Jump to content

Club der Dampfer - Club Aroma Tabak


Guest NoNickNoName

Recommended Posts

Ik denk dat ik ga voor nummer 8, 24 en 150

Basis liquid Aurora VPG 70/30 mit 6mg Nikotin

 

Kan ik daar die nicotinehoudende base ook bestellen of adviseren jullie me om ergens anders heen te gaan?

 

met vriendelijke groet,

 

ps. als ik niet van zoet houd, kan ik toch beter een hoger gehalte vg dan pg nemen?

 

Propylene Glycol generally produces sweeter juices, and less vapor. Vegetable Glycerin produces more vapor, and tends to be less sweet
http://www.howtovape.com/page7/page7.html

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

tussenstand na 2 weken wachten (1x 8 uur in de ym)


 


base: cdd club basis aurora pgvg 70/30/6


yoghurt maker: severin


istick 30/subtank mini/1,5ohm op RBA deck/12W


 


cdd nr 24 (2%) : nog te chemisch/te zoet


cdd nr 8 (2%) : nou nou, ik proef een lekkere tabakssmaak naar voren komen, minder chemisch/zoet als nr 24


cdd nr 150 (2%) : nog te chemisch/te zoet


 


voorlopige bevindingen : Het uiteindelijke doel is mijn favoriet (al 1,5 jaar) te verslaan (jwell faw west 8mg). Nr 8 aan kop, nu al wel lekker te dampen, hoop op meer smaakontwikkeling.  Ik denk dat ze allemaal nog een stuk beter worden over een tijdje, vooral ben ik benieuwd naar de ontwikkelingen van nr 8, maar ben ook benieuwd wat nr 150 gaat doen.


 


ik hou jullie op de hoogte,


 


josje22


  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

De nummer 8 en zeker nummer 24 staan bij mij minimaal 8 weken in de wacht. Meestal langer. Maar dan hoef ik ook geen YM of ultrasoon meer te gebruiken.


 


Tabak 150 heb ik begin 2014 al eens geprobeerd. Tamelijk milde smaak meen ik mij te herinneren. Een paar maanden geleden nog eens 20 ml. gemaakt en nog niet geprobeerd weer. Is een ranjakleurtje geworden zie ik zojuist en ruikt erg lekker. Gemaakt op 26 mei.


Uit mijn oude aantekeningen blijkt dat ik er destijds nogal lustig mee op los gemixt heb. Meer asbak dan tabakssmaak lees ik daar haha... hmmm.


 


Toch nog maar eens een verdamper goed uitmesten dan voor een eerlijke kans. :)


Link to comment
Share on other sites

tussenstand na 2 weken wachten (1x 8 uur in de ym)

 

base: cdd club basis aurora pgvg 70/30/6

yoghurt maker: severin

istick 30/subtank mini/1,5ohm op RBA deck/12W

 

cdd nr 24 (2%) : nog te chemisch/te zoet

cdd nr 8 (2%) : nou nou, ik proef een lekkere tabakssmaak naar voren komen, minder chemisch/zoet als nr 24

cdd nr 150 (2%) : nog te chemisch/te zoet

 

voorlopige bevindingen : Het uiteindelijke doel is mijn favoriet (al 1,5 jaar) te verslaan (jwell faw west 8mg). Nr 8 aan kop, nu al wel lekker te dampen, hoop op meer smaakontwikkeling.  Ik denk dat ze allemaal nog een stuk beter worden over een tijdje, vooral ben ik benieuwd naar de ontwikkelingen van nr 8, maar ben ook benieuwd wat nr 150 gaat doen.

 

ik hou jullie op de hoogte,

 

josje22

Door jou review ga ik later alleen nummer 8 kopen. Ik heb het geduld er niet voor.

Link to comment
Share on other sites

Mijn nr 8 (50/50 8mg: 8 uur YM + shaken + uurtje ademen en dit allemaal nog eens herhaald) is gisteren klaar gekomen, ruikt heerlijk en heeft de kleur van ochtendurine... Deze laat ik proeven door een vriend die nog steeds de overstap naar het dampen wil maken. Hiermee gaat het wel lukken. :ja

Sent by Motorola Moto G 4G

Link to comment
Share on other sites

tussenstand na 3 weken (2x 8 uur in de ym)


(nummer 8/24/150)


 


YESS, Nummer 150 begint op smaak te komen, niet gek hoor. De chemische smaak is vrijwel geheel verdwenen.


 


Ik ga maar snel eens wat nieuwe nr8 en nr 150 bestellen, want mijn proefflesjes raken op. Helaas heeft savevape.nl op dit moment geen nr8 en aurora base pgvg 70/30/6  op voorraad, scheisse.


 


base: cdd club basis aurora pgvg 70/30/6


yoghurt maker: severin


istick 30/subtank mini/1,5ohm op RBA deck/12W


 


ik hou jullie op de hoogte,


 


josje22


Link to comment
Share on other sites

tussenstand na 3 weken (2x 8 uur in de ym)

(nummer 8/24/150)

 

YESS, Nummer 150 begint op smaak te komen, niet gek hoor. De chemische smaak is vrijwel geheel verdwenen.

