Jump to content

Review VapeOnly VPower 18650

Dampy
 Share

Recommended Posts

Omdat ik hier al zoveel heb mogen profiteren van de kennis van vele anderen, wil ik iets terug doen in de vorm van mijn ALLEREERSTE review. Ik heb een mooie foto gemaakt, maar heb geen flauw idee hoe ik die moet plaatsen (copy paste werkt niet...).

Dus hierbij een link naar een shop die de Vapeonly verkoopt, voor wie een foto wil zien:

http://ebnferro.com/starter-kits/vapeonly-vpower-18650-vv-express-kit-black

(misschien is iemand van het fb wel zo aardig om een plaatje te plaatsen???)

De Vapeonly VPower 18650 is een huls waarin je oplaadbare 18650 batterijen doet. Deze batterijen kun je laten zitten, en opladen via een ego oplader (net als bij alle batterijen die je niet kunt verwisselen). Je kunt de batterij er ook uithalen en via een gewone batterijlader opladen. Dat is wel handig, want als de batt leeg is, dan doe je er gewoon een volle in! Geen wachten tussendoor meer nodig. Het apparaat heeft unprotected flattops nodig. Met een buttontop werkt ie ook, maar dan gaat het klepje onder niet helemaal dicht, en dat ziet er niet mooi uit en bovendien kans op beschadigingen. Ik heb 2600 en 3400 mah batterijen.

De VapeOnly VPower 18650 is verkrijgbaar in verschillende kleuren. In de startset wordt meegeleverd een ego usb lader. Altijd handig zo'n extra lader, maar nogmaals, je hebt hem niet echt nodig.

Het is een variabel voltage batterij (3,3 tot 5,0 v). Geen variabel wattage. De bediening is super simpel: je draait gewoon aan de ring die onder de ego-aansluiting zit. Geen moeilijk gedoe van verschillende knopjes tegelijk indrukken en locken en zo. Het apparaat houdt bij hoeveel pufjes je genomen hebt. Na 99 gaat ie weer verder met 1. Als je een nieuwe clearo erop zet dan geeft het scherm de ohm weer. Tussendoor je ohm checken (als je dat zou willen) kan alleen als je de clearo even losdraait en weer vast.

Het apparaat is verrassend licht, en ligt lekker in de hand. Het vuurknopje zit op de juiste plek. Het vuurknopje geeft ook de batterijstatus weer door middel van de kleuren groen, oranje en rood (vol, halfvol, moet geladen worden). Alle clearo's passen erop, en het is wel mooi om bij de grotere clearo's een beautyring ertussen te zetten. Je kunt het apparaat uit- en inschakelen door drie of vijf keer achter elkaar op de vuurknop te drukken. Is handig als ie in je tas zit.

Ik heb er 40 euro voor betaald. Dit vind ik een alleszins acceptabel bedrag (je krijgt er een usb lader bij, maar geen batterij en ook geen clearo).

Eindconclusie: dit is een mooi apparaat. De werking is net als een twister of spinner, met als groot verschil dat je batterijen kunt verwisselen. Als die minder gaan presteren na vele opladingen, dan heb je voor 8 euro een nieuwe 3400 mah. Dat vind ik het grote voordeel tov twisters en spinners. Die zijn toch redelijk duur in aanschaf en die batterijen slijten helaas ook.

Ik heb zelf de zwarte en de goudkleurige. Die grijze vind ik eigenlijk ook wel mooi....

Mijn voornaamste overweging om over te stappen op apparaten met verwisselbare batterijen is (helaas) de onzekerheid die de politieke ontwikkelingen teweeg brengen. Ik hou er nog steeds rekening mee dat we op enig moment zullen worden geconfronteerd met een totaal verbod en dan wil ik toch nog wel even lekker kunnen doordampen.

Eigenlijk wel een mooie tussenstap tussen een spinner en een mod, VV, wel verwisselbare batterijen maar toch kunnen opladen met een ego lader. Kun je dus voor 48 euro klaar zijn en toch met 3400 mah dampen. Vraag me alleen wel af hoe lang het duurt voordat de ego lader een 3400 mah oplaad?

En jammer dat er een beautyring in moet om het aan te laten sluiten.

Dankjewel voor de review!

