Jump to content

Ego AIO of Justfog Q16


Truusje26

Recommended Posts

Paniek in de tent want na amper 3 weken heeft mijn Ego C-twist batterij het begeven. Batterij doet niets meer dus leeg dacht ik. Aan de lader gehangen, lampje op de batterij ging zoals altijd branden en het lampje op de lader brandde rood, tot zover alles zoals het hoort dacht ik. Gister bijna de hele avond aan de lader gehangen, maar lampje werd niet groen. Van de lader afgehaald, geprobeerd aan te zetten maar hij deed helemaal niets. Contactpuntjes batterij en lader schoongemaakt, weer aangesloten maar weer niets. Batterij dus overleden vrees ik. Heb 'm van Aliexpress dus helaas pech.

 

Heb op internet gekeken voor een nieuwe Ego C-twist batterij maar best een hoop geld voor een losse batterij. Voor dat geld heb ik bijna een nieuwe set van een ander merk, dus besloten daar voor te gaan. Ik damp sinds 3 weken en ben nog van alles aan het uitproberen dus wil nog geen hoop geld uitgeven aan een nieuwe set. Heb op internet zitten speuren en deze twee modellen lijken me wel wat, de Joyetech Ego AIO en de Justfog Q16. Ik heb de voor- en nadelen voor mezelf op een rijtje gezet:

 

Joyetech Ego AIO

Voordelen:

Batterijcapaciteit

Anti spitback functie

Instelbare airflow

Ledlichtje zodat je kunt zien hoeveel er nog in je tank zit

 

Nadeel:

Ingebouwde batterij (niet te vervangen?)

Voltage niet in te stellen

 

Justfog Q16

Voordelen

Instelbaar voltage

Anti spitback

Zit een extra coil bij

 

Nadelen:

Batterijcapaciteit

Ingebouwde batterij (niet te vervangen?)

 

Ik neig meer naar de Q16 omdat die me wat geavanceerder lijkt en vanwege het instelbare voltage (zit ook op mijn Ego C-twist en dat bevalt me goed), maar daarvan is de batterij maar 900 mAh. Zowel de AIO als de Q16 hebben een ingebouwde batterij, zijn deze eventueel te vervangen?

 

En hoe zit het met de coils, welke zijn makkelijker te recyclen met voorgemaakte wickjes?

 

Hebben jullie ervaring met wat hogere VG (50-50) met de AIO en de Q16, welke is beter?

 

Als jullie suggesties hebben voor een andere starter set voor rond de 30 euro (met instelbaar voltage, grote batterijcapaciteit, coils makkelijk te recyclen met voorgemaakte wickjes) dan zijn die ook van harte welkom!

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Truusje26 said:

 

Als jullie suggesties hebben voor een andere starter set voor rond de 30 euro

 

Als je alleen een nieuwe batterij nodig zou hebben, koop je géén complete set, maar alleen een losse batterij (met 510-aansluting wat bijna alle batterijen hebben).

Op den duur is het trouwens goedkoper om een mod te kopen die met losse batterijen werkt, zoals bijvoorbeeld de eleaf istick Pico:

 

eleaf_istick_pico.jpg

 

Edited by Marianna
Link to comment
Share on other sites

De Ego AIO is een startset voor mensen die subohm-en willen proberen, de Q16 is een "gewone" startset (met 1,6 Ohm coils) met een variabele voltage batterij.
Ik gebruik de justfog Q14 met vast voltage batterij (de 900mAh geeft de capaciteit weer, is geen vermogen, de mijne een passthrough van justfog zit ong. op 3,7V).
Ook heb ik de Ego AIO van joyetech, met 0,5 Ohm coils (ipv de erbij geleverde 0,6 ohm coils), en heb daarbij gemerkt dat ik niet zo'n subohm-liefhebber ben (verbruikt ook veel liquid, inherent aan het subohmen). Het is dus erg persoonlijk, net wat je het prettigst vindt. Ga niet af op de hoeveelheid coils die ergens bij krijgt, je zult altijd een doosje achter de hand moeten hebben (één extra is te weinig), afhankelijk van je dampgewoonte en gebruikte liquids kun je er zó doorheen zijn ;-)

 

Overigens kan ik de passthrough batterij van justfog ten zeerste aanraden, gaan lang mee en nooit een "foute"gehad (itt goedkope/merkloze ego vast voltage batterijen), ik zorg er wel voor dat ik er minimaal 2 heb (ondanks dat je met een passthrough kan blijven dampen tijdens het laden, soms wil/kun je niet vast zitten aan een kabeltje). 
Met gewoon een nieuwe goede batterij hoef je geen nieuw systeem of starterset te kopen, wat @Marianna ook al zei :-)

