Jump to content
NoNickNoName

Club der Dampfer - Club Aroma Tabak

Recommended Posts

Ik heb vandaag nummertjes 7 - 63 - 119 - 150 en 304 besteld. (en de Rasta Rootbeer van tasty puff)

ik zal het tegen die tijd hier terugkoppelen.

In verhouding wel een duur grapje voor je zo, met die 8 euro verzendkosten erbij......

eierlicor cdd aanrader,lekker zacht niet chemisch

Heeej, laat ik die nou ook als proefje genomen hebben..... voor de zomaar eens proberen als het zo uitkomt.

nu heb de aroma's met een glazen pipet erin gedruppeld , geschud, geUC't, geroken , niks! Toen weer 4 druppels per flesje bijgedruppeld, weer geschudt , uc , geroken, weer niks , er kwam totaal geen geur af, nada noppes niets, nu heb ik dus per 5 ml in totaal 0.5ml aroma toegevoegd

Voor tabak is dat een boel: ze adviseren 1,5%, dat is 0,15 ml op 10 ml.

Ik weet niet hoe lang je ze in de UC hebt gehad, maar vermoedelijk te kort. Zet ze eens twee weken weg en proef dan nog eens. Ik vermoed dat je dan wel iets proeft. Sterker: dikke kans dat je er dan minstens 5ml base per flesje bij wilt mixen :)

Heb jij andere tabakjes zeker qua nummertjes, want alle tabakjes die ik nam hebben het advies 1 - 2,5%.

Heb jij andere tabakjes zeker qua nummertjes, want alle tabakjes die ik nam hebben het advies 1 - 2,5%.

Op het label van alle tabaksmaakjes van CdD staat als advies: "1.5% - 2,5%".

Als je vervolgens op https://spreadsheets.google.com/spreadsheet/pub?key=0AkX4_hQ6Fu8HdEwwR2dLRUJlVjlabEN1NG1ucktuUVE&gid=27 kijkt -dat is een spreadsheet waarin allerlei mensen bijhouden welk percentage flavour ze per fabrikant en per smaakje het beste vinden- zie je dat de meeste mensen de CdD tabakflavours rond de 1,5% mixen. Vandaar mijn opmerking :)

Overigens kreeg ik eergisteren 15 nieuwe flesjes flavour van CdD binnen. Ik heb ze gelijk gemixt, nu voor het eerst op 2%. Ik gebruik namelijk een base van 50/50. PG 'draagt' de smaak beter dan VG; dus met zoveel VG besloot ik iets hoger te gaan in het percentage flavour.

Over drie weken zal ik mijn bevindingen rapporteren :)

Volgens mij krijgt iemand daar geld voor het geven van *reviews* OF heeft iets met de shopeigenaar te maken, want hoe vaak ik niet (wel dus he) dit ben tegengekomen:

*Ausgewogen und Angenehm im Geschmack, ich habe schon einige Aromen von verschiedenen Herstellern probiert, diese Aromen sind für mich die besten.*

Van ene Rainer W.

Es ist ja komisch das immer wieder zu sehen. Gruss Gott und auf Wiederschnitzel  :haas

Op het label van alle tabaksmaakjes van CdD staat als advies: "1.5% - 2,5%".

Als je vervolgens op https://spreadsheets.google.com/spreadsheet/pub?key=0AkX4_hQ6Fu8HdEwwR2dLRUJlVjlabEN1NG1ucktuUVE&gid=27 kijkt -dat is een spreadsheet waarin allerlei mensen bijhouden welk percentage flavour ze per fabrikant en per smaakje het beste vinden- zie je dat de meeste mensen de CdD tabakflavours rond de 1,5% mixen. Vandaar mijn opmerking :)

Overigens kreeg ik eergisteren 15 nieuwe flesjes flavour van CdD binnen. Ik heb ze gelijk gemixt, nu voor het eerst op 2%. Ik gebruik namelijk een base van 50/50. PG 'draagt' de smaak beter dan VG; dus met zoveel VG besloot ik iets hoger te gaan in het percentage flavour.

