Vapestar.nl

Vapestar.nl (9 Jan 2017)

52 posts in this topic

Beste vapers,

Ik ben nu 3 maanden aan het vapen, en tot mijn verbazing is dit mijn nieuwe hobby geworden. Damn wat is dit absurd gaaf :) 

In Amerika zie ik allerlei lounges, evenementen en YouTube video's over vapen. Er bestaat daar echt een cultuur! Dat vind ik waanzinnig...maar ik kan het helaas in Nederland nog niet echt terug vinden. Ik ga over enkele dagen naar Parijs om daar de vaping lifestyle op te snuiven. Het is ook normaal in deze stad hippe mensen met een mod in de hand te zien rondlopen. Het lijkt of Nederland zich nog een beetje schaamt dat ze dampen. Waar ligt dit aan? Weten jullie het?

Omdat ik zelf niks online kon vinden, ben ik zelf een vapeshop gestart genaamd Vapestar.nl. Hierin wil ik geen mods noch tanks of coils verkopen, die zijn er genoeg. Ik wil juist alles eromheen aanbieden om in Nederland een vape cultuur te beginnen! De meeste vapeshops hebben basis accessoires, basis drip-tips en niks om je mod leuk aan te kleden. En dat is juist wat zo gaaf is aan vapen! Dat je het allemaal kleurrijk en bijzonder kan maken zodat je jouw vaping machine kan vergelijken met die van een vriend - om uiteraard duidelijk te maken dat jouw stijl echt wel toffer is dan de zijne ;)

Wij ontwerpen T-shirts die je met trots kan gaan dragen! Je bent immers gestopt met roken, laat het zien! Wij zoeken de meest bijzondere drip-tips uit Amerika en we zoeken skins die je mod niet alleen beschermd maar ook mooier maakt. 

Alleen zo krijgt Nederland meer aandacht en good-vibe voor vaping en wellicht kunnen we in de toekomst ook meer YouTube video's gaan zien en tickets kopen voor de next event. Doe je mee?

Because vaping is a lifestijl.

hello@vapestar.nl

www.vapestar.nl

Vapers-Zone-T-Shirt-Navy-dames.jpg

Cloud-Chaser-T-Shirt-Wit-heren.jpg

Vapers-Zone-T-Shirt-Bordeaux-dames.jpg

Vapers-Zone-T-Shirt-Groen-heren.jpg

Cloud-Chaser-T-Shirt-Charcoal-heren.jpg

MiniColor-resin-groen-zwart-driptip.jpg

Rebel-aluminium-black-blue-driptip.jpg

Vapelyfe-goud-driptip.jpg

Rebel-aluminium-purple-blue-driptips.jpg

DayDreaming-skin-eleaf-pico.jpg

Tsunami-skin-eleaf-istick-pico.jpg

StreetArt-skin-eleaf-istick-pico.jpg

20 hours ago, Vapestar.nl said:

Tsunami-skin-eleaf-istick-pico.jpg

Ha! Het Seiko logo voor de pico. Musthave :)

7 minutes ago, Richu said:

Ha! Het Seiko logo voor de pico. Musthave :)

Je bedoelt het meest herkenbare/gebruikte Japanse kunstwerk "The Great Wave off Kanagawa" van Hokusai? ;-)

3 people like this

22 minutes ago, Sledge said:

Topic voor Vapestar.nl

Welkom Ilana en team vapestar

De link die je vermeldt leidt tot een lege pagina. Volgens de sourcecode van de pagina zie ik dat de link is vertaald als " http://http:www.vapestar.nl ". Wellicht dat dit fout is?

Succes met de onderneming @Vapestar.nl!

Zelf stond de (US) vape(sub)cultuur in de plaatselijke vapelounge me een beetje tegen als dame-zonder-hippe-baard en weerhield me van het daar verder ontdekken wat ik lekker en leuk vind. Wellicht ben ik gewoon niet de "vape"-doelgroep ;-) Gelukkig heb ik hier op het forum ontdekt dat "dampen" elke cultuur overstijgt, ik hoop dat je in Parijs (ook) leuke (continentale/Europese) inspiratie opdoet (evt, vertaald naar NL)! Wie weet wil ik dat dan nog wel eens (uit)dragen :-)

(Ben zelf in Parijs begonnen met dampen, maar zag daar eigenlijk alleen keurige keuvelende zakenmannen 's ochtends op het stoepje van het café genieten van een espressootje en hun decente vape-pen, vóór ze hun kantoor in doken. Maar goed, da's nu ook al weer twee jaar geleden.)

