Jump to content

VapoLux

Forumlid
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

64 Neutral

About VapoLux

  • Rank
    Newbie

Profile Information

  • Gender
    Male

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. mmmmm, Een echt antwoord op oplossing heb ik niet. De hw3 hebben er bij mij wel voor gezorgd dat èn de cascade èn de nrg tanks volledig lekvrij zijn. De hitte herken ik ook niet echt. Ik gebruik ze op de Vaporesso Swag met een single 18650 vtc6 accu. Om die zo veilig mogelijk te gebruiken en binnen de specs betekent dit wel dat ik ze op 50W gebruik (anders vraag je te veel A van de accu). Tank en mod blijven gewoon koel. Damp is wel wat minder, maar voor mij is dit m’n back-up setje. Ik damp deze set dagelijks een half tankje om de coil “levend” te houden / niet te laten verzuipen. Ik damp met max vg trouwens. Nic salts op vg basis voor het nic gehalte en smaakstoffen op vg basis of stoomdestilaat preparaten. In je gereguleerde mod maakt de Ω niet echt uit. Mooch legt dat goed uit in een video op Youtube. De A die een accu continu kan leveren is essentieel. Simpel gezegd: W / Vmin = Amax (wattage / V van de accu als die bijna ontladen is = maximum A dat de mod trekt van de accu)
  2. Lak is wel iets om je in te verdiepen. Die doen nl. iets tegenovergestelds van wat je verwacht. De eigenschappen van veel lak is dat ze licht breken en niet doorlaten, maar juist reflecteren. Juist hierdoor ontstaat dat glimmende effect, maar side effect is dat de ondergrond dus donkerder wordt en verliest aan detail en kleurschakeringen omdat het licht het oppervlak niet meer volledig bereikt en de breking van het teruggekaatste licht anders is. Om deze redenen is schellak toegepast op “high-end” afwerkingen van meubels, die heeft nl. die eigenschap niet, waardoor de tekening van hout maximaal behouden blijft. Ik kan je aanraden eerst kennis op te doen voor je een mod verprutst door er lak op te smeren.
  3. monsieur Kurmit, hier misschien een leuke tip om je stabwood de maximaal mogelijke diepte qua kleur en levendigheid mee te geven:
  4. zo iets moois kunnen alleen maar Belgen zeggen 🙏
  5. Je constatering kan aan heel veel dingen liggen. VG lijkt zo oppervlakkig met zo weinig info de eerste keuze om naar te kijken. Met de q16 coils is een dunne vloeistof wel essentieel om je coils niet direct te verbranden. Je kan makkelijk naar hoge tot max VG vloeistoffen gaan mits je die verdund met wodka of gedemineraliseerd water. Max VG vraagt om ongeveer 15-20% verdunning om je coils niet droog te trekken en te verbranden. Beetje afhankelijk van hoe je dampt. Gedemineraliseerd water is het zachtst voor je keel, wodka geeft de zachtheid van VG iets scherpte en dus keel gevoel. Verder maakt het gebrek aan info, bv. coil type, vloeistof soort en merk, nic hoeveelheid, nic soort (freebase of nic salts) etc. het onmogelijk om je een echt sluitend en serieus antwoord te geven.
  6. 😮 dat is titanic huge. Hoeveel vloeistof gaat er in? Hoe zit het met de draagbaarheid / vervoerbaarheid? Welk gewicht zeul je mee incl. de mod?
  7. Je kunt ze eerst nog even een mail sturen met de vraag of ze het zo verpakken dat niet zichtbaar is dat het van een dampwinkel komt. En mochten ze niet willen versturen naar België vanwege de Belgische wetgeving dann is er hier vast iemand die je graag helpt.
  8. Uit welke eeuw / welk tijdperk kom jij dan? 😌 Gelukkig maakt het tegenwoordig niets meer uit hoe en wat je bent (althans, in sommige delen van de wereld) en hebben we dat rare gender gedoe met roze en blauw al heel lang achter ons gelaten. Grootste onzin bij gay mannen is dat ze, helaas, alleen maar geïnteresseerd zijn in ‘straight acting’. Lol, die verlogenen zichzelf als nooit tevoren. In die doelgroep raak je de mods nooit kwijt. Die gaan voor legergroen en een baard 🤪 Een echte vent draagt een roze overhemd 😁
  9. Volgens mij heb je die diagnose al gesteld, nl. je constatering dat ze minder lang mee gaan. Trek eventueel een mooi pak compleet met stropdas aan als je de accu gebruikt. Als je dan nog merkt dat ze minder lang mee gaan heb je het super deftig vastgesteld 🤪
  10. Op zich, zeg ik heel naïef, is er met onderzoeksintegriteit weinig mis. Er zijn andere essentiele factoren nl: Wat is de precieze opdracht?, Van wie komt de opdracht? en Wat heeft de opdrachtgever voor ogen?. Een feitelijke doodzonde is onderzoek laten uitvoeren door een instituut of onderzoeker indien er een afhankelijkheidsrelatie bestaat tussen opdrachtgever en onderzoeker. Hierdoor kan nl de objectiviteit / onafhankelijkheid ernstig gecompromiteerd worden. Laat nu het RIVM een instituut zijn dat onderdeel is van het ministerie van VWS. Men is daarmee feitelijk z’n eigen opdrachtgever en dus slager die z’n eigen vlees keurt. Wat de opdrachtgever uiteindelijk doet met het onderzoeksresultaat en welke relaties die aanbrengt is geen onderzoeksintegriteitskwestie uiteraard. Als je wilt liegen alsof het gedrukt staat gebruik je vooral statistieken en vergelijk je selectief. Dit leidt tot voorbarige conclusies. Neem nu deze conclusies als uitgangspunt voor verdere aannames en voila: de eindconclusies zijn totale onzin. En als bonus. Waarom zie je bij geen van de onderzoeken een gedegen beschrijving van de uitgangswaarden en -punten. Een omgevingsluchtanalyse, ademanalyse, inspanningsanalyse etc. En iedereen weet dat de adem van sommige individuen om ons heen meer dan toxisch is. Pfffff, als die nou net selectief gebruikt worden voor dergelijke onderzoeken 🥴 Ik wens de arme stakkers die vrijwillig dry hit na dry it naar binnen halen erg veel succes in hun leven.
