Jump to content

joyetech Evic two


Guest ToBo

Recommended Posts

dag forumleden

 

Ik heb een vraag in verband met de joyetech evic Two.

In de winkel waar ik de mod kocht zeiden ze mij dat ik. best niet boven de 4.2 volt ga.

Nu heb ik een tank van smoktech tfv8 baby gekocht.

op de coil staat dat het de beste dampervaring geeft op 55-65 watt, maar als ik dit doe ga ik over de 4.2 volt.

de mod zelf kan tot 80 watt gaan, nu is mijn vraag of ik inderdaad over de 4.2 volt mag gaan of niet?

 

bedankt

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Teunis
4 hours ago, Moppersmurf said:

Trek je vooral niks van de kennis van de gemiddelde verkoper aan, experimenteren is de enige manier voor je, begin redelijk laag en bouw dan het wattage op tot het je goed bevalt. Vergeet het voltverhaal maar.

Succes!

Als ik kijk in de dampgids voor beginners wat er staat in de bijlage over volt,

krijg ik toch het gevoel dat de combinatie ohm/watt/voltage best belangrijk is.

Er is zelfs een heel mooi gekleurd tabelletje...

 

Ik ben nu in verwarring. Wil jij mij eens uitleggen, in Jip en Janneke, waarom die tabel er niet toe doet?

Link to comment
Share on other sites

Guest Bartmannetje

Ik volg ook ff.

Heb bijna dezelfde opzet (vtc mini) , heb er alleen de t8 en rba coil inzitten.

Bij de t8 staat hij nu op 60 wat 3.19 volt.

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Teunis
9 hours ago, Moppersmurf said:

 

Watt is de combinatie van Ohm en Volt..  Dat ligt dus effe anders dan je dacht

En ja, wattage is belangrijk voor ons. 

Helaas, ik begrijp het nog niet, vandaar dat ik vroeg om jip en janneke-uitleg.

Ik volg braaf de tabel uit de dampgids van ons forum, maar regelmatig lees ik dat leden op veel hogere wattages en de daarbij behorende volts dampen. Dat verbaasd mij dan wel, maar goed, ieder zijn meug. Nu gaf jij dat ook weer door, zonder uitleg. Ik wil graag weten waarom ik volts mag vergeten en best op pak um beet 15 watt mag dampen.

 

Als voorbeeld: de tabel zegt dat bij 1,8 ohm, ik tussen 5 en 7,6 watt en tussen 3 en 3,7 volt kan gebruiken.

Jij stelde voor om redelijk laag in wattage te beginnen en op te schroeven totdat dit bevalt, en de voltages gewoon te vergeten.

Dit opvolgend kan het er in resulteren dat ik buiten de in de tabel aangegeven waardes kom.

Ik riskeer dan bakkende sapjes en zelfs verbrande coils, althans, volgens de tabel.

 

Wie heeft er nu gelijk, jij of de gepubliceerde tabel?

En als jij gelijk hebt, waarom?

Edited by Teunis
Link to comment
Share on other sites

Guest vpChoultje

Volgens mij gaat dat om verouderde systemen of niet-gemodereerde (zeg ik dat goed?) mods. Tenminste zo had ik dat begrepen. 'k Zat met hetzelfde als jij @Teunis, 't schept bij mij ook verwarrring, dus blijf maar aan de veilige kant zo laag mogelijk in wattage met hoog-ohmige coils.

Link to comment
Share on other sites

Guest Teunis
2 minutes ago, vpChoultje said:

Volgens mij gaat dat om verouderde systemen of niet-gemodereerde (zeg ik dat goed?) mods. Tenminste zo had ik dat begrepen. 'k Zat met hetzelfde als jij @Teunis, 't schept bij mij ook verwarrring, dus blijf maar aan de veilige kant zo laag mogelijk in wattage met hoog-ohmige coils.

Ik laat mij heel graag corrigeren, maar ik meende dat er een natuurkundige wet voor bestaat.

Dan maakt het in mijn ogen niet uit of je 1 van de eerste v/w mods hebt, of de meest moderne.

De wet geldt voor allebei. Zelfs een ongereguleerde mod zal zich aan die regels moeten onderwerpen.

Daarom begrijp ik ook niet dat er leden zijn die op 60 watt dampen en geen verkoolde coils hebben.....

Link to comment
Share on other sites

Guest vpChoultje

Ja dat snap ik wel @Teunis wat je daar zegt, alleen je mod regelt dit voor je. Dus pas als je gaat dampen met een mechmod is dat soort informatie echt van belang.

