Jump to content

De Keras RTA van Atmizoo


Eelco

Recommended Posts

Een geweldige atomizer met schizofrene trekjes.

 

De Keras wordt geleverd in een metalen doosje met een kartonnen insteekhoes. Het is het eerste artikel van Atmizoo wat niet in een kartonnen doos wordt geleverd: een reviewer zou zo maar kunnen zeggen dat het product "Well presented" is. 

Naast de met kunststof tank voorgemonteerde Keras (inclusief driptip) zitten er een glazen tank, reserve postschroeven, en een complete reserve set o-ringen bij. Ook wordt er een adapter 510 pen meegeleverd die je nodig hebt als je de RBA vervangt voor een fabriekscoil.

 

Als er iets is wat ik in de afgelopen twee jaar hen geleerd over dampen is het wel dat exclusiviteit en hoge prijs geen garantie zijn voor goede kwaliteit. De Keras van Atmizoo is echter beide: een dure tank die je als Nederlander (of Belg) alleen in Griekenland bij de makers zelf kunt bestellen.

Ik heb maar heel even getwijfeld of ik deze tank wel zou moeten kopen. Ik ben namelijk nogal een fan van Atmizoo.
Hun mods zijn goed gemaakt en hebben bovendien een esthetiek die me bevalt: een vriendelijke industriële uitstraling zonder versiering. Ze zijn ook slim bedacht: de vuurknop is een wonder. Simpel in gebruik, simpel om te locken. Werkt altijd: eigenlijk de beste vuurknop die ik ooit op een mech ben tegengekomen.
Minstens net zo belangrijk is de manier waarop Atmizoo naar hun eigen producten kijkt. Voor hen is elk onderdeel iets wat ooit in de toekomst te vervangen moet zijn en deze worden dus allemaal via hun website apart te koop aangeboden: ook voor hun oudste modellen. Hun mods zijn dus werkelijk "Rebuildable". Voor de Keras gaat dit ook op: het is mogelijk om een compleet exemplaar samen te stellen uit alle losse onderdelen die op de site van Atmizoo worden aangeboden. 

 

KERAS-GIGA-SSM-SSIM-3-500x500.jpg

Keras Giga met PMMA tank

 

De Keras is er in twee maten: de Giga en de Nano. Alleen het bovenste gedeelte van de tank verschilt (tank, topcap en schoorsteen). De base met airflowring en RBA deck zijn in beide hetzelfde.

 

Het RBA deck is als complete unit te verwijderen en te vervangen door een Aspire Atlantis coil. Hoewel dit de tank geschikt maakt voor zowel zelfwikkelaars als liefhebbers van fabriekscoils vraag ik me af of dit echt nuttig is. De Atlantis coils maken van de Keras een echte sub-Ohm tank terwijl de RBA beter geschikt is voor MTL gebruik. Het luchtgat onder de coil is namelijk 2mm groot. Hierdoor wordt trouwens een groot gedeelte van het bereik van de airflowring op de base nutteloos bij gebruik van de RBA.

Zowel de Keras Giga als de Nano zijn te krijgen in twee uitvoeringen: met een geborsteld oppervlak, maar ook in een gezandstraalde versie (vergelijkbaar met de Russian 91%). 

Ik heb in eerste instantie de Keras Nano aangeschaft, een paar weken later gevolgd door de Nano naar Giga conversie set. Atmizoo claimt dat de tank onmiddellijk te gebruiken is: alle onderdelen zijn goed gewassen en gesteriliseerd met stoom. Ik heb de tank inderdaad onmiddellijk zonder wasbeurt in gebruik genomen.

De Keras is de best gemaakte tank die ik ooit heb gehad. Elk onderdeel is goed afgewerkt en alles past zonder ook maar de minste speling. Dit terwijl alle onderdelen zonder problemen weer van elkaar geschroefd kunnen worden, ook als ze een hele dag of langer in gebruik zijn geweest of nog warm zijn: tot nu toe heb ik nog geen tang of urenlange koelkast sessie nodig gehad. Voor mij (als kluns) is dit een aangename verrassing: ik loop niet de kans mijzelf of de tank onherstelbaar te beschadigen doordat ik gereedschappen nodig heb waarmee ik eigenlijk niet overweg kan.

