Jump to content

Welke mech mod


DizzyDwarf

Recommended Posts

Beste mede dampers,

De tijd voor mij is gekomen om een mech mod aan te schaffen. Ik heb op het moment een Reuleaux 2/3 en het dampen begint me enigzins te vervelen. Ik ben toe aan iets nieuws. Ik zat eens rond te kijken en kwam op het idee om een mech te proberen. Alleen nu is dus even het punt welke mech ik moet kopen.

Ik heb wel een paar eisen:

- Hij moet origineel zijn, ik ben niet van de clones.

- Hij moet brushed SS zijn. Past mooi bij m'n drippers.

- Hij moet 22mm of 24mm zijn.

- Beneden de €100,-

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen met wat leuke opties. Het liefst bestel ik deze zo dicht mogelijk bij huis zodat ik er het minst lang op moet wachten, maar weerhoud je niet om een top mech niet te noemen omdat deze alleen in US of Azië te verkrijgen is.

Alvast bedankt allen!

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Kijk eens bij e-wolk de Noisy Cricket mechmod zowel in serie of parallel te gebruiken. Degelijk ding leuk geprijst en heeft goede referenties. Verder niks poespas batterijen erin en vuren maar. Inmiddels is er ook een nieuwe versie de Noisy Cricket 2.

Link to comment
Share on other sites

Het ligt er een beetje aan wat je wil.

De Noisy Cricket 1 is een mooi apparaat maar heeft een semi-hybride connector waardoor je sommige tanks of drippers niet kunt gebruiken. Ik geloof ook dat je de vuurknop niet kunt locken. Zowel de vuurknop als de tankconnector schijnen snel te slijten: FatDaddy heeft er echter een upgrade set voor uitgebracht die goedkoop is. De Noisy Cricket 2 is geen mechmod: het is een variabel voltage mod zonder scherm. 

 

De Beacon van Beyond Vape en de Kindred 1.5 van Council of Vapor zijn tubemods die plaats bieden aan een enkele 18350 of 18650 batterij (of ook een 18500 in het geval van de Beacon), hebben een instelbare 510 pin en een locking ring. De Beacon is te koop bij VapeXperience en de Kindred bij o.a. Zwoofs en Rookwinkel. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Het ligt er een beetje aan wat je wil.
De Noisy Cricket 1 is een mooi apparaat maar heeft een semi-hybride connector waardoor je sommige tanks of drippers niet kunt gebruiken. Ik geloof ook dat je de vuurknop niet kunt locken. Zowel de vuurknop als de tankconnector schijnen snel te slijten: FatDaddy heeft er echter een upgrade set voor uitgebracht die goedkoop is. De Noisy Cricket 2 is geen mechmod: het is een variabel voltage mod zonder scherm. 
 
De Beacon van Beyond Vape en de Kindred 1.5 van Council of Vapor zijn tubemods die plaats bieden aan een enkele 18350 of 18650 batterij (of ook een 18500 in het geval van de Beacon), hebben een instelbare 510 pin en een locking ring. De Beacon is te koop bij VapeXperience en de Kindred bij o.a. Zwoofs en Rookwinkel. 


Bedankt voor je reactie (en de heer boven je ook uiteraard)

Ik ben niet op zoek naar een Noisy cricket, al gaat die uiteindelijk wel in m'n verzameling terecht komen [emoji28]

Waar ik nu naar op zoek ben is een tube mod waar ik bij voorbeeld mijn Goon 24mm op kan plaatsen, of een tube waar mijn Troll V2 op kan (22mm dus) of dit veilig is met de Troll weet ik nog niet, zou ik zo ff moeten kijken of ie hybrid safe is. Ik ga eens even in die Beacon duiken, ziet er wel interessant uit. Thanks!

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Guest Dutch0hms
On 2-12-2016 at 07:25, Eelco said:

Het ligt er een beetje aan wat je wil.

De Noisy Cricket 1 is een mooi apparaat maar heeft een semi-hybride connector waardoor je sommige tanks of drippers niet kunt gebruiken. Ik geloof ook dat je de vuurknop niet kunt locken. Zowel de vuurknop als de tankconnector schijnen snel te slijten: FatDaddy heeft er echter een upgrade set voor uitgebracht die goedkoop is. De Noisy Cricket 2 is geen mechmod: het is een variabel voltage mod zonder scherm. 

 

De Beacon van Beyond Vape en de Kindred 1.5 van Council of Vapor zijn tubemods die plaats bieden aan een enkele 18350 of 18650 batterij (of ook een 18500 in het geval van de Beacon), hebben een instelbare 510 pin en een locking ring. De Beacon is te koop bij VapeXperience en de Kindred bij o.a. Zwoofs en Rookwinkel. 

Heb zelf ook een CoV Kindred v1.5 mech, doet wat die zou moeten doen en ziet er nog vrij strak uit ook :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Beste mede dampers,
De tijd voor mij is gekomen om een mech mod aan te schaffen. Ik heb op het moment een Reuleaux 2/3 en het dampen begint me enigzins te vervelen. Ik ben toe aan iets nieuws. Ik zat eens rond te kijken en kwam op het idee om een mech te proberen. Alleen nu is dus even het punt welke mech ik moet kopen.
Ik heb wel een paar eisen:
- Hij moet origineel zijn, ik ben niet van de clones.
- Hij moet brushed SS zijn. Past mooi bij m'n drippers.
- Hij moet 22mm of 24mm zijn.
- Beneden de €100,-
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen met wat leuke opties. Het liefst bestel ik deze zo dicht mogelijk bij huis zodat ik er het minst lang op moet wachten, maar weerhoud je niet om een top mech niet te noemen omdat deze alleen in US of Azië te verkrijgen is.
Alvast bedankt allen!
Sent from my SM-G930F using Tapatalk


De SMPL tube mod, ziet er sleek uit, hybrid dus simpel, oerdegelijk. In mijn geval een kloon van Fasttech maar verschilt bijna niets van origineel, alleen voor een fractie van de prijs. Hieronder met de Velocity. Werkt perfect.
cbace5529e2217103c8e8c2706b2fae2.jpg

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Zelf zou ik een mech met semi-hybrid 510 aansluiting niet als eerste mech aanraden omdat je niet alle atomizers zo maar kunt gebruiken: je hebt een tank of dripper nodig met een centerpin die voldoende ver uitsteekt. 

 

De laatste jaren zijn er juist met dit soort mechs behoorlijk veel ongelukken gebeurt. Hou ook in de gaten dat de pluspool van een batterij na verloop van tijd enigszins ingedeukt kan raken (vooral bij een flattop batterij). Een combinatie van een tank/dripper met een semi-hybrid mech die eerst prima werkte kan dan in een later stadium toch gevaar opleveren. Het is niet voor niets dat dit soort aansluitingen vooral gebruikt worden op mechs die als "competition mods" worden verkocht. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...