Volgens mij kun je het overigens zelf wel narekenen met die formuletabel die meen ik in de dampwiki staat.

Zelf heb ik standaard de voltage en wattage zichtbaar op m'n schermpje en ik zorg altijd dat ik zo rond de 4 volt blijf zitten.

 

Volgens mij die mensen die op 60 watt dampen, hebben coils van dik onder de 1 Ohm, en dan moet je het wel verhogen anders verdampt de vloeistof niet (er wordt immers dikker draad gebruikt/meer oppervlak te verwarmen). En dat zeg ik dan wel zonder enige knowhow he... :wink als 't niet goed is wordt ik vanzelf wel gecorrigeerd.

Link to comment
Share on other sites

Guest Teunis
5 minutes ago, Johannes Koning said:

Ik trek mij ook niet zo veel van de volts aan

je moet wel weten waar je mee bezig bent mijn zelfgebouwde pico met een lipo batterij er in geeft nu op 20.2 wat 4.8 volt aan

als ik hoger ga in wattage 40-50 zelfs 6 volt en dampt als een tierelier

Helaas heb ik hier ook niet zo veel aan.

Blijkbaar heb je geen verbrande coils of gebakken sapjes, anders deed je het niet.

Maar waarom heb je dat niet?

Volgens de eerder genoemde tabel zou dat wel moeten.

Link to comment
Share on other sites

Guest Bartmannetje

Ik ben er ook niet zo in thuis, maar het ligt er ook aan wat voor coils je gebruikt. Als je een 1.8 op 4 volt zet krijg je en behoorlijk ranzige smaak volgens mij. Vuur nu op 60 watt met en t8 geloof 0.15ohm ongeveer. Das en mooie damp en niet warm. Zet ik hem op 40 wat doet hij bijna niets. Moet zo de tabel even opzoeken, maar de tabellen die ik vooralsnog gezien heb houd geen rekening met sub ohm.

 

Link to comment
Share on other sites

Guest vpChoultje
2 minutes ago, cleootje pio said:

@Teunis op deze pagina van de dampwiki is de wet van ohm nader toegelicht.

De vapingchart die in de dampgids voor beginners staat opgenomen is gebaseerd op gegevens van een tijd geleden toen er voornamelijk singlecoils met dunne draad werden gebruikt. 

 

't zou misschien handig zijn als die info zou worden aangepast of dat erbij zou worden gezet, want verwarrend is 't wel. 'k Heb in het begin ook me suf gestaard naar die tabel in de dampgids en dacht dat ik me daaraan moest houden. Pas later bij 't lezen van de dampwiki heb ik zelf wat berekeningen zitten maken aan de hand van de coil die ik toen gebruikte met behulp van die formules in de wet van ohm en toen pas ging 't een beetje dagen. 't Gaf in elk geval meer zekerheid dan die vapingchart.

Link to comment
Share on other sites

Guest Teunis
2 minutes ago, vpChoultje said:

 

't zou misschien handig zijn als die info zou worden aangepast of dat erbij zou worden gezet, want verwarrend is 't wel. 'k Heb in het begin ook me suf gestaard naar die tabel in de dampgids en dacht dat ik me daaraan moest houden. Pas later bij 't lezen van de dampwiki heb ik zelf wat berekeningen zitten maken aan de hand van de coil die ik toen gebruikte met behulp van die formules in de wet van ohm en toen pas ging 't een beetje dagen. 't Gaf in elk geval meer zekerheid dan die vapingchart.

@Karin Spaink, of iemand anders van beheer:

Willen jullie dit voorstel eens bespreken?

Die tabel is inderdaad heel verwarrend.

Link to comment
Share on other sites

Guest vpChoultje

@Teunis, 'k weet niet of je het ooit al eens gedaan hebt, maar 't is best wel leuk - tenminste vond ik zelf - om wat te stoeien met die formules uit de dampwiki. Misschien dat het daarmee allemaal wat duidelijker wordt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Teunis
Just now, vpChoultje said:

@Teunis, 'k weet niet of je het ooit al eens gedaan hebt, maar 't is best wel leuk - tenminste vond ik zelf - om wat te stoeien met die formules uit de dampwiki. Misschien dat het daarmee allemaal wat duidelijker wordt.

Ja, was ik al mee bezig, vandaar dat ik wat stilletjes was.

Ik ga mij hier maar aan vasthouden, en de chart vergeten.

Ik hoop wel dat beheer er wat mee kan/wil doen, want verwarrend en klaarblijkelijk achterhaald!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...