Edited by tsiis
Link to comment
Share on other sites

Dank jullie wel voor jullie reacties. Mijn batterij leeft gelukkig weer dankzij de tip van @Cyber_Huub, thanks! Hoef nu ook niet meer op stel en sprong een nieuwe set of batterij te kopen gelukkig, maar wil wel alvast kijken naar iets anders omdat deze batterij wel erg snel leeg is (nog geen halve dag, 1300 mAh). Had al gekeken voor een nieuwe batterij met instelbaar voltage maar kom dan toch rond de 24 uit, voor alleen de batterij. Dan heb ik liever een hele nieuwe en stapje betere set voor die paar euro extra.

 

Een passthrough batterij klinkt wel heel handig maar zijn die er ook met instelbaar voltage? Heb me suf gegoogeld maar kan alleen maar gewone vinden.

 

Link to comment
Share on other sites

Daarom adviseer ik een mod waar losse oplaadbare batterijen in gaan. Ik heb 8 batterijen (van 2100mAh, 2500mAh en 2600mAh).

Op bijvoorbeeld een Pico kun je het voltage/wattage instellen of kiezen op welke temperatuur je wilt dampen, en het is een mooi klein apparaatje.

 

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Truusje26 said:

Een passthrough batterij klinkt wel heel handig maar zijn die er ook met instelbaar voltage? Heb me suf gegoogeld maar kan alleen maar gewone vinden.

Ze zijn er wel (bijv. de spinner vision 3/-carbon), maar worden in NL weinig als zodanig (d.w.z. passthrough) aangeboden (en zijn niet goedkoop). Zelf vond ik m'n oude spinner geen significante voordelen hebben, ik ben niet zo van de hete damp/hoog voltage en die batterij was een stuk zwaarder (de nieuwere schijnen lichter te zijn), en ik gebruikte 'm toch meestal op 1 voltagestandje (rond 3,7, wat overeenkomt met een vast voltage batterij).

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marianna said:

Op bijvoorbeeld een Pico kun je het voltage/wattage instellen of kiezen op welke temperatuur je wilt dampen, en het is een mooi klein apparaatje.

Daarom adviseer ik een mod waar losse oplaadbare batterijen in gaan. Ik heb 8 batterijen (van 2100mAh, 2500mAh en 2600mAh).

 Die Pico ziet er wel heel cute uit. Superhandig ook met die losse batterijen idd, denk dat ik uiteindelijk ook hiervoor ga. En dan met een flinke voorraad extra batterijen want die stress om zonder batterij te zitten schiet niet op. Nog eventjes flink doorsparen.

 

46 minutes ago, tsiis said:

Ze zijn er wel (bijv. de spinner vision 3/-carbon), maar worden in NL weinig als zodanig (d.w.z. passthrough) aangeboden (en zijn niet goedkoop). Zelf vond ik m'n oude spinner geen significante voordelen hebben, ik ben niet zo van de hete damp/hoog voltage en die batterij was een stuk zwaarder (de nieuwere schijnen lichter te zijn), en ik gebruikte 'm toch meestal op 1 voltagestandje (rond 3,7, wat overeenkomt met een vast voltage batterij).

Jammer dat ze zo flink aan de prijs zijn, da's ook weer niet de bedoeling voor een tijdelijk iets. Wil toch wel graag een instelbare batterij want ik wissel geregeld tussen de voltages. Ben blij dat m'n huidige batterij het weer doet dus damp nog eventjes met deze door totdat ik genoeg heb gespaard voor een Pico en extra batterijen.

 

Dank voor jullie hulp ladies! :bedankt

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

De pico is bij Gearbest redelijk geprijsd (heb de mijne onder €22 aan kunnen schaffen), 2x batterijen 18650 en lader heb ik bij NKON gekocht (tezamen incl. verzending rond de €32), deze ga ik gebruiken bij m'n eerste RTA (het tankje moet nog via FastTech binnen komen, duurt ff....)

Link to comment
Share on other sites

De mijne is origineel :-) en nee, niet alles is automatisch namaak op Chinese sites ("namaak" is ook meestal duidelijk te zien of te lezen, dan verschilt er bijv. een lettertje in logo/naam of het staat gewoon eerlijk in de titel/beschrijving). Laat de (vele) reviews bij een product op Gearbest en FastTech de doorslag geven, of start bij twijfel/nul reviews daar een vraag met de verkoper of in het forum aldaar.

 

P.S. bestellen bij de Chinees, daar moet je wel geduld voor hebben, GB is meestal binnen twee weken, FastTech duurt wat langer (is mijn ervaring tot nu toe).

