Jump to content

EU consultatie accijnsheffing e-sigaret


Betty

Recommended Posts

Oproep aan iedereen die de Engelse taal machtig is!

 

De EU consultatie inzake accijns op (ondermeer) e-sigaretten is gestart. Draag alsjeblieft als damper je steentje bij door je mening te geven.

Je kunt dit doen door de vragen sectie over e-sigaretten in te vullen, de rest kun je eventueel overslaan of invullen dat je het niet weet. 

 

Steek er alsjeblieft even een kwartiertje tijd in! Achteraf prutten over verhoogde prijzen is géén optie wanneer je het verrekt hebt om dit in te vullen*. G*dnondeju! Zo. Dat dus. 

 

*) Mensen die de Engelse taal niet machtig zijn mogen bovenstaande zinsnede negeren.

 

Link naar de consultatie:

https://ec.europa.eu/taxation_customs/consultations-get-involved/tax-consultations/public-consultation-excise-duties-applied-manufactured-tobacco_en

 

En denk erom! Ik kom vanavond controleren welke dampers aan de consultatie hebben deelgenomen! 

Degene die niet hebben deelgenomen worden linea recta gerapporteerd bij Sinterklaas! NO presents for you!

  • Like 10
Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, Betty said:

En denk erom! Ik kom vanavond controleren welke dampers aan de consultatie hebben deelgenomen! 

Degene die niet hebben deelgenomen worden linea recta gerapporteerd bij Sinterklaas! NO presents for you!

Waar kan ik mijn huiswerk inleveren, dat moet je niet willen op de zwarte lijst bij de Sint:gek

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Betty said:

Kom op Huubje! You can do this! Na de vragen over de e-sigaret klik je als een speer op next...nnnnnext....NEXT...and done!

De eerlijkheid liet me de peukgerelateerde zooi de grond in boren, dus duurde even :wink

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@cleootje pio Je huiswerk mag je (automatisch) inleveren bij de EU en vervolgens in dit topic melden dat je klaar bent met je huiswerk.

Daarna mag je buiten spelen en zal ik vanavond aan Sinterklaas doorgeven dat jij dit jaar ERG lief bent geweest!  :ja

 

 

2 minutes ago, Cyber_Huub said:

De eerlijkheid liet me de peukgerelateerde zooi de grond in boren, dus duurde even :wink

 

Wehehe! Jij ook al? Kon me ook niet echt beheersen zeg maar. 

Edited by Betty
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Betty said:

Degene die niet hebben deelgenomen worden linea recta gerapporteerd bij Sinterklaas! NO presents for you!

 

Quinsy Gario lijkt me een zwaardere straf.

 

Ga er vanavond voor zitten.

Link to comment
Share on other sites

Kan me niet schelen, met politiek correct of incorrect Zwarte Piet geleuter hebben we hier niet van doen: Sinterklaas IS en BLIJFT de baas!

 

En ook jij alvast bedankt voor je moeite, even als de rest die hier al gepost heeft!

Edited by Betty
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest UGL211211a

Done. Ik heb mijn pestpleurishekel aan dit soort nepperig inspraakgedoe overwonnen omdat ik graag wil kunnen blijven klagen :)

(en omdat de sint er bij is gehaald).

 

Link to comment
Share on other sites

Ik, als beginnend damper, heb nu nog niet zoveel inzicht in hoe de regels nu zijn en wat er beter moet of vooral niet moet. Ik heb me simpelweg nog niet in de regelgeving verdiept, alleen nog maar in het gezondheidsaspect. Dat neemt niet weg dat ik het allemaal reuze interessant vind en me er voor wil inzetten. Echter loop ik nu een beetje vast bij het invullen. Vanavond of morgen ga ik er even uitgebreid voor zitten. Iemand nog tips qua leesvoer en invullen?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Neej! Je kunt ook nog kiezen uit Duits en Frans! Niet gelijk zo negatief hoor @jpy! smilie_girl_101.gif

Maar even zonder gekheid, ook ik vind het van de zotte dat je bij een EU consultatie het formulier niet in alle gewenste talen beschikbaar maakt.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nou, ik blijk er gewoon naast te zitten. Wanneer je klikt op de link in de OP dan kom je op de inleidende pagina, waarbij je rechtsboven een taalkeuze hebt. Echter betreft dat alleen die pagina. Zodra je de link naar de consultatie aanklikt ben je weer overgeleverd aan de Engelse taal.

 

@Gast Het is bij deze consultatie niet nodig om je in te lezen. Het betreft de vraag wat je van accijnsheffing op e-sigaretten vindt. Moet dat bijvoorbeeld even zwaar zijn als voor tabak of juist helemaal niet? Je begint met het invullen van je persoonsgegevens een gaat daarna door naar de consultatie zelf. Daar beantwoord je alleen de vragen over de e-sigaret. De rest van de vragen mag je negeren, of kiezen voor het 'I don't know' antwoord, zoal je wilt. Volg de knopjes met 'Next' erop en je komt uiteindelijk aan het eind van het formulier alwaar je nog even aan dient te klikken dat je geen robot bent.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Marianna said:

Ik heb alle pagina's doorgeworsteld, maar ben het woord 'e-cigarette' nergens tegengekomen.

Ligt dat aan mij ?

 

Ze noemen het daar voluit, "electronic cigarette(s)".

(als ik m'n resultaten-pdf naloop)

Edited by tsiis
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Betty said:

Nou, ik blijk er gewoon naast te zitten. Wanneer je klikt op de link in de OP dan kom je op de inleidende pagina, waarbij je rechtsboven een taalkeuze hebt. Echter betreft dat alleen die pagina. Zodra je de link naar de consultatie aanklikt ben je weer overgeleverd aan de Engelse taal.

 

@Gast Het is bij deze consultatie niet nodig om je in te lezen. Het betreft de vraag wat je van accijnsheffing op e-sigaretten vindt. Moet dat bijvoorbeeld even zwaar zijn als voor tabak of juist helemaal niet? Je begint met het invullen van je persoonsgegevens een gaat daarna door naar de consultatie zelf. Daar beantwoord je alleen de vragen over de e-sigaret. De rest van de vragen mag je negeren, of kiezen voor het 'I don't know' antwoord, zoal je wilt. Volg de knopjes met 'Next' erop en je komt uiteindelijk aan het eind van het formulier alwaar je nog even aan dient te klikken dat je geen robot bent.

Ingevuld!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...