Jump to content
ikbat

Foto's coils

Recommended Posts

Ni80 begint altijd laag, maar na het voorgloeien krijg je meestal de verwachte waarde.

Heb het ook vaak bij coils die ongeveer 0.1ohm uit moeten komen, vele van mijn mods lezen de coils ook niet voor ik ze ga bewerken.

@Kurmit @Jim Eerste keer dat ik N80 coils gebruik, tot nu had ik Kanthal of een Kanthal/N80 combi draad.

RDA's  met dit draad dus opbouwen op de DNA want de Dovpo mods die vuren niet onder de 0.07 volgens mij.

Weer wat geleerd😜

Ik prepareer ze vaak 1voor 1. Eerst de ene coil mooi laten gloeien, voorzichtig eruit en dan de andere. Dan lukt het mij bijna altijd 

Posted (edited)

Dikke Arched coils in de Brunhilde, en jah....er zit weer een fout in, mensenwerk denk ik dan maar want je moet zeker 50 keer met dezelfde druk in de tang knijpen....😇

maar het smaakt er echt niet minder om, slechte O ring zie ik net pas  diameter 3x26g en wikkel, euhhhm 0.20ohm

1k0.jpg

Hilde met snor

1k0.jpg

In de Axial Rda omdat ik het lekkere vind, het doet me denken aan toen ik de knuffels met de hand naaide van de hond(en) en ondertussen tv kijken na het hameren dan natuurlijk,... 27ga K.1 gehamerd nu met 2x32ga 

1k0.jpg

Edited by Tilltheman

Ik vind persoonlijk dat er een lichte verbetering in zit, nog steeds te strak maar ik geef dit.....niet om om de schuld ergens anders op te schuiven aan de slecht gewikkelde spoeltjes van UD 36Ga KA1, die troep komt er niet meer in maar moest het opmaken, altijd de laatste paar meter, blijft het haken.  4x28ga K1 I.D. 3 MM .12♎

1k0.jpg

57 minutes ago, Tilltheman said:

.12♎

Als het equilibrium maar goed is!

Nu maar eens een coil om van te schrikken 🙂

Deze mesh zat al een maand in de profile unity maar het smaakte nog best. Maar goed, vandaag toch eens gekeken, oef! Alles helemaal zwart!

1k0.jpg

@KeesB, vind het niet dramatisch hoor kees, ik denk als je er een dremel staalborsteltje overheen haalt ie weer klaar voor gebruik is, je kent ze wel die kleine staalborsteltjes, ff de coil heet maken of met een torch en dan met de hand borstelen, gaat net zo mooi vooral als je veel zoet dampt,

Voor mij was de mesch overleden. Er zat een bubbeltje op. Een stukje mesh kost een drol dus er zit weer lekker nieuw in 🙂

Ja,....tis weer van het zelfde maar toch weer anders maar bovenal de lekkerste versie, nu had ik nog een halve meter curved liggen 27ga k1 maar nu 3x28ga ss316l flat getikt, zou  dit dampt zo lekker, echt....je zou zeggen dit spettert en spuugt maar niks van dit, het is er in draaien , richten..en het gloeit zo fraai gelijk op .15♎ ...onbegrijpelijk...vind ik.

1k0.jpg

6 hours ago, Tilltheman said:

.15♎

Daar is ie weer. Op m'n hint de vorige keer dat je dit postte reageerde je niet, waarschijnlijk omdat je 'm niet vatte. Of omdat het je niet boeit, kan ook. Maar de OCD-er in mij trekt dit niet, dus komt 'ie: 

LIBRA:

Libra_zodiac_horoscope_astrology_sign_sy

OHM:

ohm_sign_u2126_icon_128x128.png&f=1 

Spaced staple staggered Fused clapton. 27/36ga and 8x0,4 ribbon. 3.5mm inner diameter voor een build in de Titan RDTA 🔥💨💨💨

2004E5EC-D2E5-4A48-8974-64E57D8639E8.jpeg

@Matung, het boeit me absoluut wel, ik leer graag hierover, maar als je alleen voor mij een moeilijk woord achterlaat, vind ik het jammer dat er geen uitleg komt, scheelt ruimte, en niet boeien,.... heb je een verkeerd beeld van me, ik dacht dat je bedoelde dat beide coils dezelfde waarde heeft, ik vind een beetje teleurstellend dat ik notabene uitgelachen wordt of de gek aangestoken en notabene de Mod @Sub-Ωhm himself me ook uitlacht.

En dat omdat ik een symbool verkeerd gebruik, wat een,lol wij hebben er tenminste verstand van, ik kan daar als onzeker mannetje niet tegen, sorry!