 

De Keras is slim ontworpen, zonder overigens veel features te bieden die tegenwoordig standaard zijn. Zo zit er geen mogelijkheid op om de vloeistof toevoer af te sluiten waardoor bijvullen wat sneller moet dan gebruikelijk.
De airflow ring is hoog: bijna een centimeter. Hierdoor is deze zeer gebruiksvriendelijk. Doordat er iets speling is ten opzichte van de hoogte van de base blijft hij goed te verstellen, ook als de tank op een mod zit. 
In het ontwerp van deze tank wordt er een enorme hoeveelheid o-ringen gebruikt, om lekkage te voorkomen maar ook om de pluspool van de 510 pen (die overigens niet verstelbaar is) te isoleren. Bij de tank wordt trouwens een complete reserve set meegeleverd. De tank bestaat uit een enorme hoeveelheid onderdelen en de "explosie" tekeningen zien er tamelijk imponerend uit, maar in het gebruik werkt alles juist zeer simpel. 

 

Keras-RBA-deck.jpg

 

Foto van de RBA unit: los en gemonteerd in de base

 

De RBA is een sectie van de tank wat, zoals gezegd, in het geheel verwijderd kan worden en kan worden vervangen door een Atlantis coil. Het formaat van het deck is dan ook vrij klein: iets meer dan een centimeter breed. Het deck werkt ongeveer hetzelfde als bij een Kayfun Lite. Naast de schroeven zitten er twee nokjes om de draad vast te houden terwijl je de schroeven vast zet. Hoewel dit eigenlijk heel goed werkt beperkt het ook de draaddikte: dikker dan 26 AWG zal waarschijnlijk niet passen.
In de praktijk heb ik geen enkel probleem om op dit beperkte formaat te werken, maar misschien komt dit ook wel omdat ik gewend ben om op een nog kleiner formaat te werken: de Sophia V2 van Leo heeft een doorsnede van krap 9mm. 

Wicken gaat ongeveer hetzelfde als met de Kayfun Lite, al heb je uiteraard maar heel weinig katoen nodig. Feitelijk vind ik dit een goede zaak, want hoe minder katoen je hoeft te gebruiken, hoe vlugger de bijsmaak van dit materiaal verdwenen is.
In de Nano uitvoering van de Keras zijn de toleranties voor de wick iets kleiner dan in de Giga uitvoering. In het begin had ik kleine probleempjes omdat ik wat meer katoen gebruikte dan noodzakelijk is. Waarschijnlijk hebben de reviews van Qorax Stan en Todd me op het verkeerde been gezet: Qorax Stan gebruikt namelijk Rayon in plaats van katoen en daar heb je vaak iets meer materiaal van nodig.

Door het kleine formaat van de verdampingskamer is de smaak zeer goed, zowel in Nano als in de Giga uitvoering: in de Giga uitvoering gebruik ik echter wel coils van rond de 0,9 Ohm, terwijl ik in Nano uitvoering rond de 1,2 Ohm zit (beide op een mech).

 

Uit nieuwsgierigheid heb ik ook een setje Atlantis coils gekocht om te testen hoe deze in de Keras werken. Ze doen het prima: zelfs op het hogere vermogen die deze coils vragen blijft de tank bruikbaar, al zal gebruik van een metalen driptip al snel onaangenaam worden. De tank zelf wordt niet zo heet dat hij onbruikbaar wordt. 
Ik vind echter het verschil in dampervaring tussen kant-en-klare coils en de RBA erg groot en ik vraag me af hoeveel mensen werkelijk zitten te wachten op een tank die, uitgerust met de RBA, voornamelijk als MTL tank geschikt is, en mensen die DL dampen en daar alleen fabriekscoils voor willen gebruiken. De "Grote Triton" coils passen natuurlijk ook, en er bestaat een 1,8 Ohm Clapton coil voor deze tank: helaas is deze voor mij niet bruikbaar aangezien ik eigenlijk alleen maar mechs gebruik. 

 

De Keras is in het dagelijks gebruik een redelijk simpele tank. Tijdens transport wil hij (waarschijnlijk door temperatuurverschillen) een minieme hoeveelheid lekken door de luchtgaten van de airflow. Het gaat dan om een enkele druppel, maar toch vind ik het jammer dat je dit niet kunt voorkomen door de liquid control dicht te draaien. Als ik de tank 's nachts neerleg heb ik geen enkele lekkage. 
Dit ontbreken van liquid control zorgt er ook voor dat bijvullen iets meer aandacht vraagt dan normaal: door het wegvallen van de onderdruk in de tank moet het bijvullen vrij snel gebeuren om flooding te voorkomen. 

