Jump to content

Zonder nicotine


Guest Jack70

Recommended Posts

Hoi,

Ik heb bijna 30 jaar gerookt en besloot ook wegens medische redenen om te stoppen. Nu damp ik al een tijdje, echter sinds een maandje zonder nicotine. Ik vroeg me af of er veel anderen zijn die ook zonder nicotine dampen. Het bevalt me eigenlijk best goed, ik merk dat ik meer verslaafd ben aan de throat hit en nauwelijks aan de nicotine. Ik mix dan wel met Herbal van Eliquid4u voor de throat hit. Dure bestelling 3 flesjes, maar doe je ook wel een tijdje mee. Ik had eerst de Halo Tribeca 0, echter deze heeft weinig smaak en geen throat hit. Liqua American Blend 0 met wat Liqua menthol 0 en wat Herbal bevalt beter. Ik heb vandaag bij Zwoops maar es de Red USA 0 bestelt, daar ik die vroeger met nicotine van een ander merk ook lekker vond. Tevens stap ik over van een Ego-T met plastic clearomisers naar een Ego-C Twist 650 batterij met Kanger Protank 2. Ben benieuwd. 

:cigar

Link to comment
Share on other sites

Ik vroeg me af of er veel anderen zijn die ook zonder nicotine dampen.

Nog niet volledig, maar ik ben onderweg ......

Na de maaltijden en voor het slapen neem ik een aantal "hijsjes" met nicotine, tussendoor zit ik (bijna) alleen aan de "loodvrij".

Hierbij heb ik een aantal smaken gemixt voor de afwisseling, zoals:

66% koffie en 33% mint,

50% chocola en 50% usa-mix.

Het blijft ook een kwestie van smaak natuurlijk ......

Link to comment
Share on other sites

De overstap van roken naar dampen heeft mij geen enkele moeite gekost echter dampen met minder nicotine dan de tot nu toe 18 mg gaat heel wat moeizamer.

Afgezien van de verminderde throat hit geeft tot nu toe 12 mg veel minder voldoening waardoor ik aanzienlijk meer ga dampen.

Ik denk dat ik met de 18 mg uiteindelijk minder nicotine binnen krijg dan veel meer dampen met 12 mg.

Link to comment
Share on other sites

Ik was 4 maanden gestopt met roken en was weer op weg om sigaretten te gaan kopen.

In de sigarettenzaak zag ik de e-sig en ben gaan dampen met 0 mg nicotine en dat bevalt ook al ruim 4 maanden. In het begin veel tabakssmaakjes, nu alles behalve tabakssmaakjes.

Link to comment
Share on other sites

Guest Bappie-NL

De overstap van roken naar dampen heeft mij geen enkele moeite gekost echter dampen met minder nicotine dan de tot nu toe 18 mg gaat heel wat moeizamer.

Afgezien van de verminderde throat hit geeft tot nu toe 12 mg veel minder voldoening waardoor ik aanzienlijk meer ga dampen.

Ik denk dat ik met de 18 mg uiteindelijk minder nicotine binnen krijg dan veel meer dampen met 12 mg.

Dan zak je toch gewoon wat langzamer.  :wink Meng je 18 mg met 12 mg. Ik ben veel sneller gezakt, puur omdat ik al heel snel die hoge dosering niet meer verdroeg. Maar stiekem heeft het me ook wel geholpen, het was voornamelijk het stemmetje in mijn hoofd, die me bleef vertellen dat ik meer nodig had qua nicotine. En wanneer ik er naar luisterde werd ik toch weer beroerd, omdat het nicotine gehalte toch te hoog bleek te zijn. Uiteindelijk wen je aan die lagere dosering (al blijft het stemmetje me overtuigen van niet). Maar als je er echt zoveel hinder van ondervind, zou ik gewoon lekker rustiger afbouwen. In het begin ging het bij mij hard, maar nu minder ik ook nog per mg hoor. No hurry... Beter volhouden, dan overhaast uiteindelijk weer beginnen met roken.

Wat de troath hit aan gaat, ja dat wordt steeds minder. Maar voor mij nog geen reden om toevoegingen aan mijn liquids te doen om deze weer te verhogen. Ik probeer toch gewoon meer van de smaak te genieten. Maar dat is persoonlijk.  :wink Waarmee ik niet zeg dat ik het niet mis...

Link to comment
Share on other sites

Als je de kans krijgt moet je zeker de "El Kamino van Good Life" eens proberen zelfs op 0mg wat ik altijd damp, val je los van je stoel !  :zatop  lekker ! en een zeer goede  throat hit  !

