Jump to content

Easy Vapes --> Giga TH...


Guest Sandra212

Recommended Posts

Guest Sandra212

Vandaag viel de envelop van Easy Vapes in de bus, met het proefpakketje dat ik had besteld.

Als ongeduld heb ik natuurlijk gelijk iets in mijn clearo (Evod) gedaan om te proberen.

Ik begon met Baristar... Bij de eerste hijs meteen al voelde het als schuurpapier in mijn keel, kreeg er een hoestbui van!

Nu ben ik niet na 1 hijs uit het veld geslagen, dus nog een hijs of 3 / 4 genomen, maar sorry, dit kan ik niet hebben. Die TH is zo gigantisch, het doet gewoon pijn.

Die dus aan de kant gezet en een andere clearo (ook een Evod) gevuld met San Jose's Finest... En jee, die is nog erger  :shock

Die kon ik na 1 hijs al niet meer herhalen...

Ik ben een beetje uit het veld geslagen, gezien ik de smaak van Barister wel aangenaam vind, maar die TH is gewoon niet te doen  :nee

Ik heb ook nog de Indo Tea en Key Lime Cake, maar ik durf het even niet te proberen nu omdat ik dus echt vreselijk pijn in mijn keel heb op dit moment...

Ik heb de samples op 12mg besteld.

Is die gigantische TH normaal of zou het veel minder zijn met een lager nicotine gehalte?

Link to comment
Share on other sites

Je moet de twee lekkerste nog :wink

De TH is inderdaad iets hoger dan ik gewend ben bij de meeste @37 en Dekang liquids, maar niet schokkend veel. Koffie en Dark Phantom van Dekang komen bij mij weer harder aan...

Nu gebruik ik EV sapjes alleen in een dripper, maar dat zou geen verschil mogen maken. Weet je zeker dat je 12 Mg hebt? Misschien per ongeluk verkeerd besteld of geleverd?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb ook enkele liquids van Easyvapes en ook ik vind ze veel te intens van smaak. Alleen Melon Mint en Orange Split kan ik wel waarderen, daar komt de wat intense smaak goed op z'n plaats imo.

Link to comment
Share on other sites

Guest cherrysmoke

Ik heb een tijdje geleden 8 smaakjes in proefpakket van easy vapes besteld en ben er echt naar van geworden.  :smell

Voor mij ook veel te intens deze smaken. Zelfs gemixt met andere liquids kon ik deze smaken niet dampen, werd er echt misselijk van. Heel jammer, had er na het lezen op dit forum best hoge verwachtingen van. Gelukkig heb ik er iemand anders blij mee kunnen maken. Zo zie je maar, smaken verschillen :weetnie

Link to comment
Share on other sites

Guest eagle-linda

Ik had de EV smaakjes op 6mg ipv 12

Gaf net zoveel th als mijn andere sapjes op 12

Vind de baristar super, maar wel met  lager nic als andere

Link to comment
Share on other sites

De smaak van Barristar is sterk, maar enorme throat hit...? Nou nee. Ik vind hem juist nogal zacht. San José staat evenmin bekend om zijn thraot hit.

Ligt het mogelijkerwijs aan je coil? Dat je zegt dat je later nog steeds keelpijn had, doet eerder denken aan een dry hit.

Link to comment
Share on other sites

Ik snap helemaal wat je bedoeld, Ik dampte alles op 12 en heb de easy vapes ook op 12 besteld de eerste keer,

De smaakjes zo heerlijk, maar niet te doen.

Dus de lekkere smaakjes toen op 6 mg besteld en toen dampte ik dus op 9 (die 2 gemengd) en nog te zwaar, dus

nu bestel ik alles op 6 en dat is perfect, de volgende keer kan het al wel op 3 ( ben met mn andere smaakjes van 12 naar 9 gegaan).

Mijn vriend dampt de EV op 0 en die proef ik wel es en zelfs dan is er nog voldoende TH

Dus om een lang verhaal nog langer te maken, de EV kun je gerust de helft lager dampen dan normaal, dan zijn ze lekkerder :wink

Link to comment
Share on other sites

Guest Sandra212

De smaak van Barristar is sterk, maar enorme throat hit...? Nou nee. Ik vind hem juist nogal zacht. San José staat evenmin bekend om zijn thraot hit.

Ligt het mogelijkerwijs aan je coil? Dat je zegt dat je later nog steeds keelpijn had, doet eerder denken aan een dry hit.

