Jump to content

Oomkobus

Moderator
  • Topic Teller

    2596
  • Geregistreerd

  • Laatst online

  • Days Won

    17

Oomkobus last won the day on March 19

Oomkobus had the most liked content!

Forum Reputatie

4363 Excellent

About Oomkobus

  • Rank
    Hero Member
  • Verjaardag 27-08-1984

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Den Haag

Contact Methods

  • Whatsapp / GSM
    +31624430541

Recent Profile Visitors

1338 profile views
  1. Ik neig ook sterk naar ademhaling, ik heb een paar 30mm drippers in gebruik waar je niet behoorlijk aan moet hijsen maar daar hijs je aan alsof je net 5 minuten geleden de gracht in gesprongen bent en je zat met je voet de hele 5 minuten vast aan een oude herenfiets, je komt boven en HEEEEEUUEUUEEUUEUUEUUEUEHHHHHHHHHHHH! Dat soort hijsen, en als ik dat de hele dag door doe dan krijg ik ook pijn aan m'n huig en op m'n borst.
  2. Nice @dendoor, the warhead
  3. Als de damp uit je pijp lijkt alsof er een gat is je sigaret zit durf ik wel te stellen dat je airflow/wattage verhouding niet goed zit, Dat betekent simpelweg dat je te veel lucht hapt en de coil te weinig power krijgt, heb je het ook met een vers opgeladen batterij? En kun je de airflow regelen? Zo ja, zet het eens half dicht of misschien nog iets verder dicht, dat gaat zeker al helpen. Helpt dat niet, dan kijken of er coils zijn met een lagere weerstand dan die 0.7 ohm. Denk er wel om, hoe lager de weerstand, hoe eerder je batterij leeg is, ik ga er van uit dat je pijp een Mosfet heeft en die zal dan al gauw ingrijpen bij een halfvolle batterij. Lang verhaal kort: batterij opladen en met de airflow spelen, verhouding van de vloeistof komt later wel.
  4. Ik weet niet of je ooit gerookt hebt (want je hebt je eigen nog niet voorgesteld) Maar dampen met nicotine is bijzonder persoonlijk, de een dampt met 18mg/ml, ikzelf op 1mg/ml, ben ooit begonnen op 12, al snel gezakt naar 6, ongeveer een jaar geleden naar 2 en nu dus op 1, niet omdat ik wil afbouwen maar ik vind de nicotine gewoon niet zo lekker en helemaal zonder kan ik ook niet. Op welke hoeveelheid Nic damp je die 5-8 hijsjes? Ik gok op meer dan 12mg/ml? En damp je mtl of maak je grote dikke wolken?
  5. Hahah water heeft nog een nadeel, mocht iemand willen weten hoeveel airflow zn podsysteem heeft
  6. Je hebt gelijk, ik denk te veel in RDA's, voor tanks met grote wickgaten en tanks met topairflow krijg je een vertekende meting met water... Ok, verder met lucht it is
  7. Wat je meet is de tijd die het kost voor die liter water om er door te gaan, Bedenk me nu wel dat je een vacuüm boven in de fles krijgt, dus beter met een open jerrycan, kraantje en slangetje, op t uiteinde van t slangetje zo'n rubber laboratorium dop met gat zien te regelen om de driptip strak in te duwen.
  8. Ziehier een ruwe schets van wat ik bedoel Maar ik meen t wel serieus, hoe stom dit ook lijkt
  9. De watermanier kan zelfs super simpel, colafles, precies 1 liter water er in, atty op de kop in de hals van de fles, desnoods nog een stukje ballon of zo om het af te dichten, keer m om en meet de tijd, boem, niet heel nauwkeurig maar zeker dat je verschillen kan meten, en dat kunnen mensen thuis ook nabootsen. Hoe sneller de fles leeg is, hoe minder restrictie.
