Jump to content

Eleaf iJust 2


Guest pollerita

Recommended Posts

Guest pollerita

Ben toch al een hele tijd overgeschakeld op een elektronische sigaret.

Heb nu nog steeds de joyetech ego one en de v2 (opvolger) en ben daar tevreden over.

Misschien zou ik de Eleaf iJust 2 eens willen bestellen, heb al opzoekwerk gedaan en zie wel dat er goede reviews over zijn.

 

Nu is mijn vraag eigenlijk dat er hier mensen zijn die daar ook goede ervaringen mee hebben, want ik geloof eigenlijk niet zo zeer in die duurdere spullen die beter smaak en etc zouden geven. Het gaat er mij over een gewone die aanvoelt alsof je gewoon aan het roken bent.

Mijn favoriete liquid is dan ook de RY4, omdat ik misschien nog niet veel anders vind die in de buurt van een gewone sigaret komt.

Bedankt voor de antwoorden.

Link to comment
Share on other sites

Ik zou een klein stapje hoger wagen.
Zo ver ik zie, is de iJust een wegwerp accu.
Kies dan voor bijvoorbeeld een pico, waar je de accu van kan wisselen.
Op jou RY4 is overigens een variant, waarbij de nadruk meer op tabak ligt.
Niet makkelijk aan te komen, vandaar dat ik deze zelf maak.

Link to comment
Share on other sites

Ziet er misschien hetzelfde uit, maar t is toch echt een sub-ohm mod voor grote wolken. Aangezien jij in je openingspost zet, dat je wilt dat het op een sigaret lijkt.

3 hours ago, pollerita said:

Het gaat er mij over een gewone die aanvoelt alsof je gewoon aan het roken bent.

Dat ga je met deze niet krijgen.

Wat @Cyber_Huub ook zegt. Wellicht eens kijken naar een modje waar je de accu van kunt wisselen. Daarbij zou je eventueel als tank een nautilus mini ofzo kunnen kiezen.

Dit is een MTL tank, die het 'gewone' roken simuleert

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, pollerita said:

Ofwel heb ik de verkeerde voor, maar voor de Eleaf is toch een aparte batterij beschikbaar

 

https://www.fasttech.com/products/0/10018867/3904700-authentic-eleaf-ijust-2-2600mah-e-cigarette

Dat is wederom een wegwerp-ding. Zodra die te vaak opgeladen is, moet je 'm weggooien. Bovendien valt er met dat ding niets in te stellen,

er zit niet eens een venstertje op waar je kunt zien op hoeveel wattage je dampt en welk ohmage de coil heeft.

 

Link to comment
Share on other sites

Begrijp ons niet verkeerd, de iJust 2 is een prima ding en de iJust S is zelfs nog n stuk beter. Maar je geeft zelf aan, dat je het gevoel van roken wilt benaderen.

Dat gaat je met dit soort aparaten niet lukken.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest vpChoultje
4 hours ago, pollerita said:

Ben toch al een hele tijd overgeschakeld op een elektronische sigaret.

Heb nu nog steeds de joyetech ego one en de v2 (opvolger) en ben daar tevreden over.

Misschien zou ik de Eleaf iJust 2 eens willen bestellen, heb al opzoekwerk gedaan en zie wel dat er goede reviews over zijn.

 

Nu is mijn vraag eigenlijk dat er hier mensen zijn die daar ook goede ervaringen mee hebben, want ik geloof eigenlijk niet zo zeer in die duurdere spullen die beter smaak en etc zouden geven. Het gaat er mij over een gewone die aanvoelt alsof je gewoon aan het roken bent.

Mijn favoriete liquid is dan ook de RY4, omdat ik misschien nog niet veel anders vind die in de buurt van een gewone sigaret komt.

Bedankt voor de antwoorden.

 

Je hoeft er ook niet in te geloven, 't gaat juist om het te ervaren. Er zitten toch echt flinke verschillen in de te verkrijgen onderdelen en die verschillen beïnvloeden wel degelijk de smaak en/of het voor jou voldoet als vervanging van een analoge sigaret. Je hebt 't over duurdere spullen echter het hoeft helemaal niet duur. Soms is goedkoop ook van prima kwaliteit. De pico is een erg fijne mod waar je veel mee kunt en is zeker niet duur (zelfs spotgoedkoop voor wat je ervoor krijgt).

