KennethFX

Welke mod om te beginnen

64 posts in this topic

Beste leden,

Mijn naam is Kenneth zoals jullie al wel hebben kunnen lezen, Ik ben 26 jaar oud en ben het normale roken al een tijdje beu ik rook dan ook al 14 jaar. 

Nou ben ik in 2011 al via een vriend in aanraking gekomen met de e-sig maar was er toen nogal sceptisch over. Nu is hij zelf ook weer begonnen met dampen en heb het een aantal keer geprobeerd en heb wat meer onderzoek gedaan en ben ik toch wel geintresseerd. Nu ben ik van plan deze week een starterskitje te halen en is mijn oog gevallen op of de eleaf pico 75W of de pico mega 80W, Ik zit zelf te denken aan de 80W in verband met de 26650 batterij en de levensduur daarvan. Welke opties zijn er nog meer? ik wil tot zon 70 euro uitgeven voor alleen de mod met tank.

Groetjes Kenneth

1 person likes this

Welkom op het forum, je vragen zijn behoorlijk divers.

Je zegt het vaker te hebben gedaan, was dit mtl (inhaleren via mond naar long) of rechtreeks naar binnen (dl)

Dit is zeker een pre om te weten wbt je aankoop.

Doe je het om te stoppen met peuken of zoek je een vervanger daar voor.

De mods die je opgeeft zijn op dit moment totaal niet belangrijk, het zijn wel prima mods maar eerst moet je weten waar je sweetspot ligt, onzin om met zo'n kanon te lopen voor 10-12 watt.

Ga eerst na dl of mtl, kun je proberen in een stenen winkel of via via of je maat.

Goede Mtl tanks zijn de nautilus mini, kayfun 5 / mini en ook de nectar zijn oke (nog wel meer en die komen zo bij andere reageerders) voor dl (kayfun 5 kan dit ook) zijn tanks als de merlin serpent goblin theorem goede tanks met redelijk grote wolken.

Voor de extreme wolken vrijwel alles met een velocity deck.

Ik heb geen ervaring met 26650 batterij maar de 18650 25r van samsung is een prima goedkope batterij en nu in de aanbieding bij nkon.

Wil je zelf gaan wikkelen, of fabriektank?
Hybride is ook mogelijk, sommigen hebben de mogelijkheid voor fabriekscoil, maar ook zelfbouw deck(RBA).
Beide Pico's is niks mis mee.
Je hebt toch een reserve accu nodig, dus de 75w is voldoende.
En denk aan een goede lader

1 person likes this

Ik zou graag een vervanger voor de sigaret willen en overstappen op dampen, Die vriend heb een EGO nog wat haha en een 200W mod, Ik heb ze allebij geprobeerd en zon mtl is leuk maar ik denk dat ik heel snel over zou stappen naar een dl vandaar dat ik meteen een wat grotere wil. Ik ga in het begin nog niet zelf wikkelen en zal fabriekscoils gebruiken. Extra batterijen koop ik inderdaad zoiezo bij dus dan zou de Mega overbodig zijn?? Ik zoek eigenlijk gewoon een mod waar ik de komende tijd goed mee vooruit kan en zie dat de pico goed word aangeprezen vandaar. 

Je wilt een vervanger...

Ik denk beter dat je het kunt zien als hulpmiddel dan vervanger want dan ben je zo weer terug bij af..

Het moet echt een mindset zijn om van die peuken af te komen, daarbij kun je een hulpmiddel gebruiken en een esig werkt daar bij prima moet ik zeggen na ruim 14 maanden geen peuk meer op te hebben gestoken.

In het begin nog niet teveel zakken met je nico behoefte anders ga je ook zo weer terug, de nico is verslavend maar uit onderzoek gebleken niet de slechtste stoffen in een peuk.

Met een pico kan je iig alle kanten op en is een prima mod, wel is er dit jaar weer een hoop nieuws uitgekomen met oa de dual pico.

Gezien dat je fabriekscoils wilt gebruiken kan ik alleen de helmut en de baby beast (beide smok) aanbevelen(heb andere te weinig gebruikt om te oordelen), redelijk grote wolken en een prima smaak.

kangertech subtank mini is een goede starter

1 person likes this

Mijn mindset is er al helemaal op ingesteld al een tijdje trouwens en ik ben er zeer van overtuigd dat ik geen sigaret meer zal aanraken dan, Voornamelijk door de smaak en de bezigheid zelf. Ik denk ook dat ik iemand ben die flink door zal dampen nu rook ik minimaal 1 sigaret per uur, Het word steeds viezer en het is ongezond daarbij blow ik ook nog eens wat ik nu al 2 dagen heb laten liggen en nog meer mee wil stoppen dan het roken zelf. Het dampen bevalt me dan ook 100 keer beter dan een sigaret of een jointje. ik heb bij die vriend op verschillende wattages gedampt en vond zelf dampen met een wat hoger wattage fijner laten we zeggen boven de 30W, Vandaar ook mijn keuze naar een iets grotere mod ipv een 20W ofzo.

Daarbij wil ik zeggen dat bij ons dichtbij in de buurt 1 zaak zit waar ze de pico 75W gewoon op voorraad hebben liggen en verder niet zon uitgebreid assortiment hebben of je gaat naar hogere wattages of het is weer een stuk minder. Dus als jullie mij de pico aanraden ga ik hem zeker ophalen vrijdag.

1 person likes this

De pico 75 watt is zeker een aanrader, hier 1 voor mee naar het werk en nog 1 tje voor thuis die mooi moet blijven :-)

1 person likes this

Posted (edited)

De Pico met Melo is een uitstekend setje dus zeker een aanrader, later kun je er gewoon een andere tank indien je dit wilt.