 

Ondanks kleine probleempjes ben ik erg blij met deze tank. Voornamelijk door de geweldige kwaliteit van de onderdelen en de mogelijkheid om zonder problemen vervangende onderdelen aan te kunnen schaffen. Hierdoor verwacht ik een lange levensduur en een lange gebruiksduur. Voor mij rechtvaardigen beide de hoge aanschafprijs. Daarnaast vind ik het een erg mooie tank die zich op een plezierige wijze net even onderscheid van de rest. 

Ik raad aan om, mocht je de Keras willen kopen, in eerste instantie de Giga uitvoering aan te schaffen omdat deze beter wickt. De topcap van de Nano versie is echter iets aangepast sinds ik mijn exemplaar heb gekocht, dus misschien hebben nieuwere exemplaren niet de probleempjes die ik ondervind.

Volgens Atmizoo trouwens blijft ook met de Griekse versie van de TPD, de Giga versie gewoon beschikbaar omdat deze voor november 2016 op de markt was verschenen.

 

  • Giga version specs
    • Diameter: 22.0mm
    • Length: 54.0mm (drip tip and male pole not incl.)
    • Weight: ~81g
    • Capacity: 3.8ml (rebuildable deck installed) / 4.0ml (factory coil installed)
    • Prijs: € 105.40 exclusief shipping en PayPall fee
  • Nano version specs
    • Diameter: 22.0mm
    • Length: 35.0mm (Borosilicate tank installed) / 34.50mm (PMMA tank installed) – (drip tip and male pole not incl.)
    • Weight: ~57g
    • Capacity: 2.0ml (rebuildable deck installed) / 2.1ml (factory coil installed)
    • Prijs: € 117.80 exclusief shipping en PayPall fee

 

Gekocht via de website van Atmizoo.

Losse onderdelen zijn hier verkrijgbaar via de website van Atmizoo.

Edited by Eelco
  • Like 13
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Een kleine update aan het Keras front.

 

Atmizoo heeft de schoorsteen van de Giga versie gereviseerd waardoor nu de topcap van de Nano versie ook op de Giga past. De Giga wordt door de nieuwe opzet ook iets korter. Bovendien is hierdoor de Nano-naar-Giga conversie set meer dan een tientje in prijs gezakt (al is het vreemd genoeg op dit moment goedkoper om de twee benodigde onderdelen –de tank en schoorsteen– los te bestellen).

 

Ondertussen gebruik ik de Keras vrijwel onafgebroken sinds ik deze eind november 2016 heb ontvangen. Ik ben nog steeds heel blij met de tank en gebruik deze afwisselend in de Nano en Giga uitvoering, al naar gelang ik de voorkeur geef aan een grotere tankinhoud of een kortere setup (al gebruik ik de Giga uitvoering alleen met 18500 en nooit met 18650 batterijen). Qua smaak is de Nano versie (geloof ik) ietsjes beter dan de Giga uitvoering. Smaak is sowieso goed: ik ben behoorlijk gezakt in het percentage aroma wat ik gebruik (tot zo'n 50% aan toe) maar dat kan wellicht ook een veranderde voorkeur als oorzaak hebben.

 

Ik heb nog niet gemerkt dat er een onderdeel aan het verslijten is en gebruik ook nog steeds de originele o-ringen (waarschijnlijk blijven deze in goede staat doordat ze op de plaatsen waar ze het meest te lijden hebben dubbel zijn uitgevoerd).

 

De eerste indruk van kwaliteit blijft dus overeind: dit is de best gemaakte en uitgedachte tank die ik ooit in mijn handen heb gehad of heb gebruikt.

Edited by Eelco
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

En bedankt maar weer Eelco :duim! Dankzij jou ben ik nu weer een honderdtal Euro's lichter geworden.

Misschien willen de moderators even een onderzoek starten naar deze man, want volgens mij is ie gewoon een werknemer die provisie krijgt van Atmizoo.....:ja

 

Ik hoop dat de Keras mij ook gaat lyrisch bevallen zoals je beschrijft. In ieder geval ben ik wel even klaar met m'n Squape RS. Op zich een goed ding maar haalt het niet bij een (m'n) Erl qua smaak, het lijkt net of in een Squape alle sapjes "wateriger" worden. Nu is dat m'n "werkpaard" dus dan ben ik iets minder kieskeurig, maar het blijft toch ook knagen.....

