Jump to content
ikbat

Foto's coils

Recommended Posts

Eerste poging staggered clapton..
De spaced claptons maken is een makkie met een knoopje. Alleen de 2 claptons staggeren gaat nog lastig. Voor een eerste poging vind ik hem toch goed gelukt.

Dit is het enige goede stukje draad van omg 40cm xD

50e2bc53f619b8b39d609466426fa015.jpg

Edited by Patje1992

Vandaag een 3de poging tot 3core alien.
Prima gelukt denk ik zo

483c59cca791445f626d4f413be3df28.jpg

Edited by Patje1992

Single coil in de Dead Rabbit.

Alien Clapton coil, 4mm doorsnee, 3X 26ga core wrapped met 34ga alles SS316L

Komt op 0.19 ohm.

1510405915154.jpg

mijn "eerste" build >.2ohm

3loop braided ss 316L  28g20171111_171910.thumb.jpg.ae1d4fab83399518f2bdb60afbe8ac17.jpg

komt op een .15 ohm uit. nu enkel wachten tot mij revenger X opgeladen is om deze te testen... ik heb geen zin om mijn pico te laten ontploffen ?

Ook maar ff bezig geweest: 2x28ga twisted met 40ga wrap, allemaal SS316L. (Fogworx Slider RTA deck) Komt uit op 0.6Ω en geeft me een zeer prettige vape op 220C :)
twistedfused.jpg

Edited by Dnns84

Na hoop gevloek en 100 pogingen verder is het mij vandaag toch gelukt. De frames staple coil. En dit met wat patino's coil makers en een boormachine. Wat viel me dat even vies tegen. Ene hand de boormachine en andere hand klosje draad.

Specs:

5x 26GA NI80

1x 44Ga NI80

Resultaten:

carcnkhpo1o9v.jpg

Dit is enkel de coil gewikkeld. Heb de coil nog niet eens in een rda gehad en je ziet al verschillende kleuren. Vanavond maar even testen.

wkphwd0iuw6st.jpg

56 minutes ago, Jayjay said:

Na hoop gevloek en 100 pogingen verder is het mij vandaag toch gelukt. De frames staple coil. En dit met wat patino's coil makers en een boormachine. Wat viel me dat even vies tegen. Ene hand de boormachine en andere hand klosje draad.

Specs:

5x 26GA NI80

1x 44Ga NI80

Resultaten:

carcnkhpo1o9v.jpg

Dit is enkel de coil gewikkeld. Heb de coil nog niet eens in een rda gehad en je ziet al verschillende kleuren. Vanavond maar even testen.

wkphwd0iuw6st.jpg

nice op hoeveel kom je uit met 4 wikkelingen

39 minutes ago, ibiza said:

nice op hoeveel kom je uit met 4 wikkelingen

Nou dat is gelijk het probleem waar ik straks tegen aanloop. Ik ben bang dat ik ergens rond de 0.10 en 0.15 ohm uitkom zo even uit ervaring gesproken. Ik wilde eerst 6 binnen draden gaan gebruiken, maar dan kom je denk ik ergens onder de .1 ohm uit. De patino's kunnen 6 draden kwijt.

1 hour ago, Jayjay said:

Specs:

5x 26GA NI80

1x 44Ga NI80

Resultaten:

carcnkhpo1o9v.jpg

Zien er netjes uit, maar ff voor mijn duidelijkheid: wat voor coil is dit nu precies? Framed staple is een aantal lagen (5-6) ribbon wire met aan weerskanten roundwire en die vervolgens samen 'gefused' met een hoge gauge zoals jouw 44g. Of is dit alleen ribbon wire x5 met 44g? 

9 minutes ago, Dnns84 said:

Zien er netjes uit, maar ff voor mijn duidelijkheid: wat voor coil is dit nu precies? Framed staple is een aantal lagen (5-6) ribbon wire met aan weerskanten roundwire en die vervolgens samen 'gefused' met een hoge gauge zoals jouw 44g. Of is dit alleen ribbon wire x5 met 44g? 

