Jump to content

e-damper


Guest vapingvalkyrie

Recommended Posts

Een taal is nu eenmaal dynamisch, het veranderd continue en daar helpt niets tegen.

En je hebt het over onze taal, welnu dat is de taal die door ons allemaal gebruikt wordt, en ja dat barst van de amerikaanse, antiliaanse, franse, en god mag weten wat voor talen nog meer, woorden.

Link to comment
Share on other sites

Ja Bart maar op welke post? Al geeft het niet, maar de hele topic gaat toch over het gebruik van het woord "roken".

djenn ik ben zeker eens met wat je schrijft, maar gezien de topic en de eerste post van vapingvalkyrie, waar ik mee eens ben, ga ik alleen verder in mijn reactie dan hem. Je moet mijn posts niet los zien van de gehele thread, het is zeker niet een aanval op de Nederlandse taal.

Link to comment
Share on other sites

Dat we het dus niet meer over e-smoking of e-roken noemen maar gewoon wat het is: dampen of e-dampen.

Ik denk dat wanneer dit bij de rest van de bevolking ook zo bekend gaat worden het allemaal sneller geaccepteerd gaat worden.

Wat denken jullie ??

... Ik kan enkel voor mezelf spreken. Maar het is voor mij een alternatief op het roken, of om het roken af te leren. Zo heb ik de e-cig. ontdekt.

Als je ergens onderscheid wil in maken lijkt mij ... E-dampen 'iets' zonder nicotine en E-roken eerder met nicotine.

Of dat het sneller geaccepteerd gaat worden... Lijkt mij twijfelachtig. De regering wil haar belastingen niet verliezen, de tabaksindustrie wil zijn omzet niet zien dalen, en de pharmaceutische bedrijven willen hun pillen en klevers blijven verkopen.

Dus wie wil je dan overtuigen?

Of ik ben niet helemaal mee... Sorry dan. :zip

Grtn. M.

Link to comment
Share on other sites

Guest Sandra212

Het is geen roken... dus waarom zou je het wel zo noemen?

Ik moet eerlijk zeggen dat mensen die er niks mee hebben (en aangezien ik geen rokers in mijn directe omgeving heb) dat ik in 1e instantie wel een uitleg geef met de term elektrisch roken, maar bij de verdere uitleg ook duidelijk maak dat het verdamping van vloeistof is, dus eigenlijk geen roken meer is...

Maar ja, na 2 weken begin ik er ook pas net aan te wennen dat ik gewoon echt niet meer rook, dat gevoel had ik eerder ook nog niet echt.

Link to comment
Share on other sites

Guest JohnnyVape

Ik denk dat het alleen maar verwarring op gaat leveren, ik praat zelf ook altijd over dampen, maar naar de buiten wereld is en blijft het wat mij betreft een e-sig.

Ik denk dat veel belangrijker is dat men weet wat het is en wat het doet.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ebolien

Maar ons forum heet nog steeds Elektrich ROKEN forum ,dat is dan toch ook wel raar omdat de meeste dampers niet als rokers gezien willen worden.

Link to comment
Share on other sites

Guest vapingvalkyrie

okee, dan maar een voorstel voor een naamswijziging: www.elektrisch-dampen.com.

Zou dat al bestaan ??

groeten,  Bart

Link to comment
Share on other sites

okee, dan maar een voorstel voor een naamswijziging: www.elektrisch-dampen.com.

Zou dat al bestaan ??

Die site bestaat nog niet.

Wel is er een Duitse site www.elektrisch-dampfen.com. Dan kom je bij een Duitse webshop......  :pan Een simpele typefout geeft dan ineens een heel ander resultaat  :lootje

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...