Jump to content

Chasepoes

Acvoda
  • Topic Teller

    5311
  • Geregistreerd

  • Laatst online

  • Days Won

    19

Chasepoes last won the day on December 14 2017

Chasepoes had the most liked content!

Forum Reputatie

3888 Excellent

2 Followers

About Chasepoes

  • Rank
    Tootle-Master
  • Verjaardag 02/19/1970

Profile Information

  • Gender
    Male

Contact Methods

Recent Profile Visitors

3031 profile views
  1. Chasepoes

    glycerine en nicotine aankopen, waar? / hoe?

    Hiliq verstuurd ook niet meer naar de EU
  2. Chasepoes

    De minister heeft geantwoord. Onze reactie.

    Ik maak mij over de meesten van ons ook niet zoveel zorgen. Die hebben of voldoende voorraad, of hebben zo hun adresjes. Het gaat mij meer om de nog rokende medemens die een relatief veilig alternatief wordt ontnomen.
  3. Chasepoes

    Deukje in 26650 batterij

    Zeg dat niet te hard. Sommige batterijen staan er bekend om dat ze heel makkelijk indeuken. Beetje klem in een batterijhouder is dan al voldoende.
  4. Chasepoes

    Deukje in 26650 batterij

    Zit er nog ruimte onder het deukje? Zo ja..Niets aan de hand. Is hij helemaal plat gedrukt, dan liever niet meer gebruiken. Nou niet helemaal. Onder de plus pool zit ruimte en een zwakke plek. Daar gaat de batterij venten als er iets mis gaat. Als dat dicht gedrukt zit door de + pool, kan de batterij niet venten bestaat de kans dat hij BIEM doet.
  5. (onderstaand is een persoonlijke mening - Geen Acvoda standpunt) Marianna, jij zou toch als geen ander inmiddels wel weten dat de politiek zich niet specifiek op feiten en de realiteit baseert als zij beleid maakt. Laat staan dat ze rekening houden met causale verbanden. En als de feiten echt nodig zijn om het beleid te rechtvaardigen, dan worden ze wel geproduceerd. Het RIVM zit tenslotte in de achterzak van de regering. Of was je vergeten: Irak moest aangevallen worden, want massa-vernietigingswapens (die er niet bleken te zijn) RIVM - E-sigaretten zijn gevaarlijker dan gedacht! (we dachten dat ze ongevaarlijk waren was de uitspraak. Terwijl ze 2 jaar daarvoor nog een PAS OP - KIJK UIT e-sigaretten fact-sheet hadden gepubliceerd) De Euro helpt ons allemaal en zorgt voor minder lasten (weet je nog?) (Horeca werd bijna instant 2X zo duur, levenskosten schoten omhoog) Gloeilampen verboden, want inefficiënt. (even vergeten dat dat spaar en led-lampen veel milieuvervuilender zijn en dat dat de warmte die gloeilampen produceren nu opgehoest moet worden door de CV/Warmtepomp/Whatever. De burger heeft meer inspraak nodig, het referendum is een must (D66 een aantal jaren terug) -> Het referendum is sinds vandaag dood, want de inspraak stond ons niet aan (Wederom D66) Het gaat niet om de feiten. het gaat niet om de realiteit. Het gaat om de gewenste effecten en inkomsten. En tenzij iemand het voor de rechter brengt of mensen massaal de barricaden opgaan, komen ze er heel gewoon mee weg.
  6. Wacht maar af. De accijns voorstellen zijn al in de maak. Denk aan bedragen ergens tussen de 10 en 15 cent per ml vloeistof. Het is niet een kwestie van of het komt, slechts van wanneer. Men steggelt nog over definitie kwesties. Omdat daar het regerings- en het gezondheidssysteem anders in elkaar zitten. Daar kost het ze ook geld (qua staatsinkomsten), maar hebben ze het niet kunnen tegenhouden Daar heeft het helaas niets mee te maken. Het gaat om recreatief inhaleren van stoffen (Gebruik zonder dat daarvoor een medische indicatie of noodzaak is). In dat licht zijn het dan ook rookwaren. Als je het al uit de TPD zou willen halen, moet je juridisch afgetimmerd krijgen dat dampen geen roken is. Maar dan nog. De TPD is slechts een naampje voor een regeling. Noemen ze het straks niet de TPD3, maar de TPVD. Klaar is Klara.
  7. Chasepoes

    De minister heeft geantwoord. Onze reactie.

    Oh, geloof me, dat is niet alleen gebaseerd op dit document. Er zijn meer aanwijzingen. Maar goed, we beweren ook slechts dat ze de schijn tegen hebben en ze niet meer geloven. We betichten ze nergens direct van.
  8. Chasepoes

    De minister heeft geantwoord. Onze reactie.

