Jump to content

review Sigelei Legend V1


the dvm

Recommended Posts

beste forumleden,

anderhalve week geleden heb ik een Sigelei Legend V1 aangeschaft, ondanks de toch wat gekke youtube review van Phil en gematigde positieve review van Todd.

de Legend komt mooi verpakt in een stevige kartonnen doos.

bij het openen van de doos kom je de 2 batterijen (1x 18350 & 1x 18650) tegen, de 2 tubes en de mod zelf.

alles zit netjes verpakt in plastic zakjes en de batterijen zijn geseald.

bij het optillen van de 1e laag, kom je bij een 2e laag.

hierin zit nog verstopt de iClear30 en bijbehorend nog 4 extra coils.

tevens zit er een mechanisme in welke je op de Legend kan draaien. deze heeft een USB aansluiting op de top waarmee je diverse apparaten kan opladen, waaronder je telefoon.

het gebruik:

na het opladen van de 18650 batterij, heb ik de mod in elkaar geschroefd. de mod voelt stevig aan, doch vind ik de topcap redelijk losjes zitten. deze kan je makkelijk losdraaien.

een snelle kijk op de 510 aansluiting laat gelijk zien dat de connector niet vast zit, maar een soort van veer erin heeft. deze heeft als voordeel dat je eigenlijk bijna elke verdamper kan aansluiten zonder problemen.

de verdampers kan je op deze wijze ook geheel "flush" zetten, waardoor er alleen luchtstroom is via de kanalen in de topcap.

ik heb mijn AGA T+ op de Legend gezet, waarna ik deze aan heb gezet door middel van 5x klikken op de vuurknop.

overigens is dit de enige knop aanwezig op de Legend.

bij het opstarten zie je eerst het Sigelei logo, gevolgd door Legend. in de youtube video's lijkt het erg lang te duren, maar dit valt in principe wel mee.

ik ben van de keuken naar de bank gelopen en kon eigenlijk gelijk beginnen met dampen.

wat opvalt is het nette scherm met diverse soorten aan info. linksboven vind je het aantal ohm van je verdamper (geeft 9.9 indien kortsluiting)

daarnaast vind je het aantal Volt of Watt waar je de mod op hebt ingesteld. daaronder is de seconde teller van je teug.

linksonder vind je de status van je batterij en daarnaast het aantal puffs wat je op betreffende batterij reeds gedaan hebt.

bij het verwijderen van de batterij en plaatsen van een ander, zal deze weer op 0 beginnen.

eerst even de Legend van Voltage naar Wattage omzetten.

dit doe je dus door de vuurknop in te drukken en daarna ermee te "zwaaien" van links naar rechts, totdat hij trilt.

doe dit vooral rustig, zodat je verdamper geen vloeistof spuugt uit de driptip.

een beetje draaien met de mod totdat je bij de instelling Watt komt en dan weer van links naar rechts schudden tot hij trilt.

overigs trilt de mod ook lichtjes als je van instelling veranderd.

daarna instellen van het wattage. weer naar het menu en dan de output op 8W zetten, weer zwaaien tot hij trilt en je bent klaar om te gaan.

bij het instellen van het wattage of voltage draai je de mod een beetje naar links (v/w naar beneden) of naar rechts (v/w omhoog). dit gaat met stappen van 0.1 v of w.

maar eens een paar teugen nemen.

ik moet zeggen, geen greintje aan de lucht. dit gaat als een malle, mooie dampwolken en geen verbrande smaak.

het is een mooie en stevige mod, die mijns inziens een innovatief design heeft met zijn gravity sensor.

deze zal nog lang in mijn collectie aanwezig zijn hoop ik.

ondanks het trillen tijdens het gebruik in het menu, vind ik dit niet storend.

de mod trilt niet zo hard dat je denkt iets anders in je handen te hebben  :zip

en als je de mod eenmaal op je gewenste wattage hebt ingesteld, hoef je hier eigenlijk niets meer aan te veranderen.

pro's:

- innovatief design

- stevige mod

- centerpin met een veer

- compleet pakket met lader, batterijen en een korte + lange tube

cons:

- niet echt een con, maar het trillen had voor mij niet gehoeven ondanks dat deze niet zo heel hard trilt.

- wellicht vinden sommige personen de mod wat zwaar

hoop dat jullie hier een beetje mee geïnformeerd zijn.

ik heb wat foto's gemaakt, deze zal ik later toevoegen (staan op de fotocamera) om het geheel wat leuker eruit te laten zien.

Link to comment
Share on other sites

Guest anitabobritt

Hij lijkt mij helemaal geweldig :ponpon Een groot scherm waar alles in staat vind ik ook erg overzichtelijk. Maar nu nog deze vraag als je hem uitschakelt vuurt die dan, want dat vind ik wel vreemd ! Of haal je iedere keer je clearomizer eraf als je hem uitschakelt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...