Jump to content

Evolution of vape :)


Zefanja

Recommended Posts

1367e966627a717bb3f00a7fc1bf98c2.jpg

Vandaag mijn eerste liquid gemaakt! (Whoop whoop! :) ) Een Rocket Man clone op 60 vg en 40 pg. Moet een weekje steepen, en omfg ik ben zó benieuwd of 'ie lekker is!

Weet ook meteen dat die flesjes van 10 ml aroma eigenlijk veel te weinig ml's hebben om meteen door te stomen om meerdere liquids te maken. Volgende maand maar eens in bulk inkopen, dus!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Hangt van je "aroma" af, samengestelde aroma's/single shots/concentraten daar heb je over het algemeen meer % van nodig i.t.t. hooggeconcentreerde aroma's (waar je dan in een recept een aantal diverse smaken nodig hebt om die samenstelling te maken).


Mijn ADV's bestaan momenteel uit een enkel hooggecontreerd aroma (dus geen recept van meerdere aroma's) en in combinatie met max VG heb ik daar max 5% van nodig (de een zit op 3%, de ander op 5%). Die 10ml flesjes gaan een tijdje mee :-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

En natuurlijk ook van het aantal ml's wat je maakt, lijkt me. Heb nu in totaal zo'n 100 ml gemaakt.

75 ml base
TFA Greek yoghurt 4 ml
TFA Dairy milk 3 ml
TFA Cheesecake graham crust 7 ml
TFA Blueberry wild 9 ml
TFA Cotton candy 2 ml


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
En? Is ie lekker?

Valt op het moment weinig over te zeggen; ben veel te verkouden om er ook maar íets uit te kunnen halen. Wordt dus nog even een paar dagen wachten. :/

Ik weet in ieder geval al wel dat de volgende fles hiervan (als het enigszins te pruimen is) meer richting de 70/30 of 80:20 vg/pg gaat worden. 60/40 is veel te dun.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

ce8386d4a7da21fbf95ec16d7260376b.jpg
Right... na een goeie kop kippen bouillon (ben vreselijk verkouden) en een half uurtje stomen boven een vicks badje heb ik met een frisse neus (en veel te veel nieuwsgierigheid) toch mijn allereerste zelf gemaakte eliquid (dus een Rocket Man clone) maar uit de kast getrokken.

DISCLAIMER: heb in de tussentijd voordat 'ie klaar was met steepen er nog een paar druppels TFA vanilla custard doorheen gegooid!

Ruikt goed; ruikt zoals Rocket Man zou moeten ruiken.

Smaakt ook goed! Zoals al verwacht (ik damp normaal gesproken op 70/30) is de throat hit ietsje te sterk voor mij, maar verder kan dit absoluut een adv gaan zijn. Smaakt (voor zover ik mijn smaak papillen nu kan vertrouwen [emoji848]) meer als een blueberry cheesecake met wat vanille custard erdoor met de romigheid van Griekse yoghurt.

[emoji57]

Ben hierbij dus (alsmede door de heerlijke geuren die nu al van mijn diy unicorn milk af komen) volledig om, en weet absoluut zeker dat ik dit veel vaker ga doen. Krijg ergens deze week nog wat meer aroma's binnen (en de juiste base; 1 liter vg en 1 liter 48 mg pg) en ga dan eens een goeie perzik yoghurt liquid maken. :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...