  10. Nou ja, een fietsenmaker die nog geen electrische fietsen aan z'n plafondje heeft gehad, dat is een huisarts, er zijn verschillende stukken over dampen geplaatst, meer negatief dan positief, dus dan is het maar net welk vakblad je huisarts leest. Nicotine is allang niet meer de boosdoener die het ooit was, of beter gezegd waar het van gedacht werd. Helaas wordt nicotine nog steeds wel vaak in één adem genoemd met roken en daar moeten we een beetje vanaf zien te raken ja toch? Hoe dan ook, irl heb ik die discussie al vaak gevoerd met rokers en ook niet rokers die allemaal zeggen, Kobus, je houd jezelf voor de gek, je rookt nog steeds want nicotine.... Totdat de rokers overstappen, dan is ineens de nicotine discussie een stukje prettiger te voeren. De niet rokers zijn niet geïnteresseerd genoeg en denken dat ze voldoende geïnformeerd zijn helaas.
  11. Nu zitten m'n hersenen echt scheten te laten: Is het niet accurater en makkelijker om de atty op waterdruk te zetten? En dan het drukverschil meten? Ik bedoel de waarde die eruit komt zegt niks, het gaat om de verschillende waarden, je zet eerst met één bepaalde atty een richtlijn van (ik roep maar wat) 0,2 bar weerstand, die kun je aan atty x hangen, vervolgens meet je atty y en krijg je een waarde van 0,23 bar, dan weet je dat atty y in ieder geval meer restrictie heeft Dan atty x. Een test setup met Water lijkt me gewoon makkelijker te reguleren dan lucht vandaar. Buiten dat een waterpomp geeft een constante druk, zou je een luchtcompressor gebruiken, die loopt terug in druk naarmate je de kraan open zet.
  12. Juist wat Kees zegt, bij subtanks heb je vaak meerdere coils met verschillende diameters, die moeten dus allemaal getest worden, iedere coil krijgt dan een liter/minuut label opgeplakt. Bij rta en rda precies hetzelfde, er gaat een standaard build in en daarbij denk ik niet dat het ontzettend veel verschil oplevert als er nou een 5mm coil of een 2mm coil in geschroefd zit. Waar het om gaat zijn de grote verschillen, ik weet nog een tijd terug toen ik de Buddha rda binnenkreeg, zo veel lucht had ik nog nooit eerder gehad, het is echt een belachelijk ding, dat die open airflow heeft, daar is geen twijfel over mogelijk. Vervolgens bestel ik de warhead RDA, die heeft nóg meer lucht, dat had ik nooit kunnen weten want alle reviewers zeggen dat ie 'tons of airflow' heeft. Ik wil weten hoeveel airflow precies!, Is dat 100 liter per minuut? Of 150? De hoeveelheid airflow past bij je dampstijl, stel dat je al een tijd op een restricted tankje dampt en je wil wat meer, wat moet je dan? Welke atty kies je? Het zou toch fantastisch zijn om te weten hoe luchtig iets is, voor je het koopt? Ik blijf erbij, het is een vaag gegeven en lastig om te meten maar als het lukt dan is dat toch een gat in de markt, een airflow mooch?
  13. Liter per minuut, dat is te meten, en dat willen we weten, aan de hand daarvan kun je bepalen of iets restricted is of niet want laten we wel zijn, voor iemand die graag restricted dampt is open airflow Al gauw te veel airflow en diegene zal dat ook zodoende beschrijven. Voor dampers zoals @Steamboy die normaal gesproken op heel open airflow dampen is restricted Al heel gauw té restricted, om dáár nu eens een einde aan te maken ben ik van mening dat we de luchtverplaatsing moeten gaan meten, de methode, daar zijn we nu mee bezig en of dat werkt moet ook nog maar blijken maar we meten verdomme alles, voltages, percentages en hoeveelheden vloeistof, waarom dan niet de lucht?
  14. Het gaat inderdaad om cijfers, niet om gevoel, als een auto gereviewed wordt, kan ie 180 km per uur, als de reviewer Dan roept, "hij kan best hard" in plaats van cijfers te noemen heb je er ook geen zak aan, ik weet inmiddels dat wanneer geekay iets open airflow noemt, dan is het nog best restricted, als jai haze iets open airflow noemt dan komt dat al dichter in de buurt. Zo'n keesb schaal gaat een hoop mensen helpen bij hun keuze.
×
×
  • Maak nieuwe...