Edited by tsiis
Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Truusje26 said:

 Dacht dat op die Chinese sites alles sowieso namaak was.  

Nee, als het 'namaak' is, vermelden ze dat er braaf bij, dan staat er géén "Original" of "Authentic"

Overigens heb ik heel vaak de veel goedkopere 'namaak' besteld en dan liepen hoogstens de schroefdraden niet helemaal lekker, een beetje stroef . Verder niks aan de hand. Volgens mij is het geen namaak, maar gaat 't om spullen die bij de fabrikant net niet door de eindkeuring heen kwamen.

Link to comment
Share on other sites

Ah, okay. Bedankt voor jullie uitleg. Heb tot nu toe geen ervaring met GB of FT, wel met Aliexpress, daar heb je vaak ook heel veel geduld nodig voor het binnen is. Misschien tegen die tijd dan toch eens voor de Pico bij GB kijken, scheelt een hoop geld en dat kan ik dan weer aan nieuwe liquid smaakjes uitgeven :clap

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Aliexpress kan erg lang duren inderdaad, maar de prijzen zijn er ook naar.
Let bij een Gearbest-artikel op wat er bij "Warehouse options" staat (soms heb je geluk en is het al in Europa, kan dan snel gaan, maar bij "China" kreeg ik het ook binnen twee weken). En bij "Dispatch" staat wanneer het verzonden zou kunnen worden.
Let er bij een Fasttech-artikel op wat er bij "stock" staat, soms kunnen ze het pas na een week verzenden, en als je een gecombineerde order hebt (meerdere artikelen), dan wachten de snel-beschikbare op het later-beschikbare artikel.. Dat kan de wachttijd dus verlengen, maar dan weet je wel waar je aan toe bent. Dit is in je order trouwens ook goed te volgen. 
De verzending van dit soort pakjes gaat meestal met het principe "als er nog plek in het vliegtuig is, gaat het mee", soms heb je daarbij mazzel, soms niet.

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Truusje26 said:

 scheelt een hoop geld en dat kan ik dan weer aan nieuwe liquid smaakjes uitgeven

Het scheelt je nog veel meer geld als je de e-liquid zelf gaat 'brouwen'.

Daartoe heb je alleen maar nodig:

-basisvloeistof (PG, VG of een mengsel daarvan)

-een paar aroma's

-een aantal lege flesjes

-injectiespuitjes waar ml-streepjes op staan

Je mikt gewoon een beetje aroma in een leeg flesje en vult het flesje af met basisvloeistof.

Dan flink schudden met dat flesje, verwarmen op 40 graden voor snellere rijping, b.v. in een yoghurtmachine, en tralala...

je kunt gaan proeven of de smaak redelijk is, er rekening mee houdend dat de smaak na verloop van tijd sterker wordt.

 

Link to comment
Share on other sites

Dank voor jullie uitleg ladies :bedankt Ben echt nog een newbie op FT dus handig om te weten van dat stock-gebeuren.

 

@Marianna Hou op hoor! Dacht dat ik wat geld over zou houden nu ik niet meer rook maar aangezien ik nog in de uitprobeer fase zit moet er zwaar geld bij momenteel :bloos Had al naar aroma's zitten kijken bij Savevape en daar kan ik m'n geld wel kwijt aan al die heerlijke smaakjes, vooral in de categorie Bakery. Ook handig dat ze de aroma's vanaf 1 ml. verkopen. Als ik een beetje door mijn voorraad liquids heen ben eens wat bij ze bestellen.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Truusje26 said:

Hou op hoor! Dacht dat ik wat geld over zou houden nu ik niet meer rook...

Valt wel mee als je even een maand lang geen nieuwe kleren en schoenen meer koopt en met de kerstdagen gewoon kleding draagt van desnoods 10 jaar geleden.  ;-)

 

Link to comment
Share on other sites

@Truusje26

Wat is duur?

Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, en dat wil ik ook helemaal niet, maar voor de prijs van 1 pakje sigaretten koop je toch snel 2 flesjes sap.

Afhankelijk van de hoeveelheid die je rookte, kan je zomaar voor hetzelfde geld wat je in 1 week aan roken spendeerde een hele leuke damper kopen.

 

Als ik naar mijzelf kijk, ik rookte pijp, dan kost een gemiddeld blik tabak ruim 10 euro, en een beetje rookbare pijp rond de 100 euro.

Met 1 blikje van 50 gram kwam ik de week echt niet mee door, en omdat een pijp 24 uur moet rusten na 1 rooksessie, is 1 pijp ook niet genoeg.