 

En even over die IJust en wat @Cyber_Huub aanraadde de pico (is echt aan te bevelen), dit is 't verschil:

 

1. Die Ijust heb je dan wel aparte "batterijen" voor, die moet je echter weer kopen. Het is een afgesloten batterijdrager en je kunt er dan niet voor een paar eurotjes even een nieuwe batterij in zetten (of je moet heel handig zijn);

 

2. De pico is simpel gezegd een leeg omhulsel, waar je gewoon een andere batterij (even vergelijken voor jezelf met een AA-batterijtje qua hoe het er uitziet, dan alleen een slag groter) in doet. Is deze batterij leeg, dan stop je er gewoon een nieuwe batterij in. Is velen malen goedkoper en ook handiger ook omdat je niet hoeft te gaan zitten wachten totdat die is opgeladen want dat doe je van te voren bij voorkeur in een batterijlader. Je koopt in dat geval een batterijlader met minimaal 2 batterijen, zodra je batterij leeg is, vervang je die door de andere opgeladen batterij. Degene die leeg is laad je weer op en onderwijl kun jij lekker dampen met je nog volle batterij.

 

Zie je onderaan de pagina bij fasttech of gearbest bijvoorbeeld staan dat een 18650 batterij niet wordt meegeleverd, dan heb je te maken met bv optie 2. Een heuse echt mod=batterijdrager. Dat is dus goedkoper dan punt 1, waarbij je de batterij met batterijomhuizing weer moet kopen om verder te kunnen dampen zodra de batterij in deze behuizing aan vervanging toe is. Is dus wel oplaadbaar, maar de kwaliteit neemt af naarmate je 'm vaker hebt opgeladen en na verloop van tijd kun je dan de batterij met vaste behuizing weggooien zoals @Marianna al aangaf.

 

't Financiele plaatje bij benadering:

1. Eerste aankoop: pakweg 20 euro, tweede aankoop pakweg 12 euro (voor een nieuwe batterijdrager met ingesloten batterij (wat zich herhaalt zolang je het systeem wilt gebruiken en zolang die losse batterijen beschikbaar zijn);

2. Eerste aankoop: pakweg 20 euro + Kosten tank + ca 8 euro voor 2 batterijen + ca 16 euro voor een batterijlader. Zijn de batterijen aan vervanging toe dan koop je gewoon alleen maar nieuwe batterijen die vrij algemeen beschikbaar zijn omdat ze voor meerdere doeleinden worden gebruikt.

 

 

'k Snap trouwens niet zo goed hoe je die IJust kunt vergelijken met een analoge sigaret, want volgens mij is dat toch een behoorlijk groot ding en 't is geen e-sig voor MTL (van mond naar longen doortrekken). Maakt 't voor jou dan zoveel uit hoe iets er uitziet, en dan doel ik op de vorm?

 

Als je nou zo'n moeite hebt om te geloven in die betere smaak, is 't misschien een idee om eens bij een dampshop langs te gaan of wellicht bij mensen in je omgeving eens wat uit te proberen.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Madman said:

Ok....thanks. Ff in mn achterhoofd houden dan, als daar zo moeilijk aan te komen is.

Liquid gaat nog wel, maar smaakstof kan ik slechts op 2 plaatsen in de wereld krijgen.
De ene is voor de gewone gebruiker niet interresant vanwege een minimumafname van 0,5 liter tegen een hoge prijs.
De andere heeft bijna altijd te weinig voorraad, en meestal door mij weg gekocht en langzaam weer in stock.
Dat word nu anders, want vanwege de populariteit koop ik bij die andere per liter in.

Uiteraard ook tegen een schokkende prijs, maar het lijkt wel of ze het spul opdrinken.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest pollerita

Maar wat stel je dan voor?

Eleaf pico dan,,,,als ik tussen de regels door lees?

 

Maar iedereen is daar zo tevreden over, dat ze deze terug verkopen.

Daarom heb ik mijn twijfels,,,,misschien is de tank niet zo goed of ....ik zie de bomen in het bos niet meer. :-)

 

 

Link to comment
Share on other sites

De i- just is mijn's inziens niet zo een slechte keuze.

Als de batterij slecht word kan je die tank nog altijd op een pico zetten.

De tank leent zich tot veel meer.

Ik gebruik na een jaar deze tank nog dagelijks maar wel met ecl Coil van 0.18 ohm .Ik damp dat op 60 Watt .

Vrij zuinig en veel smaak.

Ik vind deze tank beter dan de lemo 3 die bij die pico setjes zit.

Link to comment
Share on other sites

Guest vpChoultje
33 minutes ago, pollerita said:

Maar wat stel je dan voor?

Eleaf pico dan,,,,als ik tussen de regels door lees?

 

Maar iedereen is daar zo tevreden over, dat ze deze terug verkopen.