Prima review, Dampy :)

Ik had dezelfde redenen om hem te kopen, heb de gouden versie,  heb 36 euro betaald bij ebnferro, sinterklaas actie. Hij is mijn thuis dampertje, ben er blij mee. Ik vind hem wel groot, maar dat wil niet veel zeggen, ik vind over het algemeen kleine accus zoals de 650 Kanger of de 110 ego-K of de smoktech winder prettiger.

Ik heb de unprotected Panasonic ncr18650b 3400 mah batts erbij, en als lader de intellicharger i2.

Fijn deze review Dampy!!

Ik had hem ook al gezien, en eigenlijk met precies dezelfde reden die jij aangeeft wil ik ook zoiets.

Top dat hij ook de ohm aangeeft, kan ik ook eens zelf coils gaan maken  :ja

Enige wat ik me afvraag is het verschil tussen de Vapeonly vv 14500 en de Vapeonly 18650 VV

Ga dat nog even onderzoeken en dan ook 1 bestellen!

:bedankt

Fijn deze review Dampy!!

Ik had hem ook al gezien, en eigenlijk met precies dezelfde reden die jij aangeeft wil ik ook zoiets.

Top dat hij ook de ohm aangeeft, kan ik ook eens zelf coils gaan maken  :ja

Enige wat ik me afvraag is het verschil tussen de Vapeonly vv 14500 en de Vapeonly 18650 VV

Ga dat nog even onderzoeken en dan ook 1 bestellen!

:bedankt

Als ik het goed heb, geeft de kleine versie geen ohm aan. De set van de kleine komt met slechte batts en een slechte lader :(

En 14500 batts gaan niet lang mee. Hij is wel een stuk korter.

zq3b.png

Met dank aan Windkracht die zo aardig is geweest om mijn foto te plaatsen nadat ik hem die heb gemaild.

Ik heb de foto gemaakt om een idee te geven van de grootte: de zwarte (links) is de VapeOnly 18650. Wit (midden) is een 1300 mah Vision Spinner en helemaal rechts (RVS) staat een gewone merkloze 1100 ego batterij. Hij is dus wel wat groter, maar zoals ik al aangaf: verrassend licht.

Edit: mijn keukentegeltjes zijn 10 bij 10 cm....

@Trinnity: er is inderddad een kleinere uitvoering. Deze heb ik niet gekozen vanwege de behoorlijk lagere batt capaciteit. Ik heb gezocht en dat batterijformaat kan ik niet vinden hoger dan 800 mah.

@Bootsman: ik heb geen idee hoe lang het laden duurt met de ego usb lader. Ik haal de batt er altijd uit en ik gebruik een nitecore lader.

• 2 weeks later...
Guest MagicVape

Bedankt voor de review! Doet me goed om te zien dat er meer blij zijn met de werking. :) Ik heb nu ook een paar dagen kunnen genieten van de vPower 18650. Persoonlijk ben ik erg tevreden met de werking i.c.m. een ProTank 3 clearomizer. Mijne werd trouwens wel geleverd met een batterij (camlo.nl).

Echter zit ik met een paar vragen:

• Iemand enig idee hoeveel mah mijn batterij is (er staat geen informatie op, alleen "Joyetech", +D(8.03Wh) en een serienummer)?
  • Heeft de fabrikant een website met meer informatie (na lang zoeken niet gevonden)?

Hopelijk kan iemand mij helpen met één van deze vragen. De bijgeleverde informatie is echt heel summier (dit is ook mijn enige minpunt m.b.t. de vPower).

Bedankt voor je review Dampy,eigenlijk had ik hier mee moeten beginnen,ziet er degelijk uit,eenvoudig te bedienen(geen toeters en bellen)leuk dat je hem met een usblader kan opladen,kan je hem dan gewoon blijven gebruiken?Maar vanwaar die verschillen in prijs bij <EBN> is dat alleen vanwege de kleur? s17.gif

• 2 weeks later...

Bedankt voor je review Dampy,eigenlijk had ik hier mee moeten beginnen,ziet er degelijk uit,eenvoudig te bedienen(geen toeters en bellen)leuk dat je hem met een usblader kan opladen,kan je hem dan gewoon blijven gebruiken?Maar vanwaar die verschillen in prijs bij <EBN> is dat alleen vanwege de kleur? s17.gif

Het is geen pass through. Je kunt hem blijven gebruiken omdat je de batterij kunt verwisselen (die je in een andere oplader hebt opgeladen). Maar je kunt ook een egolader gebruiken, en dan kan je niet dampen....