    Nee? Je kunt tot op een bepaalde hoogte accijns heffen, waarna het onbetaalbaar wordt en mensen massaal afhaken (en de zwarte markt opgaan meestal). Als je het dan hebt over 'sustainable income', oftewel houdbaar inkomen, zul je uiteindelijk een balans moeten vinden tussen een constant minimum aantal rokers en een maximum-accijns bedrag. Meer accijns, of minder rokers en het model begint weg te zakken. En natuurlijk is het allemaal geen keihard bewijs. Al die clubjes kijken wel uit. Maar je alleen al het feit dat ze in dergelijke termen erover praten en nadenken geeft ze in ieder geval de schijn tegen. Net als de meeste van hun overige acties en retoriek.
  9. Chasepoes

    Verscherpte regels

    Dat klopt niet helemaal wat je zegt. De TPD is een richtlijn die EU-leden dienen te verwerken in hun eigen lokale wetgeving. Nederland heeft reeds de wet op Tabaks en rookwaren. Om de nieuwe richtlijnen te implementeren kun je 2 dingen doen: De bestaande wet intrekken en een nieuwe maken Amendementen maken op de bestaande wet, middels een AmvB Aangezien 1. veel bewerkelijker is dan 2. en veel meer doorlooptijd en inspanning kent, kiest men voor optie 2. Heel logisch en verklaarbaar. De TPD heeft in ons land geen enkele rechts-status. Je kunt er niet op veroordeeld worden. Het is slecht een verplichtende richtlijn voor de wetgever.
  10. Chasepoes

    De minister heeft geantwoord. Onze reactie.

    Ach, om het argument nog maar eens een beetje kracht bij te zetten dat de stoppen-met-roken industrie helemaal niet wil dat je stopt met roken.. Kennen jullie toevallig de organisatie: Campaign For Tobaaco Free Kids? Dacht je dat die willen dat kinderen niet gingen roken? THINK AGAIN!! Ze verkopen hun campagne o.a. door reclame te maken voor het feit dat accijns op tabak als een solide en betrouwbare manier is om inkomsten te genereren... Als basis-regel om dat werkbaar te maken, heb je in ieder geval evenveel nieuwe rokers nodig als stoppers. Anders werkt het model niet. Bron: PDF-Alert
  11. Chasepoes

    De minister heeft geantwoord. Onze reactie.

    Klopt, die wordt aangepast. Ken jij een industrie die zichzelf als doel gesteld heeft zichzelf overbodig te maken? Er zullen er vast een paar goeie tussen zitten, maar inmiddels is men hier ook uit op winst en niet op succes. Tenminste, daar heeft het alle tekenen van. De cijfers tonen aan dat middels e-sigaretten meer mensen stoppen met roken dan welk ander middel dan ook. Je zou zeggen dat ze de e-sigaret daarom met loftrompet binnenhalen. Het tegendeel is echter waar.
  12. Chasepoes