Ik keek, voor ik bestelde, eerst naar alle reviews om de keus te maken en tegelijkertijd ook een beetje naar het percentage waarmee men mixte als het al genoemd werd. Besloot uiteindelijk maar simpelweg mijn tabakkies allemaal met 2% te doen OP (!) 10 ml. Lekker makkelijk, geen gereken van aftrek base of met een leesbril EN een loep naar tussenliggend streepjes te hoeven turen als er wat base weggenomen zou moeten worden.

Is toch al zo'n geklieder....

Gaan er 3 flesje uit de kunst en netjes met vullen en hoppa bij de 4e gaat er wat mis De naald die van de spuit af vliegt tijdens het in een flesje spuiten. Handen onder, aanrecht onder..... alles kleeft....

En o ja, ik gebruik 70/30 (dus ook geen 100% PG) dus ook daarom lijkt die 2% me geen slechte keuze. Nou ja, dat zal over een weekje of 2-3 blijken. Hoewel..... Hangt van persoonlijke voor-en afkeur af. Ik mag al blij zijn als er 1 smaakje door mijn keuring komt denk ik. We zullen wel zien.

Zal dus ongeveer gelijk met jou klaar moeten zijn hier. Maar denk dat ik heus wel eerder iets in een tankje gooi.

Erg handig die proefjes.

En het is niet eens duurder dan een 10 ml flesje ineens kopen. Sterker nog, je bent bij de meesten nog goedkoper uit met het kopen van 10 eppies. (een fractie)

Voor mij de grote vraag of een smaakje mijn Gold Ducatje gaat *beaten*. Ik denkutnie.

Karin, welke 50/50 base gebruik jij?

Verstuurd vanaf mijn HTC One X+ met Tapatalk

Karin, welke 50/50 base gebruik jij?

Ik gebruik 100% VG 36mg of 100% PG 36mg van CdD, en mix dat met pure VG en PG terug naar 50/50/6mg.

Ik zal die 150 is splitsen en dan aanvullen met base. Kijken of dat beter wordt.

Laat je even weten of het hielp?

Het heeft geholpen. De smaak is zachter, minder dominant, geworden. Nu is die een stuk lekkerder.

2.5% is dus beter dan 5%. In mijn beleving althans.

Ik zal die 150 is splitsen en dan aanvullen met base. Kijken of dat beter wordt.

Laat je even weten of het hielp?

Het heeft geholpen. De smaak is zachter, minder dominant, geworden. Nu is die een stuk lekkerder.

2.5% is dus beter dan 5%. In mijn beleving althans.

Fijn! De smaken van CdD zijn buitengewoon goed, maar ook erg geconcentreerd.

Karin, is de basis pg/vg van cdd ook goed?

Ik heb 0,0 ervaring met DIY. Dus ik moet mijn aankoopadresjes nog vinden :-)

In Nederland is trouwens niet zoveel te krijgen, of kijk ik met mijn neus?

Ik gebruik de vpg 70/30 van aurora die ze daar verkopen en die bevalt me prima.

Karin, is de basis pg/vg van cdd ook goed?

Ik heb 0,0 ervaring met DIY. Dus ik moet mijn aankoopadresjes nog vinden :-)

In Nederland is trouwens niet zoveel te krijgen, of kijk ik met mijn neus?

Al bij Hadivape gekeken vwb de base?

Ik heb natuurlijk ook gekeken bij Hadivape,  maar omdat ik de flavours bij cdd wil bestellen (ivm de 1 ml testflesjes) ben ik blijven steken bij cdd.

Is er hier ook iemand die de percentages bij houdt van de gemaakte Liquids, wil je dan meedoen aan het

" Flavour Percentage" Spreadsheet

Kijk bij DIY onderwerp bovenaan met sticky.

Alvast bedankt.

ben druk bezig met cdd tabaks smaken maar die verhouding die ze op hun website adviezeren klopt niet helemaal.

