Jump to content

Ome Droogmole

Forumlid
  • Topic Teller

    142
  • Geregistreerd

  • Laatst online

Forum Reputatie

219 Good

About Ome Droogmole

  • Rank
    Jr. Member
  1. Kayfun v5

    Een clapton heeft van zich eigen al wat de neiging om te spetteren. Denk dat de coils die @Leo Bak adviseert, je een hele andere beleving gaat geven. Dit soort coils draai ik er ook altijd in en werken perfect
  2. Advies box mod + 4ml clearomizer?

    Hier in Nederland zijn tanks met een inhoud van meer dan 2 ml verboden. Als je een grotere tank wilt hebben dan zou je eens op www.fasttech.com kunnen kijken. Wat betreft de weerstand van de coil zou ik me niet zo zorgen om maken. Een goede gereguleerde boxmod kan kan coils van 0.05ohm tot wel 3ohm vuren. Koop je een mod met een losse batterij. Verdiep je dan even in de batterij veiligheid. Je kan niet zomaar een zaklamp batterij in de mod steken. Hier heb je een hoog belastbare batterij voor nodig. Een poluraire en goede batterij zijn de sony vtc5, vtc5a en vtc6 Wat betreft een mtl clearomizer met een pre made coil er in kan ik je geen advies geven. Dit gebruik ik zelf namelijk niet Groeten, Droog
  3. MTL Coil Build

    Bij mij varieert het nog wel eens. Gebruik op dit moment een kayfun v5 voor restricted DL en hier zit een 26awg 316l coil in op 6wikkelingen id3 spaced tc250c of 22watt. Heb hier een ook mtl set-up staan in een V5 met mtl insert. Hier zit een 28awg kanthal in op 6wikkelingen ID 2.5 spaced 20 watt. In mijn Taifun GT3 zit een 26awg 316L 7wikkelingen id 2.5 spaced coil met mtl tube tc245c Ik wick met zowel muji (scottisch roll) als cotton bacon. Beide werken goed. Heb alleen het idee dat cotton bacon minder inloop tijd (kan ik het zo noemen?) nodig heeft dan muji. Groeten, Droog
  4. Eerste indruk Vandyvape berserker mtl

    De hussar is uit de doos een rta die goed geschikt is voor restricted dl maar minder voor mtl. Hiervoor zou je de volgende opties nog aan kunnen schaffen. http://www.vapexperience.nl/hussar-mtl-center-pin.html http://www.vapexperience.nl/hussar-mtl-single-afc-ring.html Ik heb zelf de hussar rta en ben er niet erg over te spreken. Het gaat me hierbij niet om de prestaties van de tank (want die zijn uitstekend) maar over de bouw kwaliteit. Nadat ik zelf alle onderdelen nog maar even ontbraamt had en de chimney van binnen geschuurd en gepolijst had om de vreet sporen van de boor weg te werken. Heb ik ook nog maar even alle O-ringen net zolang uit gewisseld met elkaar totdat de jfc draaibaar was met de hand en de topcap zonder tang te verwijderen was. Als deze tank €20,- was, had ik hier niet zoveel problemen mee gehad.. Maar voor €160,- is dit gewoon schandalig. De verkoper heeft mij dan ook gecompenseerd. Groeten, Droog
  5. Welke damper heeft de beste smaak?

