mamaloe

Volgens interpolis rook ik gewoon!

38 posts in this topic

Dit is werkelijk te belachelijk voor woorden!

2 jaar geleden ben ik gestopt met roken en begonnen met dampen, wat een bevrijding!!!!

Nu hebben we een nieuw huis gekocht dus willen we een nieuwe overlijdensrisicoverzekering en wat schetst mijn verbazing????

Uw actuele status is: Nieuwe offerte door uw rookgedrag. Wij beoordeelden uw gezondheid. Wij kunnen u verzekeren, maar vragen hogere premies. Omdat u de afgelopen 2 jaar hebt gerookt is er geen recht op de lagere premies voor niet-rokers. Dat bleek uit uw medische gegevens. Door de hogere premies, wordt een nieuwe offerte gestuurd.

Dit is toch niet te geloven????

Tja.

Afhankelijk van land tot land ben je een roker of niet.

In Engeland en Italië ben je geen roker voor de verzekering in Nederland en België wel. 

Als ze het dan zo nodig willen belasten is tot daar aan toe maar dat ze zeggen dat ik rook.... grrrrrrrrrrrrrrrrr

Heb je dan doorgegeven dat je dampt?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk

Ja! Maakt dus niets uit!

Vind ik ook belachelijk, mijn man mag helemaal niet roken van zijn arts, maar dampen hebben ze niks tegen, is idd niet te geloven hoe verschillend de opvattingen hierover zijn phhhh....

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Had je dan niet kunnen zeggen dat je niet "rookt"? Het is toch maar een vragenlijst invullen?

1 person likes this

Liegen is beter voor je gezondheid en portemonnee :wink

1 person likes this

Ja. Tot ze je een nicotinetestje onder je neus schuiven. Want volgens dit soort instanties kun je aan de hand van het nicotinegehalte in het bloed vaststellen of iemand onlangs nog gerookt heeft. Het is een waterdicht systeem. :ja 

1 person likes this

15 minutes ago, wahanassatta said:

Ja. Tot ze je een nicotinetestje onder je neus schuiven. Want volgens dit soort instanties kun je aan de hand van het nicotinegehalte in het bloed vaststellen of iemand onlangs nog gerookt heeft. Het is een waterdicht systeem. :ja 

Daar wil ik wel aan meewerken :gek

1 minute ago, Cyber_Huub said:

Daar wil ik wel aan meewerken :gek

Ja. Haha. Ik zie mogelijkheden. 'pretested nicotinetests' in de te koop hoek. Of 'de doos 3', die rondgaat met nicotinevrij bloed en urine. 

5 people like this

Er zijn vast nog wat wielerartsen die je kunnen assisteren bij die keuringen.

Ook KGB schijnt er wel raad mee te weten.

15 minutes ago, wahanassatta said:

Ja. Haha. Ik zie mogelijkheden. 'pretested nicotinetests' in de te koop hoek. Of 'de doos 3', die rondgaat met nicotinevrij bloed en urine. 

Als die muppets op creatieve wijze hun premies hoog willen houden, ken ik inderdaad nog wel wat mogelijkheden.
En liegen is ook nog een oplossing.

En als je nou nicotinegum of pleisters beweert te gebruiken? Ben je dan nog steeds een roker omdat de nicotinest dit zegt?

1 person likes this

38 minutes ago, Cyber_Huub said:

En liegen is ook nog een oplossing.

Ik vraag me af of het ook echt liegen is eigenlijk. Misschien heb ik net even teveel The Good Wife gekeken en zit ik nog half in het juridische lingo, maar ZIJ kunnen wel beweren dat we roken, technisch gezien is dat niet juist. Dus 'nee' zeggen op de vraag rook je? Is niet liegen. En 'nee' zeggen op de vraag: Rook je tabak of e-sigaretten? is eigenlijk ook niet liegen. Technisch gezien. De vraagstelling klopt niet. Zou dat overeind blijven bij de rechter?

35 minutes ago, T-White said:

En als je nou nicotinegum of pleisters beweert te gebruiken? Ben je dan nog steeds een roker omdat de nicotinest dit zegt?

Ik verzin het niet he. Het is niet mijn systeem. Maar de vraag is interessant. Al wat ik weet is dat men nicotinetestjes doet om te kijken of je liegt. En we zijn het eens dat zo'n testje niets zegt over wel of niet roken, maar alleen aangeeft dat er nicotine in je systeem zit. Hoe dat er is gekomen wordt niet gemeten. En is dus blijkbaar niet relevant voor de mensen die onze premies bepalen. 

1 person likes this

1 hour ago, wahanassatta said:

Ik vraag me af of het ook echt liegen is eigenlijk. Misschien heb ik net even teveel The Good Wife gekeken en zit ik nog half in het juridische lingo, maar ZIJ kunnen wel beweren dat we roken, technisch gezien is dat niet juist. Dus 'nee' zeggen op de vraag rook je? Is niet liegen. En 'nee' zeggen op de vraag: Rook je tabak of e-sigaretten? is eigenlijk ook niet liegen. Technisch gezien. De vraagstelling klopt niet. Zou dat overeind blijven bij de rechter?

