Jump to content
Quotiquette Carnaval, ook jij doet mee! Read more... ×

rhoutgraaf

Nieuw Forumlid
  • Topic Teller

    7
  • Geregistreerd

  • Laatst online

Forum Reputatie

24 Neutral

About rhoutgraaf

  • Rank
    Newbie
  • Verjaardag 15-03-1988

Contact Methods

  • Whatsapp / GSM
    0683661335

Recent Profile Visitors

De recente bezoekers blok is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. rhoutgraaf

    Bypass mode gebruiken

    Toppers zijn jullie! Thnx... Ik denk als die zogenaamde voordelen wegvallen dat ik het inderdaad lekker bij mijn gereguleerde mod hou. Nog één vraagje; in mijn mod zitten de plus en minpolen van de batterijen omgekeerd. Betekent dit dat ik er van uit kan gaan dat de batterijen serie geschakeld zijn? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  2. rhoutgraaf

    Bypass mode gebruiken

    Dank voor jullie reacties. Ik meen toch ergens gelezen te hebben dat smaak verbetert op een mech mod, zit ik daar even mooi fout haha. Ik ga even kijken of ik kan uitvogelen of de batterijen in deze mod serie of parallel geschakeld zijn, zodat ik kan kijken wat mijn ervaringen zijn met de bypass modus. Nogmaals bedankt voor jullie reacties, ik kan even vooruit! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  3. rhoutgraaf

    Bypass mode gebruiken

    Hallo allemaal, Het gebruik van mech mods hebben mijn interesse gewekt. Ik lees dat mech mods over het algemeen meer damp produceren en belangrijker, meer smaak. Ik wil daar (natuurlijk) niet uneducated in duiken omdat ik weet wat de gevaren kunnen zijn van een mech als men niet weet waar ze mee bezig zijn. Ik ben me aardig aan het inlezen, echter zit ik nog met vragen waar ik elders geen antwoord op kan vinden. Als stap naar de mech mod leek het me slim om eerst eens met de bypass functie van mijn mod aan de haal te gaan. Ik damp momenteel op de Rage squonk mod van Ohm Boy, een dual 18650 battery mod. Ik heb daar twee 18650 batterijen van Efest in zitten, met een capaciteit van 3500 mAh. Deze hebben een voltage van 3,7 volt. Is het nu zo dat ik dit voltage moet verdubbelen omdat het een dual battery mod is? Of blijft het voltage gewoon 3,7 volt. Wellicht zijn er andere zaken waar ik nog geen weet van heb? Zoals ik het nu begrijp moet ik de weerstand van mijn coils berekenen door middel van het voltage van mijn batterij. Als ik iets roep wat niet klopt, corrigeer me gerust. Alvast bedankt! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  4. rhoutgraaf

    Coil snel verbrand

    Even terug komen op mijn post. Woensdagavond heb ik een nieuwe build gedaan en jullie tips lijken geholpen te hebben. Omdat ik bang was voor lekkages propte ik blijkbaar veel te veel katoen in de juice holes. Ik heb de wicks nu korter afgeknipt en ik heb dus nog geen enkele dry hit gehad. Iedereen dank voor jullie reacties! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  5. rhoutgraaf

    Coil snel verbrand

    Iedereen bedankt voor jullie antwoord! Ik zal snel een nieuwe build doen, dan maak ik ondertussen wat foto’s voor het geval het weer fout gaat. Gezien het antwoord van sxt en Bergheboy, denk ik inderdaad dat ik teveel katoen gebruik. Ik ga met jullie tips aan de slag! Nogmaals bedankt!
  6. rhoutgraaf

    Coil snel verbrand

    Hallo allemaal, Enige tijd geleden wekte het zelf bouwen van coils mijn interesse. Na me behoorlijk te hebben ingelezen over dit onderwerp heb ik besloten om mijn eerste stappen op dit gebied te zetten. Omdat ik nog niet zeker wist of dit iets voor mij was, trok de Eleaf Oppo mijn aandacht, vanwege de redelijk lage prijs. Ik heb een Coil Master v3 toolkit, wat kanthal draad en wat Wick materiaal bijbesteld, in de hoop dat ik hier mee uit de voeten kon. Na wat mislukte pogingen (lekkage, geen airflow) is het me dan vrij snel (vond ik zelf) gelukt om te dampen op deze atomizer. Nu het probleem; in eerste instantie is de smaak goed en lijkt de coil zijn werk prima te doen. Echter, tot nu toe verbranden mijn coils binnen een dag. De smaak wordt verschrikkelijk en dit wordt met elke heis die ik neem erger. Dit lijkt me erg snel, ik lees verhalen van dampers die ongeveer een week doen met hun zelfgebouwde coil. De coils die ik draai geven (gemeten op de coil master) een weerstand van 0,26 ohm (dual coil). Ik damp met een batterij (EFEST IMR 21700) van 3,7 volt en dus moet ik volgens mijn berekeningen (of eigenlijk die van steam-engine.org) dampen op een wattage van ongeveer 50 watt. Ik kan natuurlijk helemaal fout zitten met deze berekening, ik ben immers nog maar een newbie op het gebied van RTA's. Als dit het geval is hoor ik dat natuurlijk graag. Ik gebruik de Oppo op de Eleaf iStick Pico 21700 mod, op de VW stand. Ik laat de coils na het vullen uiteraard even intrekken, een minuut of 20 meestal. Ik gebruik UD kanthal wire van 27 awg, ik wikkel de coils meestal zes keer. Voor het katoen heb ik organisch katoen van het merk Geek Vape. Ik hoop dat er iemand op dit forum is die me een duw in de goede richting kan geven. Ik vind het zelf bouwen van coils tot nu toe erg leuk en interessant, omdat ik steeds meer te weten kom over hoe het dampen nu eigenlijk werkt. Maar als ik mijn coils binnen een dag moet verwisselen, denk ik dat ik snel weer terug val op fabriekscoils. Groet, Robin
  7. rhoutgraaf

    Stel jezelf voor!

    Hallo! Robin hier, woonachtig in Zaandam. Na bijna 15 jaar gerookt te hebben heb ik een jaar geleden besloten om over te gaan op het dampen. Ik ben begonnen met de Zelos kit van Aspire, met een Justfog Q16 er naast als reserve. Dit beviel prima, maar ik raakte nieuwsgierig naar DL dampen. Vervolgens heb ik een Justfog FOG1 aangeschaft vanwege de leuke prijs, echter al snel overgestapt op de iStick Pico 21700 van Eleaf. Ondanks dat ik dmv googelen veel dingen te weten ben gekomen, denk ik nog steeds dat ik een hoop kan leren over dampen. Vandaar dat ik me hier geregistreerd heb. Groet, Robin
×