Voor de rest doe ik bij de meeste liquids een paar drupjes Herbal bij en ben een zeer tevreden damper die er nog niet aan denkt terug een sigaret aan te steken  :nee

:zwaai

Link to comment
Share on other sites

Guest Infinity

Nou voorlopig ben ik meer nicotine verslaafd dan aan de handeling of throatheat. Ooit wil ik naar het nulpunt en hopelijk ook met dampen stoppen, maar vandaag nog niet :lol

Ik zit op 6 mg met af en toe een paar hijsen 12 mg.

Link to comment
Share on other sites

Dank Pip voor de tip!

Ik zit nog wel aan de tabaksmaakjes.

Ik was een tijdje ziek, nu weer beter. Ik hoop dat ik het blijf redden zonder nicotine, anders ben ik bang dat ik toch weer af en toe sigaretten ga proberen. Ik damp er echter niet minder door. Hoe zit dat met de andere 0 nictorine dampers? :-)

Volgens mij zit in die herbal misschien toch wat nicotine door de ingredienten, echter iig niet toegevoegd.

Link to comment
Share on other sites

Guest dodojuice

Hier een 0mg dampert.. Herbal heb ik ook maar wat een rommel is dat.. verdund met base droogt t enorm uit en door je all day vape verpest het je smaak. Dus voor mij is het vrij waardeloos..

Geef mij maar capsicum voor troathit.. Dat is smaakloos en peperachtig, net als nic eigenlijk.. 1 druppel per 5ml en daarna erg voorzichtig zijn, teveel verpest je liquid.

Link to comment
Share on other sites

Ik hoop dat ik het blijf redden zonder nicotine, anders ben ik bang dat ik toch weer af en toe sigaretten ga proberen.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je wil bereiken door 0 nicotine te gebruiken....mag ik vragen waarom voor jou dat een voorwaarde is geworden ?

Immers, de nicotine in zowel e-sigaretten als gewone sigaretten is niet het probleem, netzomin als caffeine het probleem is bij koffie en thee.

Je geeft aan dat je bang bent toch weer gewone sigaretten te gaan roken zodra je nicotine gaat gebruiken. Waarom denk je dat? Immers, je kunt gewoon dampen...net zoals je dat nu doet. Een sigaret (die je nu niet rookt) wordt niet lekkerder of aantrekkelijker zodra je een andere voor jouw aantrekkelijkere liquid gaat gebruiken in je damper.

Integendeel ; als je de liquid in je damper beperkt tot 0mg, neemt voor jou (zoals ik het nu lees) de aantrekkelijkheid van de damper af....dat is toch precies wat je *niet* wil hebben?

Wat in diverse onderzoeken sinds de jaren 60 al is opgemerkt, is dat nicotine een middel is wat de gebruiker zélf doseert.

Zodra je een sigaret hebt met een hoog nicotinegehalte, pas je je rookgedrag daar op aan. Minder hijsen, kortere hijsen of minder diepe hijsen.

De sigaretten met een laag nicotinegehalte (soms "Light" genoemd) zorgden daardoor juist voor méér hijsen, langere en diepere hijsen en bovendien méér sigaretten per dag.

Resultaat: veel schadelijker.

Wat ik dan nog het meest opmerkelijk vind is dat je wél herbal gebruikt. Over de langetermijn effecten op bijv. longweefsel van het gebruik van herbal is niets bekend....terwijl dit van nicotine ruimschoots bekend is.

Hetzelfde geldt voor capsicum ; nou ja eigenlijk niet: van capsicum is bekend dat bij inhalatie géén fris goedje is. Het is immers het hoofdbestandsdeel van pepperspray....

Source: http://www.osti.gov/scitech/biblio/120857

The results of this evaluation indicate that exposure to Oleoresin Capsicum can result in dermatitis, as well as adverse nasal, pulmonary, and gastrointestinal effects in humans. The primary effects of Oleoresin Capsicum exposure include pain and irritation of the mucous membranes of the eyes, nose, and lining of the mouth. Blistering and rash have been shown to occur after chronic or prolonged dermal exposure. Ingestion of capsicum may cause acute stinging of the lips, tongue, and oral mucosa and may lead to vomiting and diarrhea with large doses. Oleoresin Capsicum vapors may also cause significant pulmonary irritation and prolonged cough.

Het lijkt er op dat je een probleem (wat er niet of amper is) probeert op te lossen met een "remedie" waarvan de effecten niet duidelijk zijn.

Maar goed, da's alleen mijn visie op wat ik hier lees. Wellicht heb je een hele goede medische reden om nicotine te vermijden. Maar dan zul je gewone sigaretten nét zo hard moeten vermijden.

Link to comment
Share on other sites

Guest dodojuice

Marcello ik word echt gaar van nicotine dus ik moet wel.. Damp af en toe 12 mg kort tussendoor maar niet eens elke dag.. Dat van capsicum wist ik niet maar de vraag is of t verwaarloosbaar is net als bijv. het katoenwatten verhaal. Is t schadelijk of niet? Wie weet? Niemand. Zelfde geld voor dat zeikverhaal over acreoline(of zoiets) bij pure VG wat ook gewoon in luchtvervuiling zit.

