Jump to content

Review vapor zeus 510

kurt
 Share

Recommended Posts

Ik was al een heel tijdje op zoek naar een automatische batterij in de ego-stijl. In de auto is dit namelijk toch zo handig. Tot nu toe gebruikte ik de eroll in de wagen, maar iedereen weet dat de tankjes toch zo klein zijn. Vermits ik al lang op hoger voltage/wattage damp, heb ik nog maar weinig voldoening van een standaard wattage.

Ik zocht en vond een automatische batterij die dus werkt op een hoger voltage, een grote inhoud (tank of cartomizer) en liefst zelfs een pass-through moest hebben. Mijn oog was dadelijk gevallen op de vapor zeus, maar tot enige tijd geleden was deze enkel beschikbaar in een niet-510-aansluiting (808...?) en was je dus verplicht om eigenlijk steeds hun cartomizers te kopen.

Verleden week zag ik hier op het forum dat een nieuwe Nederlandse webshop de vapor zeus verkocht met een 510-aansluiting. Zonder aarzelen bestelde ik 1 batterij (zwart, small, 650 mah) en 3 cartomizers (wat zij 'smileomizers' noemen).

Vandaag alles ontvangen, inclusief nog 2 cadeautjes nl. een ming vase driptip en een flesje liquid. Zeer sympathiek van de verkoper!

Uitpakken en opladen dus. Opladen gebeurt met een ouderwetse mini-usb kabel (geen micro-usb zoals meerdere mods hebben).

Tevens meteen een 'smilomizer' vullen. Dit ging supersimpel door de grote opening en de driptip met schroefdraad. Ik kreeg er ongeveer 3.5 ml in.

De afmetingen: ongeveer even groot en breed als een standaard ego-batterij (900mah)

Na een uurtje gaf de batterij groen licht aan (letterlijk). Het testdampen kon beginnen. Vanaf de eerste teug kreeg ik een waaaaaaahw-gevoel. Ik begrijp nu waarom ze het een 'smileomizer' noemen. Doordat de vapor zeus werkt op 5 V ipv 3.3/3.7 volt produceert dit een hoeveelheid damp en smaak die ik enkel gewoon was te krijgen zoals met een mod. Om de batterij te activeren, hoef je trouwens helemaal niet hard te inhaleren. Zelfs een licht peufje activeert de batterij; lichter dan op de eroll .

Ik dacht inmiddels ook: vermits er een 510-aansluiting op zit en de diameter ongeveer even groot is als een ego-batterij, laat ik eens een mini-vivinova van onder het stof halen. Even een coiltje gebouwd (bewust op hoger ohm dan gewoonlijk, 2.5 ohm), watje erin, zelfde vloeistof en GO. Ook deze set-up werkt fantastisch.

Nog een andere variant: de cartomizer-tank met boge-cartomizer en zwarte tank van Smok. Dit werkt ook feilloos.

Voorlopige conclusie: zeer tevreden, zowel van de batterij als de cartomizer. Een groot pluspunt is ook dat je er andere cartomizers en clearomizers kan op gebruiken. Als ik dan toch een minder positief punt moet noemen is het wel de prijs: € 40 voor een batterij en € 7 voor een cartomizer kan je moeilijk goedkoop noemen. Maar ik vind het zijn prijs waard.

Ziezo: mijn eerste review!

Hoe lang gaat de batterij mee? 5 volt kan ervoor zorgen dat die snel leeg gaat lijkt me?

En 40 euro is inderdaad wel erg veel voor 900 mah.

Ik heb hem pas sinds vandaag in gebruik, dus kan ik nog niet zeggen hoe lang de batterij mee gaat. Dat is voor mij ook niet zo belangrijk; in de wagen hangt hij toch aan de laadkabel.

En die € 40 is zelfs voor de 650 mah -versie (small). Er bestaan nog wel 2 grotere versies die meer capaciteit hebben.

• 3 weeks later...
  • 1 year later...

Na één jaar vraag ik me af of je hem nog gebruikt en zo ja met de dure smileomizers? Ik heb er ook één maar zoals je zegt smileomizers vrij duur.

Ik gebruik hem nog steeds, maar niet continu. Als ik op stap ga, gebruik ik hem wel, soms ook als backup. Ik heb op 1 jaar tijd slechts 6 smilomizers gebruikt. Ze gaan echt lang mee als je ze op tijd hervult. Je merkt na een tijdje dat ze echt zwaarder gaan trekken, dat is dan tijd om te veranderen. De automatische switch werkt trouwens nog als nieuw.

Ik gebruik 'm ook nog steeds. De Nederlandse importeur zoekt nu naar een perfecte opvolger van de 5 ml smileomizer maar dan met een inhoud van 2 ml. De Nederlandse markt is klein ...

Hoi,

Vanaf vandaag te koop http://www.sigalekker.nl/2mlcarts of koop de oude  http://www.sigalekker.com/Smileomizers-808-Thread  kosten bijna evenveel  dus.............

Vrgr