Jump to content

Compacte, degelijke dual-18650 mod


dabit

Recommended Posts

Mijn HCigar VT133 is er eerder deze week mee opgehouden. Als ik op de vuurknop druk licht het scherm op, zegt-ie Evolv DNA200 gevolgd door 'Check battery'. De zinvolle zaken geprobeerd (ander setje, extern laden, ding uit elkaar en inspectie, via EScribe de firmware er overnieuw opzetten), maar nog geen succes. Nou zal bij dat ding het batterijdekseltje ook wel een keer overlijden.

Mijn andere mod, de VT75 begint ook wat sleets te worden. C-frame is van zamac en dat word op druk belast, nou net iets waar zamac slecht tegen kan. Dat blijkt, want de onderkant word steeds flexibeler en begint contactproblemen op te leveren; soms word die mod aan de onderkant warmer dan bij de verdamper. Frame heb ik al eens ooit gelijmd aan de 'deksel', maar da's uitstel van executie. De hoge stromen van de batterij-minpool door de schroefdraad-verbindingen en het zamac helpen ook niet. Constructietechnisch is-ie niet best gelukt, die VT75.

 

Tot zover 2 mods die toch niet bepaald low-end zijn maar blijkbaar niet heel goed tegen intensief dagelijks gebruik kunnen.

Voordat ik nou straks mod-loos ben toch maar eens kijken naar wat anders, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

 

Wat ik eigenlijk wil is:

- 2x18650; een 4200mAh 26650 is nog net krap voor een hele dag, met 2x18650 kom ik de dag wel door.

- Compact modelletje; volume van een dual-18650 mod hoeft tegenwoordig niet gek veel groter te zijn dan die VT75 (89x52x32mm) en die grootte is prima. Iets minder hoog zou prettig zijn, hoger liever niet.

- Moeten 25mm verdampers op kunnen zonder dat ze uitsteken.

- Beetje degelijke opbouw; moet tegen een stootje kunnen en ik zou het fijn vinden als het langer dan enkele maanden meegaat bij dagelijks gebruik. Ik heb toch altijd 1 mod die ik telkens meepak. Kwa degelijk gaat het me om blijven-werken, wat de laklaag doet zal me een zorg wezen.

- Batterijdeksel met magneetjes is een minpunt.

- Max. vermogen is niet zo spannend; ik damp eigenlijk nooit meer boven de 35W.

- Goedwerkende TC is ook niet zo spannend; ik gebruik TC-mode nog maar zelden.

- Goedwerkende batterij-indicator is wel een pluspunt.

- Ik vind het prettig dat de vuurknop bij de VT75 vrij hoog zit; past goed bij mijn lompe klauwtjes. Bij de VT133 zit-ie lager en dat is minder natuurlijk.

- Een mod met enkel op te lossen minpunt zoals 510-connector vervangen door wat beters oid is prima. Het moet alleen niet en het deksel, en de 510, en de batterijhouder, en.. worden.

- Prijs niet te gek gortig, geen honderden euro's als het even kan. Maar liever een paar centen meer voor iets waar ik blij mee ben dan 'de ellende duurt voort als de lage prijs allang vergeten is'

 

Ik vind het lastig. Die Youtube-reviews kan ik niet doorheen komen (ben na 3 minuten de blabbla zat; ik ben meer van de geschreven text) en in textvorm is er niet zoveel te vinden.

Ik meende dat de Minikin 150W wel een leuke was, maar die is dan weer te klein; slechts 22mm breed. iStick en Cuboid zijn hoog. Sigelei/Fuchai 213 lijken op papier ook prima, maar ik lees weinig goeds over de degelijkheid. Idem met de IPV6. Smok R200 dan? Word alweer een vrij groot apparaat. Yihi Q-class? Die is helemaal groot, en dan vooral hoog.

Pfff, keuzestress.

 

Iemand nog een goede tip?

Link to comment
Share on other sites

Joyetech Cuboid , lijkt mij een goed en degelijk toestel te zijn ( en dacht ik ook al eens over gelezen te hebben ) . Batterijklepje aan onderzijde , met schuifmechanisme en dual batterij . Niet overdreven duur ( rond de 75 euro ) en natuurlijk veel goedkoper in China .

Smok Alien heeft zijn liefhebbers , ook niet magnetisch batterijklepje . Verf is niet altijd even goed , maar mechanisch zou hij langdurig ok moeten zijn .

