Jump to content

eGo-C starterset uit China


Guest revmit

Recommended Posts

Guest revmit

Een korte bespreking van eerste ervaring met de ego-c:

Ik heb deze vandaag uit China ontvangen (besteld via vaporhawk.com). Deed er 11 dagen over. Was een stuk goedkoper dan uit VS of Europa. Beide batterijen (900mah) doen het goed, wel al een atomizer moeten vervangen (onderkant was los en het kabeltje maakt geen contact met plaatje).

Moet zeggen dat het me wel bevalt. Smaken die ik nu heb zijn van DeKang (of namaak ervan), 11mg nicotine. Tab, Mint, Fruit Mix en 555. Tab en 555 vind ik niet lekker. Mint en fruit mix smaken beter. Als ik enkele druppeltjes mint bij tab doe, dan smaakt die beter (zachter in de keel ook, minder droog). Fruit mix heeft het minste gier en damp, mint iets meer gier dan tab en 555.

Ik heb buiten de standaard ego-c atomizers ook nog 510t atomizers (met dank aan Huipio). De smaak vind ik iets beter met de 510t atomizers, maar het ligt dicht bij elkaar. Damp is bij de ego-c attomizers iets beter en voelt ook zachter aan (iets koeler). Ik verwacht volgende week ook enkele 510 dual coil low res 3.5ml tank atomizers, hou jullie dan zeker op de hoogte.

Hier even een foto van de ego-c en enkele atomizers, gevuld met verschillende smaakjes.

https://www.dropbox.com/s/ggvllzafofsg0zv/IMG_20120607_145031.jpg

EDIT: moet er wel aan toevoegen dat ik bij elke smaak, elke atomizer wel een minder aangename smaak krijg bij het uiblazen.. voornamelijk als ik al enkele trekjes heb genomen

Link to comment
Share on other sites

Guest Huipio

Waarschijnlijk hijs je dan te hard.... en trek je hem droog.

Iets rustiger inhaleren, alsof je door een rietje zuigt.

En nooit je tankjes voor 100% vullen hou 90a 95% aan.

Succes

Link to comment
Share on other sites

Guest revmit

Dag 2:

Na verder experimenteren moet ik mijn opmerking over smaakvoordeel voor de 510t atomizer intrekken. De ego-c tankjes en atomizers geven meer damp en smaak, zolang je weet hoe te inhaleren. Nogmaals bedankt voor de tip Huipio.

Mocht ik een 510 batterij hebben, zou ik deze wel verkiezen boven de ego om buitenshuis te dampen. De ego 900mah batterij valt heel erg op vanwege dikte en lengte tov een kleinere 510.

In de boekhandel waar ik mijn pakketje kon afhalen verkopen ze wegwerp e-cigs voor 5.75 euro, zonder nicotine. Ze zouden het 500 puffs moeten uithouden, maar dat is niet het geval. Heb mijn eerste teruggebracht omdat de batterij snel leeg was, tweede is ondertussen ook al leeg en heb ze beide amper gebruikt.

Het is wellicht een minder populaire mening, maar voor mij zou de ideale damper er net wel als een echte sigaret moeten uitzien. Of op zijn minst veel kleiner zijn. Het is veel handiger in je broekzak te stoppen en valt niet zo op. Als je a-rookt, val je ook niet op.. er zijn er zoveel die het doen. Bij het dampen val je wel op (al is het maar omdat je het op plekken doet waar a-roken niet meer kan) en zo loop je - volgens mij dan - meer te koop met je rook/nicotine/damp-verslaving.

Ik wil zeker dat dampen veel mensen van het roken afhelpt, maar dan doe ik het liever met woorden en wanneer ik zin heb om erover te praten en het hele systeem uit te leggen. Niet wanneer ik rustig wil roken/dampen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Giel

Sja... een goede E-ervaring valt of staat toch wel met de motor van het geheel. Een goede krachtige motor in dit geval, en in veel andere gevallen, valt toch samen met de kracht van de batterij. En goede zijn nu eenmaal groot. Ik heb ook ooit eens een wegwerp gekocht, ongeveer ter grootte van een A-tje, maar wat een aanfluiting, en meer zeg ik er ook niet over. Misschien met de voortschrijdende techniek komt er ooit wel een batterij met dezelfde kracht als de huidige eGo, et al in de afmetingen van een A-tje En is ie betaalbaar, maar dat zal nog wel even duren.