3 people like this

@tsiis Dank je wel voor je bericht! Ik zou het super leuk vinden om mijn missie te laten slagen, namelijk om een Nederlandse vaping cultuur te laten ontstaan! We moeten de cultuur uit Amerika ook niet kopiëren, wij moeten onze eigen stijl neer gaan zetten! Daar heb je geen hippe baard voor nodig, noch hoef je hiervoor een zakenpak aan te trekken :) Nederlanders hebben altijd een eigenheid gehad, dat kunnen we voor de damp cultuur ook creëren, vind je niet? 

1 person likes this

Goedemiddag vapers!

Ik vroeg mij af...hoe krijgen jullie het voor elkaar om grote flessen e-liquids MET nicotine te kunnen vapen hier in Nederland? Denk aan 120ml, 60ml, 30ml, 20ml flessen. Uit het buitenland mag je alleen grote flessen zonder nicotine aanschaffen. Maar ik geloof dat de meeste onder ons toch echt behoefte heeft aan nicotine in onze e-juices! Mengen jullie dit dan zelf? 

Ik had het idee om kant-en-klare pakketjes aan te bieden in mijn vapeshop. Een grote fles e-juice zonder nicotine, een flesje nicotine en lege flessen om alles bij elkaar te mengen. Dat zou toch ideaal zijn? Of mis ik iets belangrijks? Dit is toch niet verboden? Ik zie het nergens anders en ik vraag mij af hoe dat komt... 

Ik hoor graag jullie opinies en suggesties hierover!

De meeste nemen de gok en/of bestellen binnen de EU.

En een steeds groter deel mixt zelf zijn liquids. Nicotine base is heel eenvoudig te krijgen bij bijvoorbeeld savevape, avoria of vapebase.

@Richu Maar wat als je een merk echt super lekker vind? Ik ben bijvoorbeeld gek op Ethos Crispy Treats :) Ik meng nu zelf mijn nicotine erbij...Maar ik kan mij voorstellen dat vele vapers dit laten omdat het veel berekeningen inhoud + lege flessen aanschaffen...gedoe! Zou jij het niet fijn vinden als ik een pakketje voor je klaar kon maken waarbij je alleen maar hoeft te mengen? De nicotine niveau is dan niet perfect, maar dan heb je wel dat ene merk dat je zo liefheb, zonder risico's te nemen bestellingen te plaatsen die nooit bij je thuis aankomen...

9 minutes ago, Vapestar.nl said:

Mengen jullie dit dan zelf?   JA

Ik had het idee om kant-en-klare pakketjes aan te bieden in mijn vapeshop. Een grote fles e-juice zonder nicotine, een flesje nicotine...

Met nicotine mag slechts 10ml zijn met hoogstens 20mg/ml.

De meeste dampers hebben lang geleden al een vracht nicotinehoudende vloeistoffen ingeslagen. Koelkasten en diepvriezers liggen vol.  ;-)

2 minutes ago, Vapestar.nl said:

Zou jij het niet fijn vinden als ik een pakketje voor je klaar kon maken waarbij je alleen maar hoeft te mengen?

Ik begrijp het verschil niet, omdat de klant toch zelf thuis moet gaan mengen.

7 minutes ago, Vapestar.nl said:

Ik ben bijvoorbeeld gek op Ethos Crispy Treats :) Ik meng nu zelf mijn nicotine erbij...

Ethos Crispy Treats kun je gewoon kopen mèt nicotinegehalte naar keuze.

@Marianna Zo te horen weten ervaren dampers al hoe ze dit moeten oplossen...Ik ben er net achter! 

En je hebt gelijk, de klant moet alsnog zelf gaan mengen, maar ik maak dan de berekeningen en zorg voor lege flessen en nicotine base in het pakket. Dat scheelt toch een hoop gedoe? Of ben ik de enige die hier moeite mee had? Hahah, misschien ligt het wel aan mijn haarkleur...

@Marianna Ethos Crispy Treats kun je gewoon kopen mèt nicotinegehalte naar keuze. Waar dan in Nederland? Ik dacht dat 20ml met nicotine verboden was?

Beste @Vapestar.nl ik heb even naar jouw site gekeken, en ik vraag mij af of er iemand

de moed heeft om een 11.50 Euro kostende sticker op een Pico te plakken van $19.- :weetnie

1 person likes this

Volgens mij verkoopt Exquisite Liquids die Ethos in 60ml, anders Masque Vapor. 