    @Selina12 je hebt inmiddels een aantal aanbevelingen gekregen van wat je wel en niet zou kunnen proberen. Het wordt echter een vrij prijzige onderneming als je alles wilt gaan testen wat je is aangeraden. Je geeft aan dat je iets smaakvollers wilt hebben dan de apparatuur die je nu bezit, maar je hebt het niet over damp productie en of je een voorkeur hebt voor DL of MTL. Ook geef je niet aan of je perse fabriek coils wilt blijven gebruiken of of dat je overweegt om zelf je coils te draaien. Voor een wat gerichter advies van de mede forumleden is het handig als je hier een antwoordt op hebt. Als je zelf nog geen antwoord hebt op deze vragen is dat ook geen probleem, maar maakt de zoektocht wat uitdagender. Om zelf te kunnen beoordelen of een tank een potentieel smaak kanon is, zou je naar de constructie van de tank kunnen kijken. Ik heb het hier over een aantal ontwerpen en vormen die in vele smaakvolle tanks overeen komen.. Hierbij dus de zaken waar ik op let bij aanschaf van een nieuw tankje. - een zo klein mogelijke verdampings kamer in relatie tot het formaat van de coil. Oftewel de coil moet netaan met zijn wick in de kamer passen - de schoorsteen dient relatief kleine diameter te hebben en ook zo kort mogelijk te zijn. - airflow moet van onder de coil komen en het liefst in lijn staan met je schoorsteen. Hierdoor wordt de lucht direct langs je coil getrokken en neemt hij alle damp die je coil creëert mee. Er zijn nog een aantal zaken die een hoop doen met smaak beleving. Denk hier aan de turbulentie van je trek. Het formaat, aantal en soort van de coils. Het lijstje wat ik zojuist op noem geld niet voor alle tanks. Het is een soort richtlijn om op een vrij voordelige manier een smaakvolle tank te vinden zonder 100 verschillende tanks te kopen en verkopen. Naast smaak beleving zijn er uiteraard nog meer zaken waar je op kunt letten. - inhoud van de tank (kom je de dag door met 1 vulling?) - hoe vul je de tank. Bottemfill, topfill? Moet de topcap afneembaar zijn of heb je meer de voorkeur bij een tank die open schuift. - soort driptip. Deze zijn makkelijk uitwisselbaar. Maar het is opzich wel makkelijk als je bij de tank een fijne driptip krijgt - de diameter van de tank. Hij moet natuurlijk wel op je mod passen. - uiterlijk van de tank. Oogt het ding je wat en past hij mooi op je mod? Of zou het je een rotzorg zijn hoe hij er uit ziet. Als ie zen werk maar doet. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. En het je zoektocht wat makkelijker maakt. Werkt het averechts? Dan sorry. Dat was niet mijn intentie Groeten, Droog
  6. MTL tank

    @Chasepoes dat is uiteraard ook een optie. Hier was ik zelf niet van op de hoogte.
  7. MTL tank

    Als je mtl wilt dampen kun je ook nog kijken naar de TaifunGT3. Deze heeft 5ml inhoud en kan uit de doos iets strakker als de kayfun v5. De kayfun mini v3 is ook een hele populaire mtl tank. Deze is alleen 2ml inhoud en zal voor jou dan te weinig zijn. Voor de kayfun v5 zijn er mtl insert beschikbaar. Hiermee kun je een aangename mtl trek realiseren. De tanks zijn allemaal wel zelfbouw. Dus goed moment om je daar in te gaan verdiepen? Zelfbouw is overigens ook wat voordeliger in de centjes. Groeten, droog
  8. Help: DNA75 board is van slag

