Jump to content

Chefferson

Recommended Posts

Dampers,

 

Ben mijzelf aan het inlezen op het DIY gedeelte en alles wat daarbij komt kijken (VG, PG, NIC, etc.).

Hetgeen waar ik echter naar op zoek ben is een leuke betaalbare startset met losse componenten (dus geen 50/50 aangezien

ik nog weet of ik 50/50 wil dampen of bijvoorbeeld 70/30 etc.).

 

Dus eigenlijk losse VG, losse PG en losse nicotine. Vanwege sub-ohm wil ik graag gaan dampen op 3mg.

Kunnen jullie mij goede betaalbare set's (of site's) aanraden waar ik dit eens kan testen? Waar moet ik me beginnen?

 

Thanks!

Link to comment
Share on other sites

Losse fles PG, losse fles VG en ook de nicbase apart. Zo kun je altijd iedere verhouding maken die je wilt. Bijv 12mg voor in je mtl setup op 50/50 en 3mg/ml op 30/70 voor de grote wolken te blazen met sub-ohm.

 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Madman said:

Losse fles PG, losse fles VG en ook de nicbase apart. Zo kun je altijd iedere verhouding maken die je wilt. Bijv 12mg voor in je mtl setup op 50/50 en 3mg/ml op 30/70 voor de grote wolken te blazen met sub-ohm.

 

 

Maakt het dan nog uit of je de nicotine alszijnde VG, PG of 50/50 neemt? Of neem je dit simpelweg in je berekening mee?

Link to comment
Share on other sites

Gebruik voor je berekeningen een handige DIY e-liquid calculator (scheelt kopzorgen en mengfouten), hier een aantal online (maar ze zijn ook als standalone windows progjes en apps op je phone/tablet te krijgen):

Link to comment
Share on other sites

Ik heb net mijn eerste 10ml flesje Pinkman gebrouwen. Ben echt een vg liefhebber dus heb (3flesjes) nicotine 48% op VG basis besteld. Een liter VG en toch ook maar een liter PG (hoewel ik dus langer zal doen met de PG, maar is in feite toch "onbeperkt" houdbaar) en 30ml Pinkman aroma. Ik heb het programma eJuice me up gebruikt, ook omdat het me leuk lijkt om op den duur zelf basissmaken te combineren en dit kun je daar handig invoeren.

 

Mijn Pinkman sapje kwam daar als volgt uit per 10 ml (30pg/70vg op 6 mg nico en 15% aroma zoals aangeraden door Vampire Vape)

 

* 1,25 ml nico VG

* 1,5 ml PG

* 5,75 ml VG

* 1,5 ml Pinkman (is op PG basis)

 

Morgen ga ik hem proberen, zoals ik heb gelezen hoeft hij niet perse heel lang te steepen... Welke aroma heb jij gekocht @Chefferson?

Edited by Tobi
Link to comment
Share on other sites

Poeh, 15% aroma vind ik wel veel, maar misschien is dat nodig bij Pinkman.

Houd er rekening mee, dat de liquid na verloop van tijd intenser gaat smaken, dus niet meteen extra aroma erbij gieten als je 't een beetje te flauw vindt.

Link to comment
Share on other sites

Die Pinkman heeft die 15% wel nodig hoor, zeker in base met een hoog percentage VG.

 

Zuinig in gebruik en economisch zijn die 'kantenklare' aroma's niet, maar aan de andere kant, ach. Ik koop een keertje voor 4 tientjes aroma's en ik kan weer 3 maanden vooruit. Dat trekt mijn bankrekening alsnog een stuk beter dan roken.

Edited by dabit
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, dabit said:

Die Pinkman heeft die 15% wel nodig hoor, zeker in base met een hoog percentage VG.

Dan is die Pinkman slap van smaak, want ik gebruik minder aroma terwijl ik max VG damp (dus zonder PG en ook zonder nicotine)

Link to comment
Share on other sites

Klopt, dat is-ie ook. Ik gebruik 'm niet enkel, maar in combinatie met Heisenberg vind ik 'm wel lekker. In totaal heb ik dan 12,5-15% aroma in een 60-70% VG mengsel.

 

Overigens zie ik die hoge aroma-percentages steevast terugkomen bij de complexere recepten. In Milkman clones enzo zit ook zomaar 20% aroma's verwerkt.

Link to comment
Share on other sites

Pinkman is op 10% met maxVG goed te dampen, maar met 15% is ie gewoon lekkerder met sub-ohm. Voor MTL is ie op 10% echt wel goed genoeg en zeker als ie wat langer gesteept heeft en wat zoeter en voller is geworden.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, dabit said:

Die Pinkman heeft die 15% wel nodig hoor, zeker in base met een hoog percentage VG.

 

Zuinig in gebruik en economisch zijn die 'kantenklare' aroma's niet, maar aan de andere kant, ach. Ik koop een keertje voor 4 tientjes aroma's en ik kan weer 3 maanden vooruit. Dat trekt mijn bankrekening alsnog een stuk beter dan roken.

 Koop maar eens kant en klaar , tov het aroma kant en klaar . Das dezelfde prijs ong maar je moet nog verdunnen naar ergens tussen de 10 en 20 % . Tis dus nog steeds ong 7 maal goedkoper .

Ik heb zelf ook nog Pinkman staan en die wordt morgen gemixt op 65/35/5.

Link to comment
Share on other sites

Guest spacedeee
2 hours ago, Tobi said:

Hij wordt aangeraden op 15% dus ik als groentje doe ik dan ook 15% emoji6.png Capella enzo hebben idd lagere waarden wb percentage. Hoe lang steepen jullie hem?

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
 

Dag of 3 dan is pinkman wel oke, ik raad je aan om er wat custard of crempje bij te doen deze combineren zeer goed.

Dan afmaken met een procent heisenberg en wat vanille en je hebt een heerlijke adv met laagjes en goede throathit.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb hem nu gedampt, vond hem nog maar zozo, denk dat het komt omdat ik net de tank heb schoongemaakt en een nieuwe (fabrieks) coil heb geplaatst (uiteraard wel geprimed etc.) Mijn vriendin klaagde wel dat ze hem een stuk beter ruikt dan mijn normaal gedampte liquids (die dus al voor gefabriceerd zijn) Ga hem straks weer ff proberen [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...