Voor nu kiezen de meesten, naar mijn mening toch voor de prestaties en nemen de looks voor lief, aangezien het wel een ongezonde gewoonte effectief buitenspel plaatst. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest revmit

Knetter knetter:

Vandaag zijn mijn 510 dual coil LR (1.5ohm) cartomizers + 3.5ml tankjes toegekomen. In het begin weer even wennen, dit ding trekt veel meer vloeistof en dus ook damp binnen. Heel even het gevoel gehad dat ik teveel nicotine (11mg liquid) binnenhad, dus aan de kant gelegd. Nu een ander tankje gevuld met fruit mix en het is mijn beste dampervaring tot nu toe.

Het is veel makkelijker om veel damp te produceren tov een standaard ego atomizer of de 510 t. Bij de eerste tank had ik het gevoel dat het wel wat droog was, dan maar snel de tips van monkey gebruikt (http://www.youtube.com/watch?v=pex_zbiOyFQ&feature=plcp) om dit probleem te verhelpen. Het ding knettert wel, maar is blijkbaar heel normaal. De damp is wel stukken warmer met de dual coil LR cartomizer.

De throathit is een pak zwaarder, en dat vind ik super. Je moet het even gewoon worden, want is toch wat anders dan een a-cig. Het voelt iets warmer en harder aan.

EDIT:

Aangezien ik meer geniet van Mint en Fruit Mix, en niet zo zeer van Tab en 555, heb ik ook reeds 150ml van Red Bull en nog eens 150ml Menthol besteld. Muntige en fruitige/zoete smaken lijken me beter te smaken, en vervelen ook niet.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest greall

Ik kreeg een kans om te spelen met een ego-c voor een paar dagen geleden, en ik moet zeggen, terwijl ik denk zijn groot dat, en echt cool...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest solidstar

Dag 2:

Na verder experimenteren moet ik mijn opmerking over smaakvoordeel voor de 510t atomizer intrekken. De ego-c tankjes en atomizers geven meer damp en smaak, zolang je weet hoe te inhaleren. Nogmaals bedankt voor de tip Huipio.

Mocht ik een 510 batterij hebben, zou ik deze wel verkiezen boven de ego om buitenshuis te dampen. De ego 900mah batterij valt heel erg op vanwege dikte en lengte tov een kleinere 510.

In de boekhandel waar ik mijn pakketje kon afhalen verkopen ze wegwerp e-cigs voor 5.75 euro, zonder nicotine. Ze zouden het 500 puffs moeten uithouden, maar dat is niet het geval. Heb mijn eerste teruggebracht omdat de batterij snel leeg was, tweede is ondertussen ook al leeg en heb ze beide amper gebruikt.

Het is wellicht een minder populaire mening, maar voor mij zou de ideale damper er net wel als een echte sigaret moeten uitzien. Of op zijn minst veel kleiner zijn. Het is veel handiger in je broekzak te stoppen en valt niet zo op. Als je a-rookt, val je ook niet op.. er zijn er zoveel die het doen. Bij het dampen val je wel op (al is het maar omdat je het op plekken doet waar a-roken niet meer kan) en zo loop je - volgens mij dan - meer te koop met je rook/nicotine/damp-verslaving.

Ik wil zeker dat dampen veel mensen van het roken afhelpt, maar dan doe ik het liever met woorden en wanneer ik zin heb om erover te praten en het hele systeem uit te leggen. Niet wanneer ik rustig wil roken/dampen.

Toen ik als roker overstapte dacht ik precies hetzelfde en ben begonnen met een mini e-sig. Dit heeft me inderdaad van het roken afgeholpen, Ik rook al zo'n half jaar niet meer.

Maar na een verloop van tijd ga je toch opzoek naar iets "sterkers" of iets wat langer meegaat qua batterij en iets wat meer smaak geeft.

Ik bebruik mijn Smokestik nog steeds als ik onderweg ben maar moet zeggen uiteindelijk overgestapt ben op andere mods. Na dat ik echt gestopt was met tabak boeide het me niet meer of mijn e-sig wel of niet op een sigarat lijkt of niet.

Het is een proces die vele dampers doorlopen denk ik.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...