Jump to content

Nisei

Forumlid
  • Content Count

    44
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

7 Neutral

About Nisei

  • Rank
    Newbie

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  1. Beste Frank Ik stel je aanbod zeer op prijs maar wil het niet aannemen omdat ik niet vind dat jullie die kosten hoeven te dragen. Dat wil niet zeggen dat ik de excuses en uitleg niet op prijs stel, integendeel. Dank je daarvoor. Mijn e-mail aan Nicole was helemaal niet grof, ik maakte alleen duidelijk dat ik er absoluut niet blij mee was dat het zonder melding pas zo laat zou worden verzonden en dat ik nu een probleem had. (Dus geen lelijke woorden gebruikt of wat dan ook, voordat iedereen denkt dat ik heb zitten schelden). Helaas heb ik helemaal geen antwoord meer gekregen. Mijn welgemeende excuses als ze zich daar k*t door ging voelen. Het was niet persoonlijk bedoeld. Het klopt overigens niet helemaal wat je zegt: mijn bestelling zou worden verzonden en dat kon zelfs maandag worden. Uit mijn antwoord bleek wel dat ik daar niet mee geholpen was maar jullie hebben niet meer gereageerd. Jullie hadden toen ook zelf kunnen besluiten om het vandaag alsnog te verzenden. Als mijn mail was beantwoord was dit topic nooit op het forum gekomen. Ik vind het erg jammer (en jullie waarschijnlijk ook) dat dit nu publiekelijk wordt uitgevochten en had het ook liever via mail of telefonisch gedaan. Vlotte communicatie had in dit geval een hoop ellende kunnen besparen. Ik zal verder niet meer ingaan op posts van andere leden. Jullie hebben zo te lezen een goeie klanten aanhang die voor jullie opkomen en zeer goeie ervaringen met jullie hebben. Het is jammer dat dit vandaag zo is misgelopen. Verdere communicatie liefst per e-mail
  2. De veren in dit ding geven dermate extra weerstand waardoor de metingen worden verknald. Bij ontladen schiet hij als snel onder de 3V terwijl de cellen soms nog wel 3.6V hebben. Bij laden is het omgekeerd en denkt de Turnigy al snel dat de cellen bijna vol zijn terwijl ze nog ruim onder de 4V zitten. Ik denk dat ze bij de i4 de weerstand van de veren mee hebben genomen en zo de metingen corrigeren. De nieuwere versie heeft van die metalen rails onderin de schachten waardoor deze weerstand wordt omzeild. Maar ja, om nou een nieuwe lader te kopen en die vervolgens te slopen en om te bouwen vind ik ook zonde :) Gebruik jij dan ook een cradle die geschikt is voor verschillende maten cellen? Dan zou ik graag weten welke. Bij een vaste batterijhouder geeft het uiteraard geen problemen omdat je daar niet (of in ieder geval nauwelijks) met extra weerstand te maken hebt. Maar ik wilde nou juist eentje bouwen die multifunctioneel is.
  3. Peeke 1972, Dat er iets fout gaat kan gebeuren, daar heb ik alle begrip voor. Hoe daar vervolgens mee om wordt gegaan geeft aan hoe een bedrijf is. Wat er fout ging: er was iets niet op voorraad terwijl het in de webshop wel als op voorraad stond (kan gebeuren en heb ik alle begrip voor) Wat er had moeten gebeuren: de klant had hiervan op de hoogte moeten worden gebracht (basis service) Wat zeker had moeten gebeuren: op het moment dat de klant hier naar ging informeren had de verkoper excuses moeten aanbieden en moeten zorgen dat het product alsnog werd verzonden aangezien daar nog wel tijd voor was (de service waarmee je je klanten toont dat je ze waardeert) Wat er mee werd gedaan: het product werd aangevuld, de klant werd niet op de hoogte gebracht, bij contact werd er geen excuus aangeboden en vond verkoper het ook niet de moeite waard om het product alsnog te verzenden (komt over als: Hey, jammer dan, als het je niet bevalt bestel je voortaan toch elders?) We zijn het stadium van een gezellig clubje zoals dat 8 jaar geleden was nu wel ontgroeid en er is concurrentie zat dus als je een webshop