Jump to content

Club der Dampfer - Club Aroma Tabak


Guest NoNickNoName

Recommended Posts

Volgens mij krijgt iemand daar geld voor het geven van *reviews* OF heeft iets met de shopeigenaar te maken, want hoe vaak ik niet (wel dus he) dit ben tegengekomen:

*Ausgewogen und Angenehm im Geschmack, ich habe schon einige Aromen von verschiedenen Herstellern probiert, diese Aromen sind für mich die besten.*

Van ene Rainer W.

Es ist ja komisch das immer wieder zu sehen. Gruss Gott und auf Wiederschnitzel  :haas

Volgens mij heb je daar gelijk ik. En dat "iemand" mag je zelfs heel letterlijk nemen.  Jij ook dus!

Die mag je even uitleggen aan me, want ik snappum niet..... ben ook nog niet echt wakker....

Link to comment
Share on other sites

Ik ga vandaag m'n eerste 5 CdD tabak flavors mixen. Ik gebruik de 86.5% VG

base en gezien mindere smaakoverdracht van VG zal ik in ieder geval meer fla-

vor nodig hebben. Ik dacht zelf om de aangegeven max 2.5% maar gewoon te

verdubbelen tot 5% flavor. Wat denken jullie? Ik vrees dat er niets anders op

zit dan het gewoon te proberen.

Link to comment
Share on other sites

Ik ga vandaag m'n eerste 5 CdD tabak flavors mixen. Ik gebruik de 86.5% VG

base en gezien mindere smaakoverdracht van VG zal ik in ieder geval meer fla-

vor nodig hebben. Ik dacht zelf om de aangegeven max 2.5% maar gewoon te

verdubbelen tot 5% flavor. Wat denken jullie? Ik vrees dat er niets anders op

zit dan het gewoon te proberen.

achteraf verdunnen kan dan altijd nog, het is wel spannend...

Link to comment
Share on other sites

Guest shakeit3asy

Achteraf verdunnen of bij mengen kan altijd idd, persoonlijk zou ik liever laag beginnen(1-2%) en achteraf bij mengen, maar dat is maar net wat jij handiger vind.

Vervolgens heeeeeeeeeeeeeeel erg lang laten steepen omdat je zoveel VG gebruikt, dat heeft meer tijd nodig dan PG.

Link to comment
Share on other sites

Guest eagle-linda

Ik ga vandaag m'n eerste 5 CdD tabak flavors mixen. Ik gebruik de 86.5% VG

base en gezien mindere smaakoverdracht van VG zal ik in ieder geval meer fla-

vor nodig hebben. Ik dacht zelf om de aangegeven max 2.5% maar gewoon te

verdubbelen tot 5% flavor. Wat denken jullie? Ik vrees dat er niets anders op

zit dan het gewoon te proberen.

Denk dat je met 5% redelijk in de buurt zit

Ik doe 2%  met 70/30 base

Link to comment
Share on other sites

Ik gebruik zowel 40%PG/60% VG en de 86,5% VG van Cdd, ik verhoog mijn flavour percentage met 0,5% voor de VG 86,5%.

Ik ben wel met shakeit3asy eens dat steepen met VG zeker langer nodig heeft.

Zou dit topic niet beter verplaatst kunnen worden naar DIY?

Link to comment
Share on other sites

Ik ga vandaag m'n eerste 5 CdD tabak flavors mixen. Ik gebruik de 86.5% VG

base en gezien mindere smaakoverdracht van VG zal ik in ieder geval meer fla-

vor nodig hebben. Ik dacht zelf om de aangegeven max 2.5% maar gewoon te

verdubbelen tot 5% flavor. Wat denken jullie? Ik vrees dat er niets anders op

zit dan het gewoon te proberen.

't Is nergens voor nodig, CdD tabaksmaken zijn vrij sterk, Zelfs met 2,5% zit je al aan de hoge kant.

Ik gebruik een 50/50 base, en met 2% flavour smaakt alles me uitstekend.

Link to comment
Share on other sites

Hoeveel flavor % gebruik jij dan bij je 86%VG, CMJ?