Het merk The Ark voert jou idee van nic loze liquid met booster flesjes 10ml nic al uit. Ook te koop bij Masque Vapor. Van kenissen uit Portugal heb ik vernomen dat dit ook zo gedaan wordt in stenen winkels in Portugal. 

2 minutes ago, Dr.Smoke said:

Beste @Vapestar.nl ik heb even naar jouw site gekeken, en ik vraag mij af of er iemand

de moed heeft om een 11.50 Euro kostende sticker op een Pico te plakken van $19.- :weetnie

en om daar maar gelijk op aan te haken, een driptip te kopen van €10,75 die je elders voor $1,79 koopt? 

Edited by Danny
2 people like this

1 minute ago, Dr.Smoke said:

Je vergelijkt nu werkelijk de prijs van FT / GB met een NL shop? 

2 people like this

@Dr.Smoke Een Pico van $19?? Naar mijn weten zijn ze €59,95 op de markt in Nederland...En zo'n sticker koop je maar 1x :) Ik weet dat ik het in ieder geval zeker voor over zou hebben!

Just now, tomtactix said:

Je vergelijkt nu werkelijk de prijs van FT / GB met een NL shop? 

voordat je op mij reageert.. ja, en dat is toch niet zo gek als ze daar ingekocht worden?

31 minutes ago, Vapestar.nl said:

Ik had het idee om kant-en-klare pakketjes aan te bieden in mijn vapeshop. Een grote fles e-juice zonder nicotine, een flesje nicotine en lege flessen om alles bij elkaar te mengen. Dat zou toch ideaal zijn? Of mis ik iets belangrijks? Dit is toch niet verboden? Ik zie het nergens anders en ik vraag mij af hoe dat komt... 

Heel veel shops doen dit al. Hoe er wel rekening mee, dat als je klant een hoog nicotine gehalte wil, dat het wel de smaak gaat beinvloeden, omdat er dan extra veel verdund wordt.

bv op 100ml juice zou je om op 3mg/ml uit te komen, al zo'n 25 ml van 20mg/ml er bij moeten doen, als ik dat goed schat uit mn hoofd

1 person likes this

Ik koop sowieso geen commerciele liquids meer, dus val wat dat betreft gelijk buiten de boot.

Maar het voorbeeld wat je aanhaalt zal vast en zeker in het buitenland nog verkrijgbaar zijn met nicotine en in grotere flessen.

Overigens is er al een soort van diy markt voor wat jij voor ogen hebt, de zogenaamde oneshots. Steeds meer liquid makers brengen geen kant en klare liquid meer uit maar alleen de aroma's voorgemixt. Zelf PG, VG en nicotine (naar behoefte) toevoegen en je hebt zo 100+ ml.

Flavour Boss in de UK verkoopt zo bijvoorbeeld flessen in 500 of 1000 ml met 'clone' receptuur.

1 person likes this

@Madman 25ml van 20mg/ml? Ik dacht dat dit juist niet mocht in NL. Er zijn zoveel regels omtrent vapen! Naar mijn weten mag je alleen flesjes van 10ml nicotine houdende liquids of base verkopen. En verkopen zij ook lege flesjes erbij? Zodat je alles netjes kan mengen? Ik dacht juist DE oplossing te hebben voor vapers die geen zin hadden om te rekenen en geen lege flessen hadden. Ik heb het namelijk nog niet online gezien in NL...wil je de websites delen? Een goed idee moet doorgevoerd worden toch?

@Richu Clone receptuur is toch niet hetzelfde? Of ben ik gek? En welke liquid makers verkopen deze "oneshots"? Je maak mij nieuwsgierig :) Zitten ze ook in NL? 

Er zal zeker een markt voor zijn, er zijn vele behulpzame DIY e-liquid calculators beschikbaar, maar zelfs de meest simpele zijn voor (onzichtbare & stille) volksstammen zelfs nog te lastig, na één blik daarop gooit menigeen het bijltje er al bij neer. Als ze zich hier melden dan loodsen we ze er wel doorheen, maar wat zich niet durft te roeren, daar liggen absoluut kansen. Ik zie hetzelfde concept her en der al op ploppen in de landen om ons heen, die hebben wel een iets grotere afzetmarkt dan NL, en vaak al een trouwe YT/blog/social media-schare om zich heen verzameld, dus ik geef je geen garanties tav succes. Maatwerk (ook in PG/VG verhouding en evt. extra smaakshots indien hoog VG zou mooi zijn. Denk ook aan steepadvies, duidelijke etiketten (incl. evt. waarschuwingen), goede instructies (behalve in tekst wellicht ook in beeld/video) en kindveilige doppen.

1 person likes this