mamaloe

Volgens interpolis rook ik gewoon!

38 posts in this topic

Ik vind dit best een interessant juridisch vraagstuk, ik moet nog eens zien of een rechter de verzekering gelijksteld. Ik studeer in dt rechten, misschien kan ik volgend semester eens een onderzoek hierover doen als schoolopdracht.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

2 people like this

Dan staat er nog wel n interessant topic voor je op t forum. Namelijk van 2 mensen die een bekeuring hebben gehad voor dampen op n treinperron. 

1 person likes this

Ik zou gewoon vertellen dat ik niet rook, en verder niets zeggen over dampen.

Er wordt namelijk ALLEEN maar gevraagd of ik rook. Niet of ik damp.

Voor mij hetzelfde als de discussie bij de dokter. Rookt u?

Antwoord: nee, niet meer. (en het daarbij laten).

Dit is geen liegen, maar antwoord geven op de vraag.

De trein- en metroperron kwestie was, als ik mij het goed herinner, iets anders, er werd expliciet "het roken van een elektronische sigaret" genoemd.

Nu "rookt" een damper niet, maar de strekking van het verbod op het perron is duidelijk in dit geval.

Dat is de vraag naar eventueel rookgedrag bij een overlijdensrisicoverzekering niet.

Het gaat om roken; niet om dampen.

Dus nee invullen op de vraag of u rookt is de goudeerlijke waarheid!

1 person likes this

On 10-1-2017 at 16:05, wahanassatta said:

Ja. Tot ze je een nicotinetestje onder je neus schuiven. Want volgens dit soort instanties kun je aan de hand van het nicotinegehalte in het bloed vaststellen of iemand onlangs nog gerookt heeft. Het is een waterdicht systeem. :ja 

Dan ga je naar de test, en kauw je gewoon nicotine gum tot je daar bent....

Zag ze vandaag nog bij de kruidvat, hadden ze een actie op.

Bizar, dat je acties hebt als drogist op iets dat zo slecht en verslavend is als nicotine ;)

8 hours ago, Nox said:

Dan ga je naar de test, en kauw je gewoon nicotine gum tot je daar bent....

Zag ze vandaag nog bij de kruidvat, hadden ze een actie op.

Bizar, dat je acties hebt als drogist op iets dat zo slecht en verslavend is als nicotine ;)

Ah, maar dat is therapeutische nicotine :gek

On 1/10/2017 at 8:34 PM, wahanassatta said:

Vast wel. (Maar dat je dat dan twee jaar doet is wel weer een tikkie ongeloofwaardig.)

Nou, voor ik ging dampen heb ik anderhalf jaar niet gerookt door full-time nicotine zuigtabletjes te zuigen.

Ik deelde ze in 4 delen (breken) en parkeerde ze dan in de mond.. toch nicotine maar geen andere meuk.. 

Uiteindelijk bleek dampen effectiever te zijn.. de mechanische handeling (iets in je handen en zuigen/inhaleren/uitblazen) in combinatie met nicotine dus.

Maar het kan wel haha.. 

Interpolis = Rabobank = Libor fraude.....  Bij uit te betalen schade is dampen gewoon (elektrisch) roken voor Interpolis, kom jij met je rechtsbijstandsverzekeringsjurist hebben zij een leger aan advocaten.

Edited by dekale16

Interpolis = Rabobank = Libor fraude.....  Bij uit te betalen schade is dampen gewoon (elektrisch) roken voor Interpolis, kom jij met je rechtsbijstandsverzekeringsjurist hebben zij een leger aan advocaten.

Wat heeft de liborfraude nou met deze zaak te maken? Feit blijft dat er expliciet wordt gevraagd: rookt u, en niet: gebruikt u nicotine. Dan zou er aangetoond moeten worden dat het gebruiken van nicotine gelijkstaat aan roken. Dan zou dus een nicotinepleister of nico kauwgom ook roken zijn.

2 people like this

Met de Liboraffaire zijn ze heel goed weg gekomen, de consument die nu nog steeds (rentevast) teveel rente betaald is kansloos.

Dit om aan te geven hoe je kansen zijn mocht het ooit zo ver komen.

Er is hier ooit al een topic over dampen/roken en verzekeringen geweest : 

Met de Liboraffaire zijn ze heel goed weg gekomen, de consument die nu nog steeds (rentevast) teveel rente betaald is kansloos.
Dit om aan te geven hoe je kansen zijn mocht het ooit zo ver komen.
Er is hier ooit al een topic over dampen/roken en verzekeringen geweest : 

Ik snap je insteek wel ook, wij kleintjes tegen de grote bedrijven. Eigenlijk zou een goede advocaat die genoeg geld heeft en die zelf ook dampt dit eens moeten oppakken...

Een goede advocaat die niet dampt, moet zijn vak toch ook wel verstaan, neem ik aan :P

1 person likes this

Vandaag iets 'grappigs' meegemaakt dat hier te maken heeft.

De klant waar we met ons bedrijf nieuwe software aan het implementeren zijn heeft niet voldoende ruimte in zijn eigen kantoren.

Daarom huren ze wat ruimte in een kantoorgebouw even verder op.

We zijn daar pas begin dit jaar begonnen, ik had er nooit op gelet welk ander bedrijf er in dat gebouw zit.

Maar de eerste dag dat we daar bezig zijn sta ik tijdens de middag buiten te dampen tussen de rokers.

Een van de rokers spreekt mij aan en stelt vragen over mijn damper (Pico met en kayfun 5 erop op 1,6Ohm 10W, niets heftig dus).

Geen aanvallend gesprek gewoon een nieuwsgierige roker.

We praten wat en weer naar binnen.

Vandaag sta ik weer te dampen en hoor die mensen bezig over polissen en zo. Kijk eens naar welk bedrijf nu in het gebouw zit. Blijkt het AIG te zijn.

Die doen dus ook groepsverzekeringen voor bedrijven waarvoor sommige verzekeraars meer geld vragen als je rookt en je dus een beetje uit eigen zak moet bijleggen als roker.

(Aan mij hebben ze nooit gevraagd of ik rook of niet, dat is bij DKV).

Nu weet ik niet hoe ze staan tegen over dampen en of ze het gelijk stellen aan roken, maar daar staan onder de middag steeds veel rokers, geen enkele damper, buiten.

Ik heb ten tijde van mijn schuldsaldoverzekering gewoon gezegd dat ik niet rookte. Een leugentje om bestwil. Ondertussen beschouw ik mij als gewoon gestopt.

1 person likes this