Ik heb nu nog keelpijn... Wat moet ik me voorstellen bij een dry-hit dan? Ik dacht dat je dan gewoon niks kreeg, geen smaak en geen damp, maar dat was er wel en de TH ook heel erg.

De smaken daar ligt het niet aan, de Baristar smaakt best goed, de nasmaak is ook lekker, maar de TH is gewoon niet te doen (ik ben al niet zo van de TH, met de a-tjes ook niet, altijd kleine hijsjes nemen voor minder prikkeling in mijn keel...)

Link to comment
Share on other sites

Guest Sandra212

Ik snap helemaal wat je bedoeld, Ik dampte alles op 12 en heb de easy vapes ook op 12 besteld de eerste keer,

De smaakjes zo heerlijk, maar niet te doen.

Dus de lekkere smaakjes toen op 6 mg besteld en toen dampte ik dus op 9 (die 2 gemengd) en nog te zwaar, dus

nu bestel ik alles op 6 en dat is perfect, de volgende keer kan het al wel op 3 ( ben met mn andere smaakjes van 12 naar 9 gegaan).

Mijn vriend dampt de EV op 0 en die proef ik wel es en zelfs dan is er nog voldoende TH

Dus om een lang verhaal nog langer te maken, de EV kun je gerust de helft lager dampen dan normaal, dan zijn ze lekkerder :wink

Nou... had ik dat even eerder geweten zeg...  :sip

Maar als ik dan 0mg bestel en deze meng, dan zit ik ook op 6 toch? Of zal ik maar gelijk alleen 0mg gaan dampen?

Bedenk me nu trouwens dat ik ook de 30ml Banana Nut Bread ook op 12mg heb besteld... Sample die ik had was 9mg...  :stom

Nou, maar even kijken of ik nog wat huisraad op MP kan verkopen om 0mg te bestellen en dan nog eens te proberen  :mmm

Link to comment
Share on other sites

De smaak van Barristar is sterk, maar enorme throat hit...? Nou nee. Ik vind hem juist nogal zacht. San José staat evenmin bekend om zijn thraot hit. Ligt het mogelijkerwijs aan je coil? Dat je zegt dat je later nog steeds keelpijn had, doet eerder denken aan een dry hit.

Ik heb nu nog keelpijn... Wat moet ik me voorstellen bij een dry-hit dan? Ik dacht dat je dan gewoon niks kreeg, geen smaak en geen damp, maar dat was er wel en de TH ook heel erg.

Bij een dry hit is je wick te drog, en omdat je hem verwarmt gaat-ie niet dampen maar schroeien. Dan adem je een heel scherpe, branderige smaak in, en daar kun je fikse keelpijn aan overhouden. (Is mij ook gebeurd met een mesh wick waarin ik een hot leg had: alles schroeide, en ik had twee dagen keelpijn.) Maar een dry hit is bepaald niet hetzelfde als throat hit...

Link to comment
Share on other sites

Ik snap helemaal wat je bedoeld, Ik dampte alles op 12 en heb de easy vapes ook op 12 besteld de eerste keer,

De smaakjes zo heerlijk, maar niet te doen.

Dus de lekkere smaakjes toen op 6 mg besteld en toen dampte ik dus op 9 (die 2 gemengd) en nog te zwaar, dus

nu bestel ik alles op 6 en dat is perfect, de volgende keer kan het al wel op 3 ( ben met mn andere smaakjes van 12 naar 9 gegaan).

Mijn vriend dampt de EV op 0 en die proef ik wel es en zelfs dan is er nog voldoende TH

Dus om een lang verhaal nog langer te maken, de EV kun je gerust de helft lager dampen dan normaal, dan zijn ze lekkerder :wink

Nou... had ik dat even eerder geweten zeg...  :sip

Maar als ik dan 0mg bestel en deze meng, dan zit ik ook op 6 toch? Of zal ik maar gelijk alleen 0mg gaan dampen?

Bedenk me nu trouwens dat ik ook de 30ml Banana Nut Bread ook op 12mg heb besteld... Sample die ik had was 9mg...  :stom

Nou, maar even kijken of ik nog wat huisraad op MP kan verkopen om 0mg te bestellen en dan nog eens te proberen  :mmm

Als je 12 mg mengt met 0 mg (50/50) dan krijg je idd 6 mg

Link to comment
Share on other sites

Mss is de smaak van de barista niet consequent, ik had bij de eerste 30 ml een grote waaaaaauw factor, en toen ik het bodempje zag naderen , meteen weer besteld , en die smaakte helemaal niet lekker, terwijl ik ter vergelijk nog twee tankjes kon vullen met het eerste flesje, smaakte gewoon scherper en was ja ook 3 mg ( heb het hand op mijn hart gecheckt) en lang zo lekker niet als het eerste flesje daarna noooit meer gekocht

Link to comment
Share on other sites

Guest Sandra212

Ik ben een groot aanhanger van de Easy Vapes smaken Baristar en Brandy Nut Bridge , Orange split,  frambosia en Mental Berry

Daarnaast gebruik ik Halo Belgian Cocoa en Shamrock en Freedom Juice.