 

Link to comment
Share on other sites

Ik ben momenteel erg blij met mijn Smoant Battlestar. Hij voelt oerdegelijk (is natuurlijk maar afwachten, want net nieuw), veel betere batterijdeur dan dat POS rx2/3 ding, 510-connectie lijkt sterker dan dat gammele Cuboid ding van me dat gelukkig ter ziele is, ziet er goed uit (kwestie van smaak), best compact (als je van die driehoekige vorm houdt), dual 18650, helder scherm, duidelijke menustructuur, 25mm (krap aan), finish lijkt rvs (heb hem al een dag in mijn broekzak gehad met schroeven en gereedschap, slechts lichte krassen tot nu toe) maar is waarschijnlijk ook weer waterverf net zoals bij de pico en alle andere rvs-achtigen:

Js7zQPk.jpg

Edited by Leo Bak
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Marcel loves E6 said:

Huh? Ga je daar nog een jaar op wachten?


Nee was meer een grapje, ik heb een beetje teveel gekocht de laatste tijd. Over een jaar zul je weer totaal andere mods hebben.

 

Ik denk dat die Hugo133 nog iets compacter is dan de Battlestar trouwens... even checken... valt mee zo te zien:

 

Hugo:

DEPTH 41 mm
HEIGHT 88 mm
WIDTH 43 mm
PRODUCT WEIGHT 205 g

 

 

Battlestar:

DEPTH 34 mm
HEIGHT 83 mm
WIDTH 39 mm
PRODUCT WEIGHT

135 g

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

- Cuboid blijft aan de hoge kant, niet prettig als de boel in je broekzak zit en je zit op een stoel. Al zijn mijn ervaringen met Joyetech producten opzich wel goed; de VTC Mini was een leuk dingetje.

 

- Battlestar: leuk dingetje. Minpunt is de magnetische batterijsluiting. Die magneten trekken staalspanen aan en daarvan heb ik er genoeg in de schuur. Verder zijn die koelgaten in de behuizing stof- en vuilmagneten.

Kan die battlestar eigenlijk preheat? Zou ook wel een pluspunt zijn.

 

- Hugo133: groter en zwaarder dan de Battlestar, nadelen vergelijkbaar

 

- Sigelei Fuchai Plus 213: die lijkt eigenlijk wel aan mijn hele wensenlijstje te voldoen, behalve dan misschien 'degelijkheid'. Geen idee of de Plus beter is dan de voorgangers; daarvan staat het halve internet vol met issues. Nu is de prijs van dat apparaat nog niet de helft van de 'DNA-klasse' mods en lijkt-ie aan de wensen te voldoen; ik denk dat ik die zowiezo maar eentje bestel.

Edited by dabit
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, dabit said:

Cuboid blijft aan de hoge kant, niet prettig als de boel in je broekzak zit en je zit op een stoel

Klopt, maar met in mijn linkerbroekzak een phablet en in de rechter de Battlestar + Boreas heb ik ook al een trapje nodig om op mijn fiets te klimmen. En daarna wachten of ik aan iemands schouder mee vooruit kan, want trappen zit er echt niet meer in.

 

7 minutes ago, dabit said:

Kan die battlestar eigenlijk preheat?

Volgens mij niet, maar hij vuurt echt instant, nog nooit eerder zo snel damp gekregen.

 

8 minutes ago, dabit said:

Geen idee of de Plus beter is dan de voorgangers; daarvan staat het halve internet vol met issues

Schijnt ook weer TC problemen te hebben

Misschien is de eVic Primo iets voor jou als je nog een maandje kunt wachten.

Link to comment
Share on other sites

Guest Philippe VB

Ik ben grote fan van de woody vapes X200. Kan je in china ook vinden in de 60 euro.

 

Daarnaast ook grote fan van de Ciggo Praxis banshee 150W. Zalig apparaatje en nog leuk om te zien ook. 

 

Wil je echt iets robust en klein dan zou ik gaan voor de tesla invader III. Redelijk basic, wattage in te stellen via mechanisch knopje maar deze kan echt tegen alles en kost echt niet veel (kleine 30 euro)

Edited by Philippe VB
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Philippe VB said:

Ik ben grote fan van de woody vapes X200. Kan je in china ook vinden in de 60 euro.

 

Daarnaast ook grote fan van de Ciggo Praxis banshee 150W. Zalig apparaatje en nog leuk om te zien ook. 

 

Wil je echt iets robust en klein dan zou ik gaan voor de tesla invader III. Redelijk basic, wattage in te stellen via mechanisch knopje maar deze kan echt tegen alles en kost echt niet veel (kleine 30 euro)

Tesla Invader 3 is idd erg mooi /stevig en goedkoop . Nadeel voor hem lijkt mij de batterijdeur ( magneet ) .

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Philippe VB said:

Wil je echt iets robust en klein dan zou ik gaan voor de tesla invader III. Redelijk basic, wattage in te stellen via mechanisch knopje maar deze kan echt tegen alles en kost echt niet veel (kleine 30 euro)

 

Op de Tesla Invader III kan je geen wattage instellen, alleen voltage.