Verschillen in prijs zit hem in andere uitvoeringen. Die duurdere worden geleverd met 2 batts van 700 mah. Ik heb gekozen voor de 18650 uitvoering omdat daar een batt van 3400 mah in kan (kost 8 euro).  Heeft niets met de kleur te maken.

• 2 months later...

Dampy, Dank voor je review over de VapeOnly. Ben erg nieuwsgierig geworden. Waar kun je die batts bestellen voor 8 euro. Ik zie alleen hele dure. En kunnen die batts gewoon in mijn batterij oplader waar ik al mijn batterijen oplaad zoals penlites enz. Of kijk ik weer met mijn neus? Ha ha ha 

Dampy, Dank voor je review over de VapeOnly. Ben erg nieuwsgierig geworden. Waar kun je die batts bestellen voor 8 euro. Ik zie alleen hele dure. En kunnen die batts gewoon in mijn batterij oplader waar ik al mijn batterijen oplaad zoals penlites enz. Of kijk ik weer met mijn neus? Ha ha ha

Hoi Zona,

Batt: 3400 mah, gaat echt lang mee! 7,95 euro (ik zou er twee bestellen, dan zit je altijd goed)

http://www.nkon.nl/r-panasonic-ncr18650b.html

Doosje: voor veilig opbergen en mee in de handtas: 0,95 cent

http://www.nkon.nl/battery-case-18650.html

Lader: intellicharger vanaf 12,95 euro

Deze: http://www.nkon.nl/nitecore-intellicharger-i2.html

of deze: http://www.nkon.nl/nitecore-intellicharger-i4-v2.html

Of de batterijen passen in de lader die je al hebt, weet ik niet. Misschien even nameten?

Succes!

Ik heb nog 2 vraagjes, Dampy,

Je schrijft:

Het apparaat heeft unprotected flattops nodig.

Vraag 1: Moet ik die er apart bij bestellen en moeten die dan ook in de Vape only?Waar dienen die dingen voor?

Dan schrijf je ook:

Met een buttontop werkt ie ook, maar dan gaat het klepje onder niet helemaal dicht, en dat ziet er niet mooi uit en bovendien kans op beschadigingen.

Vraag 2: Wat is nou weer een buttentop?

Sorry voor deze vragen  :bloos maar toen mijn man en ik de VapeOnly wilde bestellen, stuiten we op deze vragen.

Ik heb nog 2 vraagjes, Dampy,

Je schrijft:

Het apparaat heeft unprotected flattops nodig.

Vraag 1: Moet ik die er apart bij bestellen en moeten die dan ook in de Vape only?Waar dienen die dingen voor?

Dan schrijf je ook:

Met een buttontop werkt ie ook, maar dan gaat het klepje onder niet helemaal dicht, en dat ziet er niet mooi uit en bovendien kans op beschadigingen.

Vraag 2: Wat is nou weer een buttentop?

Sorry voor deze vragen  :bloos maar toen mijn man en ik de VapeOnly wilde bestellen, stuiten we op deze vragen.

Hoi Zona,

De batterijen ZIJN de unprotected flattops! Zie de link die ik eerder heb neergezet.

Flattop en buttontop slaat op de vorm van het uiteinde van de batterij. Een buttontop is een batterij met een nippeltje eraan, het is het contactpuntje. Voor de Vapeonly heb je dus een batterij nodig met platte bovenkant (= flattop).

De termen protected en unprotected slaan op een beveiliging tegen overladen en overspanning. Met de Vapeonly heb je een unprotected nodig, want het apparaat zelf heeft de nodige beveiliging (geldt voor veel mods).

Als je Vapeonly 18650 gaat bestellen heb je dus nodig:

- De Vapeonly zelf

- 1 of 2 batterijen (formaat 18650, flattop, unprotected) (zie eerdere link: die 3400 mah is echt heel goed!)

- opbergdoosje voor je batterijen (aanbevolen)

- lader (zie eerdere link) (zou ik wel doen, want laden via de usb is niet handig, en bovendien kun je in die tijd niet dampen  :ja)

Ik hoop dat het nu wel duidelijk is. En anders gil maar een keer, dan leg ik het nog een keer uit.

Succes!