    Dit wist ik ook niet.. Heb er zelf alleen last van gehad toen de interne weerstand te hoog was.. De vt75 heeft hier wel eens last van namelijk. Als het je probleem oplost is het zeker de makkelijkste
  9. Dry coil protectie heeft hij niet... Geen enkele mod heeft heeft dat. TC gooit het toegepaste wattage omlaag wanneer de temperatuur bereikt is. Wanneer je vuurt en je coil op temperatuur is, dan komt er "temp protection" in het scherm te staan. Dit is geen waarschuwing dat het fout gaat. Je kunt dan gewoon door dampen. Wanneer je je materiaal hebt gekozen in je presets ( + en - tegelijk indrukken tot er "temp locked" in het scherm komt te staan. Dan 2 keer drukken op + of - en je kunt nu door je presets scrollen en selecteren met de vuur knop) 316L staat standaard al op je mod. En deze werkt prima. Als je deze geselecteerd hebt, ben je gewoon in TC modus. Je hoeft je weerstand alleen te locken als je een instabiele 510 aansluiting hebt. Om te wisselen tussen Fahrenheit en Celsius scroll je je temperatuur omlaag tot hij automatisch omschakelt naar Celsius. Het kan zijn dat je preset niet temperatuur dominant is. Dan blijft het toegepaste wattage in beeld staan. Hij werkt dan overigens wel gewoon in TC je temperatuur kun je als het goed is dan zien aan de linkerzijde van je scherm waar ook je weerstand en voltage staat. Dit kun je overigens allemaal aanpassen in Escribe. Op YouTube zijn een hoop toturials te vinden over de DNAchips en escribe. De chip is simpelweg te geavanceerd om hier even de complete werking te omschrijven. Dit geld ook voor escribe. Maar gefeliciteerd met je DNA mod. Je hebt op dit moment 1 van de beste chips in je handen die er op de markt zijn. Kleine waarschuwing erbij.. Wanneer je je weg weet te vinden met deze chip wil je eigenlijk niks anders meer. Groeten, Droog
  10. Help: DNA75 board is van slag

    Wat @Madman zegt. Als de weerstand die wordt gelezen niet overeen komt met de weerstand van de coil kan de tc gaan flippen. Als oorzaak zit ik te denken aan slechte verbindingen binnenin je mod. Een manier om je interne weerstand te meten kan als volgt. -Pak een willekeurige rta/rda. -er ligt vast nog wel ergens wat elektra kabel in je huis. Knip hier een stuk vanaf en strip de kabel zodat je alleen de e koperen kern hebt. - deze monteer je in je rta/rda. Een dualpost deck is nog beter. Dan kun je 2 stukjes koper monteren. - vervolgens schroef je je rta op je mod en hang je deze aan Escribe. - open in escribe de atomizer analyse. De weerstand van de rta is als nu zo laag dat deze praktisch te verwaarlozen is. De weerstand die je nu in je analyse ziet is dan de interne weerstand van de mod. Als deze erg hoog is weet je server iets in de mod niet goed zit. Als ik het me goed herinner dan behoort de interne weerstand van de VT75 ongeveer 0.004ohm te zijn. Er zijn meerdere en betere methodes om je interne weerstand te meten. Dit is er 1 van en zal je een goede indicatie kunnen geven. Ps: als controle zou je je met elektra kabel uitgeruste rta even op een andere mod kunnen schroeven. Deze zal "resistance to low" of iets dergelijks aangeven. Meestal betekend dat dat de weerstand van je rta onder de 0.05ohm ligt. Groeten, Droog
  11. Kleine verbetering. Als je met een single clapton met 5wraps id3 op 0.5ohm uit komt is dat met een parralel clapton 5wraps id3 0.25ohm. Je rekent eigenlijk hetzelfde als met een dual coil. Groeten, Droog
  12. Vraagje over vapen

    Zeker interessante discussie hier. En goed om te lezen ook. Wat ik overigens wel erg jammer vind is dat we met ze allen het draadje van @Krackkid hebben gestolen en dat er van het start onderwerp niets meer over is, en denk dan ook dat TS het idee heeft hier niet te kunnen komen met zijn/haar vragen. Een les die we dus wel kunnen trekken uit dit verhaal is dat je eerst even tot 10 telt voor je je onbewogen mening gaat spuien. Groeten, droog
  13. Review Taifun GT3

    goed dat je het zegt. Ik ga dit even verder uit zoeken. Heb zelf altijd gehoord dat RVS 304 eigenlijk min of meer de budget versie is van 316. Dit klopt in een aantal opzichten ook wel want RVS 316 is harder, slijt vaster en nog beter bestand tegen corrosie Van wat ik zojuist even gouw zag is dat er in RVS inderdaad 2% molybdeen zit. oww en @Eelco je bent te snel.... ik was nog niet klaar met me verhaal over de Taifun :p
  14. Review Taifun GT3

