christophe1982

coconut flavormonks

12 posts in this topic

of ze hebben me iets verkeerd geleverd of het is exact dezelfde als coconut extra van tpa

beiden proeven naar whitespirit..

iemand coconut van flavormonks al geprobeerd?

heb besteld via chefsflavour en is herbotteld daar..

De coconut heb ik moeten weggooien. 

Had deze in een plastic flesje gedaan, en dat ruikte en smaakte chemisch door het flesje.

Kan hier geen oordeel over geven.

52 minutes ago, christophe1982 said:

of het is exact dezelfde als coconut extra van tpa

beiden proeven naar whitespirit..

Ik heb overigens wel een flesje Coconut Candy van TPA voorgemengd (op 10% in VG) in de kast staan (ooit besteld toen ik nog niet doe-het-zelf-de), deze ruikt heerlijk naar kokosnoot met een zoetje. Ik heb het nog niet verwerkt/geproefd, maar het ruikt heerlijk (krijg zin in zon, strand en zee), is inmiddels (na 4 maanden steepen) wel donker gekleurd (volgens mij was ie bij binnenkomst kleurloos).

Edit: Ik zie overigens bij de Notes van het aroma bij ELR dat Coconut Extra van TPA erg sterk is en deze vooral aangeraden wordt als additief (in lage percentages).

Edited by tsiis
1 person likes this

vrees dat die van flavormonks ook zo gaat zijn. proeft echt exact hetzelfde dus begin te denken dat chefs flavour fout gevuld heeft of zo. flavormonks stond toch garant voor niet chemisch? 

Alles is chemie ;-) Flavormonks stelt alleen dat ze aroma's gebruikt die niet industrieel/artificieel samengesteld worden en met een fabrikant werkt die grotendeels op artisanale wijze hun aroma's verwerkt. Heb je het voorgelegd aan chefsflavours? Heb je schone flesjes gebruikt? Ik heb nog ff gerommeld in m'n eppies bakje, en vond daarin de originele door flavormonks zelf geleverde coconut, en deze ruikt gewoon naar kokosnoot.

ruikt inderdaad zo maar proeft niet.

nog anderen die geproefd hebben?

Ik vind alles chemisch ruiken voordat het gemixt is. Maar ik stel daar geen vragen bij, want ik ga ervanuit dat dat komt omdat het zwaar geconcentreerd is. Eenmaal aangelengd en gesteept, ruik ik daar na een paar dagen niks meer van

Andere factoren die van invloed kunnen zijn/handig te weten voor anderen om evt. advies/antwoord te geven: 

• in welke verhouding gemengd (en met wat)? teveel of te weinig kan beide smakeloos of niet lekker worden*
  • hoe lang heb je gesteept?*
  • schone spullen gebruikt?
  • gevoelig voor een bepaalde stof?
  • andere smaak blokkerende/veranderende aspecten gemerkt?

*) bij een "review" (waar je je vraag hebt gepost) sowieso handige info :-)

mixed 15% rest VG . nog niet gesteeped, proef later nog wel eens(als ik het aandurf). enkel allergisch aan aardbeien. al mijn materiaal is proper....

ik herhaal mijn vraag ook nog eens:

zijn er anderen die coconut geproefd hebben en dan hun smaakervaring hier kunnen neerpennen aub? zo kom ik misschien te weten of ik wel de juiste heb en kan ik eventueel flavourchefs aanschrijven...

alvast bedankt voor alle nuttige bijdragen...

mixed 15% rest VG . nog niet gesteeped, proef later nog wel eens(als ik het aandurf). enkel allergisch aan aardbeien. al mijn materiaal is proper....
ik herhaal mijn vraag ook nog eens:
zijn er anderen die coconut geproefd hebben en dan hun smaakervaring hier kunnen neerpennen aub? zo kom ik misschien te weten of ik wel de juiste heb en kan ik eventueel flavourchefs aanschrijven...
alvast bedankt voor alle nuttige bijdragen...

Ik heb ook de kokosnoot van Flavormonks geprobeerd. 8,5 ml base plus het eppie en dat een week laten steepen en ik moet ook helaas zeggen dat er een chemisch geurtje aan zit. Ook de smaak vindt ik niet echt geweldig. Persoonlijk denk ik dat deze smaak zich meer leent om te mixen met andere smaken dan single te dampen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Na lange tijd steepen blijft die de "sunlotion" factor hebben die ik bij alle Coco's aroma's terugvindt. 

Coconut candy cap, coconut cap. Tpa cocosnoten.. allemaal chemisch alcohol, sunlotion smaak. moleculaire sheets gaan opzoeken en daar is niks natuurlijk aan. Net zoals ze vanille uit aardolie winnen wegens economische redenen is dit bij kokossmaken blijkbaar ook aan de gang.. enige kokos die ik kan pruimen is Flavour art momenteel op max 5% zonder dat die chemisch wordt. Die van twisted is ook goed maar daar zit koekje enzo bij.. bij deze geef ik men zoektocht naar kokosnoot dus ook op na 7 kokossmaken.