Jump to content

Howard

Forumlid
  • Content Count

    169
  • Joined

  • Last visited

    Never

Community Reputation

0 Neutral

About Howard

  • Rank
    Junior Member
  • Birthday 06/29/1966

Profile Information

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Sinds vorige week vrijdag probleemloos aan het dampen met een parallel coil op zowel de originele GT als de GT-Style : 5 wikkelingen om een 3 mm boortje met parallelle 0,4 mm draden. Komt op 0,3 / 0.4 Ohm uit. Ik zou zeggen, probeer het eens, wellicht is dit een oplossing... Edit: 0.5ohm - wickmateriaal katoenen watten.
  2. Mooi man , terwijl jij net bezig was te posten heb ik een parallel coil gemaakt op de Taifun (had foto', maar is jammer genoeg niet duidelijk genoeg). 5 wikkelingen om een 3 mm boortje met parallelle 0,4 mm draden. Komt op 0,3 Ohm uit. Vuurt behoorlijk snel, nu even de tijd geven om voldoende te wicken...
  3. Zijn waarschijnlijk gewoon uitwisselbaar...
  4. @Jopijpe, als je een RVS-kamer gebruikt is het sowieso verstandig om bovenstaande tips toe te passen omdat je natuurlijk niet ziet wat er gebeurd tijdens het monteren / schroeven van je base op de RVS-kamer.
  5. Goeie tip Marco. Ik heb er gelukkig geen last van. Een meedraaiende verdampingskamer zou ook veroorzaakt kunnen worden door de O-ring aan het begin van de schoorsteen, die in de uitsparing valt van de topcap van de verdampingskamer. Een druppeltje liquid op het betreffende O-ringetje of in de uitsparing van de topcap doet wonderen.
  6. Wat houdt die magneet update precies in. Lees indd. veel over magneetjes. Maar hoe werkt het, en wat is het voordeel?
  7. Klinkt bekend, het kan in het begin een zoektocht zijn naar de juiste hardware en liquid. Even volhouden
  8. Ik wacht je coil op 3.0mm af... Bij mij op de 'B'-versie géén probleem (hoeft écht géén 3.5mm doorsnee te zijn)
  9. Met alle respect Karin, maar ik had ook met de B-versie een klein beetje borrel-probleem, en ook Roel zegt meer met de 'B' meer problemen te hebben dan met de 'A'... Maar maakt allemaal niet uit..., de Taifun-GT (of je nou een FT-versie hebt of niet) presteert, zeker voor een beginnende RTA'er / RBA'er zéér gemakkelijk, en niet te vergeten hij staat z'n mannetje zéker tov. een Kayfun. wellicht iets minder gecompliceerd dan een Kayfun, maar zoals iemand al zei.., 't is maar net wat je als eerste in handen krijgt'...
  10. Precies..., kijk maar eens op de tweede foto van mijn verslagje (in dit topic pagina 2), ga het nog nameten maar visueel zit er al een behoorlijk verschil in de lengte/hoogte van het luchtpijpje. Dus als dat tussen de diverse clones veel verschilt (als men daar geen standaard in heeft tijdens fabricage) krijg je dus verschillende uitkomsten qua damp ervaring... En ligt het indd. niet zozeer aan de liquid!?
  11. Precies, het moet toch ergens in zitten, want niemand beweert zomaar last te hebben van borrelen tijdens de borrel Nee ff serieus, als ik mijn originele vergelijk met de FT-Clone (B-versie) zit er wel degelijk behoorlijk verschil in opbouw van de base..., de polen en ook het luchtpijpje zijn veel hoger, terwijl de complete verdampingskamers even groot/hoog zijn...
  12. Thanx CMJ, ziet er strak uit, de hele combi in rvs. Enige minpuntje wat ik dan weer vindt is dat de 18650 tube uit twee delen bestaat (heeft de nemesis ook). Dat vindt ik dan weer mooier van de Caravela, die komt met drie lengtes tubes.
  13. Ik zei ook "mocht je last hebben van..." Ik denk dat het ook aan de viscositeit van de liquid zou kunnen liggen. Ik had het fenomeen van borrelen overigens ook niet zo erg als Karin. Maar toch, het kan aan kleine details liggen dat de ene GT-Style er wel- of geen last van heeft. Anyway het zijn tips...
  14. Als je het gaat beredeneren hoeft het naar mijn mening nog niet eens 0.40mm kanthal te zijn, denk dat het eerder om de doorsnede diameter van je coil gaat. Mocht je last hebben van borrelen / gorgelen, niet onder de 3.0mm doorsnee coil... PS. Moet wel gezegd worden dat mijn originele Taifun GT hier dus geen last van heeft. Die is écht vergevingsgezind voor wat betreft coil en wick!
  15. Trek je die waarde er toch gewoon vanaf...
×
×
  • Create New...