    The Vaping [not] Dead

    Ik vind het een erg mooi gefilmd geheel. Echter vraag ik mij werkelijk af welk doel men hiermee probeert te bereiken? Mijns inziens is het is te grafisch voor de main-stream, te expliciet voor de regelgevers en te obscuur om te begrijpen voor de niet-dampende medemens. Ik wil het dus niet afzeiken, maar ik begrijp niet voor welk publiek dit materiaal gedacht is en wat het dient te bewerkstelligen?
  13. Het dampen is een doorn in het oog van onze minister van Volksgezondheid. En omdat doornen prikken zag de minister de noodzaak om de bestaande 'Tabaks- en rookwarenregeling' aan te passen. Nu kan dat in Nederland gelukkig niet zomaar. De minister dient belanghebbende partijen te consulteren alvorens een bestaande wet of regeling aangepast kan worden. Die consultatie heeft inmiddels plaatsgevonden en de minister heeft recentelijk op hoofdlijnen verslag (pdf-alert!) gedaan van deze consultatie. Dit verslag laat tussen de regels de intentie van de minister doorschijnen, want eigenlijk worden nagenoeg alle geopperde bezwaren van de hand gewezen en wat onduidelijkheden d.m.v. meer onduidelijkheden verhelderd. In de voorgestelde wijzigingen stond dat de minister de richtlijnen voor zowel nicotine- als niet-nicotinehoudende vloeistoffen gelijk wil trekken (uiteraard in het nadeel van de niet-nicotinehoudende vloeistoffen). Acvoda heeft in haar reactie op de consultatie aangegeven dat de minister door deze aanpassing alle op aarde bestaande vloeistoffen onderhevig zou maken aan de nieuwe regeling. Immers elke vloeistof bevat hetzij nicotine, hetzij geen nicotine. De minister heeft dit verduidelijkt door op te merken dat dit deze regelgeving vloeistoffen bevat die specifiek voor het (na)vullen van e-sigaretten bestemd zijn. Dit zou inhouden dat ook aroma's, glycol, glycerine en de zogenaamde 'shake & vapes' alleen verkocht mogen worden in verpakkingen met een maximale inhoud van 10ml. Voorbij wordt gegaan aan het feit dat een dergelijke regelgeving disproportioneel is omdat bijvoorbeeld winkels voor bak- of massagebenodigdheden exact dezelfde producten mogen verkopen zonder dergelijke restricties. De minister doet dus een poging om niet de gebruikte ingrediënten te verbieden, maar het specifieke gebruik daarvan. Wij voorzien dan ook een wildgroei van dampwinkels die naast hun assortiment dampwaren ook allerlei smaak- en glijmiddelen voor algemeen gebruik gaan verkopen. De bak- en dampshops gaan een ding worden in 2019! Overigens gaat de minister in het geheel voorbij aan de ongewilde extra belasting van het milieu die deze maatregelen met zich meebrengen. 1 liter Glycol bestemd voor dampen mag met de nieuwe regels immers alleen maar verkocht worden verpakt in 100 flesjes van 10ml. Blijkbaar acht de minister het klimaatakkoord, dat het leefklimaat van alle Nederlanders poogt te verbeteren, ondergeschikt aan de niet te verklaren verpakkingseisen voor dergelijke producten (glycol wordt ook toegepast in astma-inhalers en is ongevaarlijk voor de gezondheid). Blijkbaar moet die plastic-soep in de oceaan nog groter. Verder rechtvaardigt de minister het negeren van nagenoeg alle andere bezwaren, met de holle retoriek van het beschermen van onze jongeren. Nu zijn wij als Acvoda niet per definitie tegen het beschermen van de jeugd, maar dat gebeurt al doordat dampwaren niet verkocht mogen worden aan personen jonger dan 18 jaar. De minister poogt dus eigenlijk middels strenge regelgeving en disproportioneel zware maatregelen de industrie haar eigen falende handhaving te laten compenseren. Overigens laten de jongste cijfers uit o.a. het Verenigd Koninkrijk zien dat de jongeren helemaal geen bescherming tegen de e-sigaret nodig hebben, maar dat terzijde. Daarnaast merken we op dat de minister sterk in blijft zetten op de eis voor de 'afschrikwekkende afbeeldingen en waarschuwingsteksten' op verpakkingen en dat feitelijk correcte informatie verboden is om te vermelden op deze verpakkingen of dat deze verstrekt worden, omdat wederom de jeugd beschermd dient te worden. Zelfs verkopers van e-sigaretten mogen dus niet aan hun klanten meedelen dat dampen 95% minder schadelijk is dan roken, alhoewel dit inmiddels genoegzaam en eenduidig is aangetoond. Gelukkig beschikken we in Nederland nog steeds over het recht op vrijheid van meningsuiting en wij voorzien dan ook dat verkopers vanaf 1 juli 2019 heel sterk hun eigen mening zullen verkondigen! Overigens is sinds de invoering van deze nieuwe verpakkingseisen in andere landen het gebruik van rookwaren sinds jaren weer licht gestegen. Blijkbaar beschermd deze maatregel toch niet zo goed als de minister zich voorstelt. Verbazingwekkend is ook het feit dat bij deze consultatie nagenoeg de gehele 'stoppen-met-roken' industrie zich juichend schaart achter de nieuwe maatregelen en in enkele gevallen zelfs vindt dat deze niet ver genoeg gaan. Je zou toch bijna gaan denken dat ze niet willen dat mensen overstappen naar een 95% minder schadelijk alternatief als stoppen met roken niet lukt. Het is inmiddels overduidelijk dat zowel de ministers als de 'stoppen met roken' organisaties de roker liever zien stikken in zijn of haar eigen rook, dan dat zij gelijk het Verenigd Koninkrijk, rokers die niet geheel kunnen stoppen helpt met de KEUZE VOOR EEN 95% MINDER SCHADELIJK ALTERNATIEF. Delen? Graag!
  14. Chasepoes

    The Vaping [not] Dead

    Ik heb werkelijk geen idee. Preken voor eigen parochie?
  15. Chasepoes

    The Vaping [not] Dead

    Mooi gemaakt. Maar met welk doel?
×