Jump to content
Sign in to follow this  
Tante Til

een tip voor de 510 dc tank

Recommended Posts

Ik gebruik deze tank nu al 14 dagen met de 1.5 ohm cartomizer.

Nou zie ik op filmpjes dat er door dat kleine gaatje in de carto belletjes moeten komen als je dampt. Bij mij is dat niet zo, naja, een heeeeeeeeeeeeel kleintje wil nog wel eens ontsnappen.

Ik denk dat dat een beetje aan mijn eigen gemaakte liquid ligt, die is misschien wat dik.

Maar ik heb ontdekt dat als je de tank een paar keer een stukje op en neer schuift langs de carto, dan bebbelt ie mooi. Dus na elke paar hijsen doe ik dat even, tot er geen belletjes meer ontstaan, en tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad met het ding.

Misschien dat niemand wat heeft aan deze tip, maar ik dacht, ik plaats het toch maar even.

Ik ga wel binnenkort met een stel carto's naar een kennis om t gaatje een beetje te laten uitboren. Die heeft een boorkolommetje.

Of je neemt een nagel en een harmer en maakt het wat groter

Er bestaan er ook met 3 gaatjes in, deze werken vele beter. Echter heb die alleen maar bij madvapes.com gezien tot nu toe

Of je haalt een dremel boven

Of je neem wat wodka en gaat je liquid wat aanlengen

Ik vind het gewoon ronduit belachelijk dat je die dingen moet doen om iets te laten werken, en voor mij geen carto tanks meer

IK had in het begin ook problemen met het dc tank systeem maar heb ondervonden dat je bij in gebruik name heel goed bij druppelt hij de hele levensduur goed zijn liquid blijft op nemen, misschien een tip. sinds ik dit doe veel rook en sterke gier.

Ik voeg me bij Belgium guy, door gaatjes groter te maken, met de dremel sleufjes snijden vind ik dat ik de levensduur van de carto verkort. Ik heb veel geprobeerd maar ik vind hem standaard gewoon het beste. Het is wel heel belangrijk dat bij een nieuwe carto dat je goed druppeld hierin zodat de watten voldaan zijn dan heb ik echt super resultaten en als ik het gaatje groter maak dan begint hij al snel te gorchelen en spettert hij warme druppels mee omhoog waar ik me al een paar keer mee bezeerd heb. Als ik hem juist in gebruik neem heb ik ook nooit last van dryhits maar is de carto mooi vochtig en dampt hij super. De dikte van je juice speeld hier natuurlijk een grote rol in dus bij een dikkere juice zou het wel kunnen gebeuren dat je dryhits krijgt maar dan zou ik persoonlijk even in de carto bij druppelen.

Maarja dat is puur mijn persoonlijke mening hoor.

Hm. Ik denk dat ik die gaatjes dan maar mooi laat zoals ze zijn. Hij doet t prima zo, als ik maar af en toe ff ermee op en neer schuif. Nog geen dry hits gehad tot nu toe. Dus...........

Guest goldenfan

vooral niet gaan zagen met broodmes. zoals ik gedaan heb

Guest goldenfan

dat op en neer halen van het tankje was al bekend  trouwens hihi. je kan ook eens met een speld gaan prikken in het gaatje maar dan langs de kanten in het tankje. mag ook wel eens helpen

Waar Monox op doelt is is zelf gaatjes maken. Daar is een carto puncher voor. Zo kun je het bestaande veels te kleine gaatje groter maken en er eventueel gaatjes bijmaken.  Ben benieuwd welke NL shop deze als eerste gaat aanbieden want er zal zeker vraag naar zijn. Die belletjes zijn idd wat je wil tante til( heey dat rijmt) :yeahh Je kan het ook met een spijker of schroef doen al gaat dit(een stuk) lastiger.

Die verkochte punchers zijn ook niet om over naar huis te schrijven........:priest

Ik vind metaal bewerken helemaal niet leuk..:funny

Ik ben meer voor hout.

Metaal bewerk ik zuiver uit geboren nood...

:priest

Ben ik dan de enige die geen last heeft met de standaard gaatjes? Jk heb vaker last gehad van gaatjes en sleufjes die te groot waren als de standaard namelijk. Ook heb ik snel te natte cartomizers waardor er druppels hete liquid mee omhoog gaan met als gevolg weer een verbrande bek. En dryhits heb ik nooit last van.  :weetnie

nee, je bent niet de enigste aloyske, ik heb er ook nooit last van, alles hangt en staat met het juist vullen de 1e keer, dan nooit problemen ermee :weetnie

Guest Briggitte

Ik heb ook een 'tank-gebeuren', andere leverancier dan Tante Til volgens mij, dat wel, maar ziet er  :auslach  gevaarlijk precies hetzelfde uit, en alles werkt prima bij mij.

Heb geen behoefte dus aan extra gaatjes, en ik damp mix PG-VG.

Ben zelfs nog wat secuurder geworden in het vullen na de F1-ervaring... :onschuldig

Die verkochte punchers zijn ook niet om over naar huis te schrijven........:priest

Klopt maar deze misschien wel: http://www.valleyvapes.com/Cartomizer-Punch_p_15.html

zoals bij de description eronder staat kun je makkelijk de schroefjes vervangen als ze bot worden en verder heb je enkel die metale body nodig. Schijnt prima te werken en is lekker simpel. Nou nog ff uitvogelen waar die spullen in NL verkrijgbaar zijn

O, ik heb er geen last mee hoor.  :grins  De eerste carto doet het nog steeds. Alleen zag ik zo goed als geen belletjes bij het hijsen, en nou ik af en toe op nen neer schuif met de tank gaat het helemaal prima. Ik laat dan ook geen gaatjes bij maken. Heb wel mn volgende receptje iets aangepast en een ietsiepietsie meer water erbij gedaan. Kijken of ik dan wel belletjes krijg.  :knipwink

Guest revmit

Ik heb hier ook niet veel problemen mee. Even een naald erin langs de zijkanten, tank vullen, cartomizerwatten bedruppelen, even goed zonder stroom inhaleren, even laten staan en ze zijn klaar voorgebruik. Achteraf moet ik ook niet vaak meer bijdruppelen.

Er is voor mij echter wel een probleem: Mijn eGo batterij gaf aan dat hij leeg was, ik laad hem op en dan toont hij weer direct dat hij leeg is. Ik zet er een andere cartomizer op van dezelfde soort en daar werkt hij wel. Is die ene cartomizer stuk of kan ik dit probleem verhelpen?

Guest goldenfan

dat klopt helemaal, als je hem niet de eerste keer lekker op gang hebt, blijft hij tegenspartelen, dan is er maar een weg en dat is de kliko, goed vullen en nat maken, geduld met wachten , en dan gaat het 99 van de 100x goed.