 

Ik ga maar snel eens wat nieuwe nr8 en nr 150 bestellen, want mijn proefflesjes raken op. Helaas heeft savevape.nl op dit moment geen nr8 en aurora base pgvg 70/30/6  op voorraad, scheisse.

 

base: cdd club basis aurora pgvg 70/30/6

yoghurt maker: severin

istick 30/subtank mini/1,5ohm op RBA deck/12W

 

ik hou jullie op de hoogte,

 

josje22

Ik bestel Club der Dampfer en base bij https://www.clubderdampfer.de/club-aroma-tabak-no.8-10ml.html

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Na een maand ben ik er uit.


(CDD nummer 8/24/150 getest)


 


Nummer 8 heeft gewonnen. De chemische smaak is vrijwel geheel weg. Tikkeltje zoet. Heb 2% en 1,5% gemaakten neig naar 1,5% als lekkerste mix.


 


Snel wat meer inslaan bij Cdd of vapevape (inmiddels weer op voorraad)


 


 


base: cdd club basis aurora pgvg 70/30/6


yoghurt maker: severin


istick 30/subtank mini/1,2ohm op RBA deck/15W


Link to comment
Share on other sites

Echt, geef dit tabak 24 nou gewoon een poos de tijd en probeer het dan nog eens. Ik heb die, naast veel andere smaken, voor het eerst gemaakt in maart. Na een poosje steepen wel geprobeerd maar pas in juli was het plotseling... HUHHHH??? Toen onmiddellijk bijgekocht en meer ervan gemaakt en die is dus nu pas ongeveer goed.

Link to comment
Share on other sites

O.k, lageveld, de flesjes (3) blijven gewoon in de kast staan. Ik gooi ze niet weg of zo. Met kerst ga ik er eentje openmaken, ik geef het nog een kans. Bedankt voor je bevinding. Ik ben benieuwd.


 


ps. Je komt me een beetje bekend voor met dat hoofd. Oude foto van toen je nog rookte?

Link to comment
Share on other sites

63: afgelopen woensdag gemixt met 70/30 met 3 mg nicotine : smaakt nu al heerlijk, beetje zoet maar echt goede usa red smaak, lekkere gier en vette damp wolken op 0.5 ohm en 15 watt subtank mini! Aanrader!!!!

243: zelfde base als de 63 mix van hierboven gecombineerd met eppy koffie en hazelnoot in de hoop op dark love smaak van zwoofs uit te komen. Resultaat: wow wat lekker, combinatie van tabak, noot en koffie, intense smaak.

Laat ze rustig verder steepen de komende weken dus smaak zal alleen maar beter worden!!

Is trouwens 1e keer dat ik zelf mix, overtreft mn verwachtingen! !! Damp te eerst op 6 mg, kan nu met gerust gevoel naar 3! Doel bereikt!!!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

20 ml liquid: 0,4 ml koffie, 0,2 ml hazelnoot en 0,4 nl tabak 243. Ik heb bewust minder hazelnoot gebruikt omdat deze volgens de omschrijving cdd al in de 243 smaak zit. In deze verhouding blijft het subtiel en wordt de hazelnoot niet te overheersend. Ik overweeg nog in de 2 smaken die ik hierboven heb beschreven nog te mengen met elkaar in de smaak wat zwaarder te maken en iets minder zoet. Zal bevindingen hier nog posten later.

20 ml liquid: 0,4 ml koffie, 0,2 ml hazelnoot en 0,4 nl tabak 243. Ik heb bewust minder hazelnoot gebruikt omdat deze volgens de omschrijving cdd al in de 243 smaak zit. In deze verhouding blijft het subtiel en wordt de hazelnoot niet te overheersend. Ik overweeg nog in de 2 smaken die ik hierboven heb beschreven nog te mengen met elkaar in de smaak wat zwaarder te maken en iets minder zoet. Zal bevindingen hier nog posten later.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dan zal de smaak dus nog wel wat heftiger worden begrijp ik , want hij is afgelopen dinsdag gemengd, ik kan toch gewoon met paar ml base verdunnen straks mocht t nodig zijn? Trouwens de hazelnoot is niet van cdd en kan met 5% gemixt worden.

Link to comment
Share on other sites

Natuurlijk kun je altijd base bijmengen. Maar het probleem bij overdosering is een beetje dat in sommige gevallen de bedoelde smaak moeilijk te beoordelen is. Het is niet altijd een kwestie van een beetje te sterk. Het kan ook gewoon heel anders uitpakken.


 


Handiger is om de smaken eerst afzonderlijk aan te maken op het benodigde percentage voor het betreffende aroma en pas daarna te gaan mengen. Op die manier is het ook een stuk makkelijker om de juiste verhoudingen te vinden van de verschillende smaken. Oftewel je kunt makkelijker variëren.


Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...