Karin, ik weet dat de CdD flavors sterk zijn maar ik lees echt overal dat mensen

die alleen maar VG gebruiken veel meer flavor gebruiken omdat VG de smaak

veel minder kan overbrengen. 86% VG is heel iets anders dan 50/50.

Link to comment
Share on other sites

Hoeveel flavor % gebruik jij dan bij je 86%VG, CMJ?

Karin, ik weet dat de CdD flavors sterk zijn maar ik lees echt overal dat mensen

die alleen maar VG gebruiken veel meer flavor gebruiken omdat VG de smaak

veel minder kan overbrengen. 86% VG is heel iets anders dan 50/50.

Ik heb er momenteel in 86,5% VG een 145 staan met 2,5%

                                                                    17                  2,0%

                                                                    63                  3,0%    - iets te sterk voor mij.

                                                                      2                  2,5%

Ik moet er wel bij vermelden dat ik geen liefhebber ben van zeer sterke smaken. Het verschil bij mij varieert van +0% tot 0,5% tov 40/60.

Succes.

Link to comment
Share on other sites

Hoe zit het eigenlijk met de houdbaarheid van hun (tabaks)smaken? Ik heb er een aantal die tegen de datum aanlopen. Ik kom er snel genoeg achter of ze bedorven zijn, maar heeft 1 van jullie daar toevallig al ervaring mee?

Link to comment
Share on other sites

Guest shakeit3asy

1-2% lijkt me prima met 50/50 of high PG blends maar met alleen VG is het

algemeen bekend dat je meer flavor nodig hebt dan normaal.

Mij is slechts bekent dat VG minder smaak overdracht heeft omdat het dikker is waardoor de smaak meer tijd nodig heeft om zich te ontwikkelen, veel mensen lossen dat op door iets meer aroma toe te voegen. Maar goed, ik heb me daar nooit echt heel erg in verdiept aangezien ik meestal op 60/40 uit kom.

Hoe zit het eigenlijk met de houdbaarheid van hun (tabaks)smaken? Ik heb er een aantal die tegen de datum aanlopen. Ik kom er snel genoeg achter of ze bedorven zijn, maar heeft 1 van jullie daar toevallig al ervaring mee?

Over het algemeen is het zo dat naarmate je aroma verouderd het dan minder sterk wordt,je zult er dus meer van nodig hebben om min of meer tot hetzelfde resultaat te komen.

Link to comment
Share on other sites

Dan denk ik, met dit VG%, dat de mix met 17 er nog wel wat bij mag hebben.

De 17 is een van mijn favorieten.

Ik heb hem op 70/30 (pg/vg) en 12 mg nic en mix hem op 2,75 a 3 %

De 17 had ik idd genomen na het lezen van een topic van jou bij DIY.  Ik zal het een keer wat sterker proberen.

Link to comment
Share on other sites

...

Die mag je even uitleggen aan me, want ik snappum niet..... ben ook nog niet echt wakker....

Ik zie dat er nog een vraagje open staat. Overheen gekeken blijkbaar.

Het heeft te maken met het puntensysteem bij cdd. Per artikel worden punten verstrekt die dan later weer in de vorm van korting te gelde gemaakt kunnen worden.

Voor het schrijven van een recensie krijgt men echter ook punten. Ik meen 10.

Rijk word je er niet van, maar toch aardig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ben me ook aan het verdiepen in het zelf brouwen en kom nu dit topic tegen dan CDD.

Ik heb enkele tabaksmaken van dekang geprobeert en vind deze ronduit chemisch smaken.

Mijn vraag is dan ook aan jullie, of iemand dat ook heeft ervaren met dekang en of dat bij de CDD ook zo is of juist niet.

verder de smaken van zwoofs, die vind ik zalig (shag bijv.).

Link to comment
Share on other sites

Ben me ook aan het verdiepen in het zelf brouwen en kom nu dit topic tegen dan CDD.

Ik heb enkele tabaksmaken van dekang geprobeert en vind deze ronduit chemisch smaken.

Mijn vraag is dan ook aan jullie, of iemand dat ook heeft ervaren met dekang en of dat bij de CDD ook zo is of juist niet.

verder de smaken van zwoofs, die vind ik zalig (shag bijv.).