    nog even verder bordurend op de review. Hier ook nog een wicking toturial. Heb je de GT3 nou liggen of krijg je hem binnen en weet je niet waar je starten moet? Dan heb ik hier een vrij simpel coiltje voor je die een goede smaak geeft en een prima damp productie als je een beetje MTL wilt dampen. Te beginnen. Schroef je deck op een ohm reader of iets waar je knap op knutselen kan. knip een centimetertje of 8 aan 26AWG 316L draad en draai deze om een 2.5mm staafje heen totdat je draadje er helemaal omheen gewikkeld zit. Pak nu met je nagels de laatste wikkeling vast en rek de wikkelingen uit elkaar. Vervolgens druk je ze weer allemaal naar elkaar toe. De coil zal weer een stukje op springen en tada je hebt een spaced coiltje. Wikkel nu van beide uiteinden van je draad een zootje wikkelingen af zodat je een mooi egaal gespaced coiltje krijgt van 8 wikkelingen. Frutsel deze in je build deck. Draai de uiteindes van je coiltje om het schroefje heen en vervolgens om je 2.5mm staafje. Dit zorgt ervoor dat je coiltje mooi op zijn plek blijft zitten wanneer je de schroefjes aan draait. hier een plaatje van de coil in steam engine http://www.steam-engine.org/wirewiz.asp# Als je de schroefjes hebt aangedraaid knip je het overtollige draad weg en positioneer je de coil een beetje zodat deze mooi in het midden boven je lucht kanaal zit als dit klaar is gloei je de coil heel even. Dit doe je niet om ervoor te zorgen dat de coil gelijkmatig gloeit (dat doet hij toch al want hij is immers spaced) maar om de vettige bende van je handen te verbranden. Blijf er daarna dan dus ook vanaf! Klaar? dan ziet hij er ongeveer zo uit Tijd voor de wick. Ik gebruik zelf altijd Koh gen do cotton van UD knip een stukje van ongeveer 8 tot 10mm breed af met een lengte van ongeveer 40mm. Strip het voor en achterkantje van het wickje af. Rek vervolgens de wick helemaal uit todat je een dun vloeitje krijgt waar je doorheen kunt kijken. Rol hem vervolgens weer op en rijg hem door je coiltje heen. Als je het goed gedaan hebt gaat het wickje met een beetje weerstand door de coil heen. Je coiltje moet eigenlijk een heel klein beetje mee bewegen met je wick. Knip nu je wickjes op lengte (ongeveer de zijkant van je tank aan houden)en wapper ze lekker uit zodat de uiteindes lekker fluffig zijn. Verwijder alle zwevende haartjes. Vouw je wickjes nu naar hun positie. Zorg ervoor dat de wick mooi tegen de sap gaatjes aan zitten en voor de rest de hele ruimte vult. Dit verkleint de kans op lekken en verkleint ook het volume van je kamer waardoor smaak gemotiveerd wordt. Als je je wicks grofweg op positie hebt, doordrenk je je wicks met 1 van je heerlijk bevredigende sapjes, vervolgens fine tune je je wicks nog wat en heb je ongeveer dit resultaat. Schroef de tank in elkaar, giet hem vol met je mega saus en knoop dat monster op je mod. Geniet vervolgens van een heerlijke vape op 245C Groeten, Droog
  15. Review Taifun GT3