Daarom heb ik mijn twijfels,,,,misschien is de tank niet zo goed of ....ik zie de bomen in het bos niet meer. :-)

 

 

 

Wat bedoel je met dat "iedereen daar zo tevreden over is, dat ze deze terug verkopen"?

 

Ik heb 'r 4 en ik peins er niet over deze in de verkoop te zetten...:wub

 

Sommigen verkopen er misschien omdat ze bijvoorbeeld een grotere of mooiere mod hebben gekocht. Kan te maken hebben met het wattage wat een mod levert of misschien heeft iemand wel een hele zwik van die dingen gekocht en gaat z'n/haar kast eens opruimen, weet ik veel. 't Zegt in elk geval niks over de kwaliteit/prijs-verhouding van die pico's of ontevredenheid over een pico. Jij wilde een stapje verder zover ik dan begreep, tja dan is een pico of bv vtc mini al gauw iets wat wordt geopperd omdat je daarmee echt een stapje verder gaat gezien de mogelijkheden die het heeft. Doet er niet toe of je alle mogelijkheden gelijk gaat gebruiken, je hebt ze in elk geval wel. Die mod is uitstekend!

 

Kan het zijn dat jij nu de pico -alleen de mod - vergelijkt met de pico kit?

Edited by vpChoultje
Link to comment
Share on other sites

Guest pollerita

Na hier veel en ook echt veel gelezen te hebben en op andere forums denk ik dat ik een Kanger EVOD 2 wel een goede keuze zou zijn om het sigaretten gevoel zo dicht mogelijk te benaderen. Natuurlijk ook omdat die RY4 rook, en tot nu toe op al die maanden nog niks anders. Misschien jullie er anders over?

Link to comment
Share on other sites

Guest pollerita

Aangezien hier ik bij de groep gekomen ben en jullie uit ervaring spreken, heb ik toch besloten om de Pico aan te kopen met de standaard tank.

Ik ben absoluut niet eigenwijs, maar op een bepaald moment zie je de zoveel mods en sticks passeren dat je het niet meer weet :-)

En wie ben ik om jullie bevindingen tegen te spreken.

Ga in de week eens schrijven wat ik vergelijk met de  ego one.

Nogmaals dank voor de goede raad.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, pollerita said:

Aangezien hier ik bij de groep gekomen ben en jullie uit ervaring spreken, heb ik toch besloten om de Pico aan te kopen met de standaard tank.

Ik ben absoluut niet eigenwijs, maar op een bepaald moment zie je de zoveel mods en sticks passeren dat je het niet meer weet :-)

En wie ben ik om jullie bevindingen tegen te spreken.

Ga in de week eens schrijven wat ik vergelijk met de  ego one.

Nogmaals dank voor de goede raad.

Denk niet dat wij alle wijsheid in pacht hebben pollerita.
Een pico is wel een prima apparaat met instelmogelijkheden en een losse accu.
Uiteindelijk zal ie goedkoper uitvallen, dan elk ander product.
Met een beetje mazzel word je helemaal verliefd op dat ding.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 12-1-2017 at 19:27, pollerita said:

Maar wat stel je dan voor?

Eleaf pico dan,,,,als ik tussen de regels door lees?

 

Maar iedereen is daar zo tevreden over, dat ze deze terug verkopen.

Daarom heb ik mijn twijfels,,,,misschien is de tank niet zo goed of ....ik zie de bomen in het bos niet meer. :-)

 

 

 

Ik kan al de mensen hier die de Pico aanraden alleen maar bijtreden. Is een geweldig apparaat, prijs/kwaliteit m.i. bij het beste dat er op de markt te vinden is.

Link to comment
Share on other sites

Niet dat ik de reeds gedane (goede) adviezen wil tegenspreken, maar de nadruk van jullie is vooral gelegd op de 'mod'. 

Dus het batterijdeel van een set. En nogmaals, de Pico is een heel goed ding (heb er zelf ook twee van).

Omdat je het vermogen kunt 'opvoeren' kun je met elke tank (en indien een coil geschikt is) de beleving van de damp veranderen. Iets wat met een batterij die je nu gebruikt niet kunt. 

 

Belangrijker voor die 'lijkt op roken' ervaring is daarnaast toch echt wel de tank die je op elke mod schroeft.

Ik ben met @Madman eens dat een Nautilus mini dan heel geschikt is.

Zelf gebruik ik vooral de Ego Mega (de oudjes) veel en ook de V2. In beide gevallen zet ik de AFC (de lucht inlaat) heel erg dicht. Dan moet je al aardig hard zuigen ;).

 

Zelfs een Evod 2 kun je gebruiken (volgens mij dan wel met een ego -> 510 adapter).. maar er zijn modernere tankjes te koop die beter presteren.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...