De Erl is helaas te fragiel (voor mij) om in werkomstandigheden goed te kunnen functioneren (er zij al aardig wat glaasjes gesneuveld) en heeft net de verkeerde diameter voor een Dani, maar dat is een persoonlijke keuze.

Ik denk wel dat de Keras een waardige (en meer smaakvolle...) opvolger gaat worden van de Squape.

Het is een Nano SS matte geworden en heb er ook meteen een Giga schoorsteen en glas bij genomen.

 

Nou stoppen met die review's van je, tenzij je werkgever mij kortingen gaat geven........:f45

 

Cheers, Menno

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, M3NN0 said:

Nou stoppen met die review's van je, tenzij je werkgever mij kortingen gaat geven........

Ik stop er wel zo'n beetje mee: ik ben wel uitgekocht zo langzamerhand :-)

 

Ik heb zelf een tijdje een clone van de eerste Squape gehad, maar daar was ik ook wat minder blij mee. Als een echte R (s?) een beetje op dat ding lijkt kan ik wel zeggen dat de Keras heel wat beter is. Ik hoop dat deze jou gaat bevallen (en als je er problemen mee hebt, schroom dan niet om contact op te nemen). 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, Eelco said:

Ik stop er wel zo'n beetje mee: ik ben wel uitgekocht zo langzamerhand :-)

 

Ik heb zelf een tijdje een clone van de eerste Squape gehad, maar daar was ik ook wat minder blij mee. Als een echte R (s?) een beetje op dat ding lijkt kan ik wel zeggen dat de Keras heel wat beter is. Ik hoop dat deze jou gaat bevallen (en als je er problemen mee hebt, schroom dan niet om contact op te nemen). 

 

Ha, ja uitgekocht ben je snel bij Atmizone...... Maar laten we wel wezen: kwaliteit duurt langer dan de pijn in je portemonnee. De Squape is en mengelmoes van kloon en origineel, en alhoewel ik er echt wel plezier aan beleef is dat niet zoveel als aan een Erlkonigin (zowel kloon als origineel, heb je die ook ooit gehad misschien?).

Heb ook nog zitten dubben over een Kayfun, maar zou m'n god niet weten waar te beginnen qua type (3,4,5, Lite, pawns edition, weet ik 't wat), en heb altijd al een zwak gehad voor "de underdog". Waarmee ik niet wil zeggen dat een Kayfun niks is hoor (voor je 't weet heb je ruzie....).

 

Ik ben er in ieder geval achter dat ik echt wel een MTL'er ben, en daar is de Keras voor gebouwd zo te zien.

Wat mij echt over de streep trok is dat je de Keras al een tijdje gebruikt en zodoende al wat ervaring in je review stopt. Als je "joetjoebers" bekijkt dan wordt er een nieuwe coil en wick geplaatst en instant is de smaak "incredible"...... heel leuk, maar als ik zelf een nieuwe coil/wick trek (uiteraard met vloeistof laten volzuigen) dan duurt het toch wel een een stuk of wat trekkies voordat er wat positiefs met m'n smaakpapillen connectie gebeurt.

 

Mochten er "issues" zijn dan maak ik graag gebruik van je expertise.

Voorlopig eerst maar als een waakhond door de brievenbus uitkijken naar een geel/rode bus....

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

De Erlkönigin ken ik niet: ik zei al dat ik echt niet alles ken :-)

 

Eigenlijk is het raar dat de Keras zo weinig credits krijgt: in Amerika zijn ze op het ECF er best wel dol op. Maar ook daar lees je er maar weinig over, behalve af en toe een enkele opmerking tussendoor.

Atmizoo post ook daar maar weinig: het blijft een ieniemienie Grieks bedrijfje blijkbaar.

Link to comment
Share on other sites

Goed, ze is binnen! Eerste indruk is spot on, zoals Eelco al in z'n review schreef.

Heb de Keras snel opgezet met een single micro Kanthal 1.5 Ohm coil op 12.5 watt op een Dani.

Opbouwen is in een poep en een zucht gedaan en gaf geen probleem. Geen "flooding" en ook geen dry hits, gebruik niet anders dan Muji katoen middels de "schotse roll".

