooid, minder instroom in de zorg, beter voor het milieu.

Heb je het artikel wel gelezen? Er staat toch duidelijk dat ze geen voor of tegenstander van dampen zijn, ze pleiten tegen de overheidsbemoeienis in vrije markten.

Mag ik jullie vriendelijk bedanken voor jullie betrokkenheid in dit onderwerp. Het moge duidelijk zijn dat ik hier op persoonlijke titel spreek en niet namens mijn bedrijf. Wij voldoen namelijk al sinds we op de markt zijn aan de nieuwe regelgeving en ondervinden geen dreiging vanuit de politiek voor onze activiteiten. Ik wilde mij wel hard maken voor de vele kleine ondernemers die mogelijk wel de dupe zijn van deze ontwikkelingen en heb me (als liberale libertarier) ingezet om een partij dit op de kaart te laten zetten. Dat is gelukt en daar ben ik blij mee.

Ik wens iedereen een fijne dag en succes bij de stembus!

Danny

Link to comment
Share on other sites

Guest TrendSmoke

O, dan trek ik het woordje 'ook' terug. Verder is het frivole karakter van mijn post je blijkbaar ontgaan, maar dat vergeef ik je graag.

En zullen we dan nu allemaal gaan stemmen op die partij, waarvan je denkt dat die het beste aansluit bij wat jij goed zal vinden voor je gemeente? Het zijn namelijk gemeenteraadsverkiezingen. Dat raakt jouw directe leefomgeving. Ontieglijk belangrijk.

Niet stemmen mag ook. Maar ik ben van mening dat je daarmee ook niet zoveel meer te zeggen hebt over wat er allemaal in jouw ogen mis is in je gemeente. De kans (hoe bescheiden dan ook) om er wat aan te doen heb je dan namelijk laten lopen.

Tot zover de politieke discussie hier wat mij betreft. Ik ga de straat weer op, mede-inwoners spreken, ze aanmoedigen om te gaan stemmen en stembureaus bezoeken.

:bloem

www.sociaalmaasenwaal.nl

www.facebook.com/sociaalmaasenwaal

www.twitter.com/sociaalmaaswaal

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9vPw0Lp3Zvw

Link to comment
Share on other sites

Guest framy

jaaa leuk stemmen.... Jammer dat de partij waarop we willen stemmen niet op het lijstje staat, ik voel me alweer erg vrij in me keuze hier, zo iets als in de winkel komen en kunnen kiezen tussen

Stukjes kip,  kip filet, kippe poten, kippe vleugels, hele kip, halve kip, plofkip, biologische kip, ik wil gehakt, wil geen kip in me sausijsenbroodje

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Maak nieuwe...