montein

Joyetech VTC Mini of Eleaf I stick ?

28 posts in this topic

Hallo, ik ben al een tijdje diverse mods aan het onderzoeken. Ik kom o.a. na vragen op dit forum toch vooral uit op deze 2

Joyetich VTC MINI

of

Eleaf I stick 40 w (of hogere watts)

Van de eerste lijkt er alweer een opvolger te zijn, de vtc two als ik me niet vergis.

En van de Eleaf zie ik ook al hogere watts versies (geen idee wat daar het voordeel van is...

Welke van de twee heeft jullie voorkeur?

@montein, Ik weet niet op welke criteria je onderzoek is gedaan, maar ik zou dus altijd gaan voor een mod met een verwisselbare batterij mogelijk de Joyetech Mini VTC.

Een mod met ingebouwde batterij kun je na verloop van tijd weggooien. Is een batterij naar de ............ aan zijn einde vervang je voor een gering bedrag alleen de batterij.

Misschien kun je in je onderzoek ook de Eleaf Pico meenemen, als die binnen je onderzoekseisen valt.

Klein, met dezelfde mogelijkheden als de VTC Mini en met heel veel enthousiaste gebruikers.

http://www.gearbest.com/temperature-control-mods/pp_341580.html?wid=21

Onderaan vind je de specificatie om te zien of deze ook binnen je "doelgroep" valt.

Kun je aangeven welke mods je reeds hebt onderzocht en hoe je dat onderzoek hebt uitgevoerd. 

Welke mods zijn afgevallen en is een dergelijk onderzoek niet erg kostbaar ??

Edit: Of bedoel je met onderzoek = ik ben op zoek naar een mod ?

Edited by Embryo1

Hai Embyro, ik heb vooral papieren / digitaal onderzoek gedaan :) Veel geinternet en hier vragen gesteld. Dus nog niets in de praktijk getest... (ik ben nogal zuinig :) )

Je batterijopmerking vind ik wel een belangrijke, dan valt de Eleaf VTC Mini dus af, als ik je goed begrijp. Of geldt dit ook voor de Pico?

Sowieso moet ik denk ik voor een complete kit gaan, aangezien ik een totale beginner ben. Dus het hele pakket in 1x?

Heb jij ervaring met die Gearbest?

Neeeeeee, de Eleaf VTC mini valt dus juist niet af.:clap

9 minutes ago, montein said:

dan valt de Eleaf VTC Mini dus af

7 minutes ago, vpChoultje said:

Neeeeeee, de Eleaf VTC mini valt dus juist niet af.:clap

De Eleaf VTC mini valt sowieso af...

De VTC mini is namelijk van Joyetech.

:grins

2 people like this

1 minute ago, Sub-Ωhm said:

De Eleaf VTC mini valt sowieso af...

De VTC mini is namelijk van Joyetech.

:grins

Ja niet echt behulpzaam he, 'k gooi de boel nu ook doorelkaar, zit gewoon letterlijk over te tikken. Je bent goed wakker zeg zo laat op de avond.:duim

1 person likes this

14 minutes ago, montein said:

Hai Embyro, ik heb vooral papieren / digitaal onderzoek gedaan :) Veel geinternet en hier vragen gesteld. Dus nog niets in de praktijk getest... (ik ben nogal zuinig :) )

Je batterijopmerking vind ik wel een belangrijke, dan valt de Eleaf VTC Mini dus af, als ik je goed begrijp. Of geldt dit ook voor de Pico?

Sowieso moet ik denk ik voor een complete kit gaan, aangezien ik een totale beginner ben. Dus het hele pakket in 1x?

Heb jij ervaring met die Gearbest?

Okay ff opnieuw :-))))

Met vaste batterij is de Eleaf 40 Watt stick, die dus beter laten vervallen.

Verder gaf @Embryo aan, dus wel de VTC mini en eventueel ook denken over de Pico 75 Watt, beiden zijn klein, beiden met een verwisselbare batterij (denk hierbij wel aan de extra kosten van batterijen en een batterijlader).

1 minute ago, vpChoultje said:

Je bent goed wakker zeg zo laat op de avond.:duim

Ja nu nog wel, zal straks om vier uur, wanneer de wekker, gaat wel anders zijn.

8 minutes ago, Sub-Ωhm said:

Ja nu nog wel, zal straks om vier uur, wanneer de wekker, gaat wel anders zijn.