Ik verzin het niet he. Het is niet mijn systeem. Maar de vraag is interessant. Al wat ik weet is dat men nicotinetestjes doet om te kijken of je liegt. En we zijn het eens dat zo'n testje niets zegt over wel of niet roken, maar alleen aangeeft dat er nicotine in je systeem zit. Hoe dat er is gekomen wordt niet gemeten. En is dus blijkbaar niet relevant voor de mensen die onze premies bepalen. 

We weten allebei dat men binnen een rechtssysteem kromme zaken recht kan l*llen.
Dan nog heeft men het voor elkaar gekregen nicotine als verslavende stof te zien.
Uiteindelijk leggen we het af tegen het systeem.
Dan maar een leugen om bestwil.

3 hours ago, wahanassatta said:

Och, die test moeten ze aankondigen. 3 dagen nicotinevrij dampen en klaar ben je. En als je nou nicotine kauwgom zou gebruiken? Ben je dan wel gestopt?

2 hours ago, wahanassatta said:

maar ZIJ kunnen wel beweren dat we roken, technisch gezien is dat niet juist.

Exact, in de trant van, "Waar rook is, is vuur"

"Waar geen rook is, wordt niet gerookt" of zoiets.

Interessante materie.

Ik ben namelijk van plan om in mei, dan ben ik dus 2 jaar rookvrij, de levensverzekering aan te schrijven om voor te leggen dat mijn premie omlaag kan omdat ik dus geen roker (meer) ben.

vanzelfsprekend ga ik een beetje jokkebrokken en niets vermelden over mijn dampen.

Ja in Nederland kennen ze er wat van, mijn collega had 8 jaar geleden een kleine hersenbloeding gehad . Zijn arts verklaard dat hij niet meer kans heeft dat terug te krijgen als eender wie.

Zijn offerte lag 15 procent hoger omdat hij goed eerlijk was.

1 hour ago, Muru said:

En als je nou nicotine kauwgom zou gebruiken? Ben je dan wel gestopt?

Vast wel. (Maar dat je dat dan twee jaar doet is wel weer een tikkie ongeloofwaardig.)

9 hours ago, wahanassatta said:

:gek Doe mij d'r maar een, 2 vraagjes nog: wat is de THT datum en is het al gesteeped of moet dat nog?

6 hours ago, Muru said:

En als je nou nicotine kauwgom zou gebruiken? Ben je dan wel gestopt?

Ik denk dat ze dan eerst de kassabonnetjes willen zien.

6 hours ago, Toon said:

vanzelfsprekend ga ik een beetje jokkebrokken en niets vermelden over mijn dampen.

Je hebt geen dampfoto's op facebook, twitter, instagram ed?

53 minutes ago, Marcel loves E6 said:

:gek Doe mij d'r maar een, 2 vraagjes nog: wat is de THT datum en is het al gesteeped of moet dat nog?

Ik denk dat ze dan eerst de kassabonnetjes willen zien.

Je hebt geen dampfoto's op facebook, twitter, instagram ed?

Kassabonnetjes ... hmm wat als je nu 3 of 4 doosjes gaat kopen , en die bonttejes laat zien . Die van ervoor heb je niet meer ... wie houd er ook alle bonnetjes bij ? CO gehalte in bloed is normaal hetgeen ze meten , want is snelle methode en is erg opvallend voor rokers . Ik dfenk dat je daarmee moet slagen in proef . Geen CO in bloed , en eventueel nicotine maar daarvoor heb je een nicotine vervanger met bonnetje . Dan kunnen ze nog onder afkickend roker beschouwen maar niet meer onder roker denk ik ( tzijn verzekeringen ).

10 hours ago, wahanassatta said:

Vast wel. (Maar dat je dat dan twee jaar doet is wel weer een tikkie ongeloofwaardig.)

Nou, er zijn heel veel mensen die dat spul chronisch gebruiken (die houden zich ook op fora op) en dat begint men zich in de medische hoek steeds meer te realiseren.

16 hours ago, mamaloe said:

Dit is werkelijk te belachelijk voor woorden!

2 jaar geleden ben ik gestopt met roken en begonnen met dampen, wat een bevrijding!!!!

Nu hebben we een nieuw huis gekocht dus willen we een nieuwe overlijdensrisicoverzekering en wat schetst mijn verbazing????

Uw actuele status is: Nieuwe offerte door uw rookgedrag. Wij beoordeelden uw gezondheid. Wij kunnen u verzekeren, maar vragen hogere premies. Omdat u de afgelopen 2 jaar hebt gerookt is er geen recht op de lagere premies voor niet-rokers. Dat bleek uit uw medische gegevens. Door de hogere premies, wordt een nieuwe offerte gestuurd.

Dit is toch niet te geloven????

Ik heb net hetzelfde voorgehad met de recente schuldsaldoverzekering (zo heet dat bij ons). Aangevinkt dat ik niet rookte maar toch gezegd dat ik damp en ik kreeg gelijk de vraag of er nicotine mee gemoeid was, indien wel zou dit bij overlijden voor problemen kunnen zorgen werd mij meegedeeld. Ik heb gewoon het zekere voor het onzekere genomen en ingevuld dat ik rook. Gevolg een goeie 1700 euro meer voor dezelfde verzekering maar géén problemen voor mijn echtgenote indien ik zou komen te overlijden.

Het is triest maar niet anders.