Dus dat duurt effe :grins

ben druk bezig met cdd tabaks smaken maar die verhouding die ze op hun website adviezeren klopt niet helemaal.

Dus dat duurt effe :grins

Hoe bedoel je dit? Te hoog of te laag of.....of..... ??

Ben even nieuwsgierig omdat ik een paar van hun tabaksmaakjes te steepen heb staan en wel aangehouden heb zo ongeveer wat ze daar adviseren Met tabak houd ik het vaak aan de laagste kant qua advies omdat ik niet van overwhelming tabaksmaken houd.

Mij bevindingen tot nu is dat de meeste aan de lage kant zijn.

Ik zit nu met een aantal smaakjes van hun op 3% terwijl ze een gemiddelde aanhouden van 1,5%.

Ik vind juist met die percentage dat je weinig proeft maar mss is dat ook wel persoonlijk hoor.

Groeten :bloos

Mij bevindingen tot nu is dat de meeste aan de lage kant zijn.

Ik zit nu met een aantal smaakjes van hun op 3% terwijl ze een gemiddelde aanhouden van 1,5%.

Ik vind juist met die percentage dat je weinig proeft maar mss is dat ook wel persoonlijk hoor.

Groeten :bloos

Moest even mijn map erbij pakken, want jaja ik noteer maar wat ik heb gedaan anders weet ik het echt niet meer tig smaken later...

Ik heb alle tabakjes van CDD gedaan op een kleine 2%. Alles is gebrouwen op 7/8 februari en dus volgens wat men hier altijd over steepen zegt, is het nu nog te vroeg om te testen als je geen hulpmiddelen hebt gebruikt naast gewoon af en toe schudden en in de kast laten staan.

Maar, ik dacht nu ff ammehoela met 3 weken, laat ik er eens eentje in een tankje gooien. In mijn geval de nr 150 van CDD en daar zit toch echt wel aardig smaak aan voor mij. Uit mijn mond is dat, gezien mijn ervaringen met DIY, dan al heel wat daar ik vaak (okay, met de niet-tabaksmaken hoofdzakelijk) een aangegeven dosering overschrijden moet om wat te proeven, vaak het dubbele in dosering....

Hoelang had jij het laten staan eigenlijk? Misschien dat daar iets in zit voor je *probleem*?

Gelijk maar even mijn pre-review voor de 150. (pre - omdat het goedje pas 8 dagen oud is)

Eerste reactie was O NEE, dit neigt naar Black To van Dekang (en die dacht ik lekker te vinden, maar heel snel mee klaar omdat ik hem zelfs smerig vond binnen 2 weken al)

Maar 150 is sowieso milder en heeft toch iets wat nieuwsgierig maakt. Voelt (gelukkig voor mij) zacht en mild.

Ik proef iets van zachte koffiesmaak en vaag pure chocola of zoo.....

Door sommigen wordt ie beschreven als Samson- of Drumachtig. Nou eh, no way als je dat aan mij vraagt dus.

Weet niet of ik dit wat zal gaan vinden eerlijk gezegd.

Meer kan ik er op dit (vroege) moment niet van maken.

die van mij zijn gemaakt op 30/11 en hebben ook nog eens 3x half uur in US gezeten.

maar ja ik zei ik ook al smaken kan verschillen he, ik hou wel van een duidelijke smaak niet van een smaak in verte......

Ikke82 en Francien. Hebben jullie zin je aan te melden bij het googledoc sheet waar Meyeke52 het over heeft? Dan kunnen jullie jullie %% invullen? Je kan je bij Meyeke52 aanmelden voor bewerkingsrechten.

Ikke82 en Francien. Hebben jullie zin je aan te melden bij het googledoc sheet waar Meyeke52 het over heeft? Dan kunnen jullie jullie %% invullen? Je kan je bij Meyeke52 aanmelden voor bewerkingsrechten.

Had ik wel aan gedacht, maar ik ben altijd bang iets te verprutsen Maw dat als ik daar toegang heb, ik alles daar verpest door een stomme move of wat......