Jump to content

RX200 en Avocado 24 geweigerd door de douane


Guest Gedos

Recommended Posts

Guest Gedos

Beste mensen van dampforum,

 

17 juli heb ik bij FastTech een bestelling geplaatst voor een RX200 en een Avocado 24. Het pakketje is 26 juli verzonden en volgens 17track 1 augustus daadwerkelijk "verzonden". 2 augustus is het pakketje overgedragen naar postNL maar ik krijg nu op 17track de melding dat mijn pakketje niet door de douane heen gekomen is, en dus afgewezen is, na een scan door de rontgenscanner. Ik heb werkelijk geen idee wat er nu precies aan de hand is en wat er gaat gebeuren. Heeft iemand ervaring met afkeuring van damp-apparatuur na een rontgenscan?

 

 

ss+(2016-08-05+at+09.38.15).png

screenshot.png

Link to comment
Share on other sites

Guest Gedos

Hi, ik heb wat gegoogled en ik ben blijkbaar niet de enige die hier last van heeft. De afgelopen 2 weken heeft postNL meerdere FastTech pakketjes met daarin damp-apparatuur afgekeurd. Het pakketje wordt teruggestuurd naar FT en ik krijg mijn geld terug, of mijn pakketje wordt opnieuw verzonden met een andere verzendoptie. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Gedos said:

Het pakketje wordt teruggestuurd naar FT en ik krijg mijn geld terug, of mijn pakketje wordt opnieuw verzonden met een andere verzendoptie. 

 

... en de nieuwe verzendoptie is dan PostNL?

[Da's ook een manier om klanten te winnen, ja...]

 

Edit: Ah, ik begrijp nu pas dat dit gaat om pakketjes waarbij PostNL als verzendoptie is gekozen.

 

Edited by Karin Spaink
Bijgewerkt
Link to comment
Share on other sites

Guest Gedos
26 minutes ago, SanSiro said:

Ik heb deze week mijn Sense Herakles RTA-2 (6ml tank) van FT probleemloos met PostNL elf dagen na bestelling ontvangen.

 

 

 

 

 

patat2.gif

 

Mooizo, dan heb ik in dit geval gewoon ongeluk gehad denk ik.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, wahanassatta said:

Laten we hopen dat het dat ook blijft. Beter willekeurig dan stelselmatig. 

 

Vermoedelijk is men niet in staat om alles te controleren wegens personeels- en/of tijdgebrek.

Blijkbaar heeft men besloten om steekproeven te nemen om ons toch te kunnen intimideren waardoor het risico van een X-ray scan als een zwaard van Damocles tot in lengte van dagen boven onze hoofden blijft hangen.

 

 

 

 

 

patat2.gif

 

Edited by SanSiro
Link to comment
Share on other sites

hier van ook zo een geval,pakje met 3 eleaf basic ,item not alowed,x-ray rejected.

ook via post nl,ik begrijp het niet goed FT geeft toch postNL als mogelijke keuze voor verzending.

Gisteren nog een pakje via post nl wat gecontroleerd is,heb factuur moeten opsturen en zal BTW inklaringskosten moeten gaan betalen.

Voor mij houd het op met postNL,ga terug via singapore post bestellen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gedos
2 hours ago, Paperchaser said:

Wellicht kan je de keuze maken om je spulletjes gewoon bij de Nederlandse webshop te halen.. 

Dat is geen oplossing, eerder een dure omweg. De schuld ligt niet bij de klant als postNL legale artikelen als illegaal verklaart, dus hier moet gewoon een oplossing voor komen.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Dabber said:

Voor mij houd het op met postNL,ga terug via singapore post bestellen.

 

Wanneer jouw pakketje op Nederlandse bodem is aangekomen,

maakt niet uit of het verzonden is met CinaPost, SingPost of PostNL,

dan neemt PostNL het resterende traject over.

Het komt dus uiteindelijk altijd bij PostNL terecht...