Naar bed, naar bed, zei Duimelot,
Eerst nog wat eten, zei Likkepot,
Waar zal ik 't halen? zei Langelot,
Uit grootvaârs kastje, zei Ringeling,
Dat zal ik verklappen, zie 't Kleine Ding.

Edited by vpChoultje
1 person likes this

7 minutes ago, vpChoultje said:

Naar bed, naar bed, zei Duimelot,

Je hebt gelijk, 't is echt tijd.

Sub zegt welterusten... 💤 :slapen 💤

1 person likes this

37 minutes ago, montein said:

Je hoeft niet voor een complete kit te gaan, je kunt de tank kiezen die je wilt, zolang die maar past. Let gewoon op 510-aansluiting en de diameter (in bovengenoemde gevallen zou ik gaan voor max 22 cm). Kits zijn inderdaad makkelijk voor beginners die direct van Internet kopen zonder eerst om advies te vragen. Jij vraagt hier toch om advies? Je hebt al 't nodige uitgezocht en gevraagd, dus als je inderdaad zuinig bent - zoals veel Hollanders :wink ) zou ik gewoon lekker gaan voor de tank die jou het meeste aanspreekt.

Als je echt nog n beginner bent en nu nog rookt, zou ik gaan voor n klein modje, zoals de pico bijvoorbeeld, waar een losse batterij in gaat. 

Zodat je je batterij kunt wisselen als ie leeg is en dus niet zonder stroom komt te zitten gedurende de dag.

Daarbij zou ik kiezen voor een tankje, wat qua beleving zo veel mogelijk op roken lijkt, zoals de nautilus mini of een iclear ofzo

Qua eliquid zou ik in eerste instantie voor een 12 mg/ml nicotine liquid gaan, want dan krijg je waarschijnlijk genoeg nicotine binnen. Is dit niet voldoende, kun je altijd nog voor 18mg kiezen.

succes met je keuzes en welkom

18 hours ago, montein said:

Sowieso moet ik denk ik voor een complete kit gaan, aangezien ik een totale beginner ben. Heb jij ervaring met die Gearbest?

Ik vermoed dat inmiddels het halve forum reeds ervaring heeft met Gearbest, en anders wel met Fasttech.

Verzending vanuit China duurt wel 3-4 weken als je niet gekozen hebt voor snellere levering.

En je hoeft als beginner beslist niet te kiezen voor de tank die ze je tegelijkertijd willen verkopen.

Een iStick 40W is trouwens best handig als je toevallig geen enkele losse en betrouwbare batterij voor de eVic VTC Mini of de Pico hebt opgeladen.

Dank aan allen :)

Ik ga nu vooral zoeken op Joyetech VTC Mini en de Pico 75 wat. Het liefst ga ik toch voor een totaal pakket, zodat ik echt kan gaan beginnen.

Hoeveel kost eigenlijk een losse batterij? Gemiddeld dus... Want ik zie dat veel leveranciers zonder batterij leveren....

1 person likes this

Voor een losse 18650 betaal je om en nabij de € 5,00 per stuk, een betrouwbare nederlandse leverancier is dampaccu (onderdeel van nkon). Batterijen kun je beter niet in china bestellen, deze zijn nl niet altijd betrouwbaar

Begrijp ik nu goed dat je geen oplader erbij wilt kopen?

@vpChoultje  Zit daar geen oplader bij? Ik dacht dat die USB kabel dat deed?

(ik voel me hier op dit forum steeds dommer worden :) )

2 minutes ago, montein said:

@vpChoultje  Zit daar geen oplader bij? Ik dacht dat die USB kabel dat deed?

(ik voel me hier op dit forum steeds dommer worden :) )

Da's niet de bedoeling. Dacht je dat ik in 't begin alles wist? Echt niet hoor, 'k wist nada, noppes, totaal niks en alle termen duizelde in m'n hoofd. Uitleg lezen? Nah, 1 keer was echt niet genoeg en dan snapte ik 't nog niet altijd gelijk.

Bij een mod zit meestal wel een usb kabel en je zou eventueel de batterij die je in die mod doet ook middels die usb-kabel en een usb-contact wat je al dient te hebben op kunnen laden. Dit wordt echter afgeraden. Ten eerste kun je dan je mod niet gebruiken op het moment dat die in de oplader zit (tenzij er gebruik wordt gemaakt van een zogeheten passthrough systeem). Is niet handig. Bovendien zijn de usb-aansluitpunten op een mod niet altijd even sterk en loop je het risico je mod te mollen als je niet al te voorzichtig bent en dat is zonde.