wilt runnen en klanten wilt houden moet je er wel voor zorgen dat je de dingen goed aanpakt. Natuurlijk zijn er zat mensen hier die uitstekende ervaringen hebben bij Save Vape. Maar als een bestelling vlot verloopt krijg je niet te maken met support & service en is het heel gemakkelijk om er het stempel "uitstekend" op te zetten. Pas als er dingen mislopen kan een bedrijf tonen hoe ze haar klanten waardeert. We hebben deze shoprubriek op het forum niet om alleen maar te posten hoe geweldig de verschillende bedrijven zijn. Ik post mijn (niet goeie) ervaring en hoop dat de eigenaar daar lering uit kan trekken. Met de houding "het bedrijf rustig zijn ding laten doen" werk je in de hand dat het met service straks helemaal ver te zoeken is.
  4. Dank je Frank Helaas ben er niet mee geholpen en ben (bij het uitblijven van een reactie op mijn laatste mail) maar heel snel op zoek gegaan naar een adres waar ze nog wel konden verzenden. En dat is gelukkig gelukt (iemand die nog om 18:45 naar het PostNL distributiedepot is gereden!). Jullie hadden dit ook kunnen doen (het product was al voor 17:00 uur binnen, waarom dan niet verzenden???) Het wisselen van provider/website mag geen excuus zijn aangezien dit ook niet op de website stond vermeld (en dit "achter de schermen" gebeurt). En het uitblijven van excuses in het antwoord wat ik ontving vind ik nogal respectloos naar een klant die een eerste bestelling plaatst. De ervaring bij een eerste bestelling bij een webshop is bepalend voor een klant en die hebben jullie in mijn geval helaas verprutst. Het heeft me nu 3x zo veel gekost maar bij het bedrijf wat me nu wel supergoed heeft geholpen kom ik graag terug. Het is spijtig maar zo werkt het. Misschien lopen de zaken zo goed dat het jullie niks uitmaakt maar mochten jullie er wel om geven dan is het misschien iets om in het achterhoofd te houden. De reacties op mijn eerste post (en de Likes die daarop volgden) zijn van mensen die totaal niet weten wat het belang van deze bestelling was en waarom ik deze niet eerder heb gedaan. Jammer dat mensen toch altijd weer oordelen zonder de achtergrond te weten. Verdere commentaren op mijn mening zijn welkom maar het is niet waarschijnlijk dat ze mijn mening kunnen veranderen (tenzij zeer goed onderbouwd). Fijn weekend allemaal!
  5. Oh ja, nu is het zeker mijn eigen schuld... Als ze hun beloftes nakomen en/of je op de hoogte houden was er niks aan de hand geweest.
  6. Donderdag voor 13:00 uur een bestelling geplaatst dus die zou dezelfde dag worden verzonden (artikel stond op voorraad en het was 12:50 uur) Ik heb het dit weekend beslist nodig dus zelfs als PostNL er 2 dagen over zou doen zou ik het zaterdag in huis hebben. Vrijdag eind vd middag niks ontvangen en maar even een e-mail gestuurd of ze ook een tracking code hadden. Nicole: Dat klopt de vg was niet op voorraad, die heb ik net zelf opgehaald. Ik zal hem spoedig versturen uiterlijk maandag. Pardon? 4 dagen later pas verzenden??? En niet eens even je excuses aanbieden? Wat is dat voor service? Als je het artikel zelf hebt opgehaald zoals je zegt, waarom wordt het dan niet vandaag (vrijdag) verzonden? Ik wordt doodmoe van die Nederlandse webshops die het blijkbaar niet zo nauw nemen met de beloftes die ze op hun website zetten. Heb het fatsoen om even te melden dat een product er niet is zodat ik het elders kan bestellen. Stel de klant op de hoogte van vertragingen. Dit is al de zoveelste keer dat me zoiets in NL overkomt. Buitenlandse webshops zijn veel fatsoenlijker en doen tenminste hun best om dingen recht te zetten of bieden je een tegemoetkoming aan.