 

 

 

 

 

patat2.gif

 

Link to comment
Share on other sites

Guest wcholles

Eigenlijk zou je dan postnl moeten bellen, en vertellen dat ze nu fouten maken.

postnl is toch niet van de staat, even los van een tankje een mod zonder batts is toch niet illegaal.

ik denk dat ie X-rai gewoon niet goed staat afgesteld we voeren toch geen drugs in hihi

Link to comment
Share on other sites

Er zit een verschil tussen de dienst die Postnl levert in het buitenland en de dienst die Postnl levert binnen Nederland.

 

In de gevallen die tot nu toe bekend zijn gaat het om objecten die al in het land van verkoop zijn overgedragen aan postnl en niet pas in Nederland. Althans dat is wat ik er van begrijp. Als iemand daar een correctie op heeft dan lees ik die graag.

 

Waarom Postnl in het buitenland geen dampwaar meer wil vervoeren is mij onbekend. Het gaat hier ook gewoon om producten die nergens zijn verboden.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, S1l3nc0r said:

Vooralsnog lijkt het in deze gevallen te gaan om mods en tanks.

Het zou te gek voor woorden worden als ze nu dadelijk ook bestellingen met bijvoorbeeld coils, of o-ringen, terug gaan sturen.

 

 

Apart bestellen van tank en mod is sowieso aan te raden. Risico spreiding.

 

Ben benieuwd hoe erg de controle gaat zijn, als het puur om de wet gaat (tank > 2ml), dan moet een half litertje vloeistof in 100ml flesjes, die ik nog verwacht, ook een probleem zijn.

Link to comment
Share on other sites

Via deze link onderaan:

 

http://www.postnl.com/logistics-services/international-services/international-mailing-restrictions-limitations/general-restrictions-and-limitations/

 

vind je onder het kopje "Excise Goods" een verbod op het versturen van tabaksproducten naar het buitenland. En inmiddels valt dampwaar onder de noemer 'tabaksproduct' (ook al heeft het niets met tabak te maken). Wellicht dat dat de reden is dat ze het weigeren.

 

Wanneer een andere verzender (bv singapore mail) het pakket overdraagt aan Postnl in Nederland geldt deze regel niet aangezien het product dan al in Nederland is en het 'send abroad' gedeelte al achter de rug is en dus niet meer valt onder de verantwoordelijkheid van Postnl.

 

Ik vermoed dat dat de huidige situatie is. Maar die kan natuurlijk in de toekomst veranderen. In ieder geval zou ik bij het laten verzenden door de Chinezen niet kiezen voor Postnl. Waarom zou je ook?

Link to comment
Share on other sites

Guest Gedos
23 minutes ago, Clouds said:

Avocado 24 heeft een inhoud van 5 ml volgens de pagina van Geekvape. Dus hoezo legaal?

Dat is dan wel zo, maar dat verklaart niet waarom @Dabber's 3x eleaf basic niet door de douane heen gekomen zijn. Het lijkt me trouwens sterk dat ze bij de douane specifiek controleren op de inhoud van tanks...

Link to comment
Share on other sites

Guest Gedos

Vanochtend postNL gebeld. De vrouw waarmee ik sprak claimde dat deze controle werd uitgevoerd door de douane, en dus niks te maken had met postNL, maar dit betwijfel ik. Zover zij wist, is het versturen van damp artikelen gewoon toegestaan en zou ik een deze dagen een brief ontvangen van de douane om mij de kans te geven om aan te geven wat er in dit geval precies verstuurd is, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Ik zou moeten wachten op de desbetreffende brief en als ik hem binnen 30 dagen nog niet ontvangen had, weer contact op moeten nemen met postNL. Raar verhaal allemaal, maar wat @Blob zegt zou heel goed kunnen kloppen.

 

@Dabber, mensen op het FastTech forum en ik hebben zover ik kan lezen allemaal gekozen voor de postNL optie, waarna het geweigerd werd. Dus wat ik denk is dat postNL inderdaad geen damp artikelen meer wil verzenden. Het lijkt me for the time being beter om geen postNL te kiezen bij het verzenden van damp artikelen, totdat we zeker weten dat dat het probleem is.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...