montein

Joyetech VTC Mini of Eleaf I stick ?

30 posts in this topic

1 minute ago, montein said:

De bestelling is gedaan, pfffffff. Na dik een maand onderzoek. De Joyetech VTwo Mini.... nu nog batterijen regelen + de liquids... Eerst maar even wachten tot alles binnenkomt.

Dank opnieuw aan dit forum! Zeer goed dat het bestaat....

:duim

'k Wens je alvast veel plezier met je aankoop en hoop dat het je bevalt en alle info die je hier hebt kunnen krijgen van nut was en zal zijn.

In dit topic zag ik al de nodige info die besproken werd over batterijen, kun je daar alvast kijken als je zover bent.

Nu zou ik nog wel eens willen weten wat zo bijzonder is aan een 18650 batterij. En of hier aparte opladers voor nodig zijn. Want ik heb natuurlijk diverse opladers liggen....

5 minutes ago, montein said:

Nu zou ik nog wel eens willen weten wat zo bijzonder is aan een 18650 batterij. En of hier aparte opladers voor nodig zijn. Want ik heb natuurlijk diverse opladers liggen....

Ze zijn een beetje groter dan aa of aaa batterijtjes, leveren over het algemeen meer vermogen dan de standaardbatterijen voor bijvoorbeeld een wekker of zoiets (simpel gezegd) ;-). Wat ook van belang is dat de batterij een piekbelasting aankan, bijvoorbeeld op moment dat je een hijs neemt. Ter vergelijking heb je dat verschil bijvoorbeeld ook bij horlogebatterijen. Sommige batterijen leveren een continue stroom om bijvoorbeeld het klokje te laten tikken. Voor andere horloges heb je bijvoorbeeld weer een zogeheten highdrain batterij nodig als er bijvoorbeeld een alarm moet kunnen afgaan (=hogere belasting op bepaald moment= piekbelasting).

Even nakijken maar volgens mij heb je net als bij een pico een flattop batterij nodig anders past ie niet. Wat je zou kunnen doen is de specificaties van je huidige batterijladers erop nakijken of een 18650 batterij in 1 daarvan kan worden opgeladen. Zou een beetje jammer zijn als je een nieuwe aanschaft en je al een goede blijkt te hebben.

Ik weet zelf niet zo heel veel over batterijen, behalve waar ik op moet letten bij aankoop. Er is echter wel al heel veel informatie op dit forum te vinden. 'k Had in elk geval een stukje terugscrollend al een linkje gegeven.

1 person likes this

Voor de Evic Mini wordt aangeraden om een batterij te kiezen die minimaal 25 ampère piekbelasting aankan: Sony VTC-serie is altijd goed (zowel VTC 4,5 en 6) en de eerder aangeraden Samsun 25R is ook prima en lekker goedkoop. 

Lader? Wat je nodig hebt, Nitecore en Xtar zijn altijd goed en betaalbaar.

Normaal kies je een lader naar je behoefte, als je alleen die batterijen voor de mod hoeft op te laden is iedere Li-ion lader eigenlijk goed maar is het wel fijn om voldoende laadkracht te hebben, 1A gaat nou eenmaal sneller dan 500mA en 18650's kunnen snel geladen worden. Als je ook andere batterijen hebt om te laden kan dat weer andere eisen opleveren, ik laad zelf bv. geregeld 10440 en AAA-formaat NiMH batterijen op en voor die kleintjes is het belangrijk om juist ook minder vermogen in te kunnen stellen.

Edited by kwispelhond