Alle liquids op 12 mg.

De liquids van Halo damp ik op 4.0 tot 4.2 volt in iclear 30s tanks met 1,8 ohm

De liquids van. Easy vapes damp ik tussen de 3.4 en 3.8 in evods met 2.1 ohm coils

Alleen de Baristar (mijn absolute favoriet) zit in de Aspire Nautilus met een 1.8 ohm coil en die damp ik op 3.6 ohm, dan is de smaak het best en de TH is niet te hard.

Schroef ik de volts op naar 4.0 of hoger, dan wordt de Baristar scherp, de smaak neemt af, en de Th is te hard.

Dus ik zou eens proberen op een lager voltage, wellicht gaat je dat helpen

Ik heb gewoon een simpele eGo batterij, kan geen wattage instellen en ik heb geen idee hoe hoog het wattage van de batterij is  :weetnie

De coils die ik gebruik zijn 1.8 of 2.2

Link to comment
Share on other sites

Guest Sandra212

De smaak van Barristar is sterk, maar enorme throat hit...? Nou nee. Ik vind hem juist nogal zacht. San José staat evenmin bekend om zijn thraot hit. Ligt het mogelijkerwijs aan je coil? Dat je zegt dat je later nog steeds keelpijn had, doet eerder denken aan een dry hit.

Ik heb nu nog keelpijn... Wat moet ik me voorstellen bij een dry-hit dan? Ik dacht dat je dan gewoon niks kreeg, geen smaak en geen damp, maar dat was er wel en de TH ook heel erg.

Bij een dry hit is je wick te drog, en omdat je hem verwarmt gaat-ie niet dampen maar schroeien. Dan adem je een heel scherpe, branderige smaak in, en daar kun je fikse keelpijn aan overhouden. (Is mij ook gebeurd met een mesh wick waarin ik een hot leg had: alles schroeide, en ik had twee dagen keelpijn.) Maar een dry hit is bepaald niet hetzelfde als throat hit...

Het was wel heel scherp ja... maar als het dan een dry hit is geweest, wel vreemd dat ik dat bij 2 tankjes heb dan... En wat kan ik daartegen doen? Ik had al nieuwe coils in beide clearo's gedaan.

Ik moet nog een hoop leren merk ik wel...

Link to comment
Share on other sites

Het zou volgens mij ook zomaar aan je nieuwe coils kunnen liggen, ik heb het ook eens gehad met een nieuwe Kanger coil...

Ik dacht nieuw smaakje nieuwe coil erin en BAM! wat is dit!? net of je scheermesjes inhaleert!!

Nog even in laten trekken misschien?

Nog een keer proberen, heel voorzichtig hijsje en nog steeds pijnlijk gewoon.

Ik dacht eerst dus ook dat dit aan het nieuwe smaakje lag tot ik er een bekende vloeistof in deed en precies hetzelfde had.... en heb dus al meer gelezen dat de fabriekscoils niet altijd even consistent zijn.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Guest Sandra212

Het zou volgens mij ook zomaar aan je nieuwe coils kunnen liggen, ik heb het ook eens gehad met een nieuwe Kanger coil...

Ik dacht nieuw smaakje nieuwe coil erin en BAM! wat is dit!? net of je scheermesjes inhaleert!!

Nog even in laten trekken misschien?

Nog een keer proberen, heel voorzichtig hijsje en nog steeds pijnnlijk gewoon.

Ik dacht eerst dus ook dat dit aan het nieuwe smaakje lag tot ik er een bekende vloeistof in deed en precies hetzelfde had.... en heb dus al meer gelezen dat de fabriekscoils niet altijd even consistent zijn.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

En wat kun je daar aan doen dan?

Link to comment
Share on other sites

Guest landa78

Ik had dit ook bij de 12mg van easyvapes.  Ik ben toen gezakt naar 6mg, nog wel th maar geen last meer.

De baristar en melon mash mint vind ik echt heerlijk.