  7. Ik zat zelf naar een VP4 en VC4 te kijken maar wat me opvalt is dat die maar 2 slots tegelijk 1A kunnen laden. Bij 3 of 4 cellen valt hij terug naar 500mA wat ik gewoon te laag vind. Is het zo moeilijk of levert het problemen op om een betaalbare lader te maken die 4 slots 1A of liever nog 2A kan laden? Cellen krijgen steeds meer capacitiet en zoals het nu staat ben je meer dan een halve dag kwijt om 4 op te laden. Laden tussen 0.7C en 1C is prima dus ik had verwacht dat de markt daar wel op in zou spelen en laders met hogere laadstromen zou gaan leveren. Hobbychargers genoeg natuurlijk, maar ik heb toch liever iets handelbaarders. Zelf heb ik ooit een cradle gemaakt van een oude i4 maar helaas werkte dat niet goed (waarschijnlijk de weerstand van de trekveren in de schacht) Dat lijkt me eigenlijk ideaal: hang je hobbycharger er aan en je hebt een mooie gebalanceerde lader voor weinig geld.
  8. Oude Vapor Flask bedoel je denk ik? Dan nog zie ik die niet tegen dump prijzen op de markt komen. Het ding was al lastig te krijgen en de nieuwe gaat $100 minder kosten dan de huidige ($200 vs $300). Ik denk niet dat je de huidige Vapor Flasks voor onder de $200 gaat zien. Maar dan nog zou ik liever een Flask clone van SXK hebben: geen bugs, 60W en Nickel Purity setting.
  9. Maar die is single 18650... Je zocht toch juist 2x 18650?
  10. Ik krijg binnenkort een 40W Vapor Flask clone. Fasttech had de laatste clone van SXK (60W) te koop maar die zijn verwijderd (waarschijnlijk ivm dat Evolve een patent heeft gekregen). Deze zou ik net bestellen maar dat kan dus helaas niet meer. Reviews daarvan zijn zeer positief. Maar ook de eerdere VF clones zijn erg goed en onder de €60
  11. Welke gebruik jij of raad je aan? Ik wil mijn i4 binnenkort gaan upgraden.
  12. Bedankt voor jullie bijdrages Chilly & Chasepoes! Zoals ik al zei, ik leer graag :) Ik zei dat parallel koppelen veel minder kritisch is dan serieel koppelen en doelde daarmee op het voorbeeld van 2 identieke batterijen die korte tijd onafhankelijk (maar wel op dezelfde manier) waren gebruikt. Daar blijf ik ook bij. Maar bedankt voor jullie diepere uitleg. Vraag is alleen waar het punt ligt dat het kritisch wordt. En dat punt ligt vele malen hoger dan bij serieel gebruik. Maar ik ben met jullie eens dat het absoluut beter is om mensen te adviseren nieuwe batterijen te nemen en deze gepaard te houden. Chasepoes: probleem bij de i4 is dat wanneer je schachten 1&3 of 2&4 gebruikt, de laadstroom halveert. Zo uit mijn hoofd laadt hij bij 2 cellen in bv schacht 1&2 met 750mA terwijl hij bij gebruik van voorgenoemde schachcombinaties slechts nog maar met 375mA laadt. Dit is bedoeld om bijv. 14500 cellen niet te overbelasten. Bij 18650 cellen van 2500mAh zit je dan al snel op een laadtijd van 7 a 8 uren. Niet echt praktisch.
  13. Goed dat je dat zegt maar niet dat je het totaal niet onderbouwt. Terwijl je tegen mij zegt dat ik mijn kennis niet deel. Volgens mij ben jij juist degene die dingen beweert zonder uitleg te geven... Mijn kennis weerleggen heb ik totaal geen problemen mee, ik leer graag. Zeggen dat ik iets verkeerd uitleg zonder dit recht te zetten heb ik niks aan.
  14. Er is geen grens waarop ze gaan levelen, dan doen ze continu. Vandaar dat ik ook het voorbeeld van 2 vaten water met een slang er tussen gebruik: Haal je 0,1ml water uit het ene vat dan stroomt er meteen 0,05ml uit het andere vat naar het vat waar je het water uit haalt. Dus wat jij zegt, dat er halverwege de ontlading een verschil ontstaat, klopt niet. Zolang li-ion parallel gekoppeld is, is het voltage in iedere cel identiek. Bij serieel schakelen is dit niet het geval en dan wordt het dus een heel ander verhaal omdat in dat geval wel verschil kan ontstaan tijdens het gebruik. Om dit echt goed te doen heb je electronica nodig die iedere cel afzonderlijk in de gaten houdt maar in de praktijk gebruik je cellen met dezelfde eigenschappen en inderdaad liefst van dezelfde batch om zo weinig mogelijk verschil te hebben.
×
×
  • Create New...