    Zoals de titel al aangeeft, een review van de taifun GT3. Een kleine introductie. Laten we beginnen met de verkrijgbaarheid van de tank. Deze is duidelijk niet in elke webshop te vinden, en vanuit Duitsland kon ik hem ook niet krijgen. Bij diverse webshops was de tank uitverkocht en heb ik dus uiteindelijk maar even genoegen genomen met een cloon uit china. Op deze manier kon ik alvast een indruk krijgen van de Taifun en was de druk om het origineel te verkrijgen een beetje minder. Na het testen en gebruiken van de cloons was ik toch wel heel erg gecharmeerd van deze tank. Dus het internet weer op gegaan om te zoeken. Na een kleine zoektocht kwam ik er achter dat de Fransen nog niet zo moeilijk doen over het verschepen van dit soort tankjes naar Nederland. In Frankrijk besteld dus en een goede 4 dagen later op de deurmat! We zijn nu een goede 2 weken verder sinds ik het origineel heb mogen ontvangen. Daarvoor heb ik ook nog een paar weken met de cloon gehannest. De review. Omvang levering. De Taifun wordt gepresenteerd in een mooi blikken doosje met een handgreepje er aan. Wanneer je het doosje open doet zie je dat de tank netjes in het schuim verpakt zit en dus niet snel zal beschadigen tijdens vervoer. Dit was dan ook niet het geval. Wat mij een beetje tegenvalt is dat de tank eigenlijk ook het enige is wat in het doosje zit, naast een bedank briefje van de fabrikant en een zakje O-ringen. Nou was ik hier al van op de hoogte maar ze hadden er op zijn minst nog een reserve glaasje bij mogen doen. Het reserve glaasje samen met de MTL AFC tube en 510 driptip adapter heb ik er dus los bij moeten bestellen. Onderdelen en bouwkwalitet. Wanneer je de tank uit elkaar meubeld, voel je dat alles mooi in elkaar past. Het schroefdraad is soepel en schoon. De onderdelen zijn allemaal mooi glad (Om deze oppervlakte gesteldheid te verkrijgen zijn er een heleboel manieren. Dus ik ga niet zeggen dat de onderdelen mooi gepolijst zijn, Het kan net zo goed gestraald of chemisch behandeld wezen) De behandeling zorgt ervoor dat je bijna geen bewerkings sporen meer ziet op de tank. Alleen in de base en builddeck zijn deze nog zichtbaar. Dit maakt dat de tank een zeer exclusieve uitstraling heeft. De tank is in zijn geheel gemaakt van RVS 304. Dit is een goed materiaal maar een beetje te goedkoop voor de prijs. Vooral als je bedenkt dat de Kayfun V5 geheel is gemaakt van RVS 316 en hier krijg je nog een extra RVS tank bij. Hij kost je ook nog eens €20,- minder. Met de tank samen gebouwd geven de AFC en JFC in mijn ogen precies genoeg weerstand. Het gaat niet overdreven zwaar ofzo, maar je hoeft ook niet bang te zijn dat je per ongeluk de AFC of JFC van de tank verdraait. Een kleine kant tekening. In de chimney zie je nog duidelijk de sporen van de boor die er gebruikt is. Dit ziet er niet netjes uit, het lijkt er op dat er tijdens de productie iets fout is gegaan (botte boor, te weing koel middel, te hoge boor snelheid??) en dat de chimney door de QC is geslipt. Het heeft verders geen invloed op de trek van de tank of de werking ervan. Ik heb dan ook besloten hier verder geen actie op te ondernemen. De foto's die ik er van heb geprobeerd te maken zijn allemaal mislukt. Ik kreeg het niet voor elkaar met mijn telefoon. Build deck en coil. Het builddeck is simpel en makkelijk maar bovenal erg goed uitgevoerd. Het deck is duidelijk niet geschikt voor exotische coils maar meer voor je simpele draad coiltjes. Het dikste draad dat ik onder de schroefjes heb weten te klemmen is een clapton 32 over 26AWG en dit ging goed. Doorgaands