Tja, chemisch zou ik Dekang nog net niet noemen, maar wat mij meer opviel is dat ze over het algemeen veelal op elkaar lijken. Nogal vlak en saai van smaak vwb de tabaksmaken.

CDD heeft duidelijk meer variatie, maar vwb tabakjes kon het mij niet bekoren en was ik daar snel klaar mee. (ik heb een lastige smaak denk ik)

Link to comment
Share on other sites

Ben me ook aan het verdiepen in het zelf brouwen en kom nu dit topic tegen dan CDD.

Ik heb enkele tabaksmaken van dekang geprobeert en vind deze ronduit chemisch smaken.

Mijn vraag is dan ook aan jullie, of iemand dat ook heeft ervaren met dekang en of dat bij de CDD ook zo is of juist niet.

verder de smaken van zwoofs, die vind ik zalig (shag bijv.).

Tja, chemisch zou ik Dekang nog net niet noemen, maar wat mij meer opviel is dat ze over het algemeen veelal op elkaar lijken. Nogal vlak en saai van smaak vwb de tabaksmaken.

CDD heeft duidelijk meer variatie, maar vwb tabakjes kon het mij niet bekoren en was ik daar snel klaar mee. (ik heb een lastige smaak denk ik)

Ik denk dus dat het aan de base ligt van dekang, dat ik het allemaal chemisch vind smaken.

Andere smaken als tabak en menthol doe ik niet. Heb 1 x appel gehad en vind dat zo vies. Smaakjes die zoetig zijn enz. zijn niet mijn ding. Gewoon tabak en daar heeft CDD natuurlijk heel veel soorten van.

Maar mocht het zo zijn, dat er mensen zijn die juist dekang veel op die van CDD vinden lijken, dan zal ik denk ik verder moeten zoeken. Dus hopelijk zijn er mensen die daar ervaring mee hebben.

Link to comment
Share on other sites

Ben me ook aan het verdiepen in het zelf brouwen en kom nu dit topic tegen dan CDD.

Ik heb enkele tabaksmaken van dekang geprobeert en vind deze ronduit chemisch smaken.

Mijn vraag is dan ook aan jullie, of iemand dat ook heeft ervaren met dekang en of dat bij de CDD ook zo is of juist niet.

verder de smaken van zwoofs, die vind ik zalig (shag bijv.).

Tja, chemisch zou ik Dekang nog net niet noemen, maar wat mij meer opviel is dat ze over het algemeen veelal op elkaar lijken. Nogal vlak en saai van smaak vwb de tabaksmaken.

CDD heeft duidelijk meer variatie, maar vwb tabakjes kon het mij niet bekoren en was ik daar snel klaar mee. (ik heb een lastige smaak denk ik)

Ik denk dus dat het aan de base ligt van dekang, dat ik het allemaal chemisch vind smaken.

Andere smaken als tabak en menthol doe ik niet. Heb 1 x appel gehad en vind dat zo vies. Smaakjes die zoetig zijn enz. zijn niet mijn ding. Gewoon tabak en daar heeft CDD natuurlijk heel veel soorten van.

Maar mocht het zo zijn, dat er mensen zijn die juist dekang veel op die van CDD vinden lijken, dan zal ik denk ik verder moeten zoeken. Dus hopelijk zijn er mensen die daar ervaring mee hebben.

Ik heb er ervaring mee, met allebei en dan zeg ik wel dat CDD beter is als het op diversiteit qua smaak aan gaat komen. Dat er desondanks geen tabaksmaakje voor mij spekkie voor het dampbekkie was daar is een ander verhaal.

Misschien zou je toch uiteindelijk eens andere smaakjes kunnen proberen dan alleen tabak en menthol. Ik was in het begin ook alleen maar geinteresseerd in tabak, maar ben toch om gegaan voor ook andere smaken met succes. :haas

Link to comment
Share on other sites

Ik vind Cdd base en flavours kwalitatief heel goed. Het feit dat ze 1 ml. "probeer" flavours verkopen maakt een smaak uitzoeken ook gemakkelijk.

maar zijn wel heel veel soorten tabaksmaken. Dus wordt nog veel proberen natuurlijk. En helaas ook veel die ze niet op voorraad hebben. Zal nog een hopelijk leuke zoektocht worden :egypt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...