Jump to content

Kan ik gwn glycerine gebruiken als liquid?


Guest tjay123

Recommended Posts

Guest tjay123

ik ben pas begonnen met vapen en wou graag weten of je gewoon puur glycerine kon gebruiken in plaats van e liquid. kan je gewoon glycerine gebruiken of met het een specifieke glycerine zijn die speciaal voor vapen gebruikt wordt. kan je gewoon `yari glycerine` gebruiken die je bij de kruidvat kan kopen?

https://www.kruidvat.nl/yari-glycerine/p/3574614

 

:)alvast bedankt voor de hulp

Link to comment
Share on other sites

Ik zou het risico niet nemen, waarom niet gewoon bestellen bij savevape, dan heb je een goede base. 

btw, je moet dan ook nog nicotine gaan scoren als je dat in je liquid zou willen hebben en dat wordt in de nabije toekomst nog een issue.

Edited by The Unknown
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, tjay123 said:

maar is het mogelijk om puur glycerine te vapen? en waar kan ik het kopen dan als die van kruidvat niet kan?

Het is zeker mogelijk. Pure VG (glycerine) is wel erg stroperig waardoor niet alle tankjes er goed mee werken. Maar als je een tank hebt die de dikkere vloeistof goed naar je coil kan transporteren is er niets dat je in de weg staat. Heb je een systeem dat iets minder goed 'wickt', dan kun je de VG verdunnen met gedestilleerd water of vodka. Maar zorg wel dat je pharma grade VG inslaat, liefst ook bij een gerenommeerde leverancier. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Je moet wel goed lezen. Eerder heeft @wahanassatta al aangegeven dat je VG (glycerine) gewoon puur kunt dampen.

Zorg wel dat je "Pharma"- kwaliteit koopt. Waar je hem koopt, maakt niet uit. Alleen in een dampshop, hoef je je geen zorgen te maken over de kwaliteit.

Je kunt hem krijgen bij de apotheek en de betere drogisterijen. Maar waarom niet in een webshop ? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Dampen met farmaceutische kwaliteit 100% VG is mij met geen enkele tank ooit gelukt. 

Zelfs als de glycerine met te weinig demi-water is verdund, veroorzaakt dat al snel een verbrande lont en een aangekoekte coil.

De glycerine moet verdund worden met minstens 15% gedemineraliseerd water.

 

De apotheken bij mij in de buurt verkopen 't niet.  Ik gebruik deze kwaliteit VG van savevape.nl (en verdun dat dus met minstens 15% demi-water)

 

Edited by Marianna
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mij wel Marianna, ik heb het zelfs gebruikt in de Smok TFV8. Bij zomerse temperaturen goed te dampen.

De VG was 99,8% zuiver. Echter toch een vertekend beeld, want ik had er wel flavor aan toegevoegd. Flavor op 100% PG basis.

Dus het was niet echt helemaal 100% VG. Even snel rekenend, kom ik uit op 94%. 

 

 

Edit ;  Zie net dat jij dezelfde VG gebruikt als ik.........

Edited by Steamboy
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Steamboy said:

Mij wel Marianna, ik heb het zelfs gebruikt in de Smok TFV8. Bij zomerse temperaturen goed te dampen.

 

Ik damp altijd bij zomerse temperaturen, heb de thermostaten overal op 25 graden. Anders ga ik dood.

 

Maar wat is jouw geheim om toch bijna 100%VG te dampen, even los van dat beetje aroma?

Ik vermoed dat jij op veel hogere wattages dampt; ik blijf met superOhm meestal in de buurt van 10Watt, ga nooit hoger dan 15 Watt.
 

 

Edited by Marianna
Link to comment
Share on other sites

Guest Zonderling

Glycerine is toch glycerine lijkt me, word ook bij de veehouderij gebruikt.
Denk dat de meeste glycerine vanuit een groot vat in de flessen word gegoten.

023fcbdc7b3efd86d66cebc0705451bc.jpg

Ik koop ook gewoon bij SaveVape, al denk ik wel dat we met elkaar dik voor de gek worden gehouden.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Timmy said:

Is er veel verschil qua smaak als je vg verdunt met gedistileerd water in plaats van pg te gebruiken?

Ik denk het wel, PG draagt de smaak terwijl water niets/weinig aan de smaak toevoegt.

Ik heb hier een aantal flesjes 79%VG / 12%H2O / 9%smaakstof staan waar ik niet eens van zou weten welke smaak het is als het etiket van het flesje af zou vallen.

Aan de andere kant heb ik flesjes 70/30 PG/VG 10ml kant&klaar verdund met 20ml 50/50 en daar kwam de smaak nog prima naar voren.

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Zonderling said:

Glycerine is toch glycerine lijkt me

 

Glycerine bevat altijd een zekere hoeveelheid verontreinigingen. Farmaceutische kwaliteit bevat de minste, en heeft daarom beslist de voorkeur.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Guest Zonderling

Maar wat wij kopen is toch ook geen farmaceutische? Dat zijn toch flessen die afgesloten worden in de ??? Waar dat spul gemaakt word?

Link to comment
Share on other sites

Guest Zonderling

Niet dat ik de behoefte heb om bulk in te kopen, ik maak alleen voor eigen gebruik. Daarbij is een fles VG PG nou ook weer niet zo duur om daar op te willen besparen. Gaf het ook alleen maar aan als voorbeeld.
Denk namelijk dat de boeren best wel zuinig zijn op hun kalveren

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Zonderling said:

Maar wat wij kopen is toch ook geen farmaceutische? Dat zijn toch flessen die afgesloten worden in de ??? Waar dat spul gemaakt word?

 

Het spul dat in dampshops wordt verkocht, is over het algemeen van farmaceutische kwaliteit,  en niet food grade. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Zonderling said:

Dat zijn toch flessen die afgesloten worden in de ??? Waar dat spul gemaakt word?

 

Het is niet de verpakking die het "farmaceutische kwaliteit" maakt, het gaat om de samenstelling. Vermoedelijk verwar je het nu met steriel verpakte producten als wondgaas e.d.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Zonderling
 
Het spul dat in dampshops wordt verkocht, is over het algemeen van farmaceutische kwaliteit,  en niet food grade. 
 

Slaapt Karin ook wel eens, dacht dat ik lange dagen maakte
Link to comment
Share on other sites

@Marianna, is geen geheim, maar ik ben wel vaker in de weer met m'n dremeltje om tankjes geschikt te maken voor VG. Het opboren van 

liquid en luchtgaten zorgt vaak voor een beter werkende tank. Ik respecteer wel altijd het ontwerp en de verhoudingen van lucht- en liquidgaten.

Ik damp inderdaad overwegend op wat hogere vermogens. Dit loopt uiteen van 350 Watt op m'n Euphrat RDA op de "Hammer Of God", tot 

overwegend tussen de 60 en 125 Watt op de gangbare mods en tankjes, natuurlijk afhankelijk van de setting.

Mijn kick van het dampen bestaat uit het produceren van heerlijke dampwolken.

Maar ik kan ook lekker "tootle puffen" met m'n EHpro Big Buddha op 28 Wattjes.

De base die ik gebruik voor m'n liquid brouwsels, is overwegend 20PG/80VG.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...