gebruik ik 26AWG 316L en dit werk ook uitstekend. de sap gaatjes zijn mooi groot en maken dat je prima een hoog VG kan verstoken in deze tank. De ruimte voor je wick is meer dan voldoende. Stiekem had het van mij wel iets krapper gemogen, want met een coil ID2.5 moet je je wick behoorlijk uitkammen om uiteindelijk lekken en zweten te voorkomen. Dit valt ook deels op te vangen door je JFC niet helemaal open te draaien. En nu we het toch over lekken en zweten hebben, De GT3 heeft hier nog wel eens last van. Maar dit ligt grotendeels aan je manier van wicken. Het vergt gewoon wat toewijding om je wick goed te krijgen. Ik merk dat er na verloop van tijd altijd wat liquid verzameld bij de AFC ring. Dit is condens dat waarschijnlijk vanuit je kamer terug loopt je lucht buisje in. Dit is overigens minimaal en veel van mijn tanks hebben deze neiging. Het ligt ook aan de manier van dampen. Als je aan het einde van je trek de vuurknop los laat en nog een halve seconde door zuigt zul je hier nog minder last van hebben. Werking van de tank. De tank is een topfill ontwerp. Dit wil zeggen dat je net als bij de meeste tanks tegenwoordig de deksel gewoon van de bovenkant af draait en daar je sap in plempt. Dit geschiet zich door 2 grote gaten waar je makkelijk een pipet in kwijt kan. Hierdoor kun je snel vullen. De topcap is voorzien van 3 uitsparingen in het draad waardoor je de overdruk in de tank verminderd. En dus lekken ook minimaliseert. Op de topcap zit niet veel draad en deze zit dus vast met anderhalve omwenteling. Als je de tank gevuld hebt draai je de JFC open. Dit doe je door aan de driptip te draaien. Aan de onderzijde van de driptip zitten 2 nokjes die in 2 uitsparingen vallen die in de schoorsteen zijn gefreesd. Het draaien van de JFC werkt soepel. Het enige nadeel is dat er geen stoppertje op zit. Je moet dus door je glaasje heen kijken om te zien op welke stand je JFC staat. Dit is goed zichtbaar door je glaasje maar had niet nodig geweest als er een stoppertje op je JFC zou zitten. Dit ontwerp zorgt er tevens voor dat je dus geen mogelijkheid hebt om een volledig RVS tank te kunnen toepassen. Laat ik hier nou toevallig een groot liefhebber van zijn. Dit vind ik dus best een nadeel van de tank. Gelukkig wordt deze tekortkoming gedeeltelijk gecompenseerd door een mooie RVS kooi om het glaasje. De meegeleverde driptip is een bedienings element van de tank. Doordat er 2 nokjes aan de onderzijde van de driptip zitten kun je dus met geen enkel andere driptip je JFC bedienen. Gelukkig heeft de mee geleverde driptip een 510 boring. Je kunt dus je eigen driptip in de driptip van de GT stoppen. Dit ziet er alleen wel een beetje vreemd uit. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van de meegeleverde driptip, en heb hier dus een driptip adapter voor gekocht dit verandert het uiterlijk van de tank wel iets en maakt hem ongeveer 6mm hoger. Hier een foto van de JFC gaatjes in de tank. De foto is erg wazig. Maarja....er is maar zoveel wat je kunt doen met een telefoon. Ik hoop dat het duidelijk genoeg is om mijn verhaal te verhelderen. Driptip adapter en MTL insert. Mee geleverde driptip. Driptip adapter met eigen driptip. De AFC ring. Dit is het punt waar ik echt verbaasd over ben. De mannen en vrouwen bij Taifun hebben hier heel goed over na gedacht. De ring heeft 2 oneven lange uitsparingen en in de base zitten aan weerzijden 5 gaatjes en aan 1 zijde een heel klein gaatje voor MTL. Omdat de AFC ring 2 oneven lange sluiven heeft, heb je de mogelijkheid om je lucht toevoer met telkens 1 gaatje te vergroten, en