 

Een alternatief zou kunnen zijn dat je eens kijkt in de verkoopsectie. Daar kan je door een forumlid geholpen worden aan een fijne damper, nauwelijks gebruikt, voor 3/4 of soms de1/2 van de winkelprijs.....

Link to comment
Share on other sites

@Marianna en @Teunis Mijn dampkosten zijn niet gestegen t.o.v roken, maar mijn ik merk dat door de verandering/stoppen met roken ik wel àndere kosten maak; ik heb meer smaak en puf voor lekkere en leuke dingen gekregen. Ook maak ik meer/eindelijk werk van mijn gezondheid (hoop achterstallig onderhoud zeg maar, en dat is altijd duurder dan preventief/op tijd) ;-) Daardoor moet ik nu wat bewuster omgaan met m'n budget, maar dat is ook een leuke sport :-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, tsiis said:

@Marianna en @Teunis Mijn dampkosten zijn niet gestegen t.o.v roken, maar mijn ik merk dat door de verandering/stoppen met roken ik wel àndere kosten maak; ik heb meer smaak en puf voor lekkere en leuke dingen gekregen. Ook maak ik meer/eindelijk werk van mijn gezondheid (hoop achterstallig onderhoud zeg maar, en dat is altijd duurder dan preventief/op tijd) ;-) Daardoor moet ik nu wat bewuster omgaan met m'n budget, maar dat is ook een leuke sport :-)

Hmmm.

Hebben wij geen last (meer) van.

Wel moesten we nieuwe kleren kopen.

We zijn een ietsiepietsie gegroeid, met name in het midden.

Dat is gestabiliseerd, ook omdat we nu nog net zo lekker eten, maar veel kleinere porties.

Chips, chocola koekjes en aanverwante zaken komen er onverbiddelijk niet meer in!

Uitgaan of zo is geen optie, wij hebben dieren om 24/7 voor te zorgen.

Onze keuze, onze consequentie.

Door de D(ampwaar)K(oop)Z(iekte) op een laag pitje te houden,

(niet alles willen hebben of tevreden te zijn met wat we hebben, en ook dat is eigen keuze),

hebben wij daadwerkelijk minder uitgaven.

Voor ons is het goed zo.

Link to comment
Share on other sites

De gein is dat als je stopt met roken je moet beseffen dat je je geld wat je overhoud ergens anders aan besteed wordt in de meeste gevallen dan. In dit geval ga je dampen en wil je op lange termijn goedkoper uit zijn dan roken (moet geen drijfveer zijn) dan moet je 1 keer investeren. De hardware is eenmalig in de meeste gevallen de liquid is een terugkerend iets, dus ga je zelf brouwen en dan begin je al met terugverdienen van je geïnvesteerde geld. Een deeltje hardware (coil en wick) kun je dan ook nog even meepikken en dan heb je daarna vrij weinig tot geen kosten meer.

On the long run spaar je veel geld uit en spaar je je leven, wat wil een mens nog meer.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Huh???? Zat gisteren een heel verhaal te tikken als reactie op @Teunis, maar dat is spontaan verdwenen? Heel apart. Nog maar een keer dan:

 

Ik rookte maar voor zo'n 10 euro per week dus da's dan wel een heel simpel dampertje uit China Teunis :mmmMaar bedankt van de tip voor het verkoopgedeelte hier, zal het in de gaten houden.

 

Gelukkig doet m'n doodgewaande Ego batterij het weer, dus heb niet zo veel haast meer met het kopen van een upgrade. Omdat ik pas ben begonnen met dampen heb ik alles bij elkaar aardig wat uitgegeven aan batterijen, diverse clearo's en van alles wat aan liquids in diverse nicotine sterktes om uit te proberen wat ik lekker vind. Nu ben ik daar wel zo'n beetje uit dus de ergste kosten heb ik gehad. Nu m'n liquids aanvullen als ze bijna op zijn, CE4 clearo's opmaken en daarna de C14 en MT3 clearo's testen en me gaan verdiepen in het rebuilden van de coils van de C14 of de MT3, welke me het beste bevalt.

 

En voor nu verder een beetje balen, want ik heb een smaakblock :nee Iets teveel bakery smaakjes gedampt de laatste tijd. Vond al een paar dagen dat ieder smaakje heel flauw en bijna hetzelfde smaakte (ook in nieuwe clearomizers) en sinds vanmorgen bijna helemaal geen smaak meer. Ben al aan de menthol gegaan maar zelfs die proef ik amper. Heb nog 2 flesjes liquid staan die ik niet zo denderend vind dus die kan ik nu mooi opmaken.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...