Smaak is, nadat de katoen bijsmaak verdwenen is, positief.

Positief, dat is het Menno? Eh, ja....... de Erl is gewoon m'n referentie, maar ik ben ook heel erg blij dat de Keras mijn referentie kan evenaren!

Ook ben ik blij dat ik meteen de Giga tank erbij heb genomen, er gaat niet heel erg veel vloeistof in de nano (duh!).....

 

Ook minpunten? Ja! (toch zijn deze persoonlijk).

- Driptip is te dik. Uiteraard heb ik andere liggen maar deze hebben geen "kraag", dus m'n driptip drukte ik zo tegen m'n coil aan. Natuurlijk ga ik wel een andere driptip vinden die naar 't zin is voor m'n bekkie.

- Geen verstelbare centerpin; Dit wist ik al bij aanschaf, soms kom je ermee weg soms niet. De Dani heeft ook geen verstelling dus er zit een kleine kier tussen atomizer en mod. Dit minpunt kan dus net zo goed op conto komen van de Dani. Gelukkig zijn er vulringen/shims in de handel, dus ook dit gaat ge-tackled worden.

Misschien dat ik de centerpin van de Dani nog ga bewerken met een Dremmel en een mini freesje, nog even over dubben.

 

Een mooie tank dus met een lekker dik glas, ideaal om mee naar het werk te gaan. Misschien ben ik wel gek om zo'n tankje daarvoor te gaan gebruiken, maar aan de andere kant heb ik 'm niet alleen voor het mooi gekocht. Van een butsje en een krasje krijgt ie ook nog "patina" en wordt zodoende nog persoonlijker.......toch?

Het glas zal uiteraard ooit wel weer een keer gaan sneuvelen (alhoewel het minstens 2x zo dik is als van een Erl) dus op de wishlist een RVS tank omhulsel (dat wordt de schuifmaat tevoorschijn halen, meten en het WWW af struinen....).

Spijtig voor de SQuape Rs dat ie nu in een la gaat verdwijnen, reserve wezen te liggen......... had ie maar beter z'n best moeten doen ;-)

 

Eelco nogmaals bedankt voor de review! Je hebt geen woord verkeerd gezegd over dit fantastische produkt van Atmizone, Cheers!

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, M3NN0 said:

Een mooie tank dus met een lekker dik glas, ideaal om mee naar het werk te gaan. Misschien ben ik wel gek om zo'n tankje daarvoor te gaan gebruiken, maar aan de andere kant heb ik 'm niet alleen voor het mooi gekocht.

Groot gelijk: bij mij gaat alles ook gewoon mee op pad :-)

 

Wat betreft de driptip: ik vind ze juist fijn omdat ze ongeveer hetzelfde formaat hebben als een sigaret.

 

Als je wil heb ik hier nog twee metalen Ray's liggen van Atmizoo: deze zijn aan twee kanten afgeslepen (dus plat). Mag je zo hebben (betaal ook de postzegels). Ik heb ze allebei bij tweedehands spul gehad, maar ik vind de ronde acryl versies veel prettiger.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Eelco said:

Groot gelijk: bij mij gaat alles ook gewoon mee op pad :-)

 

Wat betreft de driptip: ik vind ze juist fijn omdat ze ongeveer hetzelfde formaat hebben als een sigaret.

 

Als je wil heb ik hier nog twee metalen Ray's liggen van Atmizoo: deze zijn aan twee kanten afgeslepen (dus plat). Mag je zo hebben (betaal ook de postzegels). Ik heb ze allebei bij tweedehands spul gehad, maar ik vind de ronde acryl versies veel prettiger.

Eelco, wat ben je toch een lieverd! Toch bedank ik ervoor, ik heb hier al van die afgeplatte tips liggen. Krijg er altijd ruzie mee omdat ik zowel links- als rechtshandig damp, dan zit ie net weer een paar graden teveel gedraaid in/op m'n lip....... Ja ik weet 't mierenneuken! Trouwens als ik de Giga schoorsteen erin zet dan is er weer een basis waar de driptip weer op kan rusten, dus eigenlijk heb ik alleen een andere tip nodig in "nano" uitvoering. 

