Jump to content

Review Aspire Nautilus BDC


Guest

Recommended Posts

Hahaha KM... Nou morgen dan maar een andere coil proberen, nou ff geen zin in. Dat geklier.  :boos

Zwoofs heeft in het topic van de nautilus in zijn hoekje aangegeven dat ze het graag horen als er coils bij zitten die niet goed werken. Als je ze dus daar hebt gekocht dan zou ik dat zeker aangeven daar.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Als de coil net zoals bij mij gewoon niet meer goed werkt omdat ie een laag vuil erop krijgt (de ohms geeft aan dat ie nog de juiste weerstand heeft) zou dat dan minder snel gebeuren als ik op hoger of lager wattage damp? Ik heb mijn VTR nu op 8.5 watt staan met de 1.8 coil.

Link to comment
Share on other sites

Als de coil net zoals bij mij gewoon niet meer goed werkt omdat ie een laag vuil erop krijgt (de ohms geeft aan dat ie nog de juiste weerstand heeft) zou dat dan minder snel gebeuren als ik op hoger of lager wattage damp? Ik heb mijn VTR nu op 8.5 watt staan met de 1.8 coil.

Hoe heter hoe beter !!!!    :cigar.  Denk ik !!!!

Een auto moet je ook niet te laag in de toeren rijden, dan word alles vetig.

Link to comment
Share on other sites

Mochten er mensen geïnteresseerd zijn, hier een video van RiP Trippers over het recoilen van een Nautilus coil. Wel een single microcoil.

Op 11 watt hoor ik een zoemend bijgeluidje dus nu ook op 10 watt gezet en dan is dat geluid weg  :wink

Ik had deze video gebruikt (geïnspireerd op die van RiP Tripper) voor te recoilen maar mijn coil komt steeds te hoog uit qua ohm. Op zich gaat dat wel goed dus ik denk dat het met die kant en klare 1.8 coils van fasttech vrij makkelijk te doen is.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tlVO_SpO1c0

Link to comment
Share on other sites

Zijn er mede dampers die een Aspire Nautilus Tank hebben en ook een kayfun lite + hebben ?

Wat is het verschil in damp en smaakproductie ??

Als de kayfun echt veel beter is zou ik er een willen kopen, als ze vergelijkbaar zijn kwa smaak en damp koop ik net zolief nog een Aspire Nautilus Tank erbij.

Graag wat ervaringen.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb een nautilus en een kayfun 3.1 kloon. Smaak is van vergelijkbaar niveau maar bij mij geeft de kayfun (iets) meer damp. De Nautils staat vaak op een vw mod en de kayfun op een mech met kick, ongeveer op hetzelfde wattage (10 watt). e.e.a. hangt natuurlijk ook af van hoe je de kayfun gaat coilen.

Link to comment
Share on other sites

Guest e-smoker

Zijn er mede dampers die een Aspire Nautilus Tank hebben en ook een kayfun lite + hebben ?

Wat is het verschil in damp en smaakproductie ??

Als de kayfun echt veel beter is zou ik er een willen kopen, als ze vergelijkbaar zijn kwa smaak en damp koop ik net zolief nog een Aspire Nautilus Tank erbij.

Graag wat ervaringen.

Ik heb een Nautilus, een Kayfun, een Taifun GT en een Squape.

De Nautilus vult makkelijker bij, heeft een zeer grote tank van 5.2 ml, is ZEER zuinig, lekt nooit, is alleen moeilijker te recoilen, is dus niet ontworpen om te recoilen.

En is verdomd zuinig.

Als je zorgeloos wil dampen, is het een aanrader. Coils kosten wel wat per maand, maar dat spaar je dan ook weer terug uit, want die RBA's zuipen gewoon meer.

Kayfun, Taifun en Squape zijn ongeveer hetzelfde, alleen wint de Squape het kwa gebruiksgemak. Ding op zijn kop zetten, bijvullen of watten vervangen en ding dichtschroeven.