Nou toen ik het later terug las dacht ik shit dit is idd niet framed staple. Want dat is idd wat jij zegt. Zullen we het maar Quad core fused clapton ala JayJay noemen??

4 minutes ago, Jayjay said:

Nou toen ik het later terug las dacht ik shit dit is idd niet framed staple. Want dat is idd wat jij zegt. Zullen we het maar Quad core fused clapton ala JayJay noemen??

penta core dan :tong Maar man, fused claptons met 5-6 cores zou voor mij haast nog te laag zijn qua weerstand als ik 30ga kanthal zou gebruiken lol (hoewel een 5 core 30ga kanthal 5 wraps zou uitkomen op 0.36 wat nog meevalt ^^)

42 minutes ago, Dnns84 said:

penta core dan :tong Maar man, fused claptons met 5-6 cores zou voor mij haast nog te laag zijn qua weerstand als ik 30ga kanthal zou gebruiken lol (hoewel een 5 core 30ga kanthal 5 wraps zou uitkomen op 0.36 wat nog meevalt ^^)

Jup. Maar dit is allemaal ni80. Nog lagere weerstand dan kanthal 

15 minutes ago, Jayjay said:

Jup. Maar dit is allemaal ni80. Nog lagere weerstand dan kanthal 

Idd, jouw build zal uitkomen op zo'n 0.11 gerekend met 3mm ID en 4,5 wraps in de wire wizard op steam-engine

3 minutes ago, Dnns84 said:

Idd, jouw build zal uitkomen op zo'n 0.11 gerekend met 3mm ID en 4,5 wraps in de wire wizard op steam-engine

3 minutes ago, Dnns84 said:

Dan zat ik er gegokt niet ver naast. Dat is altijd nadeel van Ni80 lage weerstand. Je zou dan kanthal binnendraad moeten nemen. Maar dat draad is zo traag met opwarmen. Btw ik gebruik helemaal geen kanthal meer.

1 minute ago, Jayjay said:

Dan zat ik er gegokt niet ver naast. Dat is altijd nadeel van Ni80 lage weerstand. Je zou dan kanthal binnendraad moeten nemen. Maar dat draad is zo traag met opwarmen. Btw ik gebruik helemaal geen kanthal meer.

Ik gebruik ook heel weinig kanthal, momenteel eigenlijk alleen in 1 hadaly die ik gebruik voor wiet-liquid omdat ik die vaak schoon moet branden en ik verder eigenlijk ook geen 24g draad heb (dunnere draad vervormt te makkelijk in dit geval), bouw voornamelijk coils met 26g en 28g, SS316L over t algemeen voor TC en af en toe N80 in een dripper. Ik heb nog wel een aantal spoelen kanthal liggen van 24g tot 40g, maar gebruik ze domweg niet.

Nog maar een single coil build gedaan. 

Dit keer moest de DROP eraan geloven. 

0.16 ohm

core 3 X 26ga SS316L

wrap 34ga SS316L 

5_EBBE434-755_D-4079-80_A5-273_DA5_A139_

Ik noem deze de goedheilig-coil. Dampt voor geen mijter meter:

goedheiligcoil.thumb.jpg.febb2f7afb697654e6041d71bb9f0f7e.jpg

(sorry, beetje erg melig vanavond)

22 minutes ago, Bobby said:

Ik noem deze de goedheilig-coil. Dampt voor geen mijter meter

Dat komt natuurlijk omdat hij nog zijn wick baard mist. 

4 hours ago, Jayjay said:

Nou dat is gelijk het probleem waar ik straks tegen aanloop. Ik ben bang dat ik ergens rond de 0.10 en 0.15 ohm uitkom zo even uit ervaring gesproken. Ik wilde eerst 6 binnen draden gaan gebruiken, maar dan kom je denk ik ergens onder de .1 ohm uit. De patino's kunnen 6 draden kwijt.

voor mij te laag ,zijn anders batterijen vreters

wel proper coilke

heeft er al iemand eens geprobeert om met een vertabraid als core een clapton te draaien?

Edited by bedrankt