 Heb ondertussen 2 nano tankjes en een halve Giga weg gedampt....... Heerlijk ding is het! 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Pac said:

Atmizoo maakt wel heel leuke dingen. En gvd, ik zie dat de dingoo in aanbieding…

Ja, ik ben echt wel een fan van hun spullen :-)

 

De Dingo is geloof ik al een jaar of twee voor die prijs te koop bij ze, maar ze hebben geloof ik alleen de gepolijste versie nog.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Eelco said:

Ja, ik ben echt wel een fan van hun spullen :-)

 

De Dingo is geloof ik al een jaar of twee voor die prijs te koop bij ze, maar ze hebben geloof ik alleen de gepolijste versie nog.

 

Klopt voor de gepolijste versie, en goed om te horen dat ie al een tijdje aan deze prijs te Koop staat. Na mijn trouwfeest binnen 3 weken zal ear weer budget vrijkomen. Misschien koop ik me Dan een leuke mod van atmizoo. Ik moet nog uitzoeken dewelke

Link to comment
Share on other sites

De Roller is de meest flexibele uiteraard vanwege de verschillende formaten batterijen die er in kunnen, maar de Lab is duidelijk een meer efficiënt ontwerp. Doordat deze uit minder onderdelen bestaat is er een merkbaar verschil in voltage verlies. Ook is de ingebouwde zekering een bonus en is de switch iets makkelijker op de juiste plek te plaatsen nadat je deze hebt schoongemaakt.

 

Het blijven allemaal echter mechs voor mensen die op een lager vermogen dampen: als je met lage weerstanden dampt kun je beter naar een moderner ontwerp kijken.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Pac said:

 

Klopt voor de gepolijste versie, en goed om te horen dat ie al een tijdje aan deze prijs te Koop staat. Na mijn trouwfeest binnen 3 weken zal ear weer budget vrijkomen. Misschien koop ik me Dan een leuke mod van atmizoo. Ik moet nog uitzoeken dewelke

Eh, budget wat vrijkomt na het trouwen.... Ik weet niet hoor, ik zou iets van Atmizoo op je uitzet lijst zetten! ;-) 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, M3NN0 said:

Eh, budget wat vrijkomt na het trouwen.... Ik weet niet hoor, ik zou iets van Atmizoo op je uitzet lijst zetten! ;-) 

 

Neen hoor, in mijn ogen blijft dampen een verslaving en ik wil niet dat andere mensen voor mijn verslaving betalen. Dat zal ik zelf wel doen ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, M3NN0 said:

Daarom noem ik 't een "hobby"...... Wat een jeuk woord! 

 

Het is ook een hobby, en iedereen vind het ook leuk dat ik damp ipv analoog rook.

9 hours ago, Eelco said:

De Roller is de meest flexibele uiteraard vanwege de verschillende formaten batterijen die er in kunnen, maar de Lab is duidelijk een meer efficiënt ontwerp. Doordat deze uit minder onderdelen bestaat is er een merkbaar verschil in voltage verlies. Ook is de ingebouwde zekering een bonus en is de switch iets makkelijker op de juiste plek te plaatsen nadat je deze hebt schoongemaakt.

 

Het blijven allemaal echter mechs voor mensen die op een lager vermogen dampen: als je met lage weerstanden dampt kun je beter naar een moderner ontwerp kijken.

 

 

Ik zit momenteel in mijn MTL periode, mijn mods zitten meestal onder de 22 watts. Met een paar uitzonderingen.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Pac said:

Ik zit momenteel in mijn MTL periode, mijn mods zitten meestal onder de 22 watts. Met een paar uitzonderingen.

Daar zijn ze uitstekend geschikt voor.

De fuse in de Lab gaat tot 7 ampère, dus staat het gebruik toe van coils tot zo'n 0,6Ω (lager gaat, maar de zekering wordt dan vrij warm waardoor de stroom iets minder wordt).

 

Met de veer in de Dingo zou je in de problemen kunnen komen: hoewel deze vrij stug is blijft het een 'hot spring' die in kan klappen. Bij hogere vermogens verwijder ik de veer in de Roller en gebruik ik deze met een 18500 of 18650. De veer kun je eigenlijk niet in de Dingo verwijderen, tenzij je deze weer met een 18500 en een T2 extensie ring + Bug gebruikt. De bottomcaps van zowel de Dingo als de Roller bestaan uit twee onderdelen waardoor je een klein beetje de lengte kunt aanpassen maar dit gaat eerder om enkele millimeters.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Hand check;

2191imd.jpg

 

Zoals je ziet een kleine kier tussen de Keras en de Dani.