Damp: misschien een ietsie pietsie minder dampproductie, maar echt groot is het verschil niet.

Smaak: geen merkbaar verschil.

Voor mij is de Nautilus de winnaar (9 op 10), op de voet gevolgd door de Squape (8.5), dan de Kayfun (8.0) en dan de Taifun GT (7.5)

indien je graag zelf coilt, zou ik de Squape of de Kayfun overwegen. Indien je dat niet interesseert, een tweede Nautilus....

Link to comment
Share on other sites

Ik heb 'm al weggegeven. Pokkeding! Geef mij de Kayfun maar...  :lol

Ik heb 'm maar eens aan de kant gelegd zoals je met een liquid die niet zo bevalt ook doet. Ik trek hem pas weer uit de kast wanneer ik de moed weer verzameld heb. Ik wil dampen en niet poetsen, doorblazen, handen wassen vanwege lekkages :sip

Ik vind hem eerlijk gezegd erg tegenvallen voor z'n geld en begin me te ergeren aan coils die lekken, pruttelen en niet smaken :stom

Inderdaad gemeld bij de verkoper, daar stelden ze dat ze eigenlijk alleen nog maar klachten hadden gehad over coils die niet de opgegeven weerstand hadden.

Van de 7 coils werken er precies 4 voldoende tot goed

Ik ervaar door het gedoe met de Nautilus eigenlijk meer dampgenot met een eenvoudige mini PT II of een simpel Kanger Evodje :shock

Link to comment
Share on other sites

Ik heb 'm al weggegeven. Pokkeding! Geef mij de Kayfun maar...  :lol

Ik heb 'm maar eens aan de kant gelegd zoals je met een liquid die niet zo bevalt ook doet. Ik trek hem pas weer uit de kast wanneer ik de moed weer verzameld heb. Ik wil dampen en niet poetsen, doorblazen, handen wassen vanwege lekkages :sip

Ik vind hem eerlijk gezegd erg tegenvallen voor z'n geld en begin me te ergeren aan coils die lekken, pruttelen en niet smaken :stom

Inderdaad gemeld bij de verkoper, daar stelden ze dat ze eigenlijk alleen nog maar klachten hadden gehad over coils die niet de opgegeven weerstand hadden.

Van de 7 coils werken er precies 4 voldoende tot goed

Ik ervaar door het gedoe met de Nautilus eigenlijk meer dampgenot met een eenvoudige mini PT II of een simpel Kanger Evodje :shock

Ik heb de mijne ook aan de kant gelegd.

Heb geen problemen met smaak, coils of lekkage, maar dat akkelige gepruttel....

Ik verkoop hem niet, geef hem gewoon ff een tijdje rust.

Misschien heeft ie een griepje onder de leden ;-)

Link to comment
Share on other sites

Guest e-smoker

Vijftien coils getest, allemaal de opgegeven weerstand ( gemeten op een ohmmeter, een afwijking van 1 van de vijftien van 0.1 ohm noem ik geen afwijking), geen enkele lekt (hoe kan een coil lekken die in de vloeistof zwemt trouwens), nog geen enkele slechtere coil gehad tot nu toe, heb om mijn schatje (mijn Nautilus is mijn schatje) een eerlijke kans te geven nogmaals een coil in een kayfun gestoken van 1.6 ohm, damp ze nu beiden op een volle batterij beiden op een Nemesis, en ik merk NADA, NUL, geen smaakverschil en op dezelfde ohm ook nada dampverschil.

Verbruik: 1 op 2 in verhouding tot de kayfun, 1 ml in de nautilus = 2 ml in de Kayfun.

Ik heb klaarblijkelijk geluk met mijn Nautilus  :aai:knuf:cigar

Link to comment
Share on other sites

Toch vreemd dat er zoveel verschillende reacties zijn op het zelfde product !!

