Jump to content

Rocking Strawberry Cheesecake


rocklobster

Recommended Posts

Nu ik toch wel een redelijk aantal aroma's in huis heb, begin ik stilletjesaan met eigen recepten samen te stellen. Mijn interesse en zelfvertrouwen werd getriggerd door het strawberry cheesecake recept (lekkerrrr!!!) van bigtiny, en de comments eronder. Twee probeersels gemaakt, ze staan nu nog even te rusten. Positieve en negatieve feedback wordt geapprecieerd.

 

Om een en ander overzichtelijk te houden, post ik elk recept in een andere post.

 

Rocking Strawberry Cheesecake

 

Ingredient
ml
Grams
%
Nicotine juice 48 mg (100% PG)
3.75
3.89
6.25
PG dilutant
6.75
7
11.25
VG dilutant
36
45.4
60
Total base
46.5
56.29
77.5
Totals
60
70.14
100

 

 
 
 
 
Strength: 3 mg
PG/VG-ratio: 40/60
Flavor total: 13.5 ml (22.5%)

 

11/12/2016:
aangemaakt (zonder nicotine), 1 uur gelucht, 1 uur boven de radiator op 40 graden.
voor/na/tussendoor regelmatig shaken

 

12/12/2016:
2uur boven de radiator op 40 graden.
voor/na/tussendoor regelmatig shaken
nic toegevoegd en weggezet in een kast op kamertemp.

 

13/12/2016:
Eerste keer geproefd, ik vind het strawberry cheesecake recept  beter. Over een paar dagen nog eens proberen, eventueel percentage TFA Cheesecake (graham crust) verhogen.

 

 

Edited by rocklobster
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Richu said:

Ik ga 'm mixen, ben gek op cheesecake emoji1303.png

idd, ik was er meteen verliefd op. Wel de "cheesecake (graham crust)", de gewone cheesecake schijnt niet te dampen te zijn...

BigTiny gaf in zijn originele recept de tip om meteen na het maken 2 uren te laten luchten, en 2 a 4 dagen te laten steepen.

Link to comment
Share on other sites

idd, ik was er meteen verliefd op. Wel de "cheesecake (graham crust)", de gewone cheesecake schijnt niet te dampen te zijn...
BigTiny gaf in zijn originele recept de tip om meteen na het maken 2 uren te laten luchten, en 2 a 4 dagen te laten steepen.


Als je maar capella's ny cheesecake pakt, is goed te doen.

Het is al gemixed, nu paar dagen wachten. Je hoort de feedback van me.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Richu geen idee hoe dit recept zal smaken, maar het supersimpele, originele recept van BigTiny is overheerlijk! Morgen steek ik een nieuwe coil en ga ik hem testen. Nu heb ik de meegeleverde 0.5 coil er in zitten (heb tot nu toe alleen de 0.3ohm coils gebruikt), de 0.5ohm coil vind ik nogal tegenvallen qua smaak (melo 3 mini). hij trekt ook geen 70%VG juices (vrij snel dry hits) en ik moet ook het wattage flink hoger zetten dan bij de 0.3ohm coils om iets te proeven. Wat (voor zover mijn kennis reikt) nogal paradoxaal is... Is weerstand en benodigd vermogen niet omgekeerd evenredig?

 

edit: weet ook dat ik 0,0 ervaring heb met recepten maken, en dat de percentages van dairy milk & sweetener maar een berekende gok zijn op basis van gegevens op e-liquid-recipes.com

Edited by rocklobster
Link to comment
Share on other sites

Ik drip tegenwoordig alles. Heb het ook gemaakt op maximale VG.

Kijk ook niet meer zo nauw naar de ohmse waarden van de coils met de hedendaagse geregelde mods. Maar in principe heb je gelijk, bij een hogere weerstand heb je minder vermogen nodig. Het is alleen niet recht evenredig.

Nu hoor ik eigelijk alleen maar matige verhalen over de melo3, met name op het vlak van smaaksensatie.

Misschien toch maar een drippertje kopen? [emoji850]

Link to comment
Share on other sites

Just now, Richu said:



Nu hoor ik eigelijk alleen maar matige verhalen over de melo3, met name op het vlak van smaaksensatie.

Misschien toch maar een drippertje kopen? emoji850.png

Heb een derringer clone liggen, maar met de mee-bestelde clapton coils krijg ik het kreng voorlopig niet aan de praat. iig werd er vandaag een kanger toptank verstuurd door FT. Die heeft ook een rba deck meegeleverd. Het ziet zo simpel uit dat het zelfs mij zou moeten lukken, van daar uit zie ik wel wat ik nog met de derringer aanvang. Wellicht dat ik nog wel een rolletje kanthal bestel als die toptank rba aanslaat.

Verder hangt er ook nog ergens een vaporesso estoc in de lucht, de vraag is alleen OF en wanneer hij arriveert, maar dat is een ander verhaal, dat in een ander draadje al uitvoerig wordt besproken (ivm BJ-trackingcodes op gearbest)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...