Heb ondertussen de vraag (in een review) uitstaan bij Atmizoo of ze nog een SS sleeve/tube/tank gaan maken met de tijd. Als dat zo is dan bestel ik tegen die tijd wel een "plus pool" mee, welke ik dan wel op maat maak. Durf het nu nog niet meteen aan de pool die er nu inzit aan te passen, als ik 'm sloop/te kort maak ga ik zitten balen. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, M3NN0 said:

…Als dat zo is dan bestel ik tegen die tijd wel een "plus pool" mee, welke ik dan wel op maat maak. Durf het nu nog niet meteen aan de pool die er nu inzit aan te passen, als ik 'm sloop/te kort maak ga ik zitten balen. 

Één van mijn eerste mods was een tweedehands Dani met een tweedehands Kayfun. De originele eigenaar had deze flush weten te maken door de Delrin isolator een klein beetje af te schuren.

 

Ik heb geen idee of het iets op zou leveren, maar wellicht kun je met het bewerken van de Peek isolator net voldoende hoogte er vanaf halen? De isolators zijn los te koop en niet heel erg prijzig. 

Ik zou dan wel eerst kijken of de base zonder de RBA eenheid wel flush op de Dani past. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Instructions Unclear
48 minutes ago, M3NN0 said:

Zoals je ziet een kleine kier tussen de Keras en de Dani.

Die kier kan je ook dichten met een vulschijfje van 2,50: http://www.vapexperience.nl/mechs-mods/regelbare-mods/dicodes/vulschijven-22mm.html

Ook handig voor andere atties die eigenlijk de verende 510 aansluiting van de plus nodig hebben, zoals de Origen V3.

(Ik heb zelf een Dani Extreme V2)

Edited by Instructions Unclear
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Instructions Unclear said:

Die kier kan je ook dichten met een vulschijfje van 2,50: http://www.vapexperience.nl/mechs-mods/regelbare-mods/dicodes/vulschijven-22mm.html

Ook handig voor andere atties die eigenlijk de de verende 510 aansluiting van de plus nodig hebben, zoals de Origen V3.

(Ik heb zelf een Dani Extreme V2)

Vulschijf had ik al gevonden...... toch een beetje een tussen oplossing, zal best werken hoor, daar niet van. Dani V2 of de V2 + heeft geloof ik een verende pin.

 

Eelco, bedoel je dat er wat van de Dani isolator was afgehaald of van de Kayfun isolator?

De Dani is namelijk niet makkelijk te demonteren volgens mij, had 'm namelijk al een keer hard laten vallen en toen week de topcap een paar mm. Deze ging allen terug met een lijmklem (press fit).

Ik wil (nog) niet gaan rommelen aan de Keras, die is mij nog te nieuw......... ;-) Een nieuwe aangepaste positieve pin is mijn inziens de weg om te gaan.

Overigens sluit de Keras "base" zonder pin flush aan op de Dani.

Anyway, er gaat een goede oplossing komen voor dit "island problem" dat is zeker.

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Instructions Unclear
3 minutes ago, M3NN0 said:

Dani V2 of de V2 + heeft geloof ik een verende pin

De V2 niet, de V2+ en V3 wel. Voor mij zijn die schijfjes perfect, maar ik ben liever lui dan moe. Het probleem is alleen cosmetisch en hiermee opgelost. Voor die 2,50 ga ik niet diverse atties die net te lang zijn met gereedschap bewerken.

Link to comment
Share on other sites

Guest Instructions Unclear
Just now, Moppersmurf said:

Op zo'n duur ding met opvuldingen werken? 

Waarom is ie dan zo duur als de maatvoering niet eens goed is?

Ik heb bewust gekozen voor de V2 versie zonder verende pin... ik heb de 18350 uitvoering waarbij elke mm telt en de versie zonder verende pin is een paar mm korter (want geen verende pin :-)  Ik heb ook een losse end cap voor de V2 waarmee ik 'm met 18650's kan gebruiken en dan maken een paar mm meer of minder niet uit.

In de praktijk sluiten 80% van m'n atties probleemloos aan zonder vulschijf.

 

Weer even terug naar het onderwerp, @M3NN0, zo te lezen ken jij de Erlkönigin wel... hoe zou je de smaakervaring van de Keras vergelijken? (Als het net zo goed is, ga ik er waarschijnlijk ook een bestellen.)

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...