Het is handiger een batterijlader te kopen met minimaal 2 batterijen. Laadt deze twee batterijen op. Stop er dan 1 in je mod, de ander bewaar je voor als de eerste leeg is. Die doe je er dan vervolgens in en onderwijl laadt je die inmiddels lege batterij dan weer op in je batterijlader.

Is ook handig als je eens een paar dagen wegmoet want dan kun je gewoon een reserve batterij meenemen.

Batterijen en lader zou ik bij nkon.nl kopen en neem er dan een siliconenhoesje bij voor het vervoeren. Kost nauwelijks iets en is veiliger voor vervoer.

Het is uiteraard aan jou wat je doet, maar ik raad het je gewoon aan. Hoe het een en ander geleverd wordt bij de VTwo mini weet ik niet precies, de inhoud van het pakket staat meestal ergens onderaan de pagina. Meestal betreft het slechts een usb-kabel en ik gebruik die bijvoorbeeld alleen voor software-updates.

@montein: 'k heb nog even bij fasttech gekeken en bij de specificaties van de mod zie ik dit staan:

Micro-USB charging port

kan het zijn dat je daarom dacht dat er een oplader bij zat? Want bij mijn weten wil dit niks anders zeggen dan een ingebouwde usb-poort, verder niet. Je kunt er dan wel een usb-kabel op aansluiten maar zie hiervoor m'n eerdere reactie hierboven.

't Is trouwens de bedoeling dat je op dit forum slimmer wordt....:wink

want dan kun je weloverwogen keuzes maken...

Edited by vpChoultje

Hier is een pagina van de producent zelf, dan krijg je hopenlijk een beter beeld van wat ik bedoel

evic-vtwo-mini:

Helemaal onderaan die pagina zie je dus hoe je 'm op zou kunnen laden. Zit die in de oplader dan zit jij zonder....tenzij er ondersteuning

is voor passthrough -kan ik nergens uit opmaken-en dan zit je nog aan een kabeltje vast. Is dus gewoon niet handig. Je hebt wel zelf een USB-wandstekker nodig.

Edited by vpChoultje

@vpChoultje Het was wel mijn bedoeling om steeds slimmer te worden, maar het gaat wat langzaam. Doe al bijna een maand over deze ene bestelling :) Die ik denk ik wel vanavond ga doen :) Jippie...

Zit me nu even te verdiepen in 18650 batterijen en wat daar nu weer eigen aan is... (het leren houdt nooit op :) )

Zal zeker 2 batterijen erbij kopen en ook even kijken of ik een aparte oplader nodig heb....

Just now, montein said:

@vpChoultje Het was wel mijn bedoeling om steeds slimmer te worden, maar het gaat wat langzaam. Doe al bijna een maand over deze ene bestelling :) Die ik denk ik wel vanavond ga doen :) Jippie...

Zit me nu even te verdiepen in 18650 batterijen en wat daar nu weer eigen aan is... (het leren houdt nooit op :) )

Zal zeker 2 batterijen erbij kopen en ook even kijken of ik een aparte oplader nodig heb....

Beter zelfoverwogen dan achteraf spijt moet je maar denken..., en dat kost nu eenmaal tijd om de nodige info te vergaren en tot je door te laten dringen.

Die batterijen waren voor mij ook nieuw en toen ik ze ontving ook nog zoiets, wat is nu in hemelsnaam de pluspool en wat de minpool bij dit type batterijen. Tja... Zelf maak ik gebruik van de Samsung R25 flattop batterijen.

Je kunt natuurlijk ook beginnen met zo te gebruiken en met de kennis die je nu hebt en de ervaring die je ermee gaat krijgen, later alsnog besluiten een batterijlader te kopen. Enige nadeel is dan de extra verzendkosten. Maar ja, dan weet je wel beter waarom het handiger is door eigen ervaring. En wellicht kun jij wel heel lang zonder (zolang als het duurt om op te laden). ik in elk geval niet.:bloos

'k Zit ineens te denken: wat ga je met 2 batterijen doen zonder aparte oplader? ('k laat je zelf even denken hier).

Edited by vpChoultje

De bestelling is gedaan, pfffffff. Na dik een maand onderzoek. De Joyetech VTwo Mini.... nu nog batterijen regelen + de liquids... Eerst maar even wachten tot alles binnenkomt.

Dank opnieuw aan dit forum! Zeer goed dat het bestaat....

1 person likes this