ibiza

rta reinigen

61 posts in this topic

wel tot nu toe spoel ik de onderdelen gewoon of ander water .

dan gewoon in een tas met water zetten en de volgende dag of zo eruit halen en drogen .

dan nog meestal een paar uur of een dag laten liggen op een stuk keukenrol voordat ik ze terug in elkaar steek .

Prima tasje :gek

23 minutes ago, ronny th said:

dan gewoon in een tas met water zetten

Ik heb wel waterdichte emmers, bakjes, kopjes, glazen, enz. maar  geen waterdichte tas  

27 minutes ago, ronny th said:

wel tot nu toe spoel ik de onderdelen gewoon of ander water .

dan gewoon in een tas met water zetten en de volgende dag of zo eruit halen en drogen .

Laat ze niet te lang in het water liggen: je zou niet de eerste zijn die ontdekt dat rvs niet roestVRIJ maar roestVAST betekent. Vooral bij schroefjes gaat 't vaak fout.

2 people like this

10 minutes ago, Marianna said:

Ik heb wel waterdichte emmers, bakjes, kopjes, glazen, enz. maar  geen waterdichte tas  

Zoals wij kaaskoppen een bakkie koffie drinken, drinken de Vlamingen ene taske koffie :bakkie

1 person likes this

Ok hier in het "Limburgsche", is het een normaal woord voor een kopje.  "inne tas caaffé"?  is een veel gehoorde vraag.

@Karin Spaink, volkomen gelijk, er is tegenwoordig wat troep dat RVS of SS genoemd wordt, tjonge jonge.

De moeder aller RVS is de eerste versie en werd INOX 18/8 genoemd. Dit was staal met 18% Nickel en 8% Chroom. Absoluut roestvast.

Maar wanneer de legering gemaakt werd met niet geheel schoon staal, kon je toch corrosie verwachten.

En dat gebeurt nu veelvuldig met onze "goedkope" tankjes. Het is inderdaad rvs 304 of rvs 316/316L, maar tijdens het legeren is de smelt

van het staal onvoldoende gekuist en daardoor veel vatbaarder voor corrosie e.d.. Je merkt dit vaak aan de mate van vinger vervuiling.

Er zijn RVS soorten, die houdt je een dag vast en is er, buiten wat huidvet, niks op te zien, terwijl bij een ander stuk het metaal al bevlekt uitziet

van één simpele vinger aanraking.

3 hours ago, Dr.Smoke said:

Zoals wij kaaskoppen een bakkie koffie drinken, drinken de Vlamingen ene taske koffie :bakkie

Goh, dat wist ik niet ......... :holy

1 minute ago, Marianna said:

Ach, hier is het een bekske, of een kumke koffie.
Maar ik schrijf liever zo, dat iedereen het wel een beetje snapt :wink

1 person likes this

2 hours ago, Steamboy said:

Ok hier in het "Limburgsche", is het een normaal woord voor een kopje.  "inne tas caaffé"?  is een veel gehoorde vraag.

Limburgs is een cocktail van Nederlands, Duits en Frans

49 minutes ago, Marianna said:

Beter laat dan nooit :ja

over de siliconen tips gesproken novus fumus verkoopt soft tips 4,50 per 25stuks

op het aantal moet je me niet vast pinnen kunnen er minder zijn