Graag een simpele uitleg, in Jip en Janneke taal want heb het IQ van jullie niet, zo gaat de lol er af als ik uren bezig ben en dat met jullie wil delen uit Enthousiasme

Ik wil er met alle plezier een stel hameren, geef maar een gil, ach ja, neu, kut coil, krijg spontaan een delirium....waarom zou ik nog een coil posten😕

Kunnen jullie een close ratio race versnellingsbak uit een andere motor pas maken op een 100ste nauwkeurig waarvan iedereen zei dat gaat niet lang goed,20K later en loopt nog als een Zwitsers uurwerk, kunnen jullie bankkluizen lassen,  lassen waarbij  er naderhand met stopwatch bij stonden of de kluis überhaupt te kraken was,binnen zoveel tijd,... ben arbeidsongeschikt en sinds tijden Eer uit haal met wat ik hier maak en er wat uit m,n vingers komt, keb gin zin dat dat door een k*t symbooltje.... oooooowh drama, pppppf, timing,had ik dit maar niet gezien, kan het niet hebben

Graag Matung, leg het me simpel uit?

@Tilltheman, op geen enkele manier probeer ik je uit te lachen of voor de gek te zetten maar ik wilde je er enkel op wijzen dat je geen Ohm (weerstand) symbool, maar een Libra (sterrenbeeld Weegschaal) symbool gebruikt. Klaarblijkelijk doe ik dat op dusdanige manier dat het op jou overkomt als denigrerend. Bij deze dan mijn excuses daarvoor, dat was echt niet mijn bedoeling.

Laat je hier zeker niet door ontmoedigen en ga vooral door met posten, je posts zijn aangenaam om te lezen.

10 hours ago, Tilltheman said:

ik vind een beetje teleurstellend dat ik notabene uitgelachen wordt of de gek aangestoken en notabene de Mod @Sub-Ωhm himself me ook uitlacht.

En dat omdat ik een symbool verkeerd gebruik, wat een,lol wij hebben er tenminste verstand van, ik kan daar als onzeker mannetje niet tegen, sorry

Vervelend dat jij dit voor jou voelt als een persoonlijke aanval waarin ik jou uitlach om een symbool.

Voor mij was het gewoon een reactie van 1 + 1 = 2, symbool en weegschaal = afgewogen, niets meer, niets minder, niets persoonlijks, had dit bij een ieder inclusief mijzelf gepost, volgende x zal ik zeker rekening houden met jouw onzekerheid, was me daar niet van bewust.

• Like 3
  • Thanks 1
  • Confused 1

Als ik het verkeerde symbool heb gebruikt door onwetendheid, en er wordt dan een opmerking geplaatst; of ik het afgewogen heb.... en die opmerking ook niet begrijp en daar hartelijk om gelachen wordt....voelt dit niet fijn, het is dan bij mij een druppel die een emmer doet overlopen en daarvoor; sorry zeg, dan kan ik dingen opnoemen waar jullie misschien geen sjoege van hebben....hoop ik!

@Sub-Ωhm ik hoef niet speciaal behandelt te worden, als ik maar weet waarom ik uitgelachen wordt want zou graag mee lachen, want wie gebruikt ter nou een sterrenbeeld symbool, :657.....vertel het niet verder... 

Nou....✌️

@Tilltheman, je tilt er nogal zwaar aan. Je wordt door niemand uitgelachen; niet door mij en ook niet door Sub. Ik wijs je er op dat je een verkeerd symbool gebruikt en Sub maakt daar een grapje over. Dat grapje is helemaal niet op jouw persoontje gericht maar op de situatie. Ook mijn lachende reactie op Sub z'n opmerking is, wederom, niet op jou gericht maar op het gebbetje; de woordspeling is gewoon geinig. Ik zou er zelfs nog iets aan toe kunnen voegen: het verkeerd gebruik van mijn geboortesymbool, afgewogen of niet, wekt bij mij wat weerstand op. Dat is toch gewoon geinig en heeft helemaal niks met jou te maken.

Weet je, als je in het vervolg nou een opmerking tegenkomt (zoals mijn eerste hint) die je niet helemaal begrijpt, vraag dan gewoon wat er bedoelt wordt. Dan kan degene die de opmerking plaatst 'm uitleggen en hoeft het niet uit de klauwen te lopen tot jij je onwetend/uitgelachen voelt. Want vragen om uitleg is geen teken van domheid, dat is juist een teken van intelligentie.

He, @Matung ik dacht dat we het uitgepraat hadden😉 nu ik weet waarom jullie er lol om hadden tussen 11.10u en 11.21u, als ik dit gelijk geweten had, zo te grabbel te staan door notabene een sterrenbeeld als Ω teken te gebruiken,......de volgende keer gebruik ik deze:😀

Afbeeldingsresultaat voor ohm teken

M'n eerste eigen fused clapton. Komt uit op 0.22. 2x24 NI80 met 1x36 eromheen. 

_20190616_202356.thumb.JPG.88d572db9885613545a43db81777d8e6.JPG