  11. Met de Vaporesso tanks heb ik (helaas) soortgelijke problemen. Eigenlijk met geen mogelijkheid 100% lekvrij te krijgen. Het was best een zoektocht uiteindelijk, maar het blijkt dat de GT coils compatible zijn met heel veel andere coils. Nog even verder zoeken en, zover ik nu heb gevonden, zouden de eLeaf HW coils erg betrouwbaar zijn. Dus maar een pakje besteld toen, de eLeaf HW3 van 0,2 Ω. Et voila, nooit meer lekkage gehad in mijn NRG en Cascade tankjes. (Die nu overigens stof happen in afwachting van inzet als noodreserve, mocht de Pico Squeeze dienst weigeren).
  12. 4 ml/uur 🙈 Dan chain-vape je lekker door. Ik merk zelf, na ruim een maand in gebruik, dat ik zelfs minder verbruik. De intensiteit van smaak en damp maakt dat ik na 4á5 inhalen wel weer klaar ben voor eventjes. Verbruik is gedaald van 15-20 ml/dag naar ongeveer 10 ml/dag. Alleen op lange dagen in het weekend (met de nodige drank ‘s-avond) gaat er nog steeds 15 ml doorheen. Ik neem daarvoor trouwens geen enkele verantwoording. Het ligt absoluut niet aan mij, maar het is de schuld van de drank. Ik ben slechts slachtoffer 😇 Ter vergelijk: mijn Vaporesso Swag met NRG tank trekt er zomaar 3 ml door op weg naar boodschappen doen. Dat is een wandelingetje van nog geen 20 minuten. Die staat tegenwoordig dus stof te happen in afwachting van inzet als noodreserve.
  13. En zo verandert helaas elk topic weer in een kikker-topic. Het springt alle kanten op, maar het doel wordt nooit bereikt. De issue is dat deze vorm van nieuws geaccepteerd blijft, verschroomd van enige kennis en onderbouwing, dat is het trieste. Elk oordeel of welke mening dan ook, op basis van een dergelijk bericht, is eveneens zinloos en zelfs waardeloos. Over welke mod ging het? Welke accu? Wat was de staat van de mod c.q. accu? Wat was de kennis van de gebruiker? Wat is precies het aandeel van de shop in dit verhaal? Etc. etc. etc. Zonder verdere details is dit bericht en elke reactie zinloos. Een accu is nou eenmaal een potentieel gevaar, of die nu in een telefoon, auto, vaper of what ever zit. En uiteindelijk kan je zaken ook in een veel groter verband zien. Hoeveel mensen zijn in de tussentijd dood gegaan als gevolg van roken in tegenstelling tot hoeveel mensen dood gegaan zijn door ontploffende accu’s. Als alle rokers zouden vapen en er 10 per jaar dood gaan door ontploffende accu’s is dat nihil t.o.v. de doden als gevolg van roken per jaar. Fijne avond 🙏😌
  14. En soms is het ook gewoon een kwestie van: pffffffff, what evâh. Zelf gemaakte coils en wick kosten geen drol, dus waarom moeilijk doen? Gewoon de hele shit eruit in 1 keer. Scheelt gedoe (vieze plakkerige wick uit je coil halen, dry burn gedoe etc). Afhankelijk van je vloeistof 1 á 2 x per week alles in 1x en het is altijd goed. Ik maak zelf alleen maar heldere vloeistof en vervang wekelijks de hele bende. Met een pincet haal ik de oude coil + wick eruit en zet er een vers setje in. Wick ziet er eigenlijk nog prima uit, d.i. wit, en coils ook, maar geen zin in plakkerige vingers en ander gedoe. Als ik erg overdrijf kom je op €0,10 voor een vers setje (coil + wick). Voor dat bedrag ga ik niet moeilijk doen en plakkerige vingers krijgen en een dry burn proces uitvoeren 🤪
  15. Het is bij wetgeving altijd belangrijk 2 zaken te onderscheiden: naar de letter van de wet en naar de geest van de wet. Naar de letter van de wet is deze wijziging heel bijzonder en oneindig toepasbaar. Wanneer je in context gaat kijken en naar de geest van de wet behelst het hier verruiming van het begrip. Denk aan navigatiesystemen, tablets en zelfs laptops. (tsja, wat mensen al niet doen achter het stuur, te bizar voor woorden. Zelfs scheren en haar drogen). Het is belangrijk om dit artikel te zien in context met het artikel dat aangeeft dat een bestuurder ten alle tijden in staat geacht wordt om het voortuig onder controle te hebben en andere zogenaamde “kapstok” artikelen die te maken hebben met veiligheid en gevaar uit de wegen en verkeerswetten. Even een super helder voorbeeld. De wet zegt nu dat het in de hand hebben verboden is. Naar de letter van de wet mag ik dus met rechts (ik mis m’n rechterhand volledig) de telefoon tegen mijn hoofd houden en vrolijk bellende rondrijden. Naar de geest van de wet ben ik gewoon het haasje als ik aangehouden wordt.
×
×
  • Create New...