Hoewel over het algemeen de meeste mensen lol hebben met de Aspire Nautilus Tank zijn er toch ook een paar die er nogal pech mee hebben !!

Voor het geld dat je er voor betaald moet ie, zoals die van mij tot nu toe, gewoon goed zijn.

Zoniet zou ik toch contact opnemen met de verkoper !!

Die van mij damp nu al een week of 3 als een ..........  :tjoeke :tjoeke :tjoeke

Als hij het zo blijft doen als nu toe koop ik er zeker nog 1 bij om van smaak te wisselen.

Hij is zo zuinig dat ik nu 3 of  4 avonden met een tankje doe !!!

Met volle smaak en goede damp !  :blij

Link to comment
Share on other sites

Ik heb 'm al weggegeven. Pokkeding! Geef mij de Kayfun maar...  :lol

Ik heb 'm maar eens aan de kant gelegd zoals je met een liquid die niet zo bevalt ook doet. Ik trek hem pas weer uit de kast wanneer ik de moed weer verzameld heb. Ik wil dampen en niet poetsen, doorblazen, handen wassen vanwege lekkages :sip

Ik vind hem eerlijk gezegd erg tegenvallen voor z'n geld en begin me te ergeren aan coils die lekken, pruttelen en niet smaken :stom

Inderdaad gemeld bij de verkoper, daar stelden ze dat ze eigenlijk alleen nog maar klachten hadden gehad over coils die niet de opgegeven weerstand hadden.

Van de 7 coils werken er precies 4 voldoende tot goed

Ik ervaar door het gedoe met de Nautilus eigenlijk meer dampgenot met een eenvoudige mini PT II of een simpel Kanger Evodje :shock

Ik heb de mijne ook aan de kant gelegd.

Heb geen problemen met smaak, coils of lekkage, maar dat akkelige gepruttel....

Ik verkoop hem niet, geef hem gewoon ff een tijdje rust.

Misschien heeft ie een griepje onder de leden ;-)

Probeer eens hem wat meer lucht te geven en / of wat meer watt of volt !!

Link to comment
Share on other sites

Allemaal gedaan met de Vamo V5. Alle wattages en alle luchtgaatjes en alle mogelijke combinaties!

Eerst de schuld bij mezelf gezocht, zelfs extra coils aangeschaft. Alle tips van het forum gevolgd, geen verbetering.

Alles bij elkaar een dikke 60 euries,... :smell

Winkel is op de hoogte, klachten waren niet bekend. Ik was blijkbaar de eerste/enige. Daarna niets meer van gehoord...

Begrijp me niet verkeerd; als-ie werkt, dan werkt het goed. Maar met alle mitsen en maren is mijn algehele ervaring met de Nautilus niet goed.

Gelukkig zijn de meeste verhalen wel positief.

Link to comment
Share on other sites

Anvil, je bent niet de enige, ik heb grotendeels dezelfde klachten, zie http://www.elektrisch-roken.nu/index.php?topic=16789.msg468311#msg468311

Contact opgenomen met de verkoper - ik ben ook de enige met klachten - en op verzoek wat over en weer gemaild met foto's om te kijken of er iets afwijkends kon worden gevonden. Dat bleek niet het geval, dus ik ga op verzoek van de verkoper alle onderdelen met uitzondering van de glazen tank in een bubbeltjesenvelop gooien en maandag op de bus doen, zodat ze hem kunnen nakijken. Moet eerlijk zeggen, ik vind het wel een hoop gedoe, voor dat geld verwacht je toch wat beters in huis te halen.

Afgelopen week nog eens geprobeerd, schoongemaakt, drooggemaakt, alles goed kn elkaar gezet en aangedraaid, liquid erin, en na zes hijsjes op het grootste luchtgaatje hing er alweer liquid onder aan de 510 aansluiting van de Nautilus. Tot zover "lekvrij", om over dat irritante gegorgel nog maar te zwijgen...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Maak nieuwe...