niet met 2 tegelijk zoals je bij veel tanks ziet. Hiermee kun je je lucht toevoer heel goed fine tunen. Klein nadeeltje van de AFC is dat deze niet helemaal afsluit als je hem dicht draait. Je trek is wel ondoenlijk krap dan, maar toch. Ik vind ''dicht is dicht'' Wanneer je de MTL insert gebruikt heb je eigenlijk niet veel baad meer bij de AFC ring. Ik merk nog verschil op de eerste 3a4 AFC standen ze blijven allemaal echter MTL. 510 aansluiting. De GT3 heeft een instelbare 510 aansluiting voor op je mod. Dit werkt middels een schroefje en een veertje, is goed te bedienen en heeft een ruim stel bereik. Het nadeel is dat door de vele contactpunten en juist dat veertje, je weerstand wel eens wat wil fluctueren. Dit gaat maar om een paar tiende van een ohm en hier heb je in wattage modus geen last van. Nou damp ik eigenlijk alleen op TC en is het me 1 keer overkomen dat mijn weerstand te hoog was. Dit heb ik op gelost door het schroefje verder in de 510 te draaien. Hierna heb ik er geen last meer van gehad. Damp opbrengst en smaak. Allemaal harstikke leuk dat het ding makkelijk wicked, goed te bedienen is, en een beetje glimt. Maar hoe stoomt dit lel nou eigenlijk??? Nou. Dat zal ik eens even haarfijn toelichten. De tank is duidelijk georiënteerd op smaak. En dit doet hij erg goed. Van restricted DL tot een volle MTL de GT3 blijft een natte volle dikke wolk produceren (in DL natuurlijk veel meer dan in MTL) De airflow is alles behalve turbulent. Het is ook niet zo dat als je DL dampt, je bij elke teug het idee hebt dat er een straaljager bij je opstijgt of dat je fluitketel in paniek raakt. Het is gewoon over de hele bandbreedte van de lucht toevoer een stille soepele aanvoer van je gewenste hoeveel lucht. Dan hebben we nog een dingetje throathit. Met de MTL insert is deze net even wat beter te doen. Is iets minder scherp. Zonder MTL insert kun je nog wel eens een behoorlijke hoestbui krijgen als je een teug neemt in de krapste stand. Het is moeilijk de throathit te omschrijven, Maar met de Insert is hij me net wat aangenamer. Dat wil niet zeggen dat de throathit minder is overigens. Voors en tegens. Voors: - Goede bouw kwaliteit en afwerking. - Relatief makkelijk te wicken en coilen. - Veel smaak. - Geen turbulente lucht toevoer. - Geruisloze trek. - Grote bandbreedte aan lucht toevoer opties en daarvoor erg geschikt voor veel vormen van dampen. - Goed en makkelijk bedienbare JFC. - Mooie presentatie in een blikke doosje. - Instelbare 510 schroef. Tegens. - Slechte afwerking in de schoorsteen. - Niet mee leveren van MTLinsert, 510 adapter en reserve glaasje want dit mag best voor dit geld. - Slechte verkrijgbaarheid. - Gemaakt van RVS 304 en niet van 316 want ook dat mag wel voor deze prijs! - Geen stopper op de JFC control waardoor een volledig RVS tank geen optie is. - Potentieel fluctuerende weerstand door instelbare 510 schroef. Conclusie. Ik vind dit een onwijs goede tank met voldoende inhoud om mij een dag blij te houden zonder bij te vullen. Veel smaak en een soepele airflow. De enige reden dat ik deze tank alleen na het werk en in het weekend gebruik is het ontbreken van een RVS tank. de vraag of hij zijn geld waard is, is vrij retorisch..... ik heb em immers gekocht. Specificaties: - Hoogte met driptip en ex 510, 66,5 - Diameter, 23,6 - Diameter driptip, 10,6 - Gewicht, 83G - Tank sectie, Borosilicate - Materiaal tank, RVS304 - Inhoud tank, 5ML - Prijs, €139,- Bron specificaties en prijs: https://www.lepetitvapoteur.com/fr/ En tot slot nog een paar random plaatjes van mijn setup. groetjes, Droog
×