Link to comment
Share on other sites

Marcello ik word echt gaar van nicotine dus ik moet wel.. Damp af en toe 12 mg kort tussendoor maar niet eens elke dag.. Dat van capsicum wist ik niet maar de vraag is of t verwaarloosbaar is net als bijv. het katoenwatten verhaal. Is t schadelijk of niet? Wie weet? Niemand. Zelfde geld voor dat zeikverhaal over acreoline(of zoiets) bij pure VG wat ook gewoon in luchtvervuiling zit.

Als je gaar wordt van nicotine, dan wordt je dus ook gaar van gewone sigaretten. Dus, geen dilemma lijkt me. Of wordt je niet gaar van nicotine in sigaretten?

De negatieve effecten van capsicum op mondslijmvlies, neusslijmvlies en longweefsel zijn niet verwaarloosbaar, en ook omstanders worden bij capsicumliquids blootgesteld aan aerosole capsicum.

Acroleïne is potentieel wél een probleem, maar alleen bij een slecht werkende setup. Bij een goeie coil/wick setup wordt de VG simpelweg niet heet genoeg om in substantiele hoeveelheden uiteen te vallen in acroleïne en water. De verdamping vindt normaal plaats bij 65 tot 85 graden Celcius, terwijl voor acroleïne temperaturen van tegen het flashpoint van glycerine (160 graden Celcius) nodig zijn.

Link to comment
Share on other sites

Guest dodojuice

http://www.diethealthclub.com/health-food/health-benefits-of-capsicum.html

Waarom is t hier juist wel gezond dan? Is toch gewoon peper? Want als jij echt gelijk heb ga ik niet dom lopen doen om mijn gelijk te krijgen maar dan pleur ik t gelijk weg.

Met acroleine bedoel ik dat het de vraag is hoe schadelijk het is omdat je het ook al inademt. Als je in de stad woont of in het bos merk je heel erg aan je luchtwegen. Dusisschien is de acr. Hoeveelheid wel minder via dampen.

Link to comment
Share on other sites

http://www.diethealthclub.com/health-food/health-benefits-of-capsicum.html

Waarom is t hier juist wel gezond dan? Is toch gewoon peper? Want als jij echt gelijk heb ga ik niet dom lopen doen om mijn gelijk te krijgen maar dan pleur ik t gelijk weg.

Peper eten is echt iets anders dan peper inademen. Dáár zit 'm het verschil. Vergelijk het met water inslikken (=geen probleem) of water in je longen krijgen (=verdrinken). Zelfde spul, totaal ander effect.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

En dit is precies waarom ik me regelmatig opwind over de slechte berichtgeving omtrent en foutieve houding t.a.v. nicotine.

Dit bewijst nogmaals dat regulering wél noodzakelijk is, maar gewoon via de NVWA.

De TPD zegt nu niets over capsicum, herbal, of andere toevoegingen, maar wel over nicotine....ik heb Stivoro, het Longfonds of Wanda de Kanter nog niet gehoord over capsicum, maar nicotine, nee, dat is zo slecht....  :boos

Een klein probleem (als het al een probleem is) wordt opgelost, maar een nieuw probleem wordt geintroduceerd, potentieel met veel ergere problemen.

In Noorwegen doen ze caffeine in de liquids, want nicotine mag niet. (Want nicotine inademen is oh zo slecht...), maar doordat caffeine tot voorkort door niemand geinhaleerd werd is er nul onderzoek naar de gevolgen daarvan.

Idem voor herbal, capsicum, en wat ze nog meer verzinnen.

Dit zie je op meer plekken overigens, niet alleen met dampen.

Denk aan zoetstoffen die suiker moeten vervangen (want suiker is oh zo slecht).

Denk aan gescheiden afvalinzameling, die meer milieubelasting oplevert dan normale afvalinzamling met centrale scheiding.

Lijkt wel een Buurman & Buurman aflevering.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest dodojuice

Ja je hebt gelijk.. zoetstoffen is ook rommel, ik krijg daar enorm honger van. Drink gewoon normale cola weer en dan wat minder. Zo ga ik het ook met dampen doen met nic. Om antwoord te geven op je eerdere vraag ja ik kreeg dit ook met sigaretten(pakje per dag). Maar ik dampte zoveel dat ik de hele dag nic binnenkreeg(6mg) waardoor ik echt vermoeid raakte en ook beetje verkouden (verstopte neus) Vandaar dat ik 0mg ben gaan dampen toen. Maar het word toch weer nic dan en dan gewoon een beetje matigen en 2 sterktes.

Hoop niet dat er iets onherstelbaar kapot is bij mijn slijmvliezen na 5 maanden gebruik. Maar ik merk t vanzelf wel.

Link to comment
Share on other sites

Citaat

Source: http://www.osti.gov/scitech/biblio/120857

The results of this evaluation indicate that exposure to Oleoresin Capsicum can result in dermatitis, as well as adverse nasal, pulmonary, and gastrointestinal effects in humans. The primary effects of Oleoresin Capsicum exposure include pain and irritation of the mucous membranes of the eyes, nose, and lining of the mouth. Blistering and rash have been shown to occur after chronic or prolonged dermal exposure. Ingestion of capsicum may cause acute stinging of the lips, tongue, and oral mucosa and may lead to vomiting and diarrhea with large doses. Oleoresin Capsicum vapors may also cause significant pulmonary irritation and prolonged cough.

Als je goed leest wat hier boven staat dan gaat het om directe blootstelling aan grote hoeveelheden capcicum zoals bij het gebruik in de vorm van traangas. Dat er dan irritatie en hoest op KAN  treden bij blootstelling aan de damp lijkt me niet vreemd. Bij het gebruik van capcicum in een liquid gaat het om zeer kleine hoeveelheden damp die dus ook zorgen voor minimale blootstelling waardoor de schadelijkheid wel meevalt. Je merkt het zelf als je teveel toevoegt doet het pijn in je keel. Dus niet teveel. Persoonlijk vind ik 1 druppel per tankje (1,6ml) al teveel.

Vergelijk het met het gebruik van sterke pepers. Een klein beetje is branderig van een grote hap krijg je traanogen, moet je niezen en is heel veel water/suiker nodig om de brand te blussen. Wanneer je in 1 keer een hele pot pepers naar binnen werkt zou je wel eens blaren in je mond kunnen krijgen en wellicht zelfs erger

Met andere woorden het kan in mijn ogen geen kwaad als je maar voorzichtig bent

Link to comment
Share on other sites

Guest dodojuice

Bedankt voor je antwoord. Vind het zelf te riskant omdat je t toch heel de dag door inhaleert. Op den duur kan dit best problemen opleveren misschine. Ik zit weer aan de nicotine en dat bevalt goed eigenlijk.

Link to comment
Share on other sites

Met andere woorden het kan in mijn ogen geen kwaad als je maar voorzichtig bent

Ik las vorige week hier een verhaal van iemand die al geruime tijd met geïrriteerde slijmvliezen, zere neus, akelige keel etc tobde, hij of zij had intusen al een heel rijtje medicijnen van de huisarts voorgeschreven hekregen. Bleek van de capsicum te komen. Toen hij/zij daarmee stopte, was het subiet over.

Link to comment
Share on other sites

Als je de kans krijgt moet je zeker de "El Kamino van Good Life" eens proberen zelfs op 0mg wat ik altijd damp, val je los van je stoel !  :zatop  lekker ! en een zeer goede  throat hit  !

Voor de rest doe ik bij de meeste liquids een paar drupjes Herbal bij en ben een zeer tevreden damper die er nog niet aan denkt terug een sigaret aan te steken  :nee

:zwaai

Waar koop je de El Kamino van Good Life?

:bedankt

Link to comment
Share on other sites

Als je de kans krijgt moet je zeker de "El Kamino van Good Life" eens proberen zelfs op 0mg wat ik altijd damp, val je los van je stoel !  :zatop  lekker ! en een zeer goede  throat hit  !

Voor de rest doe ik bij de meeste liquids een paar drupjes Herbal bij en ben een zeer tevreden damper die er nog niet aan denkt terug een sigaret aan te steken  :nee

:zwaai

Waar koop je de El Kamino van Good Life?

:bedankt

http://www.goodlifevapor.com/sample-packs/ zij geven regelmateg goede korting, de laatste was 25´%  :ja

Link to comment
Share on other sites

Ik damp met 0 mg

maar ik rook nog 3 sigaretten op een dag erbij.nu ben nog maar 3 weken bezig ook ,de bedoeling is van elke 3 weken 1 sigaret te laten vallen.

this wel wennen in het begin maar dat gaat.

ik heb hier 18 mg liquid maar daar krijg ik s'avonds hartkloppingen van.

zou kunnen verdunnen met de zero,maar dan is mijn goede smaak weer weg.

en ik kan lekker in belgie bestellen,wat het ook goedkoper en allemaal sneller maakt.

als mijn systeem niet werkt dan denk ik van verder zero te gebruiken,en dan van die pads bij te kopen voor op je arm.

dan is het nicotine probleem opgelost.

en heb ik nog altijd mijn racket om verder te dampen.dan bedoel ik de evic mee.

grapje  :zip

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...