Link to comment
Share on other sites

Het zou volgens mij ook zomaar aan je nieuwe coils kunnen liggen, ik heb het ook eens gehad met een nieuwe Kanger coil...

Ik dacht nieuw smaakje nieuwe coil erin en BAM! wat is dit!? net of je scheermesjes inhaleert!!

Nog even in laten trekken misschien?

Nog een keer proberen, heel voorzichtig hijsje en nog steeds pijnnlijk gewoon.

Ik dacht eerst dus ook dat dit aan het nieuwe smaakje lag tot ik er een bekende vloeistof in deed en precies hetzelfde had.... en heb dus al meer gelezen dat de fabriekscoils niet altijd even consistent zijn.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

En wat kun je daar aan doen dan?

Dit was dus het moment waarop ik zelf ben gaan recoilen :)

Is nog best te doen met de Kanger coils...

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

je hebt nog wel eerst een "bekende" liquid geprobeerd met diezelfde coil?

Voordat je de boel verkoopt en het blijkt aan je coil te liggen...

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Het zou volgens mij ook zomaar aan je nieuwe coils kunnen liggen, ik heb het ook eens gehad met een nieuwe Kanger coil...

Ik dacht nieuw smaakje nieuwe coil erin en BAM! wat is dit!? net of je scheermesjes inhaleert!!

Nog even in laten trekken misschien?

Nog een keer proberen, heel voorzichtig hijsje en nog steeds pijnnlijk gewoon.

Ik dacht eerst dus ook dat dit aan het nieuwe smaakje lag tot ik er een bekende vloeistof in deed en precies hetzelfde had.... en heb dus al meer gelezen dat de fabriekscoils niet altijd even consistent zijn.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

En wat kun je daar aan doen dan?

Ik doe met nieuwe coils meteen een dryburn (eerst schoon spoelen en dan dryburnen) want anders zit er wel

een tijdje een chemische fabrieksmaak aan. Daarna is het de eerste hijsjes even (die inhaleer ik dan ook niet) tot de smaak goed door komt.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben een groot aanhanger van de Easy Vapes smaken Baristar en Brandy Nut Bridge , Orange split,  frambosia en Mental Berry

Daarnaast gebruik ik Halo Belgian Cocoa en Shamrock en Freedom Juice.

Alle liquids op 12 mg.

De liquids van Halo damp ik op 4.0 tot 4.2 volt in iclear 30s tanks met 1,8 ohm

De liquids van. Easy vapes damp ik tussen de 3.4 en 3.8 in evods met 2.1 ohm coils

Alleen de Baristar (mijn absolute favoriet) zit in de Aspire Nautilus met een 1.8 ohm coil en die damp ik op 3.6 ohm, dan is de smaak het best en de TH is niet te hard.

Schroef ik de volts op naar 4.0 of hoger, dan wordt de Baristar scherp, de smaak neemt af, en de Th is te hard.

Dus ik zou eens proberen op een lager voltage, wellicht gaat je dat helpen

Ik heb gewoon een simpele eGo batterij, kan geen wattage instellen en ik heb geen idee hoe hoog het wattage van de batterij is  :weetnie

De coils die ik gebruik zijn 1.8 of 2.2

Ik heb ook standaard evod/ego batterijen en damp de EV op 1.8 ohm coil dan vind ik ze zelf het lekkerst. 2.2 is opzich ook goed net wat je smaak is.

Bij de banana nut bread bijvoorbeeld is het met 1.8 meer bread en met 2.2 meer banaan.

(kwam ik toevallig achter) Gewoon even uitproberen wat je het lekkerst vind.

Link to comment
Share on other sites

Guest Sandra212

je hebt nog wel eerst een "bekende" liquid geprobeerd met diezelfde coil?

Voordat je de boel verkoopt en het blijkt aan je coil te liggen...

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Het gaat om 2 coils... eerder nooit problemen met nieuwe coils gehad, maar ik zal in het vervolg misschien toch wat meer moeten "knutselen", al heb ik daar totaal geen behoefte aan.

En nee, ik heb nu de coils omgespoeld, nu liggen ze te drogen dus heb ze nog niet geprobeerd met een bekend smaakje. Maar maakt me niet zoveel uit, naar mijn idee ligt het niet aan de coils, maar misschien moet ik ze van tevoren ook wel dryburnen net als A3... al heb ik ook niet eerder chemische smaak gehad met nieuwe coils...

Het is 1 grote puzzel-speurtocht dat dampen, het houdt je goed van de straat  :grins

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...