 

Tesla-Invader-III-Voltage-Adjustment-Kno

 

 

 

patat2.gif

 

Link to comment
Share on other sites

Woody Vapes X200: wederom een vrij groot apparaat in vergelijking met de concurrenten (57x27x97mm), en magneetdeurtje.

 

Tesla Invader III: eigenlijk grotendeels hetzelfde euvel, plus geen 25mm verdampers zonder uitsteken (apparaat is 23mm breed) en geen batterij-indicatie behalve 'leeg'. Dat je bij dat ding spanning in moet stellen met een potmetertje in plaats van je door een menu op een OLED heen te werken vind ik overigens geen nadeel.

 

Ciggo Praxis banshee: Gaaf ding! Maar met 100x56mm als je vanaf zijkant kijkt weer wat fors voor in de broekzak (en die hoge, platte torens zijn omval-gevoelig als ze op tafel staan).

 

Waarom zijn de meeste van die dingen toch zo hoog? 18650 battterij is 65mm. Batterijcontacten aan weerskanten een mm of 4 per stuk. Bodem van zamac of alu een mm of 2. Aan de bovenkant een mm of 10 voor een 510 connector+aansluitdraad of contactvinger. Kom ik op 85mm uit. Ben een beetje creatief met de boel in elkaar vouwen (zet de 510 tussen de batterijen in bijvoorbeeld) en 82-83mm is te doen.

 

@Dr.Smoke: heb 'm gewoon bij Fasttech besteld; die hadden wel de gewenste rode kleur op voorraad en $49.85 vs $47.70 is het verschil ook niet meer. efun.top heeft 'm trouwens voor $43.99.

Magoed, met 1 mod overleden en de ander die richting einde levensduur aan het gaan is is de zoektocht nog niet ten einde; als damper moet je toch tenminste 1 backup hebben.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Marcel loves E6 said:

Of zoals ook wel eens gezegd wordt: één backup is geen backup.

 

Ik heb ook nog een iStick TC40W; als ik die regelmatig aan het USB touwtje hang kan ik me daarmee lang genoeg redden om op een bestelling bij een Nederlandse dampwinkel te wachten.

 

2 hours ago, Chefferson said:

Al eens naar de SMOK Alien gekeken? Heb hem slechts een dag maar bevalt uitstekend. Weet alleen niet of er een 25mm tank op kan zonder uit te steken. Denk het wel, maar zeker weten doe ik het niet. 

 

Ook een leuk ding ja! Behalve wederom: magnetisch batterijklepje.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, dabit said:

 

Ik heb ook nog een iStick TC40W; als ik die regelmatig aan het USB touwtje hang kan ik me daarmee lang genoeg redden om op een bestelling bij een Nederlandse dampwinkel te wachten.

 

 

Ook een leuk ding ja! Behalve wederom: magnetisch batterijklepje.

 

 

Smok Alien is naar mijn weten niet magnetisch, werkt op spring tension

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Chefferson said:

Al eens naar de SMOK Alien gekeken? Heb hem slechts een dag maar bevalt uitstekend. Weet alleen niet of er een 25mm tank op kan zonder uit te steken. Denk het wel, maar zeker weten doe ik het niet. 

ne 25 is juist gepast:ja

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, SanSiro said:

 

Op de Tesla Invader III kan je geen wattage instellen, alleen voltage.

 

Tesla-Invader-III-Voltage-Adjustment-Kno

 

 

 

patat2.gif

 

Is eigenlijk 100% hetzelfde . Met wattage hebben ze het makkelijker gemaakt , maar eigenlijk regel je volgens mij ook voltage . Je kan je ohm's niet wijzigen , 0.25ohm coil is 0.25ohm coil . Je mod stuurt volgens gekozen wattage aan aantal volt erdoor , die berekend is volgens wet van ohm .Hier is de omrekening niet gebeurd en regel je rechtstreeks je voltage en kan je zelf berekenen op hoeveel watt je uitkomt . Is 1 van de 2 mod's die op mijn verlanglijst staan voor 2017 .

 

Smok Alien is geen magnetische klep , is schuifmechanisme .

Link to comment
Share on other sites

Als je geen TC doet, en geen problemen hebt met een company die wat minder fris omgaat met kritiek kan ik me aansluiten bij de Fuchai plus, ik heb de originele Sigelei 213 en in wattage mode is die dikke prima. Qua constructie (510, batterij deksel etc.) ook echt ok. Ik heb me nog een Fuchai Plus besteld ondanks alle ophef, ik doe geen TC en daarbuiten is het echt een prima mod.

Edited by drugarth
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...