Wel zou ik een aparte lader bestellen voor het op laden, dit kun je goedkoop samen met reserve accu's bestellen bij dampaccu.nl
http://www.dampaccu.nl/18650/samsung-18650-inr18650-25r.html
Deze accu's zijn nu in de aanbieding en uitstekende accu's.

Edited by Wammus

Okee en de bijbehorende tank de melo 3, Zuipt deze veel vloeistof? wat ik zie heeft deze wel een goede smaak alleen is hij maar 2ML, Welke tank raden jullie aan om met wat meer inhoud die niet perse als een idioot vloeistof zuipt?

Just now, KennethFX said:

Okee en de bijbehorende tank de melo 3, Zuipt deze veel vloeistof? wat ik zie heeft deze wel een goede smaak alleen is hij maar 2ML, Welke tank raden jullie aan om met wat meer inhoud die niet perse als een idioot vloeistof zuipt?

De eerder genoemde subtank

Oh kijk 10 batterijen voor 33 euro is geen geld inderdaad, Zal er meteen wat bestellen plus lader had gelezen dat opladen via de usb ook niet de beste manier is en zeker niet de snelste.

dus de melo is wel een fatsoenlijk tankje, oke nou dan weet ik voor nu denk ik genoeg en zal het de pico starterskit worden.

De kanger bedoelde je zie ;-}

Of je tegen een muur l*lt :gek 

7 people like this

4 minutes ago, Cyber_Huub said:

De "Melo 3 mini" heeft 2ML, de "Melo 3" heeft een inhoud van 4ML (dat is degene die ik heb op men Pico Mega).

Ik weet niet of de Melo 3 tank ook past op de normale Pico.

7 minutes ago, KennethFX said:

Okee en de bijbehorende tank de melo 3, Zuipt deze veel vloeistof?

Hangt dat af van de tank? Dacht dat ze allemaal evenveel verbruiken, bij normaal gebruik

Ik zou idd voor een subtank mini gaan.. Met de OCC-coils, niet met de SSOCC coils, want die zijn me een partij ruk.. Voordeel van de Subtanks is dat er een rba bijzit, waarmee je het zelfbouwen evt. kan leren, mocht je dat willen. De smaak van de subtank is iig beter, de coils gaan langer mee en de tank heeft meer inhoud dan de Melo 3 mini.

De Pico is een fantastisch modje en een waardige beginner! Klein, handzaam, makkelijk te bedienen. Enige puntje kan de batterijdeksel zijn die wat lastig loskomt als je wat minder kracht in de vingers hebt..

1 person likes this

@Cyber_Huub Heey muren hebben ook gevoel haha, ik weet ook niet alles maar ben er mee bezig.

@Papaoutai  Sorry ik bedoel de mini uiteraard die bij het 75W starterskit zit, Ligt het eerder aan je coils zeker?

@TheRich Van het dopje verwacht ik niet zoveel problemen, dus jullie raden de kanger subtank mini aan dan zal ik deze erbij bestellen het gaat mij in eerste geval om of de mod zelf degelijk is zodat ik een beetje kan opstarten. Het zelf bouwen vind ik zeer intressant evenals het zelf gaan maken van liquids alleen zijn dit wat latere processen. Het zal waarschijnlijk ook niet blijven bij de pico uiteindelijk wil toch ook wel een 200W al is het voor de hobby. 

1 person likes this

5 minutes ago, KennethFX said:

@TheRich Van het dopje verwacht ik niet zoveel problemen, dus jullie raden de kanger subtank mini aan dan zal ik deze erbij bestellen het gaat mij in eerste geval om of de mod zelf degelijk is zodat ik een beetje kan opstarten. Het zelf bouwen vind ik zeer intressant evenals het zelf gaan maken van liquids alleen zijn dit wat latere processen. Het zal waarschijnlijk ook niet blijven bij de pico uiteindelijk wil toch ook wel een 200W al is het voor de hobby. 

Je kan de pico ook los bestellen, hè? Let echt op het type coils wat je bestelt. De SSOCC coils (rond) zijn echt slecht, verbranden snel en als ze dat niet doen gaan ze kort mee. De OCC (vierkant) daarentegen zijn  een heel ander verhaal.

Indien interesse, heb ik het spul liggen :wink

1 person likes this

Posted (edited)

Als je nog 1 inhoudelijk bericht post, krijg je toegang tot het 'te koop' onderdeel op het forum. Wie weet zit er iets voor je bij...

(ik verkoop vierkante OCC coils en een subtank nano)

:bloem

Edited by Tjik
1 person likes this

@Cyber_Huub De pico of de subtank?

@TheRich Ik zal er rekening mee houden ik ga vrijdag naar de vapeshop en zal daar ook nog het en ander vragen 

29 minutes ago, Papaoutai said:

De "Melo 3 mini" heeft 2ML, de "Melo 3" heeft een inhoud van 4ML (dat is degene die ik heb op men Pico Mega).

Ik weet niet of de Melo 3 tank ook past op de normale Pico.

Hangt dat af van de tank? Dacht dat ze allemaal evenveel verbruiken, bij normaal gebruik

Melo 3 en Melo 3 mini zijn onderling perfect uitwisselbaar . De schouw is langer en glasje is langer , maar beiden zijn voor de rest 100% gelijk .

1 person likes this

1 minute ago, KennethFX said:

@